Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 739
  • 752
  •   1
Отговори
# 705
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Буквенката може да се намери в нета.


Русалке - има на Понс Картинен речник и работи листа, които може да си принтнете http://pons.bg/?act=content&rec=881

# 706
  • Мнения: 10 998
Момичета искам да ви питам синът ми е в първи клас, има затруднения с ученето. С математиката се оправя, но понякога допуска грешки, защото бърка знака, например става въпрос за изваждане, а той събира и резултата е грешен, тоест би бил верен при другият знак.
Четенето и писането му са много трудни, може да чете до четери буквени думи, по дългите не може да ги прочете, с писането на диктовка е истинска мъка, не разпознава звуците и често бърка. Думите по английски си ги научава- е не всички ама повечето.
Дали е рано да се говори за дислексия, все пак са минали само два месеца от началото на учебната година или колкото по-рано се открие толкова по-добре.
Не съм прочела цялата тема, само частично.
Благодаря ви
 

# 707
  • Мнения: 1 652
christina1980,  ако детето ти е износено и родено нормално, ако е проговорило и проходило нормално, а не със закъснение, ако в предучилищна възраст е рисувало, конструирало, редяло пъзели, моделирало, оцеветявало на 6 г. без да излиза от очертанията може да изчакаш, но ако 2-3 неща от тези дето посочих  не са наред- трябва да посетиш логопед и то по-бързо, а после ще видим.
Дано всичко е наред!  Hug

# 708
  • София
  • Мнения: 62 595
Може да има трудности с фонологията. Заведете го на консултация с логопед, за да може да се използва времето да се навакса. Фонологията се учи с ,упражнения, ако със слуха е ок. Забеляза ли ли сте да има нещо със слуха? Някакви инфекции на средното ухо, чести унг инфелции?

# 709
  • София
  • Мнения: 18 141
Дороти, мерси, хубави са картинният речник  и работните листа. Но проблемът е, че лексиката в тях не е подчинена на изучаваното в учебника. А все пак идеята е да чете правилно и да знае да си превежда за начало онова, което е в учебника.  Пък ако в даден момент нещата потръгнат, с тези материали на ПОНС би могло да се работи допълнително.

# 710
  • Мнения: 28
ако споделиш пък таблицата за умножение дали сте успели да научете и как ще бъде супер вече съм готова на всичко
Ина,
и всички с проблем -таблицата за умножение... Май открих ключ и за тая палатка. При нас проработи добре и вече знае цялата таблица /бяха ни останали 4-5 реда, които не успяваше и не успяваше да запамети/. И така: отваряме работилничката. Нужни материали: квадратна бяла плоскост -фазер или плексиглас 70/70 и пластилин -8 цвята. Ако ще се прави цялата таблица, ще ви трябват 5 пакета пластилин. Всеки цвят се нарязва на 17 броя кубчета. Плоскостта се разграфява на квадрати 9 на 9 броя с дебел черен фулмастер. Идеята е да се изработи табличката със засичащи се цифри по хоризонтал и вертикал. Всяка цифра си има цвят. На нашата са:
2-бял, 3-жълт, 4-оранжев, 5-червен, 6-розов, 7-зелен, 8-син, 9-кафяв.
Не се впуснахме да я правим цялата. Почнахме с 6 по 7. С едно розово кубче моята направи шестицата и я залепи горе на шестото квадратче. От зелено кубче направи 7 и го залепи на седмото по вертикала вдясно. В квадратчето, където се засичат изработи 42 от зелено и розово кубче, пресукани като в мартеничка. И така по едно на ден от най-трудните към по-лесни, на които понякога засича. Моделите на двуцветните произведения са най-различни, оставила съм я да се вихри. Да е жив и здрав чичко Дейвис. Дано проработи и при вас!
Русалка, ще и направя речника по същия модел с четирите колонки. Мерси за идеята!

Последна редакция: сб, 29 ное 2014, 22:53 от dara18

# 711
  • Мнения: 1 652
Ина,  за таблицата за умножение - в 66 пост съм сложила  линк за видео на таблицата от 6 до 10 на пръсти. Много е лесно. А в 64 пост Дороти е пуснала линк звидеокарти за таблицата пак. Една страница по-напред пак а таблицата бях писала- виж  и тези неща и прецени кое ще ти служи, може и на дара и изобретението да ти свърши работа. Лично аз предпочитам линка, който съм пуснала, защото е на пръсти . Основен проблем след научаването на таблицата се явява забравянето й и следва многократно припомняне- т.е трябва да има лесен начин за припомняне- на мен пръстите са ми лесни, а и те са винаги с детето  Grinning. Дето се вика и като карам колата му припоням таблицата .

Иска ми се да пуснем една анкета- колко от децата ни са на ресурсно подпомагане, колко ходят на занималня, колко са у дома с мама, колко с учител индивидуално. На кого какво е помогнало най-много логопедична работа или медикаменти. Кои медикаменти са помогнали ? Кое от логопедичната работа?   Аз влизам по-рядко в темата и докато се ориентирам в новите мами, кое дете , кой клас е и каква е историята му- губя време. Бих отделила време за да систематизирам нещата- може би в един първи пост , в който да опишем всяка, на колко е детето, какви проблеми има- само дислексия, или дискалкулия  и т.н. За мен тази информация би била много полезна. Какво мислите?  newsm78
 Някъде четох, че тези деца със СОП, са души, които се прераждат на Земята много чисти и не искат да възприемат материала от училище, защото той е безполезен и вреден за мисленето им. Те възприемат света по съвършенно различен начин, но ние не знаем, как да им поднесем знанията според техните възприятия./преразказвам/ Допадна ми и това, което е казал Виктор Юго /линк на Дороти/, че тази образователна система е много стара от преди 200 години . Тогава се е зараждала индустрията и за нея са били необходими много послушни работници, а не мислещи хора, маса безлични трудещи се, а не индивидуалности и тази система е устроена така , че да ги произведе.
Хубава неделя от мен! Децата ни са дар от Бога.  Hug Hug Hug

# 712
  • София
  • Мнения: 62 595
Дарена, ти сериозно ли това с душите и работниците? А как би нарекла другото си дете, което не е със СОП, а е примерно, отличник, послушно и внимателно, и в училище го хвалят? От послушните немислещи работници  ли? Това вече е прекалено! То, бива човек да си търси начин да приеме нещата, но това вече излиза извън рамките на здравия разум. Всички деца са дар от Бога, как така реши, че точно твоето, защото е със СОП е само дар от Бога? Не, не съжалявам, че избухвам, и че пак ще се изсипе порой несъгласие и опити да ме изгоните от темата! Но самозаблудата за някакви специални мисии, дето децата не искали да възприемат безполезния материал и пр. вече става вредна. На децата си, които се справят без проблеми в училище така ли говорите? Хайде, кажете ми? Обръща ли ви се езикът да кажете на другите си деца, че са послушни немислещи работници? Срамота!

# 713
  • Мнения: 28
Дарена, аз съм за анкетата.
-Дъщеря ми е 5-ти клас.
-На ресурсно подпомагане е от тази учебна година. /Много съм доволна, че минахме ЕКПО. Никой не я дискриминира за това. Ресурсната общува активно с  преподавателите и по повод всяка двойка, спори с тях дори, загрижена е за нея и много добре и обяснява материала по български и математика. Децата знаят защо някои часове ги прекарва в ресурсния кабинет и го приемат съвсем нормално. Продължава да има много приятели в клас. Има самочувствие благодарение на спорта./
-Половината ден учи с мен по всички предмети.
-Не сме ползвали медикаменти.
-Не сме ползвали логопеди, защото твърде късно установихме дислексията - съвсем в края на трети клас. Целия четвърти клас се справяхме сами у дома без специалисти. Беше трудно. Сега с помощта на ресурсната е много по-добре.

Относно таблицата за умножение - този номер с пръстите сме го пробвали, но не е за нея. Трябва да пусне химикалката, да се концентрира кой пръст да свие, да преброи и умножи. Докато хване пак химикала, е забравила отговора  Laughing А ако умножава големи числа, забравя колко наум има от предното умножение. Затова се наложи да автоматизираме тоя процес.

Моята  теория за многото деца дислектици е по-различна, но и твоята приемам! Мисля, че еволюцията е изпреварила образователната система. Преди хиляди години хората са се учели да ловуват, да берат плодове и да се защитават. Днес са нужни твърде тесни специалисти: кардиохирург, гастроентеролог, микробиолог, етнограф, изкуствовед, графолог и какво ли още не. Та за да си достатъчно добър е нужно да се развиваш от малък точно там, където са ти дарбите, защото нямаш много време на тая земя. Природата сякаш е отрязала каналите за приемане и усвояване на излишна информация,  а ние държим да я натъпчем в главите им. Така поне го чувствам понякога.

# 714
  • Мнения: 1 652
Дара, аз исках да го оформим като анкета, но за съжаление аз не мога да я направя. Като си почнала така продължавам и аз.

1. Възраст- 12г- 6 клас
2. Кога е установена дислексията- 1 ви клас
3. Какви са СОП на детето?- дислексия, диспраксия, дисграфия, дискалкулия, инфантилност,
4. Какво му се отдава с лекота?Къде му е по-лесно или къде му е силата?- плуване
5. Медикаменти- Омеги 3 и 6, лецитин, витамини, хомеопатични
6. От кои сме видели полза- хомеопатичните
7. Посещава ли логопед?- да посещавал е и сега посещава.
8. От кои логопедични центрове съм доволна- Център дислексия Русе- Даниела Бонева, и Логос абв- Олга Георгиева.Доволна съм и от един логопед , но е местен.
8. Как се подготвя за училище? - не е на ресурсно подпомагане. С учителка у дома всеки след обяд и с мен събота и неделя
9. Какво е дало най-голям резултат при нас?   ежедневните усилия, Асоциация Дислексия Русе, Listening program,  хомеопатичните

Не мога да кажа, че има добро самочувствие. Но е борец. Много е добър, послушен, старателен. Извървяхме дълъг и труден път, както всички тука и с всеки изминат ден става все по-добре и все по-добре.  Hug

# 715
  • Мнения: 1 328
Може ли някой да даде идейка как да обясня на второкласник една задача по математика от домашното. Не са учили умножение все още. Даден е равностранен триъгълник, обиколката му е 30 см, по колко е всяка една от страните. .. Освен 3х=30 аз друго не се сещам.. или че трите страни са еднакви числа щом е равностранен.. ама не е достатъчно явно.

# 716
  • Мнения: 482
Обиколката на триъгълник е сбора от страните му: P=a+b+c
тъй като е равностранене a=b=c и съответно обиколката му е P=a+a+a
и задача опира до това кое е това число което събрано 3 пъти със себе си прави 30 ... може да е въведение за умножението ... знам ли как го въвеждат ....

# 717
  • Мнения: 1 328
Обиколката на триъгълник е сбора от страните му: P=a+b+c
тъй като е равностранене a=b=c и съответно обиколката му е P=a+a+a
и задача опира до това кое е това число което събрано 3 пъти със себе си прави 30 ... може да е въведение за умножението ... знам ли как го въвеждат ....
Няма учебник в момента за да видя как е обяснено там.. останал е в училище. Благодаря, ще опитам и с тези думи да му го кажа.

# 718
  • София
  • Мнения: 62 595
да, кое число, което 3 пъти се събере със себе си, дава 9, примерно. Защото трите страни на триъгълника в задачата са равни, т.е. имат една и съща дължина.

# 719
  • Мнения: 1 328
Обиколката на триъгълник е сбора от страните му: P=a+b+c
тъй като е равностранене a=b=c и съответно обиколката му е P=a+a+a
и задача опира до това кое е това число което събрано 3 пъти със себе си прави 30 ... може да е въведение за умножението ... знам ли как го въвеждат ....
Няма учебник в момента за да видя как е обяснено там.. останал е в училище. Благодаря, ще опитам и с тези думи да му го кажа.
Задачата - разбрана и решена. Начерта един триъгълник много интересно - първо две страни по 6 см, и третата - основата, я нагласи по другите две и тя да е 6 см.. и стана равностранен.. после изтрихме само останалите черти. Нямаше да се сетя така да го начертая аз Simple Smile
Благодаря ви още веднъж! Значи просто всичко трябва много лесно да се мисли дори как се обяснява, ще има да се уча и аз покрай детето.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт