Потребителят пак е прецакан (за такситата в Пловдив)

  • 2 413
  • 23
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 958
          Все пак тези пари за поддръжка, лицензи и т.н. ги плаща собственика на такситата, а не самите шофьори. И интересното е, че в тези фирми, които возеха на твърда цена няма текучество. Ползвам много редовно една от тях и шофьорите са все едни и същи.  Вчера пак се прибрах с тяхна кола и се оказа, че са намалили цените.

Сподели коя е фирмата, която е намалила цените.
От днес сме без кола (развали се вчера) и не се виждам без такси как ще водя детето на ДГ в това време.

# 16
  • София
  • Мнения: 16 111
          Все пак тези пари за поддръжка, лицензи и т.н. ги плаща собственика на такситата, а не самите шофьори. И интересното е, че в тези фирми, които возеха на твърда цена няма текучество. Ползвам много редовно една от тях и шофьорите са все едни и същи.  Вчера пак се прибрах с тяхна кола и се оказа, че са намалили цените.
Много се лъжеш. Всичко по колата се плаща от шофьора. Таксиметровата фирма получава от всяка кола такса ЦДТ/централен диспечерски пункт/ около 110 лв, независимо дали имаш или нямаш радиостанция. Това е нещо като разрешение за ползване, такса за това, че си  към някоя фирма.
Иначе всеки шофьор си има лична фирма, или плаща 500 лв годишно на чужда фирма за да се изписва нейното лого на касовия апарат. Ако искаш екстри като здр. или други осиуровки - вадиш от джоба.
Ама ако няма от къде да ги извадиш - караш си в сивия сектор.
Текучество няма, защто хората плащат лизин на колата и нямат 1000 лв излишни за да и сложат лепенка на друга фирма. Ако са на аренда -не им пука за разходи и повреди по колата. НО пък трудно се изкарват 45 лв/24 часа за собственика. Като сипеш метан и си купиш цигари за баничка може и да не останат.
iavorski  ви е обяснил много точно нещата. 
Давам пример - снощи в студа Скъпия е изкарал 18 лв. От тях 8 за газ, 5 за цигари. С останалото трябва да събира 110 ЦДП, 80 - гражданска, 35 -год. преглед и 160 за пукнато предно стъкло.
Добре, че има други, постоянни доходи и работи просто за да не се залежава у дома.
А ако чакаше на тия пари? Пък после все ви виновни, все ви ограбили такситата.

# 17
  • Мнения: 1 788
Не знам какво изкарват и какво дават таксиметровите шофьори, обаче знам вече, че в студа не им се работи.
А не е като да нямат клиенти.
Два пъти ми отказаха от улицата да ме закарат до място, защото им бил "къс курса". Предпочетоха да висят, четейки вестник.
Пък да е къс - 3-4 лв. курс, колко да е къс...
Да се чудиш - как плащат лизинг, пък и избират толкова.

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 5 027
И аз мисля, че шофьорите бяха доволни от твърдата цена...
Ползвам ги също, и си говоря с тях.  Wink

Точно това споделяха, че им излиза много по- добре да са постоянно в движение на по- ниска тарифа, отколкото да стоят и да чакат...
И все съм питала, дали има работа за всички, защото в Пловдив, примерно има много таксита...
Всички, с които съм говорила, са били в сферата от години...15 -20г. и повече...и казват, че няма да станеш милионер, но и от глад няма да умреш, че наистина преди години е било по- добре, но и сега не било зле, ако го сравняват със средните запалти в града, които наистина са много ниски.
Имам и близки приятели, които познавам поне от 15г., работели са само това. И никой не мисли да се отказва.  Flutter

# 19
  • Мнения: 6 624
И аз мисля, че шофьорите бяха доволни от твърдата цена...
Ползвам ги също, и си говоря с тях.  Wink

Точно това споделяха, че им излиза много по- добре да са постоянно в движение на по- ниска тарифа, отколкото да стоят и да чакат...
но и от глад няма да умреш,
Повече от идиотско е това  ooooh!
Не че ме учудва де , то целия ни бизнес е такъв ,важно е колелета да се въртят пък дали са безопасни не е от значение поне докато не стане белята.

# 20
  • София
  • Мнения: 16 111
*Бенджи* , няма как да се откажат. Повечето няма какво друго да работят. За товарни превози се иска категория, за друга работа - няма как на средна възраст да се преквалифицират. А и няма кой да ги вземе - идват млади момчета с повече умения. За доставки по домовете също предпочитат млади.
В градския транспорт - може и да плащат, но пък е по-нервно и натоварено.
Също, че са свикнали сами да са си началници, да нямат определено работно време.

# 21
  • Мнения: 1 788
Точно - професия като професия.
Но проблемът на някои явно идва от там, че някак си автоматично решават, че и в тази професия трябва да взимат пари, колкото един лекар, хирург или нещо подобно, защото "аз цял ден въртя геврека, а оня цял ден стои на топло, на бюрото" (това съвсем истински коментар). Ама не прави сметка, че за да стои "оня" цял ден на бюрото, е блъскал като луд 5-6 години в учене, примерно.
И колкото и да го мисля, пак не ги разбирам тея хора. Хем "няма пари", хем "не, къс курс е това".
Или "нямането" не е чак такова "нямане", или мързелът и лакомията е в повече, а защо не и двете?!  Mr. Green

# 22
  • Дъ Биг Вилидж
  • Мнения: 100
Точно - професия като професия.
Но проблемът на някои явно идва от там, че някак си автоматично решават, че и в тази професия трябва да взимат пари, колкото един лекар, хирург или нещо подобно, защото "аз цял ден въртя геврека, а оня цял ден стои на топло, на бюрото" (това съвсем истински коментар). Ама не прави сметка, че за да стои "оня" цял ден на бюрото, е блъскал като луд 5-6 години в учене, примерно.
И колкото и да го мисля, пак не ги разбирам тея хора. Хем "няма пари", хем "не, къс курс е това".
Или "нямането" не е чак такова "нямане", или мързелът и лакомията е в повече, а защо не и двете?!  Mr. Green

То ако наистина "няма пари" никой няма да го работи - не е ли ясно. А за късия курс - някой от бакшишите / повечето / не са били в часовете по математика и не могат да сметнат че средната цена на км идва най-висока на най-къс курс. Ама това си е техен проблем.

# 23
  • Пловдив
  • Мнения: 2 495
То ако наистина "няма пари" никой няма да го работи - не е ли ясно.

Абсолютно.

Общи условия

Активация на акаунт