сделка от разстояние-новата измама на Вивател

  • 7 707
  • 63
  •   1
Отговори
  • Burgas, Bulgaria
  • Мнения: 3 542
Преди 20дни от Вивател ми звъннаха, да ми кажат, че договора ми изтича април и ако го преподпиша ще има разни намаления от такси и някакъв апарат подарък.... Обяснява ми се ,че до 5 работни дни ще получа документи в които ще е разяснено всичко и ако съм съгласна ще остана на този план, но ако не съм в 7дневен срок трябва да се обадя на оператор....
Приключва с разясненията операторката и аз и казвам ,че ще погледна  предложението и ще реша ,но нищо категорично......
Пакет с бумаги не дойде ..... На 29.01. е минал куриер ,който да остави въпросният плик, но етърва ми е казала ,че ни няма и не може да се разпише и да го вземе без мен ......
Днес мъжа ми разбира ,че на 12.01. въпросният договор е преподписан за ДВЕ години , чрез така наречената сделка от разстояние....
От 123 казаха ,че ще почакам 14 дни за отговор на жалбата ,която днес подадох по телефона....По телефона ,защото 2 пъти звънях и казаха ,че това е реда-да прослушат разговора и да видят моето оспорване реално ли е.....
Много ме е яд...... направо се чувствам прецакана....
Как така сделка от разстояние .......Имат ли право ..... Tired

# 1
  • Мнения: 1
Преди 20дни от Вивател ми звъннаха, да ми кажат, че договора ми изтича април и ако го преподпиша ще има разни намаления от такси и някакъв апарат подарък.... Обяснява ми се ,че до 5 работни дни ще получа документи в които ще е разяснено всичко и ако съм съгласна ще остана на този план, но ако не съм в 7дневен срок трябва да се обадя на оператор....
Приключва с разясненията операторката и аз и казвам ,че ще погледна  предложението и ще реша ,но нищо категорично......
Пакет с бумаги не дойде ..... На 29.01. е минал куриер ,който да остави въпросният плик, но етърва ми е казала ,че ни няма и не може да се разпише и да го вземе без мен ......
Днес мъжа ми разбира ,че на 12.01. въпросният договор е преподписан за ДВЕ години , чрез така наречената сделка от разстояние....
От 123 казаха ,че ще почакам 14 дни за отговор на жалбата ,която днес подадох по телефона....По телефона ,защото 2 пъти звънях и казаха ,че това е реда-да прослушат разговора и да видят моето оспорване реално ли е.....
Много ме е яд...... направо се чувствам прецакана....
Как така сделка от разстояние .......Имат ли право ..... Tired

Ами не нямат право. Затова може да се обърнете и към КЗП, защото с тези 14 дни техните докато чакате,  вие ще изгубите дните си за да се оплачете в КЗП. Всичко е пресметнато за да не може клиента да се оплаче... България това е! Късмет!

# 2
  • Burgas, Bulgaria
  • Мнения: 3 542
Благодаря аз това им казах ,че ще направя днес като вилнеех по телефона  Confused.....
А дали могат да спрат  картата - цялата работа на мъжа ми е с този номер обвързана и много ме притеснява това ....

# 3
  • София
  • Мнения: 19
Мадам тиква ,много ми е интересно какъв е отговора на твоята жалба..?!!При мен, не само че са ми подновили договора за 2 год,. но са сменили  плана и сега плащам почти двойно повече !И аз вилнях по телефона ,но все още не съм подала писмена  жалба .

# 4
  • Мнения: 2 241
На мен ми звъняха със същото уникално предложение  Crazy
Първо, винаги им заявявам, че не желая да ме записват. Така дори и да ме запишат, нямат право да използват записа в последствие.
Изрично попитах девойката, дали това е сделка от разстояние, тя смъмри "ами може и така да се каже". Питах също, дали мога в някой от магазините им да се запозная с договора- не можело, само по телефона ставало. Отговорих, че няма да се съгласявам на каквото и да било, преди да видя условията черно на бяло и нещата така си и останаха. Тя щеше да ми се обади на следващия ден, но не го направи, а и по-добре.
Другото, което ме издразни беше, че около 2 седмици преди въпросния разговор, постоянно ми звънеше телефона и като вдигнех, чувах досадната им мелодия и "моля изчакайте". Не им се обаждам аз, за да ме молят да ги чакам  Crossing Arms

# 5
  • Мнения: 662
Сделката от разстояние е законово регламентирана.Логично, операторите се възползват от опциите, които им позволява закона.При този вид сделка, не се подписва договор, а за сключен такъв, се счита "да"-то на клиента.Може, разбира се, да се откажете, но има условие-до 7 дни след получаването на хартиения носител, с подробностите относно сделката.Обаждате се на 123 и заявавате, че се отказвате.
Ако сте отказали още при първоначалното обаждане, но е предподписан в системата, отново се обаждате на оператор и пускате възражение.Разговорът се прослушва и, ако се установи вашето твърдение, сделката се анулира.

# 6
  • София
  • Мнения: 19
И аз исках да видя черно на бяло договора подписан от мен ,ама то няма такъв.Има някакъв запис ,който ще докаже че съм се съгласила с условията и договора е "сделка от разстояние "-нямам думи просто...

# 7
  • Мнения: 3 826
никаква измама не е , съвсем нормален начин за сключване на договори
 от 5 години поне така работя с БТК  и никакъв проблем няма .

# 8
  • Мнения: 662
И аз исках да видя черно на бяло договора подписан от мен ,ама то няма такъв.Има някакъв запис ,който ще докаже че съм се съгласила с условията и договора е "сделка от разстояние "-нямам думи просто...

Да, защото при сделката от разстояните няма хартиен договор.Това е специфичното.Документът, който се изпраща, съдържа подробности за тарифата, срок и т.н., но не е договор.

# 9
  • Мнения: 2 241
"Договорът", се счита за сключен, не когато кажеш заветното ДА, а когато се подпишеш на куриера, че си получил пакета. Тя не е получила нищо и съответно не е подписала нищо!

# 10
  • Мнения: 662
"Договорът", се счита за сключен, не когато кажеш заветното ДА, а когато се подпишеш на куриера, че си получил пакета. Тя не е получила нищо и съответно не е подписала нищо!

Не е вярно това. Simple Smile
Заблудата идва от това, че хората очакват договор, а всъщност получават хартиен носител с подробности от сделката, нищо повече.Ако не е получен в 7 дневен срок, се обаждате отново на 123 и те правят заявка за копие и след получаването на това копие, отново в 7 дни може да се откажете от сделката.

Последна редакция: чт, 16 фев 2012, 10:26 от sorsha_

# 11
  • Мнения: 3 826
ако ви няма у вас , докато е минал куриера , пакетът се взима от близкия офис на куриерската фирма .

# 12
  • Мнения: 616
никаква измама не е , съвсем нормален начин за сключване на договори
 от 5 години поне така работя с БТК  и никакъв проблем няма .

От коя страна на телефона си като се сключва такъв договор?  #Cussing out

# 13
  • София
  • Мнения: 19
Може и да е законно ,но за мен си е измама...Мисля че ,много по добре би било да ни информират по ел.поща в 21 век сме все пак. Да изпратят своята оферта и ние спокойно да обмислим да ли сме съгласни или не.Да ни информират и затова ,че дори да е сключена тази сделка можем да се откажем в 7 дневен срок .

Последна редакция: чт, 16 фев 2012, 10:43 от Джили

# 14
  • Мнения: 2 241
"Договорът", се счита за сключен, не когато кажеш заветното ДА, а когато се подпишеш на куриера, че си получил пакета. Тя не е получила нищо и съответно не е подписала нищо!

Не е вярно това. Simple Smile
Заблудата идва от това, че хората очакват договор, а всъщност получават хартиен носител с подробности от сделката, нищо повече.Ако не е получен в 7 дневен срок, се обаждате отново на 123 и те правят заявка за копие и след получаването на това копие, отново в 7 дни може да се откажете от сделката.

Не съм съгласна с това нещо!
При положение, че аз всеки път отказвам да бъда записвана, как точно ще докажат, че съм се съгласила? С подписа върху куриерската пратка!
Дори да има телефонен запис, те нямат право да го използват като доказателство за съгласието, тъй като аз изрично съм отказала да ме записват!

# 15
  • Мнения: 662
Може и да е законно ,но за мен си е измама...Мисля че ,много по добре би било да ни информират по ел.поща в 21 век сме все пак. Да изпратят своята оферта и ние спокойно да обмислим да ли сме съгласни или не.Да ни информират и затова ,че дори да е сключена тази сделка можем да се откажем в 7 дневен срок .

Колко коректно се информират клиентите относно опциите, наистина е друг въпрос.

# 16
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Това са някакви абсолютни идиотщини!Нека юристите да се изкажат по -компетентно за постановката. Аз обаче, в една такава ситуация бих ги съдила до дупка. Доста неща ще имат да доказват.  Twisted Evil

# 17
  • Мнения: 3 826
Това са някакви абсолютни идиотщини!Нека юристите да се изкажат по -компетентно за постановката. Аз обаче, в една такава ситуация бих ги съдила до дупка. Доста неща ще имат да доказват.  Twisted Evil
фантазии , ще ги съдиш и ще ги оковеш във вериги ...
 
нищо сложно няма - като кажеш -'' не'' , няма договор ,
като се съгласиш и кажеш'' Да'' - има договор ,
ако искаш да се откажеш - в 7 дневен срок ,
обаче жената е казала Да и после - на шурея шуренайката ,
аз съм отказвала много пъти като не ме устройва , никога не съм имала проблеми

куриерската фирма няма нищо общо ,
не винаги изпрашат рутер , понякога нищо не изпращат - това няма нищо общо с договора ...

# 18
  • Мнения: 84
Аз не знам да има такава опциа "отказ от запис". Още в началото на разговора се съобщава,че разговора се записва и това се прави не само, за да се използват вашите думи с/у вас, а и за да се следи въпросният консултатнт извършил сделката. Всички те работят по точно определен текст и нямат голяма свобода на речта. Тези записи се ползват за "мониторинг" , с който после им режат бонусите , ако не са спазвали стъпките на разговора   Peace

# 19
  • Варна
  • Мнения: 2 268
rush_rush Цитирай ми законовото основание за това, моля!
Къде е формулирано и узаконено сключване на финансов договор с потвърждение по телефона? Това е пълен абсурд!

# 20
  • София
  • Мнения: 19
rush_rush Цитирай ми законовото основание за това, моля!
Къде е формулирано и узаконено сключване на финансов договор с потвърждение по телефона? Това е пълен абсурд!

# 21
  • Мнения: 3 826
Северина , нима си мислиш , че  нямат юридически отдел и не са запознати със законите ,
просто ме учудваш страшно много
с 5 мин. из гугъл ето го закона :

ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ

Извадка от ЗЗП касаеща електронната търговия.

 ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
 Обн. ДВ. бр.99 от 9 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.51 от 23 Юни 2006г., изм. ДВ. бр.53 от 30 Юни 2006г., изм. ДВ. бр.59 от 21 Юли 2006г., изм. ДВ. бр.105 от 22 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.108 от 29 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.31 от 13 Април 2007г., изм. ДВ. бр.41 от 22 Май 2007г., изм. ДВ. бр.59 от 20 Юли 2007г., изм. ДВ. бр.64 от 7 Август 2007г., изм. ДВ. бр.36 от 4 Април 2008г., изм. ДВ. бр.102 от 28 Ноември 2008г.

 Раздел II.

 Договор за продажба от разстояние

 Чл. 48. (1) Договор за продажба от разстояние е всеки договор, сключен въз основа на предложение от страна на доставчика до потребителя като част от система за продажба на стоки или предоставяне на услуги, при която от датата на отправяне на предложението до сключването на договора страните не са във физически контакт помежду си.

 (2) Доставчик по ал. 1 е всяко физическо или юридическо лице, което в рамките на своята търговска или професионална дейност сключва договор за продажба от разстояние с потребител.

 (3) При отправяне на предложение от страна на доставчика и на поръчка от страна на потребителя за продажба от разстояние се използват средства за комуникация от разстояние, като:

 1. адресирани и неадресирани печатни материали;

 2. стандартно писмо;

 3. реклама в пресата с купон за поръчка;

 4. каталог;

 5. телефон (със или без участието на човек);

 6. радио;

 7. телевизия;

 8. видеотелефон;

 9. видеотекст;

 10. компютър;

 11. електронна поща;

 12. интернет;

 13. факс.

 (4) Средство за комуникация от разстояние е и всяко друго средство извън посочените в ал. 3, което може да се използва за сключване на договор за продажба от разстояние.

 Чл. 49. (1) Предварителното съгласие на потребителя се изисква при използване на следните технически средства от страна на доставчика:

 1. автоматизирана система за позвъняване без човешка намеса;

 2. факс;

 3. електронна поща.

 (2) Средствата за комуникация от разстояние, различни от посочените в ал. 1, които дават възможност за осъществяване на индивидуална комуникация, се използват от доставчика, когато потребителят не е заявил изрично своето несъгласие за ползването им.

 Чл. 50. (1) Разпоредбите на този раздел не се прилагат по отношение на договорите:

 1. сключени чрез използването на автомати за продажба или на автоматизирани търговски помещения;

 2. (изм. - ДВ, бр. 41 от 2007 г.) сключени с предприятия, предоставящи обществени електронни съобщителни услуги чрез обществени телефонни апарати;

 3. за строителство и продажба на недвижими имоти или договорите с предмет други права върху недвижим имот с изключение на договорите за наем.

 (2) (Нова - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Разпоредбите на чл. 48 - 55 и чл. 58, 59 и 61 не се прилагат за договорите за предоставяне на финансови услуги от разстояние по Закона за предоставяне на финансови услуги от разстояние.

 (3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Разпоредбите на чл. 52, 54, 55 и 58 не се прилагат по отношение на договорите:

 1. за доставка на хранителни стоки, напитки или други стоки за ежедневна употреба в дома на потребителя на посочен от него адрес или на работното му място при извършване на редовни доставки;

 2. за предоставяне на следните услуги: настаняване, транспорт, хранене и услугите, свързани със свободното време, при които доставчикът се задължава при сключването на договора да предостави тези услуги на определена дата или в рамките на определен срок.

 Чл. 51. (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Забранява се предлагането и продажбата чрез сключване на договори за продажба от разстояние на:

 1. лекарства, хранителни добавки и хомеопатични продукти;

 2. други продукти, представяни с лечебно въздействие.

 Чл. 52. (1) Доставчикът е длъжен преди сключването на договора да предостави своевременно на потребителя следната информация:

 1. името и адреса на доставчика;

 2. основните характеристики на стоките или услугите;

 3. цената на стоките или услугите с включени всички данъци и такси;

 4. стойността на пощенските или транспортните разходи, невключени в цената на стоките или услугите, свързани с тяхната доставка;

 5. стойността на използване на средството за комуникация от разстояние, когато тя се изчислява по начин, различен от посочения в основната тарифа;

 6. начина на плащане, доставка и изпълнение на договора;

 7. правото на потребителя да се откаже от договора и условията, при които стоката може да бъде върната или услугата да бъде отказана, с изключение на случаите по чл. 55, ал. 2;

 8. периода, за който направеното предложение или цена остават в сила;

 9. минималната продължителност на договора - при договори за постоянна или периодична доставка на стоки или услуги.

 (2) Информацията по ал. 1 трябва да бъде предоставена по ясен и разбираем начин в зависимост от вида на използваното средство за комуникация, да подчертава търговския характер на предложението и да бъде в съответствие с принципа на добросъвестност при търговските сделки и добрата търговска практика.

 (3) При телефонни съобщения доставчикът е длъжен да уведоми потребителя в началото на разговора за своята самоличност и търговската цел на обаждането.

 Чл. 53. (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) (1) Доставчикът няма право да приема авансово плащане, освен при изрично съгласие на потребителя за това.

 (2) Алинея 1 не се прилага при предоставяне на услуги на информационното общество по смисъла на Закона за електронната търговия и при предоставяне на електронни съобщителни услуги по смисъла на Закона за електронните съобщения.

 Чл. 54. (1) Доставчикът потвърждава в писмена форма или на друг траен носител информацията по чл. 52, ал. 1 не по-късно от доставянето на стоката или изпълнението на договора.

 (2) Информацията, предоставена на потребителя в писмена форма, трябва да съдържа:

 1. името на доставчика и служебния адрес, на който потребителят може да изпраща жалби;

 2. правото на потребителя да се откаже от сключения договор, условията и начина за упражняването на това право;

 3. условията за прекратяване на договора, когато той е сключен за неопределен срок или за срок, по-дълъг от една година;

 4. данни за предоставяните услуги след продажбата и за предоставените гаранции.

 (3) Разпоредбите на ал. 1 и ал. 2, т. 2, 3 и 4 не се прилагат за услуги, чието изпълнение се осъществява чрез използването на средство за комуникация от разстояние, когато тези услуги се предоставят еднократно и се фактурират от оператора на средството за комуникация от разстояние.

 (4) Оператор на средство за комуникация е всяко физическо или юридическо лице, чиято търговска или професионална дейност включва предоставянето на разположение на доставчика на едно или няколко средства за комуникация от разстояние.

 Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:

 1. получаване на стоката от потребителя, когато са изпълнени изискванията на чл. 54 - за стоки;

 2. сключване на договора, а когато задълженията по чл. 54 са изпълнени след сключването на договора - от деня на тяхното изпълнение, но не по-късно от срока по ал. 3 - за услуги.

 (2) Алинея 1 не се прилага по отношение на следните видове договори:

 1. (изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) за предоставяне на услуги, чието изпълнение е започнало с изричното съгласие на потребителя преди изтичането на срока по ал. 1;

 2. за доставка на стоки и предоставяне на услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовите пазари, които доставчикът не е в състояние да контролира;

 3. за доставка на стоки, изработени съобразно изискванията на потребителя или по негова индивидуална поръчка;

 4. за доставка на стоки, които поради своето естество не могат да бъдат върнати или подлежат на бързо разваляне, или има опасност от влошаване на качествените им характеристики;

 5. за доставка на аудио- и видеозаписи или програмни продукти, разпечатани от потребителя;

 6. за доставка на вестници, списания и други периодични издания;

 7. за хазартни игри и лотарии.

 (3) Потребителят може да упражни правото си на отказ от сключен договор от разстояние за финансови услуги в срок 14 дни.

 (4) Когато доставчикът не изпълни задълженията си по чл. 54, потребителят има право да се откаже от сключения договор в срок три месеца, считано от датата на получаване на стоката или от сключването на договора за предоставяне на услугата.

 (5) Когато информацията по чл. 54 е предоставена на потребителя в рамките на срока по ал. 4, срокът по ал. 1 започва да тече от датата на предоставянето й.

 (6) Доставчикът е длъжен да възстанови на потребителя в пълен размер заплатените от него суми не по-късно от 30 дни, считано от датата, на която потребителят е упражнил правото си на отказ от сключения договор.

 (7) Потребителят е длъжен да съхранява получените от доставчика стоки, тяхното качество и безопасност по време на срока по ал. 1.

 Чл. 56. (1) При закупуване на стоки или предоставяне на услуги чрез използване на кредит, предоставен на потребителя от доставчика или от трето лице, което има договор с доставчика, договорът за кредит се прекратява, когато потребителят упражни правото си на отказ от договора, сключен от разстояние.

 (2) При прекратяване на договора за кредит по ал. 1 потребителят не дължи неустойка или обезщетение на доставчика или на лицето, предоставило кредита.

 (3) Всяка уговорка между страните, която противоречи на разпоредбата на ал. 2, е недействителна.

 Чл. 57. (Отм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.)

 Чл. 58. Доставчикът е длъжен да изпълни договора, сключен от разстояние, не по-късно от 30 дни, считано от датата, следваща изпращането на поръчката на потребителя до доставчика чрез използване на средство за комуникация от разстояние, освен ако страните са уговорили различен срок на доставка.

 Чл. 59. (1) Когато доставчикът не може да изпълни задълженията си по договора поради това, че не разполага с поръчаните стоки и услуги, той е длъжен да уведоми потребителя и да възстанови платените от него суми в срок до 30 дни от датата, на която доставчикът е следвало да изпълни задължението си по договора.

 (2) Доставчикът може да достави на потребителя стоки или услуги със същото качество и цена, когато тази възможност е била изрично предвидена преди сключването на договора или в самия договор. В този случай той уведомява потребителя по ясен и разбираем начин за промяната в изпълнението на договора.

 (3) Когато при условията на ал. 2 доставчикът изпълни друго вместо дължимото и потребителят упражни правото си на отказ от сключения договор, разходите по връщането на стоките са за сметка на доставчика, за което потребителят трябва да бъде уведомен.

 Чл. 60. При неправомерно използване на банкова карта на потребител във връзка със сключване на договор от разстояние потребителят има право да поиска плащането да бъде обявено за недействително и банковата му сметка да бъде заверена с размера на неправомерно платените суми и сумите да бъдат възстановени до 30 дни, считано от момента на уведомяване на банката, издала картата.

 Чл. 61. Доставчикът е длъжен да докаже, че е:

 1. (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) изпълнил задължението си за предоставяне на информация на потребителя по чл. 52, 54 и чл. 59, ал. 1 и 2;

 2. получил съгласието на потребителя за сключване на договора от разстояние, и

 3. получил съгласието на потребителя за изпълнението на договора, ако е необходимо.

 Раздел III.

 Способи за продажба

 Чл. 61а. (Нов - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Разпоредбите на този раздел имат за цел да защитят търговците и потребителите от използването на търговските способи за продажба по чл. 62 - 68.

 Чл. 62. (1) Доставката на стоки или предоставянето на услуги на потребителя срещу заплащане без изрично и предварително искане от негова страна е забранено.

 (2) Когато потребителят получи стока или услуга, за които не е отправил изрично и предварително искане, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.

 (3) Липсата на отговор от страна на потребителя не означава съгласие от негова страна.

 Чл. 63. Всяко съобщение за намаление на цените трябва да посочва:

 1. стоките и услугите или групата стоки и услуги, за които е валидно намалението на цените;

 2. условията, при които се извършва намалението на цените;

 3. срока, през който стоките и услугите се продават с намалени цени.

 Чл. 64. Съобщението за намаление на цените се прави по един от следните начини:

 1. чрез поставяне на новата цена до старата, която е зачертана, или

 2. чрез думите "нова цена" и "стара цена", последвани от съответните суми, или

 3. чрез посочване на процент на намалението, като новата цена се поставя до старата цена, която е зачертана.

 Чл. 65. (1) Всяко съобщение за намаление на цените трябва да съдържа старата цена, която търговецът е прилагал през определен период преди датата, от която влиза в сила намалението на цената.

 (2) Стара цена е цената, която търговецът е прилагал през период, не по-кратък от един месец преди датата на намалението на цените.

 (3) Алинея 2 не се прилага за храни и други бързо развалящи се стоки.

 Чл. 66. (1) Съобщението за намаление на цените не може да бъде прилагано за период, по-дълъг от един месец и по-кратък от един работен ден.

 (2) Съобщението за намаление на цените може да обхваща и период, по-дълъг от един месец, но не повече от 6 месеца, в следните случаи:

 1. пълна или частична разпродажба на стоковите наличности при продажба на търговския обект;

 2. пълна или частична разпродажба на стоковите наличности в търговския обект при частично преустановяване на търговската дейност на търговеца, при условие че това основание не е било използвано през последните три години;

 3. извършване на преустройство и строителни работи в търговския обект със срок над 30 работни дни;

 4. прехвърляне на предприятието или ликвидация.

 Чл. 67. Забранява се предлагането на две или повече стоки или услуги с една обща цена, без наличието на съществена връзка между предлаганите стоки или услуги, освен в случаите, когато:

 1. всяка от стоките или услугите, предлагани заедно, може да бъде закупена в търговския обект поотделно на своята обичайна цена, и

 2. потребителят е информиран за възможността по т. 1, както и за индивидуалната цена на всяка от стоките или услугите.

 Чл. 68. Забранява се използването на търговски практики, които накърняват икономическите интереси или колективните интереси на потребителите.

 Чл. 68а. (Нов - ДВ, бр. 53 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Забранява се всяко действие или бездействие, което противоречи на законодателството за защита на интересите на потребителите, посочено в Регламент 2006/2004/ЕО на Европейския парламент и на Съвета за административното сътрудничество между органите, отговарящи за прилагане на законодателството за защита на потребителите на държавите - членки на Европейския съюз.

 (2) (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Министерският съвет приема решение за определяне на органите, които отговарят за защита на икономическите интереси на потребителите, по смисъла на Регламент 2006/2004/ЕО на Европейския парламент и на Съвета за административното сътрудничество между органите, отговарящи за прилагане на законодателството за защита на потребителите на държавите - членки на Европейския съюз.

 (3) Министерският съвет приема наредба за реда и условията за участието на органите по ал. 2 в административното сътрудничество с държавите - членки на Европейския съюз, и с Европейската комисия.

# 22
  • Бургас
  • Мнения: 6 589
Тикве,тя тази измама не е нова.Имаше цяла тема тук,поразрови се ще я намериш.Аз се усетих и заплаших момата да престане да ми звъни или притеснява,иначе ще се оплача.

# 23
  • Мнения: 2 241
Аз не знам да има такава опциа "отказ от запис". Още в началото на разговора се съобщава,че разговора се записва и това се прави не само, за да се използват вашите думи с/у вас, а и за да се следи въпросният консултатнт извършил сделката. Всички те работят по точно определен текст и нямат голяма свобода на речта. Тези записи се ползват за "мониторинг" , с който после им режат бонусите , ако не са спазвали стъпките на разговора   Peace

Според Конституцията на България,
Чл. 32. ал. 2:
Никой не може да бъде следен, фотографиран, филмиран, записван или подлаган на други подобни действия без негово знание или въпреки неговото изрично несъгласие освен в предвидените от закона случаи.

# 24
  • Мнения: 84



въпреки неговото изрично несъгласие освен в предвидените от закона случаи.

те са ги предвидили тези случаи.

Нищо лично,не ми се ядосвай...и аз не съм съгласна, че така се правят сделки,но на ВиваКОм такава им е практиката.   bouquet

# 25
  • Мнения: 2 241
Аз не знам да има такава опциа "отказ от запис". Още в началото на разговора се съобщава,че разговора се записва и това се прави не само, за да се използват вашите думи с/у вас, а и за да се следи въпросният консултатнт извършил сделката. Всички те работят по точно определен текст и нямат голяма свобода на речта. Тези записи се ползват за "мониторинг" , с който после им режат бонусите , ако не са спазвали стъпките на разговора   Peace


въпреки неговото изрично несъгласие освен в предвидените от закона случаи.

Сега искаш да изреждам предвидените от закона случаи ли? Става въпрос за НПК. Там са изредени въпросните случаи и определено не става въпрос за сделки от разстояние!
А на Виваком и другите оператори, практиката им е изцяло нелоялна и разчитат на незнанието на клиентите си. Човек трябва да знае правата си и да ги отстоява. Иначе го правят на маймуна.

# 26
  • Мнения: 361
същото направиха и с баща ми преди седмица: тормозиха го всеки ден по н-пъти по телефона, докато го накарат да се съгласи да подпише договор за нов план. и това при положение, че постоянно предупреждавам вкъщи, когато им се обаждат за реклама, да не казват думата "да". е, да му е честит новия план, за който ще плаща с 6 лв повече месечно. на всичкото отгоре, родителите ми ползват домашен телефон по 2-3 пъти на месец- всичките познати и роднини имат мобилни телефони. поради някакъв сантимент обаче не искат да се откажат от стационарния телефон. много ме е яд на всички оператори- така успяват да набутат много хора, голяма част от тях по-възрастни, които по невнимание се съгласяват с офертата...

# 27
  • Мнения: 662
Сега какво обсъждаме-дали е законово уредена сделката от разстояние или колко е морална?
Този вид договор не е български патент, просто в последните години се практикува и у нас.
Мобилните оператори имат цели щабове от адвокати, нали не си мислите, че може да рискуват по този начин, ако предварително не са проучили всички опции и "вратички" в закона, ако щете?
Много хора се оплакват от различни практики на Виваком, Глобул или Мтел, много са прибягвали и до услугите на адвокати, но има ли и един, който да е осъдил някоя от изброените компании?




# 28
  • Варна
  • Мнения: 2 268
То така се говореше и за монополистите доставчици на ел. енергия, ама на, аз осъдих Е-он. И не съм само аз, много са случаите.
И още един пример. И ПИБ имат предполагам, не малко юристи под ръка, но вече пета година не могат да променят сключения с мен и изключително неизгоден за тях, договор за солиден потребителски кредит. Пропуск, един път да е в полза на потребителя.  Mr. Green
Та, мисълта ми беше, че някак трябва да докажат, че потребителя се е съгласил на предлагания договор. А ако такова съгласие не е давано как ще го направят? Даже в цитата на закона по- горе го пише. Използват примиренческата нагласа у хората и недоверието им в съдебната система и си правят каквото си искат.

# 29
  • Burgas, Bulgaria
  • Мнения: 3 542
 Mr. Green аз все още нямам документи и прословутото Уведомително писмо, ноооо ми дойде телефон подарък ,който ми дадоха без дори да ми поискат лична карта.....
Не ми е уважена жалбата  Mr. Green
Но аз сега ще си избия парите.....по принцип картите ми са ДВЕ ,едната съответно е преподписана вече ,нооо другата не е и както съм на 30лв. такса сега ще мина на 10лв., даже ако има на 5лв. ще мина на тях......пак ще стане на моята ....,но....остава огромното разочарование и чувството ,че са ме подвели ....
аз не казах ДА подписваме, а казах Добре ще разгледам документите ....... Tired

# 30
  • Мнения: 84
Ами то си е било чисто "ДА" за този на когото си се паднала.  Лошото е че до такава степен се променят схващанията на хората,започнали такава работа,че в края на крайщата забравят себе си.

# 31
  • Мнения: 4 569
И на мен ми звъняха от Виваком да ми предложат нов телефон, аз им отказах. Служителката попита защо. Казах и че смятам да се отказвам от услугите им. Тя ми се сопна "добре" и ми затвори.
Договора ми изтича април. Март ще  ходя да пускам молба.

# 32
  • Мнения: 84
В интерес на истината,служителите които звънят за сделка от растояние се обаждат само за преподписване на досегашният договор и на същият план,ако от отсрещната страна се появи някой разбирач,който иска нови услуги,те му се прибавят,после има,аз така или иначе. Следващото,за госпожата която твърди,че заявила отказ разговора да бъде записан-никой не я е питал.Съобщава се още в началото "с цел за по-добро обслужване,нашият разгоро ще бъде записан",а не искате ли,не искате ли. Като не искаш да те записват,понеже не знаеш какво говориш-затвори телефона.

# 33
  • София
  • Мнения: 62 595
мисля, че това не са служители на оператора, а от кол-център. Просто им дават един списък с титулярите на номера и се започва голямото звънене. На мен по едно време твърде много взеха да ми досаждат, и им хванах цаката. `при поредното обаждане казах, че вчера са ми звъняли и нещо им се е объркала комуникацията. извиниха ми се и се кротнаха засега.

# 34
  • Мнения: 129
Обърнете внимание на нормата на чл. 52 от ЗЗП. Думичката ПРЕДИ е ключето тук.
"Доставчикът е длъжен преди сключването на договора да предостави своевременно на потребителя следната информация", както и;

Чл. 61. Доставчикът е длъжен да докаже, че е:
1. (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) изпълнил задължението си за предоставяне на информация на потребителя по чл. 52, 54 и чл. 59, ал. 1 и 2;
2. получил съгласието на потребителя за сключване на договора от разстояние, и
3. получил съгласието на потребителя за изпълнението на договора, ако е необходимо.


Ако се налага запомнете точно този моменти, и ще усетите при разговорите с тези момичета и момчета от колцентровете смущението им Simple Smile

Последна редакция: сб, 24 мар 2012, 11:12 от юрист

# 35
  • Мнения: 2 376
(2) Алинея 1 не се прилага при предоставяне на услуги на информационното общество по смисъла на Закона за електронната търговия и при предоставяне на електронни съобщителни услуги по смисъла на Закона за електронните съобщения.


А това какво значи?

# 36
  • Мнения: 7
Здравейте.
Видях, че сте се сблъскали със сделката от разстояние на Виваком.
Подготвя се предаване по бнт1, което ще цели да се премахне тази порочна практика. Моля, ако можете да съдействате да се покажат нечистите подходи и откровените измами с които си служат виваком.
Повече информация има тук - http://blog.chiliev.com/?p=9092
Благодаря предварително ако решите да съдействате да се прекрати тази измама.
Моля, споделете и на ваши познати, които също са засегнати, подведени или измамени.
Поздрави.

# 37
  • Мнения: 22
Майка ми стана жертва на такава "Продажба" - с две години й удължават договора на дуо фикс. Сега чака 15-дневен срок... много нагло, 20 позвънявания ... накрая успяха да я омотаят явно...

# 38
  • София
  • Мнения: 30 142
на мен преди година ми се случи същото. Тук можеш да проследиш перипетиите ми. След месеци жалби и разправии, най-после успях!!!

# 39
  • Мнения: 139

    А случвало ли се е на някого ... не от разстояние , а от офис     Вивакомска служителка  да му пусне договор за ТV на негово име само , защото лицето е клиент на др. услуги на оператора . 
      Без да го е виждала и без да има предоставено  пълномощно , че клиента им  "X"  иска да си добави и ТV .

        P.S.  Борих се месеци наред да доказвам , че почерка и подписа в договора не са мои . Като цивилизован потребител по законоустановения път .   ooooh!
Отговорът им беше , че има договор и , да се обърна към полицията .
Не се налага да познавате .... оперативните им работници просто са 1 - безсилни , Вивакомци просто ги мотаха и тях . ... и 2 - нямаше /по скоро не им се занимаваше / кой да ми направи експертиза за почерка  и подписа , че не се мои . Което разбира се беше очевидно и без експертизи .
И друга  наглост ....... в договора ми имаше написан телефон за връзка .... и този телефон не беше мой . Просто виваком служителката си беше позволила дори в личната ми страница , която е в системата им да ми сложи чуждия номер .
След целия и "гаф" и най вероятно , защото добре ме е прецакала се оказа , че е повишена и в длъжност .

    Оплаках ви се и аз   Hug

# 40
  • София
  • Мнения: 30 142
сезира ли КЗП??? Аз ги заплаших, че ще стигна и по-далеч. Да видиш как се изясниха нещата и записи се намериха и всичко  Peace Извиниха ми се даже, че и промоция ми предложиха. Не им искам промоциите  Stop

# 41
  • Мнения: 2 018
Обърнете внимание на нормата на чл. 52 от ЗЗП. Думичката ПРЕДИ е ключето тук.
"Доставчикът е длъжен преди сключването на договора да предостави своевременно на потребителя следната информация", както и;

Чл. 61. Доставчикът е длъжен да докаже, че е:
1. (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) изпълнил задължението си за предоставяне на информация на потребителя по чл. 52, 54 и чл. 59, ал. 1 и 2;
2. получил съгласието на потребителя за сключване на договора от разстояние, и
3. получил съгласието на потребителя за изпълнението на договора, ако е необходимо.


Ако се налага запомнете точно този моменти, и ще усетите при разговорите с тези момичета и момчета от колцентровете смущението им Simple Smile


а доставчикът не трябва ли и да е сигурен, че се обажда титуляра на сметката? Защото как може да докаже, че именно Драган (и то Драган, който е собственик на линията) е казал заветното ДА?

# 42
  • София
  • Мнения: 30 142
Обърнете внимание на нормата на чл. 52 от ЗЗП. Думичката ПРЕДИ е ключето тук.
"Доставчикът е длъжен преди сключването на договора да предостави своевременно на потребителя следната информация", както и;

Чл. 61. Доставчикът е длъжен да докаже, че е:
1. (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) изпълнил задължението си за предоставяне на информация на потребителя по чл. 52, 54 и чл. 59, ал. 1 и 2;
2. получил съгласието на потребителя за сключване на договора от разстояние, и
3. получил съгласието на потребителя за изпълнението на договора, ако е необходимо.


Ако се налага запомнете точно този моменти, и ще усетите при разговорите с тези момичета и момчета от колцентровете смущението им Simple Smile


а доставчикът не трябва ли и да е сигурен, че се обажда титуляра на сметката? Защото как може да докаже, че именно Драган (и то Драган, който е собственик на линията) е казал заветното ДА?

честно казано тях това не ги интересува (не знам защо)  Rolling Eyes

# 43
  • Мнения: 139
Обърнете внимание на нормата на чл. 52 от ЗЗП. Думичката ПР........................................

Ако се налага запомнете точно този моменти, и ще усетите при разговорите с тези момичета и момчета от колцентровете смущението им Simple Smile

а доставчикът не трябва ли и да е сигурен, че се обажда титуляра на сметката? Защото как може да докаже, че именно Драган (и то Драган, който е собственик на линията) е казал заветното ДА?


     Bo ....  Кото отиде лицето и получи от куриера писмото им и телефона , ако има и такава оферта , за тях  няма не знаех или не разбрах .Нали получаваш и подписваш на куриера   . Договорът ми с такава оферта  да си сменя плана с по добър / смятай с по висока цена / ... по телефона уж уговорих да започне от момента на получаване на хартиеният договор и то , ако ми харесат условията там .
 Познай ...  договорът в последствие разбрах , че са го пуснали от датата на разговора ми с тях в самото начало . Имах пуснат договор 2 седмици почти по рано от действителното време .

             Не ги интересува , за да могат по бързо да ни "гушнат" паричките за 1 или още по добре за 2 години . Joy

--------------------------------------------------------------------------------------

      Току що мярнах още нещо  








Последна редакция: ср, 29 авг 2012, 13:30 от argo

# 44
  • София
  • Мнения: 8 932
а доставчикът не трябва ли и да е сигурен, че се обажда титуляра на сметката? Защото как може да докаже, че именно Драган (и то Драган, който е собственик на линията) е казал заветното ДА?

честно казано тях това не ги интересува (не знам защо)  Rolling Eyes
Не е точно така. Аз вече два пъти си преподписвам договора по този начин и мога да твърдя, че ги интересува. Номерът е на името на дядо ми, който живее на друг адрес. Винаги искат да му се обадят и на него, давам им номера му, даже куриерът си ходи направо при него.

# 45
  • Мнения: 2 018
Ако получа пратка на вратата и някой друг се е съгласил от мое име на телефона - не би било възможно да се третира като сделка от разстояние. Самата аз като титуляр не съм говорила с никого по телефона,  пък на вратата ми звъни куриер с пратка на мое име. И познай, ако линията вече не ме интересува как ще продължа да я плащам! Да я спират.. Нека ме съдят и те да доказват, че са прави, а не аз да ги съдя и доказвам.

как ще докажат глас - с гласова експертиза?!

(между другото при нас стационара е на милото и като звънят и пожжелаят да говорят с него - въобще не им го давам, а само аз разговарям с тях. Защото дори и нещо да се изтърва с някоя дума, то аз не съм титуляр.  Mr. Green )

3 месеца се развеждахме и ни мотаха за 2 нета и един стационар. Отвратителни са... трябва да се съдят за загуба на време и пропуснати ползи  Mr. Green

# 46
  • Мнения: 139
Ако получа пратка на вратата и някой друг се е съгласил от мое име на телефона - не би било възможно да се третира като сделка от разстояние. Самата аз като титуляр не съм говорила с никого по телефона, 

3 месеца се развеждахме и ни мотаха за 2 нета и един стационар. Отвратителни са... трябва да се съдят за загуба на време и пропуснати ползи  Mr. Green

          Бо ...   аз имам и сделка по телефон , за която писах ,  че са ми пуснали договора с цели 2 седмици по - рано от действителното време .  Другият ми случай е от офис . По телефона ми звъннаха и ме питаха - имате 2 оферти за ТВ една по телефон и друга от офис ...  коя искате ? Тоест запис на отговорът ми  НЕ ИСКАМ НИКАКВА ТВ  нито от разстояние нито  от офис има . Друг е въпроса дали това ми помогна да си реша проблема - НЕ . Никой не слуша записи - всичко а АЛА  - БАЛА . Не искам да ги виждам повече .

# 47
  • Мнения: 2 018
...Не искам да ги виждам повече .

те знаят и за това от разстояние си действат..  Laughing  Wink

# 48
  • Мнения: 27
Миналия месец през ден звъняха на мъжа ми с предложение да си поднови договора чрез такава "сделка от разстояние". Всеки път ги отрязваше, че ако иска нов договор, ще отиде в офис на Вивател.

После реши да го поднови за една година като смени и плана. Отидохме до офиса, избра си план, разпечатаха му новия договор за подписване, но като го прочете никъде не видя да пише, че договорът е едногодишен.
Служителката каза, че нямало как изрично да впише срока на договора в документа, системата им била такава, ползвали стандартни формуляри и т.н. и освен това тя нямала "файда" да го лъже  Crazy

И докато двамата с мъжа ми спореха, онези от кол центъра отново звъннаха. Мъжът ми ги навика и в крайна сметка се разбраха да му пратят договор с вписан срок от 1 г. Получи го след 2-3 дни.

# 49
  • Мнения: 1 525
И на мен ми се обаждаха. Оферта, специална за мен. Подарък телефон. някакъв прост. Както и да е. Понеже имах в скоро време опарване с тяхна услуга (ремонт на телефон в гаранция), то в този случай им заявих, че искам да видя условията в офис, а не по телефона. Е, заявиха ми, че предложенията за отстъпки и подаръци важели само ако се сключи сделката по телефона  newsm78
Не е така. Все пак отидох в офис и преподписах там. С отстъпки. И без подаръка - простия телефон.
Така че...опитват. Ако стане.

# 50
  • Мнения: 4 303
И аз не знам,какво да очаквам.
Звъняли в нас и предлагали ала-бала на съпруа ми за телефон на село,който ползва майка му,но се води на негово име.Казали че договорът изтича и трябва да се поднови и разбира се за две год.Той не се усетил и се съгласил,но изрично казал за 1 год,защото майка му е на възраст и няма смисъл да плащаме тел,който може би няма да се ползва.Съгласили се,като им казал договорът да го донесът на адреса в града.
Да,ама не!Вечерта аз звъннах на оператор /тъй като много добре знам,че правихме договора края на ноември,увеличавахме минутите за говорене/и се оказа точно така.Обясних на операторката за какво става въпрос и че не желаем да се подновява договора.Опитвах се да избера номера от който са звънели в къщи,но ядец.
И сега незнам какво следва или ще стане ясно,когато жената отиде да си плати сметката.

# 51
  • Мнения: 22
По-скоро са Ви изментали! Звънете на 123, направете рекламация, но ще Ви отговорят, че ще прослушат записа и ще Ви дадат становище до 15 дни.
Майка ми още чака такова / на 27.08 им звъннахме /. Записът е достъпен само за тях... т.е. и хляба и ножа. А само да Ви кажа, ако искате да спрат да Ви тормозят по телефона с оферти, трябва титулярът лично на място в техен офис да откаже директни маркетингови услуги. Да го отметнат в системата. По тел. не ставало.
Това и ние ще направим, но вероятно след дъжд - качулка!
Големи мошенници!

# 52
  • Мнения: 1 296
Мадам тиква ,много ми е интересно какъв е отговора на твоята жалба..?!!При мен, не само че са ми подновили договора за 2 год,. но са сменили  плана и сега плащам почти двойно повече !И аз вилнях по телефона ,но все още не съм подала писмена  жалба .
Peace Peace PeaceСъщата  работа ooooh! Усещането е много гадно. Че си прецакан и че си безгласна буква някаква си там някъде в обществото.

# 53
  • Мнения: 1 520
Човекът починал, те сключили двугодишен договор с него в отвъдното Shocked
Дори смъртта не ти гарантира, че измамниците от БТК/Виваком няма да те въвлекат в т.нар. "сделка от разстояние", ако си имал нещо общо с тях приживе... Stop
Какво остава за един жив титуляр...

Решение по Наказателно дело 5706/2010г.

Последна редакция: чт, 20 сеп 2012, 12:15 от krem-karamel

# 54
  • Мнения: 1 111
наистина са големи измамници....и аз се пекох на същия огън, още преди да пристигне каквото и да е -два път им звънях да кажа,че не желая да ми пращат нищо....На следващото плащане на сметката ми в офис,разбирам,че съм на нов план ,с нова-двойно по-висока такса. Питам "Защо", а те ми отговарят, ами договърт ви е изтекъл и сме го преподписали... Rolling Eyes  Е как така БЕЗ мен,без мое знание  и съгласие....Това беше на 19 август...а при предишните ми въпроси към оператир и служители в офиса ми казват- договър изтича на 23 октомври /и аз съответно си чакам октомври,за да подам заявление за прекратяване на договора/.
Служителката от офиса ми отговори нещо от сорта,че ако остават по-малко от 3 месеца от датата на изтичане на договора и можело да се преподписва...Е,хубаво, за мен,понеже прекратявам-трябва да чакам октомври...а за тях,понеже ще ме увътрят - не трябва да чакат...
Веднага исках да подам заявление за прекратяване и да ме върнат на по-ниската такса докато се прекрати договора,защото казаха-след месец ще ви изключим картата....Е, изключиха я 2 седмици след това, с което не успях да си използвам безплатните минути ,лишиха ме от връзка и т.н. Онзи ден получих писмо с дължимата такса и се оказва,че дължа тройно по-висока сума от обичайната....
Оказа се,че нито са ме минали на по-ниската такса,както исках,ами с ами са ми напраскали и две такси  и половина от новата,за която не съм се съгласявала - /съдейки по сумата/....Така че оказва се,че всичко  е дължимо, дори и без мое съгласие.... Sick

Последна редакция: чт, 20 сеп 2012, 10:17 от tuly

# 55
  • Мнения: 1 520
Проблемът с преподписването е криминален, а не просто злоупотреба:

Решение по Наказателно дело 2215/2011г.
Мотиви по Наказателно дело 2215/2011г.

Из мотивите на решението:

"На 21.10.2007г. свидетелят С.А.М. сключил Договор с "ВИВАТЕЛ" за СИМ–карта…
Срокът на договора бил две години. След изтичането му, на адреса му в гр.Стара Загора, продължили да пристигат писма от оператора за неплатени месечни такси. Тъй като не желаел повече да ползва услугите на ВИВАТЕЛ, М. посетил бизнес-центъра на "Джеф Ко" ЕАД в гр.Стара Загора, където заявил желанието си да подаде писмено предизвестие за прекратяване на договора. Там служителите му заявили, че договорът е преподписан и подновен от самия него. Когато свидетелят М. поискал да го види, му било отказано с аргумента, че документите се съхраняват в централния офис на "ВИВАТЕЛ". След като се обърнал към ръководството на компанията с писмено оплакване с Вх. № 1686/28.01.2010г., М. получил копие от подновените Договор Заявка Форма 1А от 09.01.2010г. и Анекс към Договор Заявка Форма 1Б от същата дата. Когато ги разгледал, той констатирал, че подписът срещу реквизита "За клиента", не е положен от него, а като номер на личната му карта бил вписан номерът на старата му лична карта, която към момента вече била невалидна. Свидетелят М. сезирал Комисията за защита на личните данни и Комисията за защита на потребителите. На 31.03.2010г. получил покана от "ВИВАКОМ–БТК" АД за погасяване на просрочени задължения за ползвани мобилни услуги от мобилния оператор. Свидетелят М. подал жалба в прокуратурата.

Предвид разпоредбата на чл. 93, т. 1, б. "б" от НК обвиняемата С. има качеството на длъжностно лице, тъй като по силата на трудов договор й е възложено да изпълнява със заплата работа свързана с пазене и управление на чуждо имущество в съответното юридическо лице.

Подписите положени срещу реквизитите "За Клиента–Подпис" в Договора от 09.01.2010г. и в Анекса към него са изпълнени от обвиняемата С.

Деянието е извършено виновно, като обвиняемата е съзнавала, че съставя неистински частни документи и ги употребява, за да докаже, че съществуват правни отношения между свидетеля С. М. и "ВИВАКОМ–БТК" ЕАД."

Последна редакция: чт, 20 сеп 2012, 10:18 от krem-karamel

# 56
  • Мнения: 1 286
И аз съм една от потърпевшите!!Обещаваха ми апарат, навярно съм казала ДА и сега дължа неустойка!!!Защото се прехвърлям на М-тел, то от трън та на глог....

# 57
  • София
  • Мнения: 30 142
жалби, жалби и пак жалби....до Виваком и КЗП  Peace При нас нещата така се оправиха. Да видиш как за часове прослушаха разговора и се извиниха писмено (държах на това, да имам черно на бяло отговора им) Peace

# 58
  • Мнения: 1 111
а мога ли да попитам какво струва това....

# 59
  • Мнения: 1 520
а мога ли да попитам какво струва това...

Ако ги заплашиш с КЗП - бълха ги ухапала... Whistling КЗП прави проверки и налага санкции, но няма разследващи правомощия.

Виж, ако им заявиш, че ще предизвикаш прокурорска проверка за подправка на документ - е, тогава подозирам, че не само че ще анулират преподписания вместо теб договор, но и ще забравят за всички такси и неустойки претендирани до момента.
Ако разбира се, случаят ти и същият като на ужилената клиентка в цитираното съдебно решение. Защото въобще не вярвам това да е единичен случай, ами си е масова практика на Виваком.
Как така договорът ти е преподписан без твое знание и съгласие?! Значи те са го преподписали от твое име...
Действай и успех! Peace

# 60
  • София
  • Мнения: 3 789
На мен ми звъняха с такова предложение. Безплатният телефон дойде в уговорения срок, симпатичен е, работи без проблем. Като Тома Неверни минах през един от офисите на "Виваком", попитах какво излиза в техния компютър. Оказа се точно това, което ми каза операторът по телефона - увеличена такса с 5 лева на месец, срок на преподписване - 1 година, точно както го говорихме  Peace

# 61
  • Мнения: 212
Мобилните оператори имат цели щабове от адвокати, нали не си мислите, че може да рискуват по този начин, ако предварително не са проучили всички опции и "вратички" в закона, ако щете?
Много хора се оплакват от различни практики на Виваком, Глобул или Мтел, много са прибягвали и до услугите на адвокати, но има ли и един, който да е осъдил някоя от изброените компании?

Е, точно така безсрамниците се надяват да разсъждават гражданите - че адвокатите им са много силни и е загубена кауза да се бори човек за правата си. НЕ Е ТАКА. Точно, защото повечето хора не се борят, а се примиряват, затова сме на това дередже и по-зле ще става. Евала на хора като missence /прочетох темите ти, браво за упоритостта, благодарение на която си успяла да защитиш правата си  Hug/. Ако 20% от българите бяха като теб, щяхме да сме велик народ, какъвто сме били някога. Гордея се да заявя, че и аз, като missence, се боря докрай с неспаведливостите и мога твърдо да кажа, че след малко или повече услилия ИСТИНАТА ВИНАГИ ИЗЛИЗА НАЯВЕ.

Моля ви, БОРЕТЕ СЕ ЗА ПРАВАТА ВИ, защото борейки се ще изградим по-добро бъдеще за децата ни. Когато един човек се примири, тези компании стават още по-нагли и ще бъдат още по-нахални в престъпленията си със следващия човек, именно защото знаят, че на него няма да му се занимава и ще остави нещата, те от това печелят, от бездействието срещу престъпленията им срещу нас.

Моля ви, БОРЕТЕ СЕ ЗА ПРАВАТЕ ВИ! Успех на всеки, който в момента води борба! Не се отказвайте! Дерзайте! Само така можем да се надяваме на по-добро бъдеще - КОГАТО САМИ ГО ГРАДИМ!

# 62
  • Мнения: 211
Това, което е описала авторката, ни се случи 1 към 1 във фирмата. От КЗП казаха, че не помагали на фирми. Писахме там до някаква началничка в БТК, която ни върна някакъв кирлив отговор. Както и да е. Заплашвахме, писахме, разкарвахме се до офиси, разправяхме се.... Около 2 години. Няма такава гадост. Където ги видя Виваком, ги заплювам! Така ни изгубиха времето, парите, нервите!!! Слава Богу, отървахме се от тях най-накрая. Ама, от трън - та на глог, дето се вика Tired

# 63
  • Мнения: 100
http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=1&document_id=4811

Дано да има резултат тази мярка!

Общи условия

Активация на акаунт