Обучавате ли допълнително вкъщи децата в предучилищна възраст?

  • 9 360
  • 79
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 5 289
Е, не се карайте сега. Темата ми не беше дали да учим децата на повече неща отколкото ги учат в предучилишната, а дали преповтаряте материала вкъщи, нещо като писане на домашни след училище, тъй като в предучилишната още не дават такива задачи за вкъщи, или просто оставяте децата да се забавляват на спокойствие. Не мисля, че в училище ще им е скучно ако случат на учител.

# 31
  • Мнения: 10 547
Че кой се кара? А и от темата аз разбрах това:

Интересувам се поставяте ли си за цел да обучавате децата в къщи след като посещават предучилищна група? Работите ли по някакви книжки, давате ли им да пишат, да смятат, карате ли ги да четат?

# 32
  • Мнения: 5 289
Ами да, в нашата градина те правят точно това, пишат буквички, чертички, числата, дават им някакви задачки за смятане. Имам предвид да затвърждаваме вкъщи всичко това с повече упражняване.

# 33
  • Мнения: 284
При мойта дъщеря не е имало писане на ченгели в първи клас. Диктовките на думи започнаха още с първите букви. Не казвам, че навсякъде е така, но аз лично ще подготвя сина ми да може да пише ръкописно. Писането на ченгели по мои наблюдения винаги е отегчително. В крайна сметка всеки трябва да прецени за детето си, а още по- добре ако има информация за учителката, при която ще бъде.

# 34
  • Мнения: 10 547
При мойта дъщеря не е имало писане на ченгели в първи клас. Диктовките на думи започнаха още с първите букви. Не казвам, че навсякъде е така, но аз лично ще подготвя сина ми да може да пише ръкописно. Писането на ченгели по мои наблюдения винаги е отегчително. В крайна сметка всеки трябва да прецени за детето си, а още по- добре ако има информация за учителката, при която ще бъде.

Е, как? Директно започнаха с писане на букви?

Ами да, в нашата градина те правят точно това, пишат буквички, чертички, числата, дават им някакви задачки за смятане. Имам предвид да затвърждаваме вкъщи всичко това с повече упражняване.

Да, но не надграждам, ако детето не проявява интерес.

# 35
  • Мнения: 5 259
И по-скоро пречи, отколкото помага, детето да бъде карано да пише ръкописните букви преди началното на първи клас, защото продължаващото ченгелописане ще го отегчи прекомерно.
Да бъде карано със сигурност ще навреди, особено ако то се дърпа, но отегчението не може да е аргумент детето да не учи нещо, ако може. В първи клас няма две деца, които да знаят и могат нещо на еднакво ниво, но все пак всички учат едно и също. Работа на учителката е да накара всяко дете да се почувства интегрирано в занятията, което понякога изисква даване на по-сложни задачи на по-напредналите и повече повторения за по-назадналите. В това се изразява работата на учителката и не е нужно родителите да я подпомагат, като се стремят да и предоставят подравнени по умения деца.

П.П. Малкото ми дете разпозава всички букви, но не смятам да го карам зеленасочено да пише печатно. На три и осем месеца е.
Писането на печатни букви не е просто развитие на фината моторика, то е и полагане на основите на пространственото мислене и геометрията Simple Smile За децата изписването на буквите е като начертаване на сложна фигура и за да се справят, е необходимо да осмислят разположението на чертичките една спрямо друга. Може да звучи смешно за възрастен човек, но за дете си е трудна работа. Да разпознаваш написаната печатна буква е по-лесно, защото децата я възприемат в цялост, като картинка. Но когато се опитват да я напишат, трябва да открият и възпроизведат геометричната последователност на елементите и.

Надявам се да не съм прозвучала заядливо и дано опитът ми за обяснение да е бил сполучлив.

# 36
  • Мнения: 629
Djina, за мен темата беше полезна. Почеприх някои идеи, които мога да приложа.
ston, и при нас е същата работа. Много е любознателна, все пита разни неща, някои доста сложни за разбиране на нейната възраст. Интересно й е да научава нови неща. Обаче не й харесва да пише, трудно й е, и това си е. Не е фен на оцветяването от малка, занимателните книжки за свързане на точки, чертички и прочие подобни бързо й омръзват. Но пък може с времето нещата да се променят. Дечковците растат и различните им умения също се развиват. Току виж после станали краснописци.  Grinning
Топъл дъжд, благодаря за предложението. Уж търсих разни неща из интернет и на панаира на книгата, но на тези не съм попадала. Изглеждат забавни. Може даже да я пробвам не само с тези за 6-7, а и за по-малка възраст. Току виж ако й е по-лесно да се ентусиазира и за по-трудното.
allana, почти същите неща ми каза и началната учителка, която е майка на едно от дечицата в групата ни в ДГ и се заговорихме за това какво трябва да могат първолаците. Тя каза, че е важно децата да могат да пишат що-годе прилично отделните елементи на буквите, да разпознават звуците, вкл. кои са гласни и съгласни, да броят до 10 и евентуално да смятат с първите цифри. Всичко сотанало било престараване от страна на учителите в ДГ, не било заложено в пограмата и недоумяваше защо ги карат децата да пишат ръкописни букви. Може би като не им е момента затова и на много от тях им е трудно.

Последна редакция: пт, 08 фев 2013, 13:30 от Zvezdichkova

# 37
  • Мнения: 5 289

Ами да, в нашата градина те правят точно това, пишат буквички, чертички, числата, дават им някакви задачки за смятане. Имам предвид да затвърждаваме вкъщи всичко това с повече упражняване.

Да, но не надграждам, ако детето не проявява интерес.
Съгласна  Peace Просто аз напоследък ги бях оставила малко без да им предлагам някакви занимания като книжки и задачки.

# 38
  • Мнения: 10 547
Когато обаче детето е усвоило материал, присъщ за края на първи клас, каквото и да прави учителката ще й е трудно да задължи вниманието му. Е, разбира се, освен ако не преминат на таблицата за умножение.

Относно печатните букви, черпейки личен опит, продължавам за твърдя, че тяхното целенасочено учене не е от полза на детето. За развитие на фината моторика може да рисува сложни геометрични фигури, да речем. Ясно е, че повечето деца знаят да изписват печатно доста букви и без да са учени на това.

А допълнителните занимания с ученика у дома, независимо дали в първи, пети или предучилищен клас са повече от задължителни! Лошото е, че за много родителите училището приключва в петък,  в техните задължения не влиза работа с детето, а домашните са бреме.

# 39
  • Мнения: 5 259
Когато обаче детето е усвоило материал, присъщ за края на първи клас, каквото и да прави учителката ще й е трудно да задължи вниманието му. Е, разбира се, освен ако не преминат на таблицата за умножение.
Всъщност материалът е многопластов и не е нужно да се добавя нова информация, може да се дават по-задълбочени задачи върху текущия материал.  Задачите със звездички в сборниците не са задачи върху материал от по-горен клас, а просто изискват повече задълбочаване и съобразителност.
Ако диктовката му е лесна, неговата задача може да е да съчини текст с определени ключови думи от диктовката - тези думи, които диктовката цели да упражни.
Много неща могат да се измислят, стига учителят да е мотивиран да търси решение.

# 40
  • Мнения: 284
Винаги има деца които се занимават с нещо по-усилено, накои с език, други с математика, ако учителката не може да им даде подходящи занимания ще им е скучно. Сигурна съм обаче, че няма заради това да спрете детето си от курс по английски или с каквото се занимава. Дъщеря ми се занимава допълнително с математика и в училище не научава нищо ново по този предмет. Госпожата им е казала на нея и на още две деца да си носят сборници и в клас си решават подходящи за тях задачи.

Последна редакция: пт, 08 фев 2013, 14:54 от k_Lina

# 41
  • Мнения: 3 993
Разглеждаме карти на света, на континентите, имаме пъзел с държавите в Европа...
...Имаме картончета с числа и дъска с квадратчета, в които да ги подрежда, една игра със събиране и изваждане, в която се теглят карти и резултатът се свързва като пъзел към числата...

Откъде си ги купила, пъзела и дъската с числата?

По темата, дъщеря ми посещава извънкласно курс по френски, а у дома има допълнителни занимания за фината моторика.

Последна редакция: пт, 08 фев 2013, 16:46 от Little wingels

# 42
  • Мнения: 6 713
Засега само се записвам да ви чета.

# 43
  • Мнения: 5 259
Откъде си ги купила, пъзела и дъската с числата? 

Това са Монтесори материали, но се продават и в България. От тук могат да се поръчват.

# 44
  • София
  • Мнения: 1 262
И ние се занимаваме вкъщи, но само, ако дъщеря ми е отпочинала и има желание. Налага се да я стимулирам допълнително, ако се затрудни с нещо, защото бързо се отказва. Но за мен е важно да опитва и да довършва започнатото Peace

Като цяло съм съгласна с написаното от Касита.

Букви, ченгелчета и т.н. въобще не са ми в списъка. Дещеря ми от време на време проявява интерес, от който се възползвам, но само на игра. Един плюс от тези спорадични занимания е, че започна да различава огледалните образи.

Сега учим стихчета наизуст, защото това е нещо, което пропускат в градината, а за мен е ключово.

Общи условия

Активация на акаунт