10-ТОКЛАСНИЦИ

  • 31 618
  • 737
  •   1
Отговори
# 705
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Опитваме се да убеждаваме.

А защо. Защо във всяко училище да речем да не работят за кадърните деца.  newsm78. Е 41-во как работят учителите и в 107-мо, работят и за проблемните работят и за талантите. Да можеш да работиш и да си обучен на това е най-важното. Споменавам тези училища, защото от тях имам наблюдение, а работят навсякъде. Трябва да имаме УЧИТЕЛИ.

# 706
  • Мнения: 413
Дороти, а защо да ги няма тези училища?!!! Част от тях ги има повече от 20 години и са доказали качествата си.

Според мен ти извади най-силния коз в полза на МГ (и не само на тях, а на всички профилирани училища, но в случая МГ са на дневен ред) като направи паралел с помощните училища. Защо закриват помощните училища  (все още има съществуващи - те вече не са точно помощни, но това е друга тема)? За да попаднат децата в по-добра среда, която ще подмогне развитието им. Та същото е и с МГ и всички училища с профилирани паралелки. Конкурентна среда, сред деца със сходни заложби, което предразполага развитие.

 Аз съм "ЗА" децата ни да имат възможност да учат в такава среда. И  не става въпрос само за математика, а и музика, танци, рисуване и т.н. Днес проблем са МГ, утре ЕГ и т.н.

# 707
  • Мнения: 40 924
Споменавам тези училища, защото от тях имам наблюдение, а работят навсякъде. Трябва да имаме УЧИТЕЛИ.


Трябва, но няма. А и учителите са само половината решение. Защото за да може един учител да преподава с високо темпо и на високо ниво трябва децата в класа да са на висотата на това темпо и ниво. А нормално в един клас има 1, 2 или 3 деца с достатъчен интерес към математиката, за да се работи с тях така. На много места и изобщо няма. В бившето училище на дъщеря ми нито едно дете не минава на втори кръг на олимпиадата. И точно затова е хубаво всички тези деца да се съберат в едно училище.

# 708
  • Sofia
  • Мнения: 1 484
Подписах, нищо че детето ми нито е учило, нито е искало да учи там.
За мен закриването на тези училища е поредната стъпка към профанизиране и обезличаване на децата в най-ранна възраст. Очаквано от МОН и съвсем целенасочено.
Ако искаш езици - частни уроци.
Ако искаш спорт - платени школи.
Ако искаш рисуване, танци, музика - пак.
Време е и за математиката. Докога България ще произвежда световни шампиони?
Нужни са само малограмотни и чалгализирани младежи и е време да се вземат мерки. А тези, различните, своевременно да се претопят сред масата, издаваща нечленоразделни звуци.  Mr. Green

# 709
  • Sofia
  • Мнения: 820
Подписах, нищо че детето ми нито е учило, нито е искало да учи там.
За мен закриването на тези училища е поредната стъпка към профанизиране и обезличаване на децата в най-ранна възраст. Очаквано от МОН и съвсем целенасочено.
Ако искаш езици - частни уроци.
Ако искаш спорт - платени школи.
Ако искаш рисуване, танци, музика - пак.
Време е и за математиката. Докога България ще произвежда световни шампиони?
Нужни са само малограмотни и чалгализирани младежи и е време да се вземат мерки. А тези, различните, своевременно да се претопят сред масата, издаваща нечленоразделни звуци.  Mr. Green

  202uu

Подписах и разпространих, децата с талант и заложби трябва да имат своето място,  където да се развиват.

# 710
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Прочетох, но не подписах. Имам лош опит с ръководството на СМГ, което злоупотребяваше.

# 711
  • в света на илюзиите
  • Мнения: 636
И аз имам лоши спомени с ръководството на СМГ, но това не значи , че трябва да пречим на децата обичащи математиката да се развиват и намират своето си място. Подписах, дано помогне петицията! Praynig

# 712
  • Мнения: 40 924
Прочетох, но не подписах. Имам лош опит с ръководството на СМГ, което злоупотребяваше.

Твое право е да постъпиш както смяташ за редно. Само искам да кажа, че нещата не опират до ръководтсвото на СМГ, нито дори до самото СМГ, а до хиляди деца, които се готвят за кандидатстване след 4 клас.

# 713
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Утре ще се включа с обяснения по въпроса, не става дума за математическите гимназии, а прогимназии. Къде отидохте и на езиковите гимназии, ама ето това имам предвид   newsm78


Душко за помощните тук няма да давам обяснения. Така или иначе не се признаваха дипломите от там, ще има дневни центрове ииии  по скайпа ще ти ти обяснявам.

Караш ме да разучавам нещо, дето не ме засяга.



Последна редакция: нд, 19 фев 2012, 21:02 от Dorothy

# 714
  • През девет земи в десета
  • Мнения: 2 001
Подписах, нищо че детето ми нито е учило, нито е искало да учи там.
За мен закриването на тези училища е поредната стъпка към профанизиране и обезличаване на децата в най-ранна възраст. Очаквано от МОН и съвсем целенасочено.
Ако искаш езици - частни уроци.
Ако искаш спорт - платени школи.
Ако искаш рисуване, танци, музика - пак.
Време е и за математиката. Докога България ще произвежда световни шампиони?
Нужни са само малограмотни и чалгализирани младежи и е време да се вземат мерки. А тези, различните, своевременно да се претопят сред масата, издаваща нечленоразделни звуци.  Mr. Green

  202uu

Подписах и разпространих, децата с талант и заложби трябва да имат своето място,  където да се развиват.


Peace

# 715
  • Мнения: 7 159
Подписах, нищо че детето ми нито е учило, нито е искало да учи там.
За мен закриването на тези училища е поредната стъпка към профанизиране и обезличаване на децата в най-ранна възраст. Очаквано от МОН и съвсем целенасочено.
Ако искаш езици - частни уроци.
Ако искаш спорт - платени школи.
Ако искаш рисуване, танци, музика - пак.
Време е и за математиката. Докога България ще произвежда световни шампиони?
Нужни са само малограмотни и чалгализирани младежи и е време да се вземат мерки. А тези, различните, своевременно да се претопят сред масата, издаваща нечленоразделни звуци.  Mr. Green
Няма подходящ емотикон...
Благодаря ти. Hug

# 716
  • София
  • Мнения: 18 043
Дороти, да вземем един доказал се, кадърен  диригент на хор за илюстрация на проблема. Той ще е еквивалент на упоменатия от теб добър учител по математика. Но да вземем да поставим в хора наред с музикалните деца със слух и школувано пеене и няколко настъпани по ушите екземпляра. Те нямат вина, че пеят фалшиво, силата им не е в музиката. Съответно и мястото им не е в хора, редом  с истински музикалните деца. Но на добрия диригент му налагат да остави и тези деца във формацията. Притиснат от обстоятелствата той го прави. Какъвто и да е професионалист, разликата между едните и другите спъва работата му. Накрая и резултатите са посредствени. Хорът не го търсят за участия, понеже не е на нужното ниво. Паралелът и с математиката е подобен. Колкото и добър да е един учител, как да съумее на изоставащия  и аверите му да обясни елементарни неща и едновременно с това  качествено да подпомага напредналия да върви нагоре, решавайки далеч по-сложни задачи от същия иначе раздел? Работата с напредналите върви гладко единствено, ако учениците са на сходно ниво. Отделянето им и обособяването им в самостоятелни единици, каквито са математическите училища и паралелки, е в полза и на по-слабите. Няма да са принудени да гонят непосилно за самите тях ниво.  И при добър учител ще регистрират и те напредък, но спрямо собственото  си ниво, а не в сравнение  с хора с безспорно силно развита математическа мисъл. Peace
Какво е ръководството на СМГ не коментирам. И проблеми да има, в случая става дума за МГ в страната, не в частност за СМГ. Защото качествени деца в областта на мат има и от други математически гимназии в страната. Затова лично аз считам, че това е поредното нашенско безумие... ooooh!Проблемите с ръководството на СМГ не би трябвало да са довод срещу нещо с доказано качество на работа.

Последна редакция: нд, 19 фев 2012, 22:35 от eine in Rente gegangene Nixe

# 717
  • Мнения: 413
Дороти, знаем, че става въпрос за обучение 5-7 клас. В темите, където се обсъжда, се споменава точно предимството да се обхване едно дете в дадена област от по-ранна възраст. Примерът ми с ЕГ и т.н. беше образен, тъй като се нагледахме и наслушахме на такива безумия, че, по мое мнение,  никое училище не е застраховано от "новаторски промени" .  
За мен това е извиване на ръце - ако сте гимназия, няма да обучавате деца 5-7 клас. Ако искате да ги обучавате, ще си смените статута.
Едно не ми е ясно. Тези училища обучават деца 5-7 клас от десетилетия. Някой го е разрешил. Системата работи - обучението е качествено.  И, хоп, друг някой решава, че нещата трябва да се променят. Защо?!!! newsm78  

# 718
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Първия набор, който са обучавали са 35 годишни сега. И какво лошо да се наричат математическо училище например, дефакто са прогимназия, а защо се наричат гимназия - ама за юрист са нещата. И до сега родители, учители, юристи и т.н. точно от пети клас беше синът ми, се обсъжда закона в сайта на МОН после на МОМН е когато всичко е готово, какво лошо да имат пререгистрация с нещо легитимно и правилно. Абе хора по-учени от мен са мислили. Утре ще видя още нещата, ще питам и ще информирам.  

И Русалке няма нужда да ми разказваш приказки, като не можеш да ме разбереш или говорим за едно и също нещо.
И СМГ училището преди две години отидох да видя къде се намира, май вече три, синът беше 8 клас и заминаваха някъде заедно.  Та ни ръководство ни нищо знам, но им знам игричките по друга линия, но дори не им се ядосвам, но съм за това една профилирана паралелка в училище да и се дава възможност да обърне повече внимание по съответния профил да така е и нещата да са изпипани като хората, а не както и години наред си правеха спонсорски игрички (над десетилетие - преди 4 престанаха, пак благодарение на родителите) .  И защо да трябва да да кандидатстват, а по заслуги да ги приемат например  newsm78 . Това за децата тях е идеално и ненатоварващо. Зависи вече как си направят наредбите. И да не ви описвам колко народ ми обяснява ама аз съм СМГ-еец, а се окаже, че са учили между 5 и 7 там.  #Crazy  Гимназия си е гимназия, прогимназия си е прогимназия, аз съм за това като ги приемат например по заслуги, после да имат право да останат там, без изпити например, ама може много да развлачваме темата.  И защо не помислите и над този вариант, самото училище, вече да не му се занимава с тази възраст деца, а да увеличи бройката на самата гимназия например.

Последна редакция: нд, 19 фев 2012, 22:44 от Dorothy

# 719
  • Мнения: 40 924
И защо не помислите и над този вариант, самото училище, вече да не му се занимава с тази възраст деца, а да увеличи бройката на самата гимназия например.

Защото знам от учителите, че предпочитат да работят и доизграждат "старите" СМГ-ейци, защото като цяло с новите имат проблеми. Най-малкото не могат за година - две да ги направят конкурентни състезатели.

Общи условия

Активация на акаунт