кои училища препоръчвате за след 7 ми клас

  • 75 715
  • 153
  •   1
Отговори
# 30
  • my own world....
  • Мнения: 1 076


Аз се интересувам и от гимназии с профил Биология с Английски, като 7-мо и 55-то СОУ. Ако някой има мнение и препоръки, моля да сподели?!

А защо само 7мо и 55то? Биология с АЕ - в НПМГ Simple Smile

# 31
  • Мнения: 831
В НПМГ има допълнителен изпит по Биология, който се състои от 30 въпроса. Още лятото ги подготвих и разпечатах на дъщеря ми, за да са и по-удобни за учене, но тя някакси, като видя обема и се отказа....мързела надделя, уви!
А и понеже отдавна събирам мнения, има доста родители, които подхождат..как да се изразя..практично, може би е думата. Какво имам предвид - не записват децата си в т.нар. елитни гимназии, а ги записват в гимназия с паралелки с дадена насоченост, като идеята им е, че се изкарва по-висок успех в обикновеноето училище и после е по-лесно за кандидатстване на детето. Например познати на моя приятелка не записали детето в НПМГ с Биология, въпреки, че е било прието, а в 55-то в Мусагеница и там, за вършвайки в отличен успех е влязло медицина без проблем.
Нямам нищо против, даже съм ЗА Елитните гимназии, защото това е престиж, познанства, среда, просто исках да споделя двете гледни точки.
А и търся вариант,ако не ни приемат в ЕГ какво да правим Wink все пак светът не свършва с това!

# 32
  • my own world....
  • Мнения: 1 076
Aspasia,  в НМПГ се влиза и с олимпиада по Биология - ето сега в неделя е 1ви кръг, да действа Simple Smile
Стискам палци!

# 33
  • Мнения: 21
    Най-добрите български гимназии
    Рейтингът на гимназиите бе възложен от Европейската комисия на фондация „БГ шанс", която оцени

    320 български гимназии по 24 критерии.
    Те са базирани на аналогични американски изследвания с дълги традиции. В тях се отчита качеството на обучение по обективни и съизмерими константи – признаване на дипломите в университетите в чужбина, стойност на минималния приемен бал за учениците, наличие и наситеност с преподаватели от чужбина, резултати на общите държавни матури, реализация на зрелостниците, подготвеност и квалификация на преподавателите, изключителност на самото училище, наплив на кандидати, ниво на езиково обучение, материална база, спортни съоръжения, традиции на обучение и възпитание, редовна практика в чужбина, компютъризация, достъп до интернет и др.
    Проучването обхваща всички областни центрове. В него са включени и някои гимназии от по-малки градове и села, за които чрез анкета имаше предварителна информация. Като контролно изследване са анкетирани ученици и родители, които също оценяват нивото на преподаване. При установени разминавания между рейтинга и оценката на родителите и учениците анкетата е повторена заедно с допълнителни въпроси, за да се елиминира вероятна заблуда, каза доц. Валентин Веселинов от фондация „БГ шанс", която ръководеше изследването.
    Публикуваното класиране е от крайната тестова обработка. Основният извод е, че рязко се е увеличила разликата между т.нар. елитни и останалите гимназии. Почти във всеки град има едно или две училища, които постигат 2 или 3 пъти по-висок резултат от останалите.
    Двете водещи с огромна разлика училища - 91-ва Немска ЕГ „Проф. Константин Гълъбов" и НУКК с Италиански лицей в София надхвърлят 7-8 пъти стойностите, които се получават в обичайните градски училища.
    Тъй като оценката се получава с натрупване и няма горна граница, за ориентир може да послужи фактът, че гимназия, която постига над 300 точки рейтинг, със сигурност се определя като отлична. Оптимистичната новина е, че в почти всеки областен град има поне по едно такова училище.
    Над 450 точки имат т. нар. национални училища, както и някои математически и езикови гимназии в по-големите градове. Този резултат гарантира почти 100% добро университетско образование.
    Причината е, че тези гимназии са си извоювали международен авторитет и техните възпитаници лесно биват приемани в най-престижните места у нас и по света.
    Има критерии, по които изостават дори и най-добре оценените български училища - наличие на плувен басейн и наситеност с компютри.
    По тези условия някои училища не дават достатъчно качествена услуга, както би трябвало да се очаква. Ако 91-ва Немска ЕГ „Проф. Константин Гълъбов" разполагаше с басейн и по-добри възможности за спортуване, щеше да получи още по-висок рейтинг, заяви доц. Валентин Веселинов. Тя е уникална спрямо всички други гимназии с наличието на голям брой преподаватели от чужбина. 91-ва НЕГ е с класа над всички останали национални гимназии – възможностите за реализация, които дава, са най-високи и признаването на дипломите й и изграденият й авторитет в чужбина са основно предимство при кандидатстване във ВУЗ на интернационално ниво, а това е от полза за някои бъдещи студенти, защото следването в немскоезични държави е значително по-евтино, отколкото в англоезични.
    От друга страна, НУКК с Италиански лицей в Горна баня е с много висок рейтинг, защото притежава най-добрата материална и спортна база от всички тествани гимназии.

    В изследването не са включени частни и чужди средни училища, защото достъпът до тях не е всеобщ и равнопоставен и оценяването им няма да бъде съизмеримо с останалите.

    Национален рейтинг на средните училища в България

    1. 91 гимназия с преподаване на немски език „Проф. Константин Гълъбов” – 708т. Езикова, София
    2. НУКК с Италиански лицей – Горна баня – 691т. Езикова, София
    3. НПМГ – 564т. Природоматематическа, София
    4. Гимназия за преподаване на чужди езици „Ромен Ролан” – 552т. Езикова, Стара Загора
    5. СМГ „Паисий Хилендарски” – 545т. Математическа, София
    6. Първа езикова гимназия – 500т. Езикова, Варна
    7. Първа английска гимназия – 488т. Езикова, София
    8. НГДЕК – 485т. Класическа, София
    9. 164 ЕГ „Мигел де Сервантес” – 483т. Езикова, София
    10. 9 ЕГ „Алфонс дьо Ламартин” – 456т. Езикова, София
    11. Образцова математическа гимназия – 456т. Математическа, Пловдив
    12. 4 ЕГ – 444т. Езикова, Варна
    13. 18 СОУ „Уилям Гладстоун” – 438т. Езикова, София
    14. 133 СОУ – 413т. СОУ, София
    15. ГПЧЕ „Петър Берон” – 411т. Езикова, Монтана
    16. Езикова гимназия – Пловдив – 408т. Езикова, Пловдив
    17. 73 СОУ „Владислав Граматик” – 402т. Езикова, София
    18. МГ „Баба Тонка” – 397т. Математическа, Русе
    19. ГЧЕ „Екзарх Йосиф I” – 397т. Езикова, Ловеч
    20. ПМГ „Добри Чинтулов” – 396т. Природоматематическа, Сливен
    21. 33 ЕГ „Света София” – 393т. Езикова, София
    22. 5 ЕГ – 378т. Езикова, Варна
    23. ГЧЕ „Г. С. Раковски” – 375т. Езикова, Бургас
    24. ГПЧЕ „Проф.д-р Асен Златаров” – 373т. Езикова, Хасково
    25. ЕГ „Д-р Петър Берон” – 373т. Езикова, Кюстендил
    26. ЕГ „Гео Милев” – 370т. Езикова, Добрич
    27. ЕГ „Симеон Радев” – 367т. Езикова, Перник
    28. Втора английска гимназия – 344т. Езикова, София
    29. ГПЧЕ „ Захари Стоянов” – 344т. Езикова, Сливен
    30. 8 СОУПЧЕ „А. Пушкин” – 341т. Езикова, Варна


    Американският колеж, Немската гимназия и 73-то СОУ („Втора немска”) са с най - високи резултати в София от първите матури

    Най-висок среден успех от първите задължителни зрелостни изпити са постигнали Американският колеж, 91-ва Немска гимназия и 73-то СОУ.
    На първата задължителна матура дванайсетокласниците в София са се представили по-добре в сравнение със своите връстници в страната.
    В София с най-нисък резултат са две професионални гимназии – по строителна техника и по строителство и енергетика, съобщи Евелина Цанева, председател на Регионалната комисия за провеждане на матурите.
    На матурата по български език и литература се явиха 12789 ученици в София. С най-висок резултат е Американският колеж- 5,80, 73-то СОУ "Вл. Граматик"- 5,78 и 91-ва Немска езикова гимназия - 5,66. Сред най-добре представилите се гимназии на матурата по български в София следва училището по изкуства в Горна баня, известно като НУКК с Италиански лицей – 5,65. Зрелостниците от Испанската гимназия са изкарали 5,62, от Френската - 5,61, от 7-мо СОУ – 5,60, НГДЕК - 5,59. Същият е резултатът и на Втора английска гимназия. В челната десетка се нарежда и 35-то СОУ "Добри Войников" - с 5,57. Най-слаб резулат по български език - 2,89 - са показали учениците от професионалната гимназия по строителна техника.
    По математика 13 са столични училища със среден успех под 3. Софийската математическа гимназия е изкарала 5,79 на тази матура, на която са се явили 134 ученика от училището. Следващите най-добри математици са от Американския колеж – 5,65 и от 91-ва Немска езикова гимназия - 5,63. След тях е Първа английска – 5,59, 73-то СОУ - 5,58, а 9-а Френска гимназия със средна оценка 5,50 е изпреварила с една стотна Националната природо-математическа гимназия.
    По история най-добре са се представили частните гимназии "Св. Кирил и Методий", "Ерих Кестнер" и "Ровел".
    По философия най-високата оценка е 5,88 на абитуриент от 91-ва немска гимназия. Най-ниските оценки по философия са в професионална гимназия "Карл фон Линде" - 2,96 и в 5-то ВДОУ "Пеньо Пенев"- 2,66.
    Три пълни шестици има по физика и асторонимия - изкарали са ги ученици от частната гимназия в Банкя, в 12-то СОУ и в Американския колеж. Най-добре по този предмет са се представили зрелостниците от Националната природо-математическа гимназия - средният успех е 5,90.
    По биология най-висок среден успех са показали абитуриентите от 9-та френска гимназия – 5,93. Следват връстниците им от 7-мо СОУ с 5,91 и от 39-то СОУ "П. Динеков" с 5,88.
    Любопитни са и резултатите по английски език - матурата по предмет по избор, най - много предпочетена от зрелостниците в София. Средният успех за града е 5,12. Най-висок резултат има Американският колеж – 5,85, плътно следван Софийската математическа гимназия - 5,81 и Испанската гимназия - 5,73. Италианският лицей и Първа английска имат еднакъв резултат - 5,70.
    По руски език 133 СОУ "Пушкин" е с 5,73, а другото руско училище - 32-ро СОУ - е с 5,64.

# 34
  • Мнения: 40 955
Интересно и ми изглежда обективно. Но забележката за Немската е правилна. Тя е загубила точки заради скромните "екстри", но когато избирам образование за детето си все пак има по-важни неща от стадиона и плувния басейн. Та за мен Немската е реално на по-високо ниво. Същото важи и за СМГ. Там губят освен заради басейна и заради липсата на чужденци. Да де, ама каква е ползата от чужденци в СМГ??? Малко е тъпо критерият "преподаватели от чужбина" да важи и за езикови гимназии (където е изключително важен) и за математически гимназии. Точно затова си мисля също, че и Италианския лицей в Горна баня е надценен. Но това са детайли в точките и разликите. Като цяло класацията ми изглежда обективна и вярна.

# 35
  • Мнения: 2 992
Анализът е добър, но според мен е изпуснат един много важен критерий! Олимпиадите, както и международните олимпиади. СМГ и НПМГ можеха да вземат повече точки - заслужено. Не е никак маловажно. Това са постижения, които се ценят от топ университетите. Не случайно от СМГ има много ученици продължили обучението си в бръшляновата лига Naughty

# 36
  • София
  • Мнения: 4 253
Хубаво е да се видят натрупаните точки по отделните критерии, което ще даде възможност за получаване на по-достоверна информация.
НУКК със сигурност се е придвижил толкова напред заради хубавата база.

# 37
  • Мнения: 487
Интересно и ми изглежда обективно. Но забележката за Немската е правилна. Тя е загубила точки заради скромните "екстри", но когато избирам образование за детето си все пак има по-важни неща от стадиона и плувния басейн. Та за мен Немската е реално на по-високо ниво. Същото важи и за СМГ. Там губят освен заради басейна и заради липсата на чужденци. Да де, ама каква е ползата от чужденци в СМГ??? Малко е тъпо критерият "преподаватели от чужбина" да важи и за езикови гимназии (където е изключително важен) и за математически гимназии. Точно затова си мисля също, че и Италианския лицей в Горна баня е надценен. Но това са детайли в точките и разликите. Като цяло класацията ми изглежда обективна и вярна.
Подкрепям  напълно  мнението.Смятам ,че СМГ е подценено.Мисля също,че 73 СОУ(но само горния курс ,след 7-ми клас) заслужава по- висока позиция,като се има предвид  отличното  представяне на зрелостниците на матурите,както и добрата база.

# 38
  • Мнения: 21
Тази класация на гимназиите е изготвена 1 година преди първите задължителни матури. В нея има две гимназии, които са подценени – Втора немска (73-то СОУ) и Втора английска в София. Освен това, Втора английска се премести на „по-хубаво място”.
90% от учениците на 73-то СОУ не са влезли в 91-ва НЕГ, защото не им е стигнал приемният бал за първо желание, но на матурите тези две гимназии се представят еднакво добре. Обаче 91-ва НЕГ разбива 73-то СОУ на олимпиадите по немски език. Един от 24-те критерии, по които е съставен националният рейтинг, оценява представянето на гимназиите на различните олимпиади.

# 39
  • В най - голямото село
  • Мнения: 1 806
Да, хубава статистика, но никъде не открих детайлна разбивка на точките.

# 40
  • Мнения: 2
Какво ви е мнението за Златарски?
Или за някоя от езиковите гимназии 1ва английска, Embarassedстава въпрос само за у4илища с английски език

# 41
  • Мнения: 330
Да си кажа мнението за Втора английска, защото синът ми учи там - 11 клас. Базата от тая година е перфектна. Малко, уютно, чисто ново училище. Престижен квартал, има отлични условия за спорт, удобен транспорт. Въпреки, че ни е малко далеч, живеем до старата сграда на училището и затова го избрахме навремето, въпреки високия бал, който ни стигаше за всички други училища в София, без АК. Децата са сравнително подбрани, и не на много богати родители, разбирате какво означава това. Като цяло добри деца, няма наркотици, в повече алкохол, цигари и насилие. Получи се страхотен колектив, ходят си децата сами на море, на планина, много са задружни, разбира се на групички, че са 30 човека все пак. Учителите по математика и български са на много високо ниво и мисля, че не случайно са добрите класирания на училището на матурите, особено в паралелките с такъв допълнителен профил. До тук хубавото. Обучението по английски е под всякаква критика. Нашия клас имаше късмет първите две години с добър преподавател, другите и това не уцелиха. В 10 и 11 клас имат някакви абсолютно незаинтересувани преподаватели, нищо не учат, не се пишат отсъствия по английски специално, знания по английски кръгла нула. Тия, които искат да научат езика ходят в школи или на частни уроци. Моят сега ходи в Британския съвет. Много е разочарован от преподаването по английски, заради езика избра училището. Писахме жалби до инспектората, без особен успех. Та, да не продължавам. Ако искате децата Ви да научат чужд език в училище не кандидатствайте във Втора английска.

# 42
  • София
  • Мнения: 39
Благодаря на gal94 за споделеното за Втора английска!  bouquetБях решила да го впишем като второ желание след Първа английска. И аз се чудя как да класирам училищата, в които ще кандидатства дъщеря ми.Тя е в училище с ранно обучение по френски език и ми се иска той да остане като втори език,а първи да е английски. Освен Първа английска,сега не знам какво да пишем!
Хора,кое училище е Златарски?!

# 43
  • Мнения: 21
Езиковите гимназии водят в класацията на най-добрите училища, поръчана от Европейската комисия. Този факт е свързан с приемането на техните зрелостници в университетите в чужбина.
В световната класация на градовете, предоставящи най-добри условия на живот през 2012 г., сред първите 10, по рейтинг, са 7 града, намиращи се в немскоезични държави. Останалите са чак в Австралия, Нова Зеландия и Канада.

# 44
  • В най - голямото село
  • Мнения: 1 806
Ето сайта на Златарски:
http://zlatarskischool.org/bg/
И дъщеря ми иска 2ра английска да е на първо място в желанията и.

Общи условия

Активация на акаунт