Потребителят пак е прецакан (за такситата в Пловдив)

  • 2 412
  • 23
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 114
Мисля,че нечии интереси са засегнати и е задействан държавния апарат. Ако спрат да возят за 3лв., ще загубят много от клиентите си, включително и мен. Ползвам ги почти ежедневно, но за съжаление не мога да направя нищо,ако условията им се променят. Просто много шофьори ще останат без работа. А аз ще започна да ползвам личния си автомобил или Г.Т.  Това е-каквото дойде.

# 2
  • Пловдив
  • Мнения: 2 493
Да, засегнати се интересите на таксиметровите превозвачи, които не си свалят от безобразните цени. Ето че няколко фирми го направиха- ако сметката ти струва до 5 лв, плащаш 3 лв (ако надвишава 5 лв, плащаш с 20 % отстъпка), и наскочиха веднага срещу тях, че им подбивали цената.  Разбира се, че ще спадне потреблението на услугата. Някой беше коментирал така - ще запомня кои са превозвали с намалението, дето сега са глобени, и само на тях ще се обаждам при необходимост от такси. И аз бих го направила.

# 3
  • Пловдив
  • Мнения: 114
Това е идея,ако условията им се променят и аз ще се возя само с тези,които преди са били на 3лв. Но дано не се стига дотам.

# 4
  • Пловдив
  • Мнения: 2 493
Доколкото прочетох, ще обжалват някои от глобените фирми, но едва ли пак някога ще возят на 3 лв.

# 5
  • София
  • Мнения: 16 063
Ако може такситата да ви возят без пари или пък да ви плащат като се качите ще е най-добре.
А, че тези хора имат разходи по колата, трябва и малко пари за дома да внесат - пука ви. А че докато се изплати лизинга на колата тя става неизползваема и и минава 10 годишния срок - дреме ви. Тъкмо шофьора си поеме дъх и трябва да търси нова кола на лизинг. За първоначалното и пускане - лепенки, апарат и др. още 1000 лв. Ми той да му мисли - вие си искате за без пари.
Давам пример - на 01.01 - сутринта 4 мадами се качват в малко, тясно такси Деу. Със усилия се набутват 3 отзад, тази до шофьора заема 2/3 от предните места. Возят се от Студ. град до Плиска - цена 2.50 лв. Ако 4те грации бяха взели автобус щяха да платят билети за 4 лв и да чакат сума ти време на спирката нередовните рейсове.
И в София има 1 фирма, возят за 4 лв. Но не до всякъде, а за 20 мин., после по апарата. Малко коли са и хората ги избягват по стоянките.

# 6
  • Пловдив
  • Мнения: 2 493
Aisha, понеже виждам, че си от София, не очаквам да си представиш как се живее в Пловдив със средна заплата 500 лв. Естествено, че си имат разходи таксиметровите фирми,но щом и на промоцията 3 лв пак си бяха на печалба...? Таксито харчи за 100 км 4,50 лв, а един курс му е средно 4-5 км.

И никъде никой не е казал ако може да ни карат без пари, ако обичаш, не ми вкарвай такива цитати в устата. Явно имаш връзки с "бранша" на бакшишите.

Да, има изгода в такси да се качат 4 човека, но за един ?

Знаете ли кое ме подразни - понеже самите фирми са пуснали и задържаха доста време промоцията (значи не са фалирали определено), дори продажбите им се покачиха- а завистливите им конкуренти веднага си пуснаха лобитата из институциите да ги натирят. Беше взаимно изгодно и за фирмите, и за клиентите, които при сметка до 5 лв плащаха 3 лв.

Последна редакция: ср, 25 яну 2012, 22:44 от svetla

# 7
  • София
  • Мнения: 614
За съжаление на потребителите, КЗК са абсолютно прави в решението си. Този начин на тарифиране противоречи категорично на антимонополните закони. Могат да минат на по-ниска тарифа, но да е твърдо на километър  Peace Със всякакви други "примоции" са уязвими.

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 114
Както вече писах-ползвам ги през ден и познавам почти всички шофьори от въпросната фирма. Всички, с които съм говорила на тази тема,споделиха, че имат много повече клиенти и са по-доволни с тези условия. Вместо да чака случаен клиент и да качи 2-3 на смяна,сега не остава свободен за повече от 10 минути,а много често няма свободни коли,когато се обадя. Не искам да влизам в безсмислени спорове, това е мнението на работещите във фирмата. И ние бяхме доволни,и те. Кой къде е пуснал връзки не знам, но е ясно, че сега и аз ще се возя с ГТ,и те ще чакат по стоянките Peace

# 9
  • Мнения: 958
Аз също много повече ползвах такси, докъто имаха тазаи отстъпка.
След глобата разговарях с няколко шофьора и за голяма моя изненада самите те бяха много доволни, че вече е отменена отстъпката. Имали много курсове, а малко пари за тях, шефа на фирмата не ги бил питал ... Дори му пожелават още по-солени глоби, за да не му минава през ум друг път за такива отстъпки.  Sad
Опитах се да обясня, че ще загубят многоот клиентите си, ето нашето семейство вече само при спешни случаи би ползвало такси, но те мноооого спокойно ми отговаряха, че който се е качвал на такси, пак ще го прави и лев-два повече нямало да спре клиентите.
Останах озадачена.  newsm78 Тези хора в кой свят живеят, само за нас ли лев-два са фактор ...

# 10
  • Мнения: 6 619
Тези хора в кой свят живеят, само за нас ли лев-два са фактор ...
Именно ,че не са само за вас фактор тези лев два.

# 11
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
Аз ползвам фирма, която работи на по-ниска обявена тарифа и ползвам основно тях. Ако не могат да ми пратят кола, звъня на друга фирма. В момента гледам, че повечето фирми имат работа заради времето навън, независимо от цените

# 12
  • Мнения: 958
Аз ползвам фирма, която работи на по-ниска обявена тарифа и ползвам основно тях. Ако не могат да ми пратят кола, звъня на друга фирма. В момента гледам, че повечето фирми имат работа заради времето навън, независимо от цените

Моля, кажи коя е тази фирма, за да ползвам и аз нея.
Говорим за Пловдив, нали?
Може и налични, ако предпочиташ.

# 13
  • Дъ Биг Вилидж
  • Мнения: 100
Aisha, понеже виждам, че си от София, не очаквам да си представиш как се живее в Пловдив със средна заплата 500 лв. Естествено, че си имат разходи таксиметровите фирми,но щом и на промоцията 3 лв пак си бяха на печалба...?

На теб кой точно ти каза че са на печалба?

Излизало им на такситата 100 км 4,50 лева. Как точно го сметна. 1.4 бензин харчи в София средно 6 кг метан

Метана е 1,50-1,60 кг. Такси в града гори около 9 лева на 100 км. А всичко останало - лицензи, апарати, ремонти, цена на газовата уредба, съсипано задно окачване, лизинг.

Като е толкова на далавера що таксиджиите не са станали милионери.

Нарича се дъмпинг и служи за монополизиране на пазара. Познай на този Христо Константинов ако му дадат монопол върху превозите в Пловдив за 5 години напред дали ще вози на 3 лв.

# 14
  • Пловдив
  • Мнения: 580
          Все пак тези пари за поддръжка, лицензи и т.н. ги плаща собственика на такситата, а не самите шофьори. И интересното е, че в тези фирми, които возеха на твърда цена няма текучество. Ползвам много редовно една от тях и шофьорите са все едни и същи.  Вчера пак се прибрах с тяхна кола и се оказа, че са намалили цените.

# 15
  • Мнения: 958
          Все пак тези пари за поддръжка, лицензи и т.н. ги плаща собственика на такситата, а не самите шофьори. И интересното е, че в тези фирми, които возеха на твърда цена няма текучество. Ползвам много редовно една от тях и шофьорите са все едни и същи.  Вчера пак се прибрах с тяхна кола и се оказа, че са намалили цените.

Сподели коя е фирмата, която е намалила цените.
От днес сме без кола (развали се вчера) и не се виждам без такси как ще водя детето на ДГ в това време.

# 16
  • София
  • Мнения: 16 063
          Все пак тези пари за поддръжка, лицензи и т.н. ги плаща собственика на такситата, а не самите шофьори. И интересното е, че в тези фирми, които возеха на твърда цена няма текучество. Ползвам много редовно една от тях и шофьорите са все едни и същи.  Вчера пак се прибрах с тяхна кола и се оказа, че са намалили цените.
Много се лъжеш. Всичко по колата се плаща от шофьора. Таксиметровата фирма получава от всяка кола такса ЦДТ/централен диспечерски пункт/ около 110 лв, независимо дали имаш или нямаш радиостанция. Това е нещо като разрешение за ползване, такса за това, че си  към някоя фирма.
Иначе всеки шофьор си има лична фирма, или плаща 500 лв годишно на чужда фирма за да се изписва нейното лого на касовия апарат. Ако искаш екстри като здр. или други осиуровки - вадиш от джоба.
Ама ако няма от къде да ги извадиш - караш си в сивия сектор.
Текучество няма, защто хората плащат лизин на колата и нямат 1000 лв излишни за да и сложат лепенка на друга фирма. Ако са на аренда -не им пука за разходи и повреди по колата. НО пък трудно се изкарват 45 лв/24 часа за собственика. Като сипеш метан и си купиш цигари за баничка може и да не останат.
iavorski  ви е обяснил много точно нещата. 
Давам пример - снощи в студа Скъпия е изкарал 18 лв. От тях 8 за газ, 5 за цигари. С останалото трябва да събира 110 ЦДП, 80 - гражданска, 35 -год. преглед и 160 за пукнато предно стъкло.
Добре, че има други, постоянни доходи и работи просто за да не се залежава у дома.
А ако чакаше на тия пари? Пък после все ви виновни, все ви ограбили такситата.

# 17
  • Мнения: 1 788
Не знам какво изкарват и какво дават таксиметровите шофьори, обаче знам вече, че в студа не им се работи.
А не е като да нямат клиенти.
Два пъти ми отказаха от улицата да ме закарат до място, защото им бил "къс курса". Предпочетоха да висят, четейки вестник.
Пък да е къс - 3-4 лв. курс, колко да е къс...
Да се чудиш - как плащат лизинг, пък и избират толкова.

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 5 023
И аз мисля, че шофьорите бяха доволни от твърдата цена...
Ползвам ги също, и си говоря с тях.  Wink

Точно това споделяха, че им излиза много по- добре да са постоянно в движение на по- ниска тарифа, отколкото да стоят и да чакат...
И все съм питала, дали има работа за всички, защото в Пловдив, примерно има много таксита...
Всички, с които съм говорила, са били в сферата от години...15 -20г. и повече...и казват, че няма да станеш милионер, но и от глад няма да умреш, че наистина преди години е било по- добре, но и сега не било зле, ако го сравняват със средните запалти в града, които наистина са много ниски.
Имам и близки приятели, които познавам поне от 15г., работели са само това. И никой не мисли да се отказва.  Flutter

# 19
  • Мнения: 6 619
И аз мисля, че шофьорите бяха доволни от твърдата цена...
Ползвам ги също, и си говоря с тях.  Wink

Точно това споделяха, че им излиза много по- добре да са постоянно в движение на по- ниска тарифа, отколкото да стоят и да чакат...
но и от глад няма да умреш,
Повече от идиотско е това  ooooh!
Не че ме учудва де , то целия ни бизнес е такъв ,важно е колелета да се въртят пък дали са безопасни не е от значение поне докато не стане белята.

# 20
  • София
  • Мнения: 16 063
*Бенджи* , няма как да се откажат. Повечето няма какво друго да работят. За товарни превози се иска категория, за друга работа - няма как на средна възраст да се преквалифицират. А и няма кой да ги вземе - идват млади момчета с повече умения. За доставки по домовете също предпочитат млади.
В градския транспорт - може и да плащат, но пък е по-нервно и натоварено.
Също, че са свикнали сами да са си началници, да нямат определено работно време.

# 21
  • Мнения: 1 788
Точно - професия като професия.
Но проблемът на някои явно идва от там, че някак си автоматично решават, че и в тази професия трябва да взимат пари, колкото един лекар, хирург или нещо подобно, защото "аз цял ден въртя геврека, а оня цял ден стои на топло, на бюрото" (това съвсем истински коментар). Ама не прави сметка, че за да стои "оня" цял ден на бюрото, е блъскал като луд 5-6 години в учене, примерно.
И колкото и да го мисля, пак не ги разбирам тея хора. Хем "няма пари", хем "не, къс курс е това".
Или "нямането" не е чак такова "нямане", или мързелът и лакомията е в повече, а защо не и двете?!  Mr. Green

# 22
  • Дъ Биг Вилидж
  • Мнения: 100
Точно - професия като професия.
Но проблемът на някои явно идва от там, че някак си автоматично решават, че и в тази професия трябва да взимат пари, колкото един лекар, хирург или нещо подобно, защото "аз цял ден въртя геврека, а оня цял ден стои на топло, на бюрото" (това съвсем истински коментар). Ама не прави сметка, че за да стои "оня" цял ден на бюрото, е блъскал като луд 5-6 години в учене, примерно.
И колкото и да го мисля, пак не ги разбирам тея хора. Хем "няма пари", хем "не, къс курс е това".
Или "нямането" не е чак такова "нямане", или мързелът и лакомията е в повече, а защо не и двете?!  Mr. Green

То ако наистина "няма пари" никой няма да го работи - не е ли ясно. А за късия курс - някой от бакшишите / повечето / не са били в часовете по математика и не могат да сметнат че средната цена на км идва най-висока на най-къс курс. Ама това си е техен проблем.

# 23
  • Пловдив
  • Мнения: 2 493
То ако наистина "няма пари" никой няма да го работи - не е ли ясно.

Абсолютно.

Общи условия

Активация на акаунт