СЕДМИ клас - втори срок - 12 тема

  • 24 900
  • 732
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 18 091
Ние сме приключили с материала по български. Интересно ми е какво ще правят от тук насетне. По литература имат още три произведения. Уверяваха ни на последната родителска, че до изпита ще работат само тестове. Нямам вяра. Не вярвам ни най-малко на училищната подготовка за тези изпити. Мисля дори, че умишлено се стремят да забият децата. Неясно защо. Вече бях писала по напред , че преразкази в нашето училище НЕ се правят. ПИЗА също НЕ се решава. Вероятно отговорностите на преподавателите се приключват с първи модул. Който иска да драпа на горе и да се бори, но не разчита на природна надареност и особени ( разбирай изключителни)  способности и вроден интелект граничещ с гениалност  ще трябва да се   подготвя по втори модул извънкласно. Това е грубата истина.
Чета за намаления ( или неувеличения)  брой паралелки в езиковите училища тази година . Също така чета за увеличен - мисля, с около 187 бр. прием в профилирани паралелки с нови специалности от рода на козметик,  и други интересни от този сорт ( това за Пловдив) и си мисля следното:
Тази година изпитът ще е труден-което е добре. Ще се отсеят наистина  умните деца които с таланта дето имат в главите си няма как да бъдат спрени в рамките на малката ни държава независимо къде попаднат след 7 клас. Не е тайна, че езиковите гимназии са врата към света (в буквалния смисъл).  Ако приемем, че основното изтичане на мозъци е през вратите на езиковите гимназии, нормално е да се ограничи този процес в разумни граници ( да не подразни кандидатстващите , техните родители и на родителите амбициите). Остава главната задача на държавата - да задържи тук гласоподаватели тип " работническа класа". А как се насочват младежите към този процес - именно като от най-ранна възраст се подготвят за  стилист, гримьор, коафьор, сомелиер, готвач, сервитьор, козметик, шивач и пр. и пр.  С две думи, аз виждам в променения план-прием за тази година конспирация с ефект в близко бъдеще. Бъдещето на милата ни Родина, което трябва да се пресече някъде след около 4 години с бъдещето на нашите деца и да продължи дружно в една посока. Едните - да  разчитат на гласовете и данъците на младите хора, и другите - да имат привилегията да  живеят и отглеждат бъдеща поколение  в най-тъжната страна в Европа.

Много песимистично си настроена.. Дори и да има някакви изменения в приема по езиковите паралелки , то те едва ли ще касаят баш  езиковите  гимназии . Доколкото знам, план-приемът не е дело на РИО. Инспекторатът го качва обобщен , така е,  но след като събере  информация за броя паралелки  и наличието/отсъствието на квотен принцип  в тях,  гласувани и одобрени на педагогическите съвети в самите училища. Тоест план -приемът на дадено езиково училище и решението дали да има квоти или не се взима в самото учиилище. Нека Ганис каже дали е така. Ако е, то намаленията (ако въобще има такива) ще касаят съвсем логично езикови паралелки в никому познати с нещо добро училища от най-долните редове  в класациите по минимални балове , към които няма интерес, в резултат на което  и  остават незапълнени.. Thinking Малко логиката ти сякаш  издиша, ще ме извиниш. Hug Да, от езиковите  гимназии масово децата се отправят да следват навън. Но нима не е така и с децата  от математическите? Даже сигурно още по-внушително е числото, като се има предвид, че от там са децата с постижения на международни състезания.. Но никой не говори за евентуални редуцирания там. И е нормално да е така,  просто математически паралелки с ниско ниво на обучение и трудна запълняемост  няма или ако все пак има ,  ще са единици в някои  СОУ-та. Докато  при гръмко зовящите се езикови паралелки кашата е огромна.Паралелките са толкова много, но огромна част от тях само на думи са езикови..И според мен даже е редно да бъдат редуцирани.  Peace

# 226
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Точно щях да попитам има ли някъде черно на бяло намаляне на паралелки в езиковите гимназии или се опираме само на разни вестникарчета и Русалката е в несла успокоението в темата!?  bouquet
В у-ще по лит.са на Заточеници,по Български приключиха.На частното  е почти приключил и с литературата и следват тест,преразказ,тест,преразказ... и обяснения по грешките. Laughing
По мат. в у-ще са на 4ъгълника,а на частното е приключил с всьо.И там ред 1ви модул,ред 2ри модул до откат. Whistling
В у-ще правиха пробни.Днес са му върнали по БЕЛ,разгледах го и ми хареса,не е лек хич,а очаквах друго и приятно се изненадах.Казали са им,че началото на май ще направят по още един.
Преразкази правят,а ПИЗА решават  в часовете по СИП,които са пожелателни. Peace

# 227
  • Мнения: 8 567
Според мен пред алтернативата квартално СОУ с разширено уж изучаване на нещо си - по-добре професионално училище, ТУЕС, Строителния, НТБГ, дори фотографския, професионалните не са само за фризьори.
Поне ще получат професионална диплома за нещо, което най-малкото може да им е полезно да работят, докато следват, ако решат да продължат образованието си.

Ох, те кварталните СОУ-та какво ли вече не измислиха, за да звучи примамливо,19-то става с разширено изучаване на норвежки.  newsm78


http://www.rio-sofia-grad.com/

# 228
  • Мнения: 5 373
Разсъждавам от моята си камбанария. В нашия град  положението е такова. Алтернативите в София са повече. Тук разделението е добра-лоша ( рабирай  гимназия, среда, подготовка ). Като в количествено отношение положението е крайно неравностойно. Добрите учители се броят на пръсти и са ситуирани  в няколкото гимназии с жадувани паралелки. Изкристализира у мен това след като синът ми категорично отказа да мисли за други варианти при подаване на документи освен за една единствена желана от цялата област и град гимназия. Аз  съм  страшно объркана. Не обичам да нямам алтернативи. Трябва да го подготвя за евентуална  трансформация на първото желание ( ако е о'ка на изпитите) а не ми побира  ума къде newsm78.

# 229
  • Мнения: 4 447
Аз мойта надежда за добро представяне на изпитите си я пазя, кътам, обгрижвам, ама тя линее ....
Палето беше казала няколко поста по назад - натискайте ги, че да не ревете после (в този смисъл) Права е много, ама аз и сега си рева. А при някои натискането не дава никакъв резултат (нямаше да го повярвам преди 1-2 години ако някой ми беше казал това, честно)
 Е, продължаваме борбата, пък да видим. Скоро ми е рождения ден и му казвам - Маме, хайде да си натиснеш парцалите, искам да ми подариш за рождения ден един месец усилена работа. После те оставям на мира! Само един месец!" И той се съгласи. Обаче вчера месецът започна да тече и аз го подсещам, като се примолвам (това ми е новата стратегия, моля се  Embarassed)  И той се замисли малко и казва - ще ти купя някакъв друг подарък! Laughing
Всъщност това е смешно, но при мен е един такъв истеричен смях...

Език нашите деца ще научат. Аз в това нямам никакво съмнение, те дори сега се справят доста прилично.  Чужд език ни залива отвсякъде. Филми, музика, хората пътуват, дори в ежедневната работа е необходим, учи се от 1 клас...
Казвам му на моя, трябва да имаш някакви интереси, някакви желания. Ако отидеш в Англия няма да впечатлиш никого с перфектния си английски, там всички го знаят. Или в Германия да ти се радват, че знаеш немски (това съвсем го смаза, той си мисли, че влизането в ЕГ решава всичко  Laughing )
Ценното на ЕГ, МГ и другите у-ща за които има (и ще продължава да има) борба ще бъде в това (освен перфектното овладяване на езика), че там  се образува една по-различна среда,  в която  знанията и преподаването са на друго ниво. Където човек с определени интереси може да се развива.
Чудесно би било това да не са 10 у-ща, а 50. Ех, тогава предвиждам такъв живот.... (както се пееше в една песен)
Пък не може всички да са инженери, лекари и адвокати. Трябва някой да копае, да строи, да, чисти. Няма лошо в това, стига човек да е щастлив!

G.D, Hug спокойно! Децата ни имат собствен път да вървят! И никой/нищо не може да ги спре  Peace (поливам си надеждицата аз) Ние ще правим винаги най-доброто за тях както го разбираме, а нека се случва най-доброто за тях!
 
Тоест план -приемът на дадено езиково училище и решението дали да има квоти или не се взима в самото учиилище. Нека Ганис каже дали е така. Ако е, то намаленията (ако въобще има такива) ще касаят съвсем логично езикови паралелки в никому познати с нещо добро училища от най-долните редове  в класациите по минимални балове , към които няма интерес, в резултат на което  и  остават незапълнени.. :
Логично  Peace
(а аз си мислех , че си учител по математика......май бъркам Embarassed)

# 230
  • София
  • Мнения: 5 136
Привет, дами:) Да, мисля, че се взима от самото училище решението, дали да има квоти.

# 231
  • Мнения: 4 936
Ние сме приключили с материала по български. Интересно ми е какво ще правят от тук насетне. По литература имат още три произведения.

Вие сте в по-добра позиция със свършения материал - от тук нататък преговори тестове - ще се подготвят децата. А ние сме още до под кривата круша

# 232
  • София
  • Мнения: 5 136
Не мога да отворя ПИ от Регалия. Вие отваряте ли го?

# 233
  • Мнения: 3 164
Преди ваканцията бяха взели наклоненията на глаголите и Заточеници.
Днес има 6 по литера. Simple Smile
Последно време го хващам, че бърка наклонение, спрежение и залог на глагола Rolling Eyes smile3515 smile3511 smile3511

# 234
  • София
  • Мнения: 690
МАД, ти си отброявай дните, така хубаво ми напомняш какво следва Simple Smile
Винаги съм си мислила, че квотите са хубаво нещо, за да няма девически паралелки, но сега с този намален прием(ако не греша с около100 места) и около 700 деца повече от миналата година..... ooooh! то момиче да не си в днешно време.

# 235
  • Мнения: 4 936
Не мога да отворя ПИ от Регалия. Вие отваряте ли го?
не можеш да разархивираш ли? или не можеш да го изтеглиш?

# 236
  • Мнения: 1 674
Сега започва да се усеща и ефектът на забравянето и да грешат неща, които са учени в началото на годината.

Абсолютно си права. Особено проличава по математика. Вчера моят решава някакъв тест за домашно и се запъна на модулно уравнение. Като погледнах, направо ми стана смешно - все едно за първи път решава подобно уравнение. Mr. Green

В училище нямам идея как са с материала по математика и БЕЛ. На уроците свършиха всичко още преди ваканцията и ще правят само тестове.
.
За мен тестовете са за автоматизиране и работа за време. Затова отделно давам задачи по математика от сборници и упражнения по БЕЛ, където виждам, че куца.

При мен няма хлабаво. Но децата са различни. Големият безропотно се подаваше на терора ми. Малкото обаче е зодия телец и хич не е лесен. Хубавото е , че има солидна база и по двата предмета и лесно се работи с него.



# 237
  • София
  • Мнения: 5 136
Не мога да отворя ПИ от Регалия. Вие отваряте ли го?
не можеш да разархивираш ли? или не можеш да го изтеглиш?
Първото  Embarassed

# 238
  • Мнения: 8 567

Винаги съм си мислила, че квотите са хубаво нещо, за да няма девически паралелки, но сега с този намален прием(ако не греша с около100 места) и около 700 деца повече от миналата година..... ooooh! то момиче да не си в днешно време.

Толкова са близки вече минималните  балове, че и момче да не си в днешно време.  Laughing

# 239
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 301
Не мога да отворя ПИ от Регалия. Вие отваряте ли го?
не можеш да разархивираш ли? или не можеш да го изтеглиш?
Първото  Embarassed
качих ги неархивирани - pdf файлове. Приятно решаване Grinning

Общи условия

Активация на акаунт