Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 790
  • 752
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 1 223
Момичета,
математиката при нас беше чудо. Преди гимназията с нея се занимаваше много търпелива и свестна учителка. И наистина я научаваше, бавно и трудно. Но! Всеки път когато трябваше да реши сама задача - у дома или в клас - блокаж. И само една дума, един "ключ" и решаваше задачата.

Болна тема  Cry

Последният тест по математика ме разби!
Елементарни задачи не е решил /деление на цяло число и десетични дроби с 10, 100/, но се е справил със задача с едно неизвестно, като има и вярна с три умножения и скоби.

Учителката по математика му е и класна. Засега не съм говорила с нея, че сина ми има проблем, но смятам в близко време да го направя.
Слабата оценка  според тестовете които дава е факт /1.5 т./, който не оспорвам. Но ми е доста  странна методиката, че разделя децата на групи -  Първа група се бори за 4, а втората за 5-6!

Казала им на децата, че който реши задачите без грешка за 4, ще го изпита допълнително за 5 или 6.
На теста за 4-ка има 8 задачи с общо 21 примера , под които госпожата е написала:
Цитат
До тук I група!
Следват точките: 1-4 /слаб/, 5-6 /среден/ и 7-8, за добър.
После пак ръкописно:
Цитат
Продължава II група!
Следват две простички задачи с условие, дето сина ми ги решава безпроблемно вкъщи.

Не че е добра новина, но /предполагам/ отчаяна от резултатите на класа при само една 6-ца, учителката не е писала оценки и ще повтори теста в понеделник.

Чудя се, дали да говоря в петък с нея, да позволи сина ми да се пробва със задачите с условие /понеже е I група/ и да се опитам да и обясня, че проблемът е в количеството на  21 примера за добър, за да стигне до задачите с условие, с които вкъщи бързо се справя, понеже наблягаме на тях  newsm78






# 736
  • Мнения: 24 467
Според мен, когато едно дете има дислектичен или сроден проблем, установен от специалист, е редно родителят да сподели с учителите.
Не споделям и това деление изобщо.

# 737
  • sofia
  • Мнения: 8 955
За сефте чувам учител по математика така да дели типовете задачи при изпитване.
Би трябвало изпитването да включва от всеки тип задачи. По-скоро наблегни на това при разговора с учителката.
Борис съм го инструктирала, да подминава задачи, които му се опират и ако остане време да се върне. Времето определено е проблем.....

# 738
  • София
  • Мнения: 62 595
Това е нередно от всяка гледна точка. При контролно/класно децата трябва да са постаневи при едни и същи условия на задачите, а разделянето на групи да е по-скоро за това да не преписват едно от друго, но задачите трябва да са със сходна трудност. Какви са тези работи за четворки и шестици! Ако толкова иска да даде шанс на по-слабите, да даде различна тежест на всяка задача в общата оценка, но дори в този случай трябва децата да бъдат уведомени като на всяка задача трябва да бъдат указани точките, които носи.

Много правилен подход - да решава това, което знае, а за тези, които не знае да подминава за момента, а после да се върне и да ги мъчи наново. Така или иначе вече ще ги е прочел и мозъкът му работи и по тази линия и е много вероятно да се сети как да ги реши. А за тестовете с много въпроси за време е направо задължително да се подхожда така, защото иначе няма да му стигне времето.

# 739
  • София
  • Мнения: 1 223
Истината е, че изобщо не желая да провеждам разговор, понеже си знам, че е ще е много труден, а не съм конфликтна.
Въпросната учителка беше писала слаб на едно от най-надарените деца в класа, което от години ходи по олимпиади и курсове, понеже не било написало задачите в подребата, която тя преподава.
При един от миналите тестовете, пак с подобни слаби резултати, отказа няколко поредни часа  да се появи в класа /взимаха часове по музика!/, защото била ОБИДЕНА на класа!

 В чуденка съм как да подходя, при разговор с нея, но осъзнавам и че по-малка оценка от 2 няма как да му пише...

# 740
  • Мнения: 24 467
 Rolling Eyes
Аз бих се замислила за присъствието на детето ми при такъв учител по толкова важен предмет по принцип...

# 741
  • Мнения: 1 652
....защото била ОБИДЕНА на класа!

Това е прекалено. Според мен трябва да си внимателна с нея, ако не можеш да го преместиш. Мисля, че е добре да поговориш с нея като я изчеткаш леко, че разчиташ на нея , на нейното съдействие, като специалист- тя щом се обижда, това ще  подейства. За мен всякакви средства са позволени. Помоли я, това ,което искаш- нищо няма да загубиш.
И нашата дава за 4-ка , 5 -ца и 6-ца задачи. Също не го смятам за редно, но съм преценила да мълча по този въпрос.

# 742
  • София
  • Мнения: 754
daniabc
Странно е това с групи за оценки. Не бях го чувала. Но не това е важно. Важното е, че какъвто и да е резултата трябва да се говори с нея. Може би подходът на darena е добра идея - да и обясниш, че разчиташ на нея. Защото истинското предизвикателство е да постигнеш успех с дете с дислексия, а не с пълния отличник на класа.
Тоест трябва да опиташ, най-малкото да има предвид, че детето не нито мързеливо, нито глупаво.
Преместването не е панацея за всички случаи, защото в друго училище може да попадне на добра учителка по математика, но прекалено взискателна по български.
Затова, колкото и да е трудно единствения подход е да се говори с учителя.
Аз всеки път ходех и говорех. Прекрасно те разбирам, колко е трудно. Всеки път ми се свиваше корема, всеки път търсех правилните думи за да бъда разбрана и да изпреваря чувството на досада в отсрещната страна. В голяма част от случаите срещах изненада, бързо сменена от уверението, че детето няма да остане с двойка. Много по рядко срещах желание за помощ и истинско педагогическо предизвикателство да разберат истинската същност на проблема.
Така, че не очаквай прекалено, но никога не се отказвай.

нещо интересно

http://webstage.bg/socialni-temi/1167-umorenite-ot-zhivota-hora- … zvat-vsichko.html

Последна редакция: ср, 03 дек 2014, 21:49 от Margeli

# 743
  • Мнения: 482
daniabc
Аз бих те посъветвала за тази госпожа да говориш направо с директорката. Поговори и с другите родители, твърде е вероятно и те да са шокирани от тази, така "гениална" идея и другите особености на госпожата.

# 744
  • Мнения: 24 467
Понеделник, вторник и сряда, Джуди Simple Smile Принципно сме се разбрали за два пъти математика и веднъж английски, но ги нагласяме според нуждите. ...

Попитах те, защото интензивността на натоварването ми се струва важна.
Когато почнах да се занимавам с моя човек по малко, половин час по английски, но всеки божи ден, едва тогава нещата потръгнаха. Преди карахме по час и половина събота или неделя, но нямахме никакъв успех. До следващата седмица всичко се забравяше. Сега преговаряме всеки ден думи, давам му да чете малки текстове и да ги превежда и, най- важното за нашия "писмен проблем", накрая да ги препише, когато вече знае какво преписва. Откакто го правим всеки ден, детето доста напредна за много кратко време. Миналата година за три месеца бяхме на стартова позиция, все едно, че не сме правили нищо.
А и методата е важна. Сега, откакто подкарахме по тази, е много по- добре.

# 745
  • София
  • Мнения: 1 223
Като по поръчка, днес класната му прибрала тел. и държи да се видим за лично предаване.
Стискайте палци да мине гладко, понеже е войствено настроена и веднага ме заплаши, че при повторно нарушение /ползване на тел. в час/, ще го конфискува  Shocked

daniabc
Аз бих те посъветвала за тази госпожа да говориш направо с директорката. Поговори и с другите родители, твърде е вероятно и те да са шокирани от тази, така "гениална" идея и другите особености на госпожата.

Няма да се получи, веднъж така прескочих класната и направо го изпратих при училищния психолог и не ми се искам да си спомням, как ми се скараха после...
Имаше и втори случай, дето в тест по география /Ч.П./ "верният" отговор беше, че р. Дунав минава през всички европейски държави и мъжът ми си позволи да напише забележка, при което стана голям скандал, че трябвало да четем какво пише в учебника на Просвета, а там пишеше, че р. Дунав с притоците минава през повечето европейски държави, което пак не вярно но е доста  по-близо ooooh!
 
Според мен, когато едно дете има дислектичен или сроден проблем, установен от специалист, е редно родителят да сподели с учителите.
Не споделям и това деление изобщо.

Във втори клас го пратиха от училище за обследване, при С. Богомилова.
За жалост, резултатите се загубиха при преместване, но ще проверя дали във фондацията имат архив.
Миналата година, точно преди НВО за 4. клас пак имаше слаби оценки по математика и помня, че споделих тук, когато предишната му класна отвори дума за ресурсен. На оценяването се представи добре и имаше 5 за годината.
Според мен реално беше за 4 и толкова изкара на входното ниво.
След първата слаба оценка по математика тази година, учителката го изпита на дъска и изкара 4, като грешките му били, че една нула видял като шестица, а на друга задача забравил да сложи десетичната запетая в отговора.

След внимателен анализ, стигнах до извода, че подхода ми да давам по-сложните задачи е грешен, понеже според тестовете, оценката се определя основно от  количеството на простите задачи.
Имам предвид, че задачите от за мн. добър и отличен от последния тест, са от сорта:
Иван си купил 2 кг. банани по 1.83 и 3 кг. портокали по 1.45 лв. Колко са му върнали, ако е дал 10 лв?
Вкъщи му давам подобни задачи, но доста по-сложни,  с 4-5 покупки, като слагам уловки /някои продукти пиша в грамове /цяло число/, други като дробни числа за кг./ и като цяло се справя много добре.

Това, което отчетох като моя основна грешка е, че пренебрегвам лесните задачи /давам по един два примера/, понеже се справя с по-сложни.
Вчера поговорихме на дълго и широко със сина ми, че трябва да наблегнем на простите задачи и времето за решаване. Успях да го убедя с аргумента, че те са като упражнение по четене. Колкото повече четеш, толкова по-бързо четеш и ще му давам по три простички задачи наведнъж със засичане на време и кратка почивка , после пак 3 задачи.
Имам вътрешно чувство, че ще успее да подобри времето за решаване, при повече практика.
Ако съм права, ще се похваля!

P.S. Май е време за нова тема  

Последна редакция: чт, 04 дек 2014, 11:20 от daniabc

# 746
  • Мнения: 28
От днес ще пробвам да учим по половин час на ден по английски и да решаваме по 3-6 задачки по математика. Нещо ми подсказва, че този път е верният.
Daniabc, сякаш описваш госпожата на дъщеря ми по математика.  #Cussing out пълно безсилие.... знае за дислексията и, но продължава да и пише двойка след двойка, вместо да промени начина на изпитване.
Момичета, които сте писали на тази 50-та страничка, благодаря ви, че споделяте, съветвате, разбирате и помагате. Вашите училищни проблеми са и наши, затова ви чувствам много близки.
Благодаря, прегръщам ви /и Андариел/ Wink!

# 747
  • Мнения: 482
daniabc
.... смени училището ...
а за телефона е виновен ...

# 748
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно така е, простите задачи са тези, които се оказват препъни-камък за всички деца. Простите задачи искат поддържане на концентрация и автоматизиране, така че да не се забравят десетични запетаи, да се пишат други числа или да се забравя "едно наум". Ако ви прави впечатление, на изпити често знаещите се провалят на лесните въпроси, защото ги подценяват.

# 749
  • Мнения: 636
И аз благодаря много за ценните съвети, които ми давате.

След поредната двойка по бълг. език-6 клас / на обособени части, вметнати думи и сложни изречения, утре ще се срещна с г-жата по БЕЛ.

Ще се опитам да и обясня ситуацията при нас, поне да не остава с грешното впечатление, че е мързелив и не учи .По математика в сряда беше класното по математика-18 задачи за 40 мин. Не му е стигнало времето, въпреки, че вкъщи напоследък редовно засичам за 40 мин успява да реши средно по 11-12 задачи средна сложност.

Общи условия

Активация на акаунт