За колко време станахте шофьори?

  • 26 954
  • 173
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 0
Че то нужна ли ти е книжка за да се чувстваш уверен зад волана?  travel

Ще си уверена ли ако си заведеш детето на лекар, който няма диплома?

# 91
  • Мнения: 408
Аз взех книжка на 18, но тъй като не разполагах с кола, съм шофирала много рядко и то извънградско. Септември 2009 се сдобих с кола - докараха я пред офиса и ми оставиха ключовете, а мъжа ми не беше в града - няма не искам - трябваше да я прибера пред блока  ooooh! Свикнах много бързо, защото мъжа ми не беше до мен  Peace Само ме изнервяше. Моя приятелка се сдоби с кола преди година. След 10 "опреснителни" часа все още не става за шофьор  Naughty Ходи с колата само от тях до работа и паркира на свободно за три коли място. В центъра на града изобщо не смее да влезе, а уж затова взе колата  Whistling

# 92
  • Мнения: 14
Ооо, полусъединителят вече го овладях! Трябваше ми практика, наистина. Минавах нарочно по наклонени участъци и беше неизбежно. Сега имам други неща на дневен ред - на шоф. курс ми създадоха навика да спирам със съединител и спирачка, едновременно натиснати. Сега много често се олавям как спирачката я натискам, придружена със съединител и в други случаи - намаляване, завой и пр., почти не я изплзвам самостоятелно. Гледам да си налагам, при равен, сух път, преди светофар, да изключа от скорост и да спра само със спирачка... Защо на курсовете учат по един начин, а всички практикуват друг?! Ще се радвам на логично обяснение!

# 93
  • Мнения: 2 536
Христоскова, и аз правя същото нещо със съединителя, а вече карам от година, все се насилвам да не го натискам ако само лекичко намаля, но не мога. Адски ме е яд, че тъпият ми инструктор не ми е направил забележка навреме.

# 94
  • през девет планини в десета
  • Мнения: 51
За 20 дни минах часовете и веднага взех листовките  и изкарах всичко от раз Simple Smile  Взех си книжката 2006 год. , но активно карам от 2009 година ( колата ми е краката) Simple Smile

# 95
  • Мнения: 87
Ооо, полусъединителят вече го овладях! Трябваше ми практика, наистина. Минавах нарочно по наклонени участъци и беше неизбежно. Сега имам други неща на дневен ред - на шоф. курс ми създадоха навика да спирам със съединител и спирачка, едновременно натиснати. Сега много често се олавям как спирачката я натискам, придружена със съединител и в други случаи - намаляване, завой и пр., почти не я изплзвам самостоятелно. Гледам да си налагам, при равен, сух път, преди светофар, да изключа от скорост и да спра само със спирачка... Защо на курсовете учат по един начин, а всички практикуват друг?! Ще се радвам на логично обяснение!
Предполагам, че отговорът на въпроса ти е, че на курса учат на техника, която работи при всяка или поне при повечето ситуации. При мокър път едва ли е добра идея да изключиш от скорост и да спираш само със спирачка. На курсовете няма време да се овладява различна техника за различни ситуации, затова ни остават едни такива навици, които ни се струват неадекватни в конкретни условия.
А това с полусъединителя наистина практика му е майката и свикване с колата. Първата ми кола беше един старичък Кадет, който толкова бавно потегляше, че на всеки баир ща не ща ползвах ръчната, не че и тя държеше кой знае колко де:mrgreen: Бях стигнала дотам, че за да избягна баира предпочитах да минавам през кръговото на 5-ти километър Joy
Сега карам едно Пунто дето е толкова пъргаво, че никаква ръчна не ми трябва и на най-големия баир. На всичкото отгоре е и пълен инжекцион, а това много помага при ниски скорости - не гасне, не подскача. Случвало ми се е да тръгна от място и на 2-ра. hahaha

# 96
  • Пловдив
  • Мнения: 1 058
на шоф. курс ми създадоха навика да спирам със съединител и спирачка, едновременно натиснати. Сега много често се олавям как спирачката я натискам, придружена със съединител и в други случаи - намаляване, завой и пр., почти не я изплзвам самостоятелно. Гледам да си налагам, при равен, сух път, преди светофар, да изключа от скорост и да спра само със спирачка... Защо на курсовете учат по един начин, а всички практикуват друг?! Ще се радвам на логично обяснение!
Това подчертаното го чувам за първи път. Съединител се натиска, ако се сменя предавка. Ако видиш отдалече, че е червено, правилното според мен е не да пускаш на свободна и да спираш само със спирачките, както си решила да се учиш, а трябва да включиш на по-ниска предавка... по този начин ползваш двигателя като спирачка /така има и най-минимален разход на гориво/. Така са ме учили и мен на курсовете. Например, караш с 50 км/ч, решаваш че ще спираш, натискаш съединител /без спирачка/, включваш 3-та и колата ти намаля значително. После може малко със спирачката да си помогнеш и когато наближиш около 20 км/ч, вкарваш 2-ра. След това вече си освобождаваш от скорост, но вече си почти спряла. Това според мен е най-правилния начин за спиране.

# 97
  • Варна
  • Мнения: 16
Съединител се натиска, ако се сменя предавка. Ако видиш отдалече, че е червено, правилното според мен е не да пускаш на свободна и да спираш само със спирачките, както си решила да се учиш, а трябва да включиш на по-ниска предавка... по този начин ползваш двигателя като спирачка /така има и най-минимален разход на гориво/. Така са ме учили и мен на курсовете. Например, караш с 50 км/ч, решаваш че ще спираш, натискаш съединител /без спирачка/, включваш 3-та и колата ти намаля значително. После може малко със спирачката да си помогнеш и когато наближиш около 20 км/ч, вкарваш 2-ра. След това вече си освобождаваш от скорост, но вече си почти спряла. Това според мен е най-правилния начин за спиране.
и мен така ме учиха
за съжаление не съм карала от лятото когато си взех изпита
мечтая си за кола напролет пък да видим

# 98
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 487
И никога не натискате съединител заедно със спирачката?!

# 99
  • Пловдив
  • Мнения: 1 058
Тарталета, това го правя само при екстремно спиране, за да не загасне колата. Иначе аз лично не спирам само със спирачки, ако имам достатъчно разстояние да си намаля скоростите последователно  Peace

# 100
  • Мнения: 14
Къде са тези школи, в които са ви учили да спирате само със спирачка и освобден от скорост лост?! Около мен всички, които са карали шоф. си курс, са ги учили да спират със спирачка и съединител, натиснати едновременно! Дори имам дадено ръководство за техниките на шофиране, в които е обяснено същото (има го и онлайн). Моят инструктор е бил дългогодишен изпитващ в ДАИ и твърди, че това е вярният вариант, друг - няма. Но защо тогава никой не спира така?! Когато съм го питала защо повечето водачи карат по инерция преди окончателното спиране на колата, той казва, че това е единствено начин за икономия на гориво, не е и безопасно спиране...  

# 101
  • Мнения: X
Не бих казала, че съм станала шофьор...Беше ме много страх, дълги години не се решавах. Започнах курса през април (май беше) и до октомври бях минала всичко, разтеглих го доста във времето. Мислех си, че никога няма да се случи да карам сама или да возя децата, но това вече е факт. Чуствам се спокойна в колата, джиткам си и мноооооого се кефя даже. Обаче...карам автоматик...Учих се на скорости, но нашата е автоматик и за момента нямам "учебна" със скорости, ня която да се уча.
Помня го обаче това спиране със спирачката и съединителя...правех го абсолютно същото...Обаче Кет го е казала много точно си мисля, поне като гледам мъжа ми как спира. Значи учениците или шофьорите с малък стаж карат така, а другите си спират с предавките  Peace

# 102
  • Мнения: 9 789
Принципно и аз ползвам спирачката много рядко като  Ket_G си намалявам предавките.
Никога, обаче не изключвам от скорост, особено около кръстовище съм винаги на предавка, при това   до трета. Ами човек трябва да е подготвен да може да реагира Simple Smile..
Изключването от скорост при новите автомобили няма никакъв смисъл. Разходът е почти същия, а безопасността много различна.
 

# 103
  • Мнения: 164
Шофирането наистина не е за всеки. Трябва си човек да има малко бензин в кръвта.  Wink

# 104
  • Мнения: 765
Поуспокоих се малко като изчетох темата!Имам книжка от 18 годишна,2год. и половина по-късно имам общо стаж около месец-два  ooooh! Освен проблема със съединителя при тръгване,който не на всички коли ми е проблем,изпитвам необясним страх от самото шофиране като цяло. Имам желание да карам... но просто не мога да обясня точно от какво ме е страх.Когато имам възможност да карам,все не искам и адски се ядосвам на себе си  #2gunfire  Представям си как ми загасва колата на оживено кръстовище и всички започват да ме псуват и да свиркат,или трябва да паркирам между две коли,а отсреща застанали и ми се смеят...Ужасно чувство е и наситина се опитвам да го преодолея Tired
Другото нещо,което ме притеснява,е че не мога да возя никой друг освен приятеля ми!Ако трябва да шофирам в присъствието на друг отличен шофьор,все се старая да не направя грешка,а става точно обратното #Crazy

Общи условия

Активация на акаунт