За нуждата от нова образователна парадигма

  • 9 212
  • 154
  •   2
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 849
Минути и секунди ли искаш?!

# 61
  • n/a
  • Мнения: 3 341
3:19, в третия линк.

Този, който твърди, че иновацията е забавление, а не усилие, никога не е родил нищо иновативно.
Н и щ и ч к о.

# 62
  • Мнения: 24 467
Минути и секунди ли искаш?!
Конкретика. Толкоз ли е трудно?


"Обезценяваме забавлението. Подценяваме го в три сфери?" И? Що реши, че е самоцел? Хеле пък нечия идея на някой, писал по темата...

# 63
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Judy, кое? Предишният въпрос беше за причините, за тях съм отговорила, а сега се прехвърляме към цели и самоцели, което е следствие, а не причина. Какво търсим? Ако е под вола теле, аз съм пас. Има и други начини да се забавлявам.

# 64
  • Мнения: 24 467
===да им втълпим, че от учението можем и трябва да очакваме да е само забавно и да е все такова, щото от тях усилие да не се изисква.

Продължавам да не разбирам кой твърди такова нещо- както в линковете, така и тук, в темата.

Кое кое?
Аз едно и също те питам днес.
Кой иска да е "само забавно" и "да не се изисква никакво усилие"?
Че то и да играеш "Не се сърди човече" се иска усилие, най- малкото да научиш и следваш правилата.

# 65
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Откъде да знам кой иска. Чак дотам не съм поумняла, че да ми е известен отговорът на този въпрос. Надявам се да съм извинена за това си незнание.

# 66
  • Мнения: 24 467

Въпросът е кое е важното - да се учат и да знаят децата, че и от тях се искат усилия, като този процес се стимулира с различни занимателни форми или да им втълпим, че от учението можем и трябва да очакваме да е само забавно и да е все такова, щото от тях усилие да не се изисква. Т.е. дали отива на училище, за да се забавлява или отива, за да научи нещо под занимателна форма (нищо, че ще го възприеме като чисто забавление).

Не е въпрос до незнание за някой друг.
Задавате въпрос дали било важно да втълпим на децата, че от ученето можем и трябва да очакваме само забавление и то да е все такова, че от тях да не се изисквало усилие.
Ами никой не е твърдял нито че е важно, нито, че е цел. Кой твърди, че детето отива на училище с цел "да се забавлява"? Напротив- всички по темата, поне доколкото я четох и схванах, вкл. хората от линковете на автора, твърдят, че това е средство, с което целта /образование, работа, клиенти, приходи и т.н./ се постига по- добре.
Защо тогава да избираме "кое е важното" между две неща, от които никой не подкрепя едното?

# 67
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 350
Тази презентация има много лоши страни. Лоша на първо място е престорената й позитивност. Уж за добро направена, а още в началото се чувстваш анатемосан: нещата не вървели, последни по иновации, последни в здравеопазване и образование, брутен вътрешен продукт - последно място, най-нещастното място на земята. От екрана се лее само едно - "нещастници, не знаете как да живеете" и това започва да досажда. Далеч съм от мисълта, че не си даваме сметка за тези неща и трябва непременно да дойде някой чужденец, за да ни отвори очите.

Това е глобалното положение.
Аз, като един "частен случай",

си позволявам да твърдя, че няма от какво да се оплаквам. Здрава съм; всички у дома също; имам дете и съпруг, които безкрайно обичам, те мен също; работата ми доставя удоволствие; роднини, които ме подкрепят, аз тях също; имам много приятели; и хобитата да искаш... Мога да продължавам да изреждам нещата, които правят живота ми пълноценен и щастлив и съм сигурна, че всеки един от вас има подобни поводи за щастие. Навремени се усещам и неразбрана и нещастна. Е, случва се и да боледувам.

За другите й лоши страни споменах в началото: забавлението да се въведе революционно, безапелационно и поголовно малко крайничко ми звучи. А трудът и уважението нийде ги немаше.


# 68
  • Мнения: 5 160
Тази презентация има много лоши страни. Лоша на първо място е престорената й позитивност. Уж за добро направена, а още в началото се чувстваш анатемосан: нещата не вървели, последни по иновации, последни в здравеопазване и образование, брутен вътрешен продукт - последно място, най-нещастното място на земята. От екрана се лее само едно - "нещастници, не знаете как да живеете" и това започва да досажда. Далеч съм от мисълта, че не си даваме сметка за тези неща и трябва непременно да дойде някой чужденец, за да ни отвори очите.

Това е глобалното положение.
Аз, като един "частен случай",

си позволявам да твърдя, че няма от какво да се оплаквам. Здрава съм; всички у дома също; имам дете и съпруг, които безкрайно обичам, те мен също; работата ми доставя удоволствие; роднини, които ме подкрепят, аз тях също; имам много приятели; и хобитата да искаш... Мога да продължавам да изреждам нещата, които правят живота ми пълноценен и щастлив и съм сигурна, че всеки един от вас има подобни поводи за щастие. Навремени се усещам и неразбрана и нещастна. Е, случва се и да боледувам.

За другите й лоши страни споменах в началото: забавлението да се въведе революционно, безапелационно и поголовно малко крайничко ми звучи. А трудът и уважението нийде ги немаше.

Ей т'ва е!  Hug

Да не говорим, че говори за едно, а показва фотоси от друго време.
Подобно шоу /за мен това е шоу на осмиване (свърши им материала за забавление, минаха на другите страни и хора)/ имаше за 'азиЗ'.
Комунизмът/ той щото капитализмът много цвете.
И смятам, че в работата се забавляваме, докато вършим ежедневните неща, много повече от "тях".
И децата ни се забавляват, и учителите изнамират начини така да им поднесат инфото, че да го запомнят.
 

# 69
  • Мнения: 24 467
Качествата на презентациите /понеже не е една/ са друго нещо. Двамата са българи, между впрочем.
Мисля, че идеята на автора е самата идея.  Simple Smile Начини да се пресъздаде- много.
Има какво да се  пипне по презентациите, но и за тях, като за всяко представяне на идеи- колкото хора- толкова мнения.
Темата е друга, никой не отрича труда, но не той е в центъра, в случая.
За здравето-радвам се. В здравния форум ще се радват също. Целта не е забавлението, както се писа последните две страници, като самоцел.

# 70
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Днес трябваше да попълня анкета в детската градина, двата основни въпроса бяха "какво очаквам от детската градина" и "С какво бих могла да се включа в дейността на детската градина". Честно казано много мислих какво да напиша. newsm78

В края на краищата отговорът ми беше: "По-интензивна подготовка за бъдещите училищни занимания, съчетани с много игра, по възможност навън".
 Само да допълня, че в момента в тази детска градина тези ми две условия са изпълнени.
В по-горната група дори имат домашни, а децата си умират от кеф да си ги правят. Директорката ги изкарва навън всяка възможна минута.

Последна редакция: пт, 02 дек 2011, 19:10 от luda

# 71
  • Мнения: 2 885
Двамата са българи, между впрочем.

Явор е бил в Канада 15 г и се върна 2005 г. Има какво да каже по въпроса кое как е в образованието.
Това ли ви направи най-силно впечатление от презентациите, че до такива изводи стигнахте? Въх.

Judy, май с теб ще си почакаме с отговора....Иначе темата е адски интересна и може да се развие.

# 72
  • Мнения: 1 849
AA Канада... Канада имат много добре изработена система как да се въздейства на децата от малки и да се игнорира влиянието на родителите върху тях. Много бавно и методично, всичко се възприема много положително... докато един ден разбираш, че детето ти е с абсолютно промит мозък и гледа на теб като на консерва, но е достатъчно толерантно и казва, че просто те приема такъв какъвто си... Ако ви интересува по-подробно ще помоля мой приятел който е навътре с тази система да напише един пост от профила ми. Всяко нещо може да се представи с много добра риторика, хората в повечето случаи гледат това, много малко се задълбочават да четат между редовете.

# 73
  • Мнения: 2 885
Честно казано оттатък океана хич не ме вълнува.
Но от друга страна ако погледнем темата за наказанията в училище, боищата, криминалните случаи и липсата на всякаква родителска отговорност...предпочитам децата ми да учат на спокойно и без агресия място. И да не се страхувам. Косата ми се изправя като чета другите теми в този подфорум.
Дали ще им бъдат промити мозъците..., че то и на родителите им са промити. Има достатъчно доказателства за това. Само да видим покупателната ни способност. Как чрез рекламите ти се набива в акъла, че ако не си купуш еди какво си на секундата си непълноценен. И прочие скрити и явни ефективни начини за въздействие.

http://www.youtube.com/watch?v=_BzUPJfVAoU

# 74
  • Мнения: 1 849
Мен ме вълнува, защото това са новите модни тенденции и въпросния Явор каза, че няма да се спре преди да въведе тази методика в училищата. Говореше за тръгване на училище от 3 годишни... Да училището днес не е добро място, но поне мога да прекарвам с децата си половината ден, защото това е важно за мен. Важно ми е да предам моята ценностна система на децата си, не да им се втълпява, че съм консерва и не аз съм авторитета, а тяхната психология... Не искам да съм просто робиня която ражда деца на които друг ще определя мирогледа и оформя като личност. Да сега медиите бълват и агресия и порнография и материализъм, но все пак мога да спра телевизора, мога да предложа друг стандарт на живот. Сигурността която ни предлагат с новите методики са с много висока цена, цената е загубата на авторитета на родителя, подмяна на ценностната система, възможността за избор. Това, че има лоши родители трябва ли да отнема правото на добрите да учат и възпитават децата си!?

Общи условия

Активация на акаунт