СЕДМИ клас - втори срок - 12 тема

  • 24 859
  • 732
  •   1
Отговори
# 45
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Е, поне да се утрояваше БЕЛ -а пък   Mr. Green

# 46
  • Мнения: 515
Хора, някой има ли инфо кога ще излязат резултатите от пробния по български в Регалия ?

предполагам днес защото казаха ,че в неделя можем да си вземем работите на децата.

# 47
  • Мнения: 17 987
Е, поне да се утрояваше БЕЛ -а пък   Mr. Green

Да, би било добро като вариант  Laughing
Ще говорим пак към юни де  Laughing

# 48
  • София
  • Мнения: 676
Може ли да помоля, някой да даде в темата условието на тази прословута 24 задача! Не искам да разглеждам решенията и чертежите, които сте дали и от там да си го извличам, защото после няма да ми е интересна, а аз не ги търся тези задачки само за детето  Wink

# 49
  • Мнения: 28
Привет! Simple Smile
Видях това изречение : Докато филология следват  хора, които имат много солидни познания по езика, а не сядат тепърва да го учат..
и се замислих. Аз съм учила скандинавистика и по мое време се кандидатстваше с английски/немски. Вярно, скандинавистиката не е шведска филология, например, но аз трябваше за изучавам и шведски и финландски доста задълбочено /най-вече шведски/ без да съм имала допир преди това до тези езици.Та, мисълта ми е, че според мен не е особено добра идея кандидатстването за езикови гимназии да бъде с език, а за математическите с математика, лично мое мнение.  Дъщеря ми винаги е имала афинитет към езиците, но просто реши, че иска математическа гимназия, заради това, което иска да учи в бъдеще. Ако сега за мат. гимназия се кандидатстваше с математика за деца като нея също би било трудно. Wink

# 50
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Ама на каква плоскост сравняваш нещата? В езикова отиват и деца, започващи с нов език от нулата.Целта им е научаването на втори език. Така че е абсолютно недопусимо да се кандидатства с езика. Докато филология следват  хора, които имат много солидни познания по езика, а не сядат тепърва да го учат..

Не е вярно. Аз съм завършила гръцка филология - изпитът за прием в университета е БЕЛ и произволен чужд език. Същото е и с източните филологии примерно.

При нас имаше хора с испански, с английски, с немски и т.н. Владеенето на един език ти дава основа и за останалите и ти създава нагласа и навици за учене, утъпква ти невронните пътеки за усвояване на език и т.н.

Всички деца до 7. клас учат два чужди езика, така че не виждам никакъв проблем да се направи изпит по БЕЛ и да се взима оценката по езиците от дипломата. Пък дори и да има изпит по език, това също е вариант и би позволил да се отсеят децата, които имат наклонности в тази посока.

Граматиката прилича на математиката - така че човек с математически уклон би се справял добре с чистото езикознание примерно. Това не значи, че ще умее да пише добре, да "играе" с езика и т.н. Не всичко в езиците е граматика Peace

# 51
  • Мнения: 17 987
Ако сега за мат. гимназия се кандидатстваше с математика за деца като нея също би било трудно. Wink

То така се кандидатства сега на практика   newsm78

# 52
  • Мнения: 1 970
Може ли да помоля, някой да даде в темата условието на тази прословута 24 задача! Не искам да разглеждам решенията и чертежите, които сте дали и от там да си го извличам, защото после няма да ми е интересна, а аз не ги търся тези задачки само за детето  Wink

Даден е остроъгълен триъгълник с основа АВ и ъгъл САВ=45 гр. От върховете  А и В са построени височините АD и ВР (P лежи на АС и D лежи на ВС), които се пресичат в точка Н.
А/ Да се докаже, че  СР=РD
B/ Aко се знае, че 2.PD=AB, да се намери мярката на ъгъл DAB, акто и всички ъгли на триъгълника  ABC.

# 53
  • София
  • Мнения: 268
За мен е напълно ПОГРЕШНО схващането, че на деца с усет към езиците математиката не се отдава.. NaughtyКакто и обратното, а именно, че много добре справящите се с математиката деца не са толкова добри по езика. Та математиката е логика..
Това е същността, според мен - Математиката е логика! Затова тя е добра основа за всички науки - не само за природните, но и за обществените, хуманитарните, приложните и пр. Не може да има наука без логика, нали така? Това е ценното, което дава математиката - развиване на логиката, на логическото мислене, а не толкова конкретните умения, придобити в часовете по математика.  
Нали е еднакво недопустимо юрист, лекар, мениджър, учител или служител в администрацията без логическо мислене? Всеки от нас се е сблъсквал с такива и със сигурност не ни е харесвало.
Независимо на кой колко му се отдава математиката, тя трябва да се изучава от всеки, защото наистина помага за развиване на логическото мислене, а не защото всички ще станем академици по точните науки Grinning

# 54
  • Мнения: 28
Не е вярно. Аз съм завършила гръцка филология - изпитът за прием в университета е БЕЛ и произволен чужд език. Същото е и с източните филологии примерно.
Точно това имах предвид в предишния ми пост  Wink

Може ли помощ за една задачка:
В триъгълник АВС симетралата на страната ВС пресича ъглополовящата на ъгъл АСВ в точка М от страната АВ.Ако ъгъл АМС е 64 градуса, намерете големината на ъгъл ВАС в градуси.
Мерси предварително на отзовалите се Hug

# 55
  • Мнения: 1 970
Не е вярно. Аз съм завършила гръцка филология - изпитът за прием в университета е БЕЛ и произволен чужд език. Същото е и с източните филологии примерно.
Точно това имах предвид в предишния ми пост  Wink

Може ли помощ за една задачка:
В триъгълник АВС симетралата на страната ВС пресича ъглополовящата на ъгъл АСВ в точка М от страната АВ.Ако ъгъл АМС е 64 градуса, намерете големината на ъгъл ВАС в градуси.
Мерси предварително на отзовалите се Hug

От свойствата на симетралата – CM=MB и разделя ъгъла CMB на две равни части, а той самият е 180-64=116 градуса, значи на две по 58.  После от правоъгълния CPM (нека Р е петата на симетралата на страната СВ) се намира ъгъл МСР = 180-(90+58)=32, който на свой ред е половината от ъгъл С, значи С е 64, а и В също толкова – пак от свойствата на симетралата триъгълника СМВ е равнобедрен.  Значи ъгъл А остава да е 84.

# 56
  • Мнения: 1 007
Честит празник, Ганис! Много щастие и успехи желая на момиченцето bouquet

Когато аз кандидатствах преди години за езикова, разсъждавах по същия начин - защо математика. В университета липсата й ме изпълни с огроооооомно облекчение  Laughing 12 години мъкнех тази математика като тежък чувал и когато дъщеря ми стана 1-2-ри клас, от страх да не й дотежи и на нея, започнах старателно да я обучавам във всички тънкости, които и аз учех наравно с нея. Оказа се, че математиката изобщо не е неприятна, дори не е и трудна. Е, трудна е, разбира се, като всяко нещо, в което навлизаш по-дълбоко, но не е такова чудовище, каквото беше за мен в ученическите ми години.
Сега вече не мисля, че изпитът по математика е излишен, напротив. Също съм на мнение, че по литература трябва да има по-адекватен на интелекта им изпит - това с преразказа наистина е огромно недоразумение. Мисля и че математиката много се родее с граматиката, но по някаква причина в училищата открай време се прави някакво разделение между тях, а те са много, много сходни. Като цяло, в училище мостовете между предметите никакви ги няма, а именно те улесняват усвояването на отделните науки. Аз съм против ранното профилиране. Истинската професия се добива след гимназията (колкото и изкушаващо да е това да стане по-рано и да се отърсим от повечето тежащи ни и "безсмислени" предмети). Знаенето в други области помага да си по-добър в собствената си.

# 57
  • Мнения: 1 674
Маме, благодаря за новата тема!  Hug

Относно начина на влизане конкретно за ЕГ смятам, че трябва да е един  общообразователен изпит, обхващащ мат, БЕЛ и природните науки. може и едно есе, така за цвят. За ОЛВ ми става лошо като го чуя само...

И да влиза общата оценка от дипломата.

# 58
  • Мнения: 17 987
Като цяло, в училище мостовете между предметите никакви ги няма, а именно те улесняват усвояването на отделните науки.

Ей това много ми хареса  Heart Eyes

# 59
  • София
  • Мнения: 62 595
обикновено на човек като му "върви" едно, му върви и в друго. Математиката не е нито само аритметика, нито геометрия. Тя е философия, процеси, твърдения, формална логика, която е вградена във всички науки, включително в лингвистични модели. Дори има идея, че разбирането на език е нещо като "умствена статистика и математика". Както се вижда, математиката не е никакъв проблем за повечето деца, докато изразяването и езикознанието, което се учи по български е. Момичетата и момчетата са изравнени като оценки по математика, а по български момичетата са доста по-добре от момчетата. Но това е при изразяването и боравенето с езика най-често, не толкова по отношение на формалните знания и логиката/математиката на езика.

Общи условия

Активация на акаунт