"Другарски съд" - какво мислите за този метод?

  • 2 880
  • 26
  •   1
Отговори
# 15
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 119
Всеки проблем има две, че поякога  и повече страни. Когато се разисква между всичките страни се изглажда по - бързо и без чувството, че едната страна е победила. .....

 Peace
Не подкрепям каквито и да било методи, в които детето се чувства смачкано, неразбрано и изправено само срещу всички други. Огорчението и обидата в такъв момент се запомнят много повече от всяко друго усещане и не раждат нищо добро в бъдеще. Подчинение в страх не е решение. В този смисъл "другарският съд" за мен е анти -  метод за решаване на проблемите.

# 16
  • София
  • Мнения: 2 217
Другарски съд - няма по-несправедлив съд.

# 17
  • Бургас
  • Мнения: 372
Не го одобрявам. Не виждам особен смисъл. Ако едно дете да речем е бутнало друго, то това са техни лични отношения, които не засягат останалите, и като такива трябва да си останат лични и да се изяснят от засегнатите деца. Не мисля, че останалите ги касае и е нужно да гледат укорително и подигравателно провинилия се. Много е унизително, нищо педагогическо не виждам Stop. Това е страхотен начин една дете да бъде нарочено. Ако до преди това за конкретната случка са знаели само засегнатите, то след това всички знаят кой е побойника, например, и от една случка той бива нарочен и сочен с пръст от съучениците. Поне няколко дни след това ще има подмятания, подигравки, може трайно да си останат такива. Не ми се струва редно и полезно. От друга страна, ако детето е засегнало с действията си целия клас - например надраскало е стената, скъсало пердетата, умишлено е повредило нещо, което е за целия клас, да, тогава дължи извинение на всички. Но ако не касае класа, мисля, че най-добре е нещата да си останат лични, точно заради възможността детето да бъде нарочено. Не във всички случаи се случва, но не може да се рискува с подобни неща. Освен това детето няма да се разкае за грешката си истински и да осъзнае къде е сгрешило, нито ще си вземе поука, по-скоро ще изпита срам, вместо разкаяние.  Peace

# 18
  • Мнения: 2 755
Зависи наистина от учителя.
В класа на сина ми още от първи клас проблемите се решаваха така, но  не буквално "Излез и се черви пред всички и кажи какви си ги свършил", а внимателно, постепенно целия клас се включва в обсъждането на конкретното провинение, после преминават към обсъждане на поведението в училище като цяло, споделят децата мнението си, но идеята е обстановката да е непринудена и дружелюбна, а не обвиняващи и унизителна.
Когато 20 деца обсъждат кое е в нормите и кое извън тях, направлявани от учител, без да сочат с пръст конкретния виновник и да го заклеймяват многократно, самият той се отпуска и може да възприеме чуждите идеи и виждания, да се чувства част от групата, объркал се, ще се поправи.
Ако бъде изправен до стената и порицаван, според мен ще му остане чувството, че е по-различен, по-лош, неразбран...
Това е мнението ми за начален курс, в горните съвсем различно седят нещата - децата вече са оформили представите си за училищните наказания или по-скоро за липсата на такива, там се надявам да има всякакви наказателни мерки, но това с червенето пред строя не съм сигурна доколко би работело при всеки.
На по-голямата възраст възприемам гонене от час-когато пречи на часа, ако вилнее в междучасие - ангажиране в междучасията, нещо, което да е адекватно с провинението и да възпрерятства поторенията на едно и също провинение, а не да е самоцелно наказание.


Споделям напълно това мнение.  Peace

# 19
  • Мнения: 35
Не го одобрявам.

# 20
  • зад кестените
  • Мнения: 795
"Другарски съд" Shocked Е направо настръхвам честно казано!Не го одобрявам  приложен нито към деца нито към възрастни.. Не виждам и какво може да помогне при толкова малки деца.Това е по скоро е измиване на ръцете от страна на учителя и натоварване на децата с определено решение.
Не ми харесва този начин на възпитание. Първо трябва да се разговаря с детето насаме, ако не се поправи или постъпката му е много лоша - с родителите. На мнение съм, че децата тепърва се учат да общуват и в началото за предпочитане е това да става по-тесен кръг: засегнатото дете, беладжията и госпожата и кръгът при нужда постепенно да се увеличава /майки, бащи/.
Добре казано Peace

# 21
  • Мнения: X
Не ми харесва такъв метод (дори ме ужасява), независимо дали учителят е добър, децата добронамерени  и т.н. Всъщност не вярвам, че добър учител би допуснал такова нещо. Звучи ми като нещо престъпно.

# 22
  • Мнения: 11 918
Не одобрявам и не приемам така наречения "другарски съд".
В такъв "съд" твърде произволно са размесени ролите на обвинителите и защитника, изобщо се съмнявам за сериозно поемане на роля на защитник, а май децата твърде податливо и твърде охотно  влизат в ролята на обвинители.

Детската душа е крехка и фина, затова такива аматьорски изпълнения и игра на "съдилища" не са никак правилно решение.За корекция на поведението на провинилото се дете има училищни психолози, специалисти, а ако то, самото пожелае да поговори с някого от съучениците си, тогава би трябвало да се мисли как да бъде подпомогнато да го направи.А не да му се изтъпани целият клас срещу него, пък дори и с добри намерения.

# 23
  • Мнения: 2 353
  Направо по едно електрическо столче на батерии да им подарим за Нова Година...ъ-ъ... Коледа.

# 24
  • София
  • Мнения: 38 528
Нямаше да е лошо някой да подари на "другарката" един курс по съвременна педагогика. Ама няма.

# 25
  • Мнения: X
Нямаше да е лошо някой да подари на "другарката" един курс по съвременна педагогика. Ама няма.

Другарките, които имат най-голяма нужда от такива курсове, най се дърпат от тях.

# 26
  • Мнения: 1 217
Луда работа.

Общи условия

Активация на акаунт