Бързам, бързам аз - да завърша ПЪРВИ клас 2011/2012г.

  • 62 546
  • 779
  •   1
Отговори
# 720
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 729
В първи клас всички завършват с отличен...политика Peace

# 721
  • sofia
  • Мнения: 4 296
Аз мисля, че децата в първи клас положиха много усилия и научиха много, стараха се, грешаха, плакаха и се радваха. Мисля, че заслужават тази награда и стимул ' отличен'.

Да, масово се завършва с 'отличен'.

# 722
  • София
  • Мнения: 9 881
В първи клас всички завършват с отличен...политика Peace
При нас не беше така. Имаше няколко деца , които завършиха с Много добър, а даже и с добър имаше. Без да споменава имена, госпожата каза пред деца и родители, че не всички завършват с Отличен. има деца, които ще получат  Мн добър или Добър не защото не са умни, напротив, много умни били. Просто не са се старали и не са постигнали това, което всъщност могат.
Занималнята при нас е кът. От 6 клАса ще се прави само един клас занималня, тоест 32 деца. Дали са лимит до 6 деца от клас. Събират се доходи, не знам още какво, но знам, че положението е трагично.

# 723
  • Мнения: 906
Ние пък имахме две деца със "задоволителен", което си е двойка. Но така е, като в началния курс нямат право да имат двойка за годината.

# 724
  • София
  • Мнения: 1 861
Не всички завършват с отличен, но повечето, като че ли - да. Според мен е нормално. Все пак, при липса на цифрови оценки, няма как да разграничиш дете, което е "перфектно" по математика, но в известна степен му куца четенето/писането (или обратното) от такова, справящо се отлично с всичко...  И в горните класове "отличен" не е равно само на 6.00. Та в случая баш отличниците няма как да бъдат отличени, поне не и с оценката в удостоверението за завършване.

# 725
  • Мнения: 723
При нас всички завършиха с "отличен", независимо кой какво е показал, като знания.
И аз съм "ЗА " това, независимо,че детето ми показа отлични резултати и на трите изходни нива.
В края на училището се раздадоха характеристики, където с графи-отлично, много добро, добро и задоволително,  се описват знанията на детето по всеки учбен предмет, а така също и качествата му на комуникативност, отговорност, инициатива.
Но тази характеристика, се дава ЛИЧНО  на всеки родител, не се оповестява на останалите, и така няма показност и обсъждания.
За мен оценките, са подходящи за по-късен от образованието. Мисля, че всеки родител, при добро желание, може да се информира относно нивото на детето си.Прекалено малки са, за да приемат успеха си, като нещо лично и да не го съпоставят с този на другите. За проявилите се в олимпиади, състезания и тем подобни, има грамоти и отлИчия.

Хубав ден, момичета Simple Smile

# 726
  • Мнения: 2 755
Според мен "Отличен", означава да си отличЕн, различен с повече от останалите, а в последно време ми прави впечатление, че масово децата завършват първи клас с "Отличен".Не питам за вашите деца, не би било деликатно, но за класа ми е любопитно като цяло какъв е приблизителният процент на отличниците?
Както в градината всички завършват с "Достатъчна Готовност за училище", така и 1ви клас всички са отличници.
А аз работя с петокласници, които не знаят правилата от 1ви клас
..... Tired
Не мисля, че тази уравниловка е от полза на децата. Надценените остават с впечатление, че си знаят и неглижират пропуските си, а онези, които наистина заслужават оценка 6, стават демотивирани. Крайно несправидливо е. Ама били малки и не трябва да ги стресираме. Да, ама НЕ. После, в 5-ти, 6-ти и нагоре класове, аууу децата имат пропуски още от начален курс. Ами да, нали всички завършават с отличен, всичко си знаят децата.  ooooh! После следват теми за частни учители, школи и въпроси, колко ни струва това. Долу уравниловката! Не само в у-ще.

# 727
  • София
  • Мнения: 1 861
Не знам дали е въпрос на уравниловка или на образователни изисквания.  Ако летвата, образно казано, е предварително заложена на метър и десет, важно е колко деца я прескачат, независимо че някои скачат два пъти по толкова. Спомням си, примерно, преди доста време обсъждахме някакви нормативи за четене на думи в минута и ми направи впечатление, че моето ги покрива още яко сричайки... Та, не знам. Ще ми е интересно да се включи начален учител по темата.

# 728
  • Мнения: 298
И при нас не всички завършиха с отличен,имаше трима със задоволителен,няколко добър и мн.добър и аз съм против всички да са с отличен,ние се стараем и работим цяла година,докато други си гледат филмчета.На изходните нива и моето момче изкара отличен има отлично свидетелство и грамота за положените усилия и аз мисля,че другото дете което цяла година гледаше филмчета,минеше с отличен,моя син щеше да се демотивира,може да са малки,но виждат кой се старае и кой се шляе.

# 729
  • Мнения: 723
Ама, защо трябва въобще да се сравняват децата Simple Smile
Нали вашите/нашите са завършили с отличен, значи са оценени реално.
Утре в живота, като се появи Х и без знания и опит, взема тройно по-голямо възнаграждение от детето ви, пак ли ще се демотивира.......Животът все още е материален, уви, и оценката за успех, обикновено, е свързана с това колко имаш. Аз ги уча да използват максимално възможностите си, да не пропиляват времето си, и че това е нужна и важна предпоставка за успех и удовлетвореност, но не и гаранция.
За мен, лично, по-важното в началните класове, е да се формират човечета, притежаващи чувство за колективност, съпричастност, толерантност, дисциплина и уважение......и все си мисля, че ако това се получи, всичко останало в живота, ще идва по-лесно.

# 730
  • Мнения: 11 970
В моето детство "Отличен" вкл. и в първи клас се поставяше на 5-6 деца от класа, не повече.А по всичко "6"/ ние имахме няколко оценки още от първи клас" -не повече от 2-3.
Сега излиза, че ако едно дете премине с "Отличен" това не означава нищо особено, а може да подейства демотивиращо.

От друга страна, в училище с по-високи изисквания ако две-три деца завършат с "Мн. добър" означава, че едва ли не че са най-глупавите.Така ли го разбират всъщност децата?

# 731
  • София
  • Мнения: 1 861
От друга страна, в училище с по-високи изисквания ако две-три деца завършат с "Мн. добър" означава, че едва ли не че са най-глупавите.Така ли го разбират всъщност децата?
Предполагам всеки го разбира според характер, чувствителност, възпитание... Моите, за добро или зло, стоят над тези неща и не свързват умен/глупав с оценката в училище.
При всички положения обаче за мен "мн. добър" в училище с високи изисквания е по-добре, отколкото "отличник" при занижени критерии!

Последна редакция: нд, 08 юли 2012, 15:37 от Morrighan

# 732
  • Варна
  • Мнения: 2 443
В първи клас всички завършват с отличен...политика Peace

Аз мога да оспоря това - в класа на сина ми само пет или шест деца завършиха с отличен, масово имаше деца с много добър, но имаше и деца с добър и задоволителен. А моето дете получи и специална грамота за усърдие към свидетелството си с "Отличен".

Истината е, че още от първи клас родителя е този, който трябва да е коректив на знанията на детето - да е сигурен, че няма пропуски и материала е усвоен, защото ако я няма основата, как ще се гради по-нататък? Така, че оценката е само едната страна на медала - родителят и учителят трябва заедно да работят, за да може едно дете наистина да си е научило урока - ако едната страна куца, целият процес куца.

# 733
  • Мнения: 723
Ако детето е обект на сравнение, вероятно и то ще сравнява.
Сега поне има тестове, олимпиади, състезания в нета. При добро желание, родителят може да ги изтегли от нета  и да се запознае що- годе с нивото на детето си.
Попадайки в елитна гмназия, детето е наясно, че е постигнало успех. Елитните гимназии дават не само знания , а и среда. Там масата те подема и щеш не щеш , следваш темпото, ако не можеш-отпадаш.
Относно успеха, съпругът ми е с по-нисък успех от моя от АЕГ, но математико-логическата му интелигентност, тази дето прави пари и води към прогрес Simple Smile, е в пъти по-голяма от моята.
Не съм забелязала да страда, че е завършил с 5.63, вместо с 5.93.
Въобще, това да се гледа в чуждата паница, води само до страдания.......

Последна редакция: нд, 08 юли 2012, 15:27 от Еластина

# 734
  • София
  • Мнения: 1 861
В сравнението, в известен смисъл, също може да има положителен елемент. Винаги съм учила децата си, че след като някой е успял да постигне отличен резултат, значи и те биха могли, стига да положат съответните усилия, или поне да опитат!

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт