10-ТОКЛАСНИЦИ

  • 31 590
  • 737
  •   1
Отговори
# 735
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 530
Касаят ни тези членове:
Чл. 132. (1) Учениците, успешно завършили ХІІ клас, стават зрелостници и
придобиват право да се явят на държавни зрелостни изпити и на държавен изпит за
придобиване на професионална квалификация.
(2) Зрелостниците, обучавани по училищен учебен план, който осигурява
профилирана подготовка, придобиват средно образование след успешно полагане на
задължителен държавен зрелостен изпит по учебния предмет „Български език и литература”
и на задължителен държавен зрелостен изпит по профилиращ учебен предмет.

Чл. 133. (1) Задължителният държавен зрелостен изпит по учебния предмет
„Български език и литература” се полага върху учебно съдържание, изучавано в
задължителните учебни часове във втория гимназиален етап на средно образование.
(2) Вторият задължителен държавен зрелостен изпит по чл. 132, ал. 2 се полага по
учебен предмет, избран от ученика измежду учебните предмети „Чужд език - английски,
френски, немски, италиански, испански или руски”, „Математика”, ”Информатика”,
„Информационни технологии” „Физика и астрономия”, „Биология и здравно образование”,
„Химия и опазване на околната среда”, „История и цивилизации” и „География и
икономика”, „Предприемачество”, „Музика”, „Изобразително изкуство” и „Философия”, ако
ученикът го е изучавал в избираемите учебни часове като профилиращ учебен предмет във
втория гимназиален етап на средно образование. Държавният зрелостен изпит се полага
върху учебното съдържание от задължителните модули на профилиращия предмет.
 
Аз го тълкувам така: за учениците от езиковите гимназии - могат да се явяват на 2-ра матура по 2-та чужди езика, или някой от профилите, които са изброени тук.
Това е от сайта на Френската:
"X клас – първи профилиращ предмет Френски език; втори профилиращ предмет Втори чужд език.

XI клас – първи профилиращ предмет Френски език; втори профилиращ предмет Втори чужд език; трети и четвърти профилиращи предмети според паралелката."

XII клас – първи профилиращ предмет Френски език; втори профилиращ предмет Втори чужд език; трети и четвърти профилиращи предмети според паралелката

Последна редакция: пн, 20 фев 2012, 19:40 от Скубиду

# 736
  • България
  • Мнения: 2 164
 Не мога да се въздържа и ще се набутам в дискусията. Включвам се без много информация, но с разсъждения по аналогия. Правя ги във връзка с езиковите гимназии /около 50% от пишещите в темата сме майки на такива деца, останалите са от СМГ и НПМГ/. Зачетох се в представянето на АК и ще цитирам два абзаца от сайта му:

" Американският колеж в София е езикова гимназия с прием след 7. клас, акредитирана в България от Министерството на образованието, младежта и науката, а в САЩ - от американската Асоциация на колежите и училищата от средните щати (MSA) и от Международната бакалауреатска организация (IBO)."

"Предлагаме профилирано обучение. Английският език е първи профилиращ предмет за всички наши ученици, математиката – втори, а третият профилиращ предмет се избира между четири профила: химия, физика, хуманитарни науки и информатика
."

ето и линка: http://www.acs.bg/NewsDetails.aspx?cat_id=3&news_id=222

 На тази база направих аналогия с другите езикови гимназии. Явно първият профилиращ предмет е основният език на гимназията, а следващите профилиращи са различни. За 9 ФЕГ се избират при кандидатстването, за 91 НЕГ в последствие и т.н.
 Позволих си тази аналогия защото АК също е акредитиран от МОНМ и има статут на езикова гимназия.
В АК профилът се избира след 9кл. Моята девойка е с профил химия. Ако този принцип влезе в сила, би трябвало да избира 2ра матура между английски език /1ви профилиращ предмет/, математика /2ри профилиращ предмет/ и химия /3ти профилиращ предмет/.
 Как ще става избора за матура не знам, но то кой ли знае на този етап Wink

Последна редакция: пн, 20 фев 2012, 22:12 от SofiaV

# 737

Общи условия

Активация на акаунт