Венеция-4-та тема

eti_82, радвам се, че ти е харесало. Отпочини си и чакаме разказче и снимки.  Laughing

Ден І-ранно ставане в Софийската утрин, за да сме навреме за полета. Тъй като имахме и чекиран багаж решихме да се подсигурим и малко преди 05.00 часа бяхме на летище София. Вече имаше наредили се хора, но и предаването на багажа и митническия контрол минаха много бързо. Оттам докато изпием по едно кафе(мъжът ми две бири, за да преодолее страха си от високо:D) и взе, че дойде бординг тайма.
 Съвсем на време кацнахме в Тревизо(Т1 на нашето летище е направо лукс в сравнение с това), оттам според вашите указания, се качихме на автобуса за Венеция. Слязохме на Piazzale Roma и още щом се качихме на Ponte della Costituzione пред нас се разкри спираща дъха гледка-Canale Grande, църквата Сан Симеоне...нещо невероятно красиво!!! Моментално решихме, че ще отидем пеш до хотела ни, който се намираше на Сан Марко. Тръгнахме по нюх и следейки табелите към целта си, като преминахме покрай приказни сгради, уютни площади и многобройни мостчета и канали. Спирахме се навсякъде, любувахме се на заобикалящото ни. След доста ходене, стигнахме до хотела, оставихме багажа и продължихме с покоряването на града. Площад Сан Марко, базиликата отвътре(част от фасадата е в реставрация), моста на въздишките и оттам до моста Риалто за по един шприц. Стана 14.00 часа-време за наставяне в хотела и хайде обратно към Сан Марко. Настанихме се и тръгнахме към моста Академия и Санта Мария дела Салуте. По пътя влязохме в двора на галерията на Пеги Гугенхайм, без да разглеждаме произведенията вътре. В Санта Мария дела Салуте се влиза свободно и си заслужава човек да отиде до там. Обратно по същия път вечеря в района на Сан Марко. Най-несполучливият ни избор на ресторант за целия престой, но поне виното беше хубаво. И така изморени от емоционалния ден се прибрахме в хотела, за да съберем нови сили, защото следващия ден ни очакваха много нови неща, а и заваля дъжд.....
Ден ІІ Венецианското утро ни посрещна дъждовно и реших, че ще посетим малко музеи. Запътихме се към музея Correr-интересен е, има запазена част от епохата на австрийската принцеса Сиси и Франц Йосиф, но ако някой е ходил скоро в Шонбрун, няма да е кой знае колко впечатлен. Оттам се влиза в библиотека Марсиана, а от нея в археологическия музей. Излизайки, веднага се наредихме на заформилата се солидна опашка за Двореца на доджите. Дворецът на доджите е доста внушителен, залите на различните съдебни камери си заслужава да се видят. Ако някой е решил да отдели време за музей, но не е решил кой-с две ръце съм именно за този! Покоите на доджа в момента са затворени и ще останат така почти до края на април.
Последва разходка из дъждовна Венеция, в частта над Сан Марко в посока Кастело. От гледката на китни кафенета, ми се допи кафе, седнахме в едно много шарено и си подсладих кафето с тирамису Crazy Бях чела, че една от най-красивите църкви е Santa Maria Gloriosa dei Frari и се запътихме към нея. По пътя, малко на късмет, минахме покрай друга църква от to do list-Santa Maria Formosa. С риск да бъда линчувана, ще изкажа мнението си по един въпрос. Интериора на венецианските църкви е доста скромен. Спряхме се и пред къщата на Карло Голдини и вече прегладнели, седнахме на пица с вино. Попаднахме на страхотно ресторантче, много вкусна храна, вътре имаше няколко маси с италианци, а цените бяха доста под видяното до момента. Докато се нахраним и дъждът взе, че спря. Хайде до Санта Мария деи Фрари и като сме минали такова разстояния реших да вляза и в Scuola Grande di San Rocco. Реших, че с това приключвам с "културната" част. Обратно към Сан Марко, разходка из нощна Венеция, вечеря и вторият ден си замина.
Ден ІІІ Венеция ни погали със слънчеви лъчи и това беше "деня на островите". Преди да се качим на корабче, обаче, аз настоях да отидем до Scala Contarini del Bovolo. Отправихме се към вапоретките на моста Академия, като се стремяхме да минаваме по нови места. От Академия до Сан Марко Закария с линия 1 и оттам се прикачихме на линия 4.1 за Мурано. Пътят беше отегчително дълъг..Стигнахме до Мурано, поразходихме се, влязохме в демонстрационна работилница и дойде време за Бурано. Ах, Бурано, невиждана красота. Толкова живописно място не бях виждала. Заслужава си! Торчело решихме да го пропуснем, за сметка на това да опознаем някое ново място във Венеция. На връщане взехме линия 12. Един съвет. Когато ходите до островите използвайте линия 12. Спестява се много време. Спирката във Венеция е  Fundamenta Nuvo. От F.Nuvo се спуснахме към Piazzale Roma и хванаме линия 1, за да си направих разходка по Канале Гранде. Уникално изживяване. Гледайте да седнете на седалките, които са на открито.
Останаха ни броени часове, в които купихме магнити, вечеряхме и погълнахме за последно от венецианската магия.

Дано не съм ви отегчила! Цяла вечер писах Simple Smile

Последна редакция: пт, 22 мар 2013, 17:23 от eti_82

eti_82 - mnogo valnuvasto prejivqwane ste imali. A imashe li voda po plostada San Marko? Nie patuvame sled nqkolko dni s decata kam Venezia i leko se pritesnqwam da ne mnogo vlajno i studeno..

Много хубав разказ Simple Smile Показа ми, че някои неща сме ги пропуснали Simple Smile   bouquet
През февруари миналата година нямаше наводнение и дори печеше слънце като пролетно при нас . Simple Smile

А някой знае ли къде са снимани  градините от филма  Dangerous Beauty . Изглеждаше като дворец. Но може и да е частно имение .

http://images4.fanpop.com/image/photos/18200000/Dangerous-Beauty … 48123-667-500.jpg

Последна редакция: пт, 22 мар 2013, 10:59 от wantmenow

• София
според imdb филмът е сниман на 4 места в Италия:

1 и 2: Рим и Венеция

3. Odescalchi Castle, Bracciano, Rome, Lazio, Italy
http://www.walksofitaly.com/blog/wp-content/uploads/2011/11/ITAL … alchi-castle-.jpg

4. Villa Aldobrandini, Frascati, Rome, Lazio, Italy

така че като гледам градините са от Villa Aldobrandini, Frascati

Бимба, спокойно! Имаше вода, но не много, с едни по-стабилни ботуши, няма да имате проблем, и платформи има на всякъде, така че и тях може да използвате. Климатът е много мек, но вечер за децата, вземете шапки и шалове.
Момичета, благодаря ви за милите думи!

според imdb филмът е сниман на 4 места в Италия:

1 и 2: Рим и Венеция

3. Odescalchi Castle, Bracciano, Rome, Lazio, Italy

4. Villa Aldobrandini, Frascati, Rome, Lazio, Italy

така че като гледам градините са от Villa Aldobrandini, Frascati
ммм трябва да е във венеция .. вижда се вода :

• София
написано е, че се е снимало на 4 места, едно от тях е Венеция

но такива градини има само във Вила Алдобрандини във Фраскати

много ясно, че ще има вода - това е трейлър - показва всички места на снимане, включително и венеция

• Младост 4
eti_82, благодаря за вълнуващия разказ Hug

БИМБА, и ние ще водим децата и като гледам прогнозата, се чудя дали да не ги обуя направо с туристически обувки... : Thinking

Много мерси за отговорите. Ние ще вземем гумените ботуши пък да видим.. дано да е хубаво времето..

Ети, стаята ви е много хубава.Кой е хотела и колко струваше нощувката?

eti_82, благодаря за разказа и споделените снимки.
Много добре ми подействаха. Чакам с нетърпение отново да видя този магичен град и дано времето да бъде хубаво.  Praynig

eti_82, благодаря за разказа и споделените снимки.
Мимии  Hug

И ние се завърнахме вчера. Уцелихме страхотно време в четвъртък и петък и леко облачно и студено в сряда и събота, но дъжд не ни валя, поне през деня. Страхотен град, красота, атмосфера..пак ми се ходи. Впечатления накратко - купихме карти за градски транспорт - 35 евро, които обаче не важаха за линиите по Канале Гранде. Там с кораб не минахме, но пък го обиколихме пеша отвсякъде. Доста се возихме на градски транспорт, защото спяхме в Местре, но нито веднъж не мина контрола. Направо се чудя, дали голяма част от хората не се возят гратис на всичко, но пък глобата е 52 евро за без билет, така че май не си струва да се рискува. Разгледах един единствен музей, този по морска история, който е доста голям, а входа беше 1.55 евро, почти колкото тоалетните, което ми е необяснимо. Входа за музея на стъклото беше 8 евро за сравнение. Пропуснахме доджите, понеже не може да си купиш билет само за него, а комбиниран за 4-те музея на Сан Марко, които пък ще ти отнемат цял ден ако решиш да ги разгледаш. Постихме островите Мурано, Бурано и Лидо, и хвърлихме едно око и на гробището, което също е на остров. Като цяло доста обикаляхме пеша и то гледахме да сме извън туристическите маршрути - много по-спокойно, пак толко красиво и можеш да попаднеш на заведения и магазинчета с по-поносими цени.
Сега, това което не ми хареса - надутите цени на всичко, насочени към скубане на туристите разбира се. Всичко е измислено така, че да няма евтин вариант ако си турист. Картите за транспорт не важат за някои линии, а ако искаш да ги ползваш трябва да се набуташ още 10-20 евро поне. Общия билет за музеите също беше неизгодно решение. Другото, което ме подтисна - тълпите. Ужасно много туристи, а ужким бяхме извън активния сезон. Представям си какво е баш в сезона. Сан Марко изглеждаше като по време на предизборен митинг и не преувеличавам. Буквално не можеш да се разминеш от народ, което ти убива насладата да поседнеш някъде и да съзерцаваш катедралата и другите красоти. Но като изключим това посещението на Венеция си струва отвсякъде. Който не е ходил да побърза, преди да въведат квоти за туристите  Wink