Умни ли са богатите хора?

  • 10 015
  • 172
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 4 300

Едва ли има някакво изследване, което да проследи разпределението на умността сред богатите и сред бедните. Все пак, в духа на темата, смея да предполагам, че под "богати" имаме предвид само онези, които сами са го изградили, а не са го наследили.  
Че има- има. По назад мернах един от титулярите по умно-богатата тематика да пише за бедни членове на Менса, но истината е, че най добре житейски се реализират хора с малко над средния IQ, а не тези с най висок. Аналогично и за академичния успех- пълните отличници не са най успешните в живота.
Но както си писала по назад, всичко е въпрос на дефиниция на 'умни'- какво точно се разбира и колко високко е сложена летвата, над която си 'умен'.
Освен това богатството освен спечелването, т.е. да изкарваш много, трябва и да бъде задържано. И тук казват, е основната разлика- по умните (  IQ) хора печелят повече, но след това не се представят по добре в сравнение с по малко  умните.
На англисйки си има и израз street smart, да е ясно кой какъв е , и как точно е умен:)

# 106
  • Мнения: 4 770
Аха да напиша и аз нещо - и тя Рокси вече го е казала. Simple Smile

За да имаш успех - примерно финансов - помага да си умен, но много други качества имат значение - находчивост, способност да планираш и да следваш плановете си, умение да се фокусираш върху важните неща, да си правиш сметката, да си работлив, да проявяваш постоянство, да имаш социални умения и т.н.

Не всички умни хора, които познавам, са богати - но никой от тях не е беден.

# 107
  • Мнения: 1 668
По назад мернах един от титулярите по умно-богатата тематика да пише за бедни членове на Менса, .....

О, откога ли съм титулярка по умно-богатата тематика... Или просто се заяждаш както всеки път...

 jp, аз говорех за истински богатите хора, а не за българския еквивалент на "богат"  тип Митьо пищова или некви подобни селски герои.

# 108
  • Мнения: 4 770

 jp, аз говорех за истински богатите хора, а не за българския еквивалент на "богат"  тип Митьо пищова или некви подобни селски герои.

Ами не познавам много "истински богати", да си кажа честно. Но познавам много умни хора, които никога няма да станат богати, защото им липсват различни качества - целеустременост, практичност, организираност, умения за общуване и т.н., и т.н.

И аз като Рокси съм чела, че отличниците в живота обикновено са тия, дето в училище са имали между 4 и 5.

# 109
  • Мнения: 10 547
И аз така. Но в една тема дружно ме нападнаха и обвиниха, че греша.
Намирам и закономерност и логика. Сякаш "ранните" отличници губят състезателен дух и се уморяват по-рано.

Снощи, за първи път от години се загледах в "Щоуто на Слави". В момента тече кастинг за поредния му проект, мисля, се казва "Война на думи". Изумих се от някои хора, част от които работят като бобиньори и оператори в ТЕЦ.

# 110
  • София
  • Мнения: 12 442
И аз така. Но в една тема дружно ме нападнаха и обвиниха, че греша.
Намирам и закономерност и логика. Сякаш "ранните" отличници губят състезателен дух и се уморяват по-рано.

За да си отличник в училище, особено пълен отлични се иска да си изпълнителен, с добро поведение и без съпротива към авторитетите. Това е профила на идеалния служител, не на милионера или на гениалния учен. Повечето много изявени учени не са били отличници, а често не са били с отлични оценки и по предмета, по който след това цял живот работят. За богатите, пък няколко пъти се каза, че трябва да са склонни да рискуват, а такъв тип хора няма как да са в профила на отличника. Ричард Брансън, например, е тотално необразован, отгоре на всичко и страда от дислексия.

# 111
  • Мнения: 10 547
Не говоря за милионери и гениални учени, а за прилично успели хора. Нямам и право да говоря за първите, защото реално не познавам такива. От вторите обаче контактувам с мнозина. И нито един не е бил отличникът на випуска /приеми го образно/. И същите тези "лоши" момчета работят рамо до рамо с отличниците, учили са заедно, т.е. животът им тече паралелно. Но успяват повече от тях.
Разбира се, обобщавам на база лични впечатления.

Нали съм ви разказвала за съученика ми, който така и така не се научи да пише правилно ухо, око, обувка, но днес се возите в пилотирания от него самолет?

# 112
  • Мнения: 2 510
Нали съм ви разказвала за съученика ми, който така и така не се научи да пише правилно ухо, око, обувка, но днес се возите в пилотирания от него самолет?
Самолет не се пилотира с граматика.

# 113
  • Мнения: 10 547
Нали съм ви разказвала за съученика ми, който така и така не се научи да пише правилно ухо, око, обувка, но днес се возите в пилотирания от него самолет?
Самолет не се пилотира с граматика.

Уф, именно, Снежа, но лошата му граматика развали цялостния облик на дипломата му и усещането, че момчето е интелигентно повече от писарушкото, дето завърши филология, а днес копае краставици в Пловдивско. Защото тя, граматиката не се ползва само в час по български език.

# 114
  • София
  • Мнения: 12 442
Не говоря за милионери и гениални учени, а за прилично успели хора. Нямам и право да говоря за първите, защото реално не познавам такива. От вторите обаче контактувам с мнозина. И нито един не е бил отличникът на випуска /приеми го образно/. И същите тези "лоши" момчета работят рамо до рамо с отличниците, учили са заедно, т.е. животът им тече паралелно. Но успяват повече от тях.
Разбира се, обобщавам на база лични впечатления.
Разбрах те и съм съгласна, защото имам подобни наблюдения. Изпълнителните хора стават добри служители, но не стават мениджъри, дори дребни мениджъри, т.е. успели.  Извънредно успелите, финансово или в науката, са малък процент хора така или иначе. Но аз говоря принципно за пълните отличници и не само у нас.

У нас по-лошите момчета и момичета до момента успяват повече по други причини. В бъдеще няма да е така, защото и децата на успелите биват тикани да са отличници, да имат възможно най- доброто образование. Неучилите в бъдеще ще са много зле.

# 115
  • Мнения: 2 510
Уф, именно, Снежа, но лошата му граматика развали цялостния облик на дипломата му и усещането, че  Защото тя, граматиката не се ползва само в час по български език.
Рядко са добрите математици или добрите техничари на които им върви и литературата.
Има хора на които им върви и в двете области но са рядко срещани.
Хората на техниката са доста неграмотни.
По принцип мъжете са доста по- лоши в литературата / изключвам гениите/ както и жените в техниката.

# 116
# 117
  • София
  • Мнения: 62 595
доста от богатите са с комарджийски, така да го кажем, наклонности. Извадили са късмет, че не са се оказали в другия край на камбаната - на аутсайдерите по клиники и затвори. Като се замисля, не си заслужава особено човек да е много богат, защото и рискът е прекалено висок. От всички рискуващи мераклии за богатство, единици са оцеляли, за останалите никой и не иска да чуе, нито да е на тяхно място. Така че не бих говорила за умност, а за късмет в поемането на рисковете, и то не при всеки риск. Стечението на обстоятелствата и късметът са основни фактори, а не колко е умен някой. Но е доста утешително човек да си мисли, че контролира, планира, постоянства и е достатъчно умен, че да забогатее много.

# 118
  • Мнения: 4 770
Като се замисля, не си заслужава особено човек да е много богат...

Мани ти тая работа... Simple Smile

Ето малко истински богати. Тия, които разпознавам, са далеч от облика на рискуващи диво и отървали на косъм затвора/клиниката.

Някои от тях далеч не са глупави, също.

# 119
  • Мнения: 187

Никак не мога да се съглася с подобно твърдение. Човек е способен да учи и поумнява през целият си живот! Даже според едни скорошни изследвания, посредством учене човек може да намали риска от болести засягащи мисловният процес и мозъкът като цяло. Също няма да се съглася, че не може да се подготви човек за IQ-тест! Всяка задача в този тест има математически модел на решение, който може да се изучи, поради простата причина, че по-голямата част от задачите са математика/логика.
Не е и случайно, че интелигентността беше разделена на различни видове. Както и тестовете, които се използват в МЕНСА не се смятат за достоверни, именно защото са математически модели, а за да си интелигентен не е нужно да боравиш добре само с математическа логика.
Ето за пример, днес се занимавах с теоремата на Уилсън. Това е математически модел за намиране на прости числа, който за съжаление е много бавен и рядко се използва. Но самият факт, че днес се заемах с нелеката задача да сътворя работеща програма по установен математически модел е достатъчен да се твърди, че способността ми да решавам проблеми е получила още един, макар и малък тласък. А ако всеки ден уча по една такава теорема и успявам да я реализирам? Ами всеки ден по малко, мозъкът ще има по-голям набор от методи за решаване на проблеми!
И годините не са от значение.
Дали интелигентността се наследява: според мен "да", но и се развива! Иначе щяхме да комуникираме много по-различно.

Общи условия

Активация на акаунт