Очаквайки статистиката непозната, планетите нареждат се в полза на децата.7 КЛАС

  • 37 506
  • 765
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 120

На мен вече ми е ясно. Наистина. А и ти, Роси, си го обяснила перфектно - явил се, не явил се, оценката е от двата модула дефакто. Работата е там, че не са го казали на децата и сега се оказва, че са с по-ниски оценки. За някой е важна тази оценка, защото е решаваща за годишната. Това е целия проблем. А тръгнахме от там, че има много неясноти в сферата на образованието и не дотам компетентни. А съгласете се не може  родителите също да знаят всичко. Около мен няма родител, който и наполовина да е запознат с учението на детето си, а както се оказва на мен почти нищо не ми е ясно, смятайте останалите колко са запознати. За съжаление има и такива училища. Извинявам се, ако досадих с въпросите си. За финал - желая успех на всички ученолюбиви дечица да успеят в желаната специалност.  newsm10

Напълно съм съгласна за неяснотите, аз затова съм много благодарна на всички от форума за информацията, а и защото точно оттук научих за Наръчника на Ню Импрес и ми просветна кое, как става. Успех и на твоето момиче да отиде там, където смятате, че ще е най-добре за нейното бъдеще и да не се главоболи за чуждите проблеми, не само защото те край нямат, а и Господ си знае работата!

# 31
  • София
  • Мнения: 62 595
сори, Боряна, но на никого не му пука дали един родител е разбрал или не е разбрал - той е длъжен сам да се интересува за детето си! Учителите и те са за бой, но децата са си наша отговорност, а на учителите са отговорност до размера на заплатата им.

# 32
  • София
  • Мнения: 642
Аз да питам нещо, което сигурно сте коментирали безброй пъти досега, но едвам ви изчитам, та може и да съм го пропуснала... За писането на желанията.
Значи пишем примерно 3 желания, като ги слагаме от най-желаното у-ще в низходящ ред по значимост.
Та училище Х на първо място е с най-висок бал, у-ще У е на второ място, а у-ще Z - на трето място.
На първото класиране не ни стига бала за у-ще Х. Това ни праща автоматично на второ класиране или се дава възможност на у-щата У  и Z от второто и третото място да го заменят по избор (едно от двете)?
В смисъл - след първото класиране излизат ли варианти за избор на у-ще или задължително отиваш на второ класиране?
Незнам дали ме разбрахте, но ми е важно за подредбата.

# 33
  • Попово
  • Мнения: 329
А и ти, Роси, си го обяснила перфектно - явил се, не явил се, оценката е от двата модула дефакто. Работата е там, че не са го казали на децата и сега се оказва, че са с по-ниски оценки. За някой е важна тази оценка, защото е решаваща за годишната. Това е целия проблем.
Не е така. Ако детето има 65 точки на първи модул, то ще има пълна шестица от НВО, но ще има по-ниска оценка за кандидатстване в гимназия. Така че  неявяването на втори модул няма да повлияе на годишната оценка, а само на тази за кандидатстване.
В нашия случай повлиява - учителите пишат като текуща оценката за кандидатстване (както я наричаш). Ако има 65т. - 6.000, не се явило на втори модул, оценката за кандидатстване става 5.000.Колкото по-висока е оценката, съответно пада повече при неявяване на ІІ модул. Това се опитвах да разбера коя оценка трябва да се счита за текуща в училище. Благодаря, Дидева.

# 34
  • Мнения: 3 810
Учителите и те са за бой, но децата са си наша отговорност...

Както и на министерството и инспекторатите.
Ако се сведат едни свестни заповеди за провеждане на инструктаж, който изрично да бъде прочетен на РС например, няма да има оправдания на родители тип "ама аз не знаех..." При нас изобщо не направиха РС, който разбрал- разбрал.

И да се поправя- на 10- то място е мойта,ако всички преди нея оформят с 6-ци за годината, както ще е тя.

И да благодаря на всички в темата- не писах много, но от тук се осведомявах много добре Simple Smile

# 35
  • София
  • Мнения: 62 595
Не може при 65 точки, приравнени към втория модул, да стане оценката петица, а става 4.678. Пак нещо са ви излъгали.

Министерството и инспекторатите, освен да ги благославяме, друго не виждам! Няма да се оправят, ако ще Венера да падне на Земята!

# 36
  • София
  • Мнения: 4 349
с........................а на учителите са отговорност до размера на заплатата им.

Е да ама заплатата на всички учители е една и съща, а някои проявяват малко по-голяма заинтересованост. И не само учителите, но и директорите - днес в 22 у-ще имаше разлепени плакати с важните дати около кандидатстването - по един плакат на всеки етаж. Минаваш си по коридора и датата ти се набива в очите и няма да пропуснеш нищо. А в нашето училище - направиха родителска среща и на нея ни казаха, че вече сме пропуснали първата дата.  Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green

# 37
  • Мнения: 21 455

В нашия случай повлиява - учителите пишат като текуща оценката за кандидатстване...
И на какво основание го правят?  Thinking

# 38
  • Мнения: 2 176
Учителите и те са за бой, но децата са си наша отговорност, а на учителите са отговорност до размера на заплатата им.

Ха, само наша отговорност ли са? Къде тук е мястото държавата и в по-тесен смисъл на изпълнителната власт?

Има и друга стряскаща тенденция -  гледам, че с новия закон за детето се опитват да прехвърлят всички отговорности на родителите, но решенията по отношение на възпитанието не произтичат основно от семейството.

Последна редакция: ср, 06 юни 2012, 23:07 от lady Green

# 39
  • София
  • Мнения: 4 349
Не може при 65 точки, приравнени към втория модул, да стане оценката петица, а става 4.678. Пак нещо са ви излъгали.

Министерството и инспекторатите, освен да ги благославяме, друго не виждам! Няма да се оправят, ако ще Венера да падне на Земята!

Може петицата от първи модул да стане четворка във втори, защото се прибавят точките от втори и се приравняват към 100.

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, виж сега, аз и на учителите не разчитам особено! На детето ще му напиша за понеделник една бележка, на която ще са изброени документите, които трябва да получи от училището, за да може да сравни на момента какво му дават, а не после да гоним Михаля.

# 41
  • София
  • Мнения: 4 349
Ами, виж сега, аз и на учителите не разчитам особено! На детето ще му напиша за понеделник една бележка, на която ще са изброени документите, които трябва да получи от училището, за да може да сравни на момента какво му дават, а не после да гоним Михаля.

Е това определено е добре. Преди време ходихме на лагер със списък на дрехите и в края на смяната си ги събирахме по списък!  Mr. Green Mr. Green

# 42
  • Мнения: 2 176
Излиза, че ако родителя няма достъп до информация, никой от образователната система не е пряко ангажиран и това си е негова грешка. А в крайна сметка потърпевши са децата. Не ми звучи никак.. не знам как да се изразя..  нито етично, нито благородно.

# 43
  • София
  • Мнения: 1 654
Ти изобщо направи ли си труда да погледнеш изпита по математика, че после да приказваш какво точно се утроява и къде! Ако искаш да ги копирам тук, че да кажат и другите дали са от същия порядък! Основно явилите се на този изпит са деца от СМГ. Детето ми се яви на почти всички изпити в НПМГ, включително на математиката. Изпитът е по-скоро като на олимпиадите - 10 задачи, които детето трябва да разпише. А това че са в общото класиране го намирам за голяма грешка, защото няма как да се сравняват изпити по биология, химия, физика, география и друга математика, с тези за ВО. Това прави баловете да изглеждат ниски, защото не се изкарват лесно високи оценки на тези изпити. За СМГ се утроява оценката от НВО, там нямат специален изпит.

newsm10
А на СМГ, ако им даваха, какъв изпит щаха да си спретнат, ама не  Confused
Формулата на НПМГ - оценки от матури + профилиращ предмет + собствен изпит
ми се вижда много по-добра за профилираните гимназии, особено ако
се запази тенденцията нивото на матурите да пада, а оценките да подлежат на някаква
общодържавна стъкмистика  Thinking

liebesbar, отново много свежа тема   bouquet
Naddya, просто кирилизация, браво на децата  Hug

Внимание, докато пишехте, в темата бяха публикувани 10 нови отговора.  Laughing

# 44
  • Мнения: 331
Тази вечер ни повикаха на РС за кандидатстването. Имаше родители, които не бяха изобщо запознати преди срещата, а след нея-тотално объркани.
1. Можело да се подреждат само три желания;
2. На първо класиране се гледало само първото желание;
3. При подаване на документи се попълвало само заявлението /не се ли носят служебна бележка за положените изпити и копие от удостоверението?/;
4. Класната не можа да обясни нито какво става след първо класиране, нито как се кандидатства за второ;
5. Сигурно имаше още...
Прозвучаха думите: вървете за по-сигурно да се информирате в РИО, на тях им се плаща заплата точно за това.

Общи условия

Активация на акаунт