Ейййй, писна ми с тия архаизми и тъпизми в учебниците

  • 8 225
  • 78
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 401
Бях ревала преди по повод малоумията в читанките и учебниците по БЕЛ, май не се впечатлиха хората особено. 
За чий им е на децата език, който е разбираем само за група ентусиати и абстрационисти? Какъв е смисъла? Какво би дало това на детето?
Ето сега 4 годишното ми чедо зубри (цитирам малка част) следното:
зрели и гоени
ябълки червени
и като мингуши
златожълти круши.

Какво да кажа като ме пита това какво означава?

# 1
  • Мнения: 7 837
ох  Laughing
Тежко е с римите, да.

Без да съм специалист и езиковед, така ми звучи много по-добре

зрели и засмени
ябълки червени
и до тях се гушат
златожълти круши.

# 2
  • Мнения: 2 401
Дано гус'ин Атанас Дшков (автора, не го знам кой и какъв е) може да прочете разумното ти предложение, Кейси. Ама едва ли.  Но къде е акъла на тези в образователното м-во, щото не допускам вероятносттта всички тези тъпотии да са плод на свободната воля на учителите..

# 3
  • София
  • Мнения: 16 070
Не се ядосвай, чакай да започнат да разучават Мамино детенце - там какви архаизми са.
Превеждала съм дума по дума за да може да разбере смисъла. Бяха май в 7 кл, тогава. Уж по-големи деца, с богат речник и като зачете - пълен блокаж за какво се говори.
Учебник по история за 6 - 7 кл, преписан, но съкратен от учебниците за университета.
А да ми обяснят авторите как рожбето да запомни 21 партии и правителства с дейност от по няколко месеца. Но нали а  взели хонорара, пука им.
Трудно е, дори и за нас - големите.

# 4
  • Мнения: 6 155
Преди два дни хванах да прочета читанката за първи клас. Ами по-малоумна и да искаха нямаше да може да я направят. Всичко е в стихотворна форма, но няма никаква рима. Освен това е пълно с думи, чието ударение е сложно за произнасяне. На мен ми е трудно да прочета гладко определени неща, какво остава за първокласник.  ooooh!


п.п Какво е "мингуши"?

# 5
  • Мнения: 741
На мен ми писна от простотиите в учебниците още преди няколко години. Според мен, доста от тях са написани и съставени от болни мозъци с големи психични отклонения.
Може и да ви е смешно, но едва не получих инфаркт, когато прочетох в учебника по Човекът и природата за четвърти клас, урок за мъжката и женската анатомия, описани в подробности, че и с приложени снимки, за по-голяма нагледност и просветеност. Аз като бях ученичка, такива порнографски неща не се изучаваха и в осми клас, дори не си спомням изобщо да сме ги изучавали в училище, а сега още на 10 години, децата са длъжни да се образоват за оплождащите органи, функции и т.н. Защо им се насочва вниманието към тези неща още в такава ранна възраст?! За къде бързат ония, които одобряват проектите за учебници???
Писах и в друга тема, именно по тази причина - заради абсурдите, простотиите, тъпизмите и подобните им, не задължавам децата си да изучават всичко написано в "учебниците", като по този начин им спестявам доста вероятното полудяване в бъдеще...   

# 6
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
anjali, според мен е редно на тази възраст вече да са наясно с анатомията и да имат някаква полова култура. Но пък снимки?!?!?! Илюстрацията за мен е приемливото онагледяване на този материал.

И аз не знам какво е "мингуши".  newsm78

# 7
  • София
  • Мнения: 18 063
 Joy hahaha
Ако не се лъжа, въпросните мингуши бяха дискутирани някъде по темите из форума преди време.Иначе нямам идея откъде помня, че това е диалектна форма на думата обици.Дано не греша.
А безумията в учебниците - no comment Sick

# 8
  • Мнения: 41 060
На мен ми писна от простотиите в учебниците още преди няколко години. Според мен, доста от тях са написани и съставени от болни мозъци с големи психични отклонения.
Може и да ви е смешно, но едва не получих инфаркт, когато прочетох в учебника по Човекът и природата за четвърти клас, урок за мъжката и женската анатомия, описани в подробности, че и с приложени снимки, за по-голяма нагледност и просветеност. Аз като бях ученичка, такива порнографски неща не се изучаваха и в осми клас, дори не си спомням изобщо да сме ги изучавали в училище, а сега още на 10 години, децата са длъжни да се образоват за оплождащите органи, функции и т.н. Защо им се насочва вниманието към тези неща още в такава ранна възраст?! За къде бързат ония, които одобряват проектите за учебници???
Писах и в друга тема, именно по тази причина - заради абсурдите, простотиите, тъпизмите и подобните им, не задължавам децата си да изучават всичко написано в "учебниците", като по този начин им спестявам доста вероятното полудяване в бъдеще...   

Извинявай, но в 4 клас децата са достатъчно големи за да бъдат запознати с материята. А и съвсем не мисля, че баш учебникът привлича вниманието им към въпроса Wink По-скро в 4 клас децата вече са доста обстойно запознати с порнографските аспекти на секса и малко канализиране на знанията им в правилна посока е похвално. Замисли се само, че в 4 клас много момичета вече има цикъл, а момчетата вече са "на ти" с мастурбирането. Какво да се крие от тях? Четвърти клас даже вече е късно за започване на полова просвета.
Освен това погледни само в Уикипедия и ще видиш какво се казва порнографски снимки с образователна цел. Но ако от учебника си била пред инфаркт, преди да гледаш Уикито си глътни валидолче Mr. Green
Относно снимките - снимки на какво? Снимка на гол мъж и гола жена са ОК. Все пак децата ги виждат и на плажа, а и нищо перверзно няма в голото тяло. Виж, ако става дума за снимки на полови органи, това е безвкусица. Едно, защото е прекалено натуралистично и друго, защото една илюстрация хем изглежда академично, а не порнографски, хем обикновено се дава в разрез и носи много повече информация, каквато всъщност е и целта на учебника.

# 9
  • Мнения: 2 898
На мен ми писна от простотиите в учебниците още преди няколко години. Според мен, доста от тях са написани и съставени от болни мозъци с големи психични отклонения.
Може и да ви е смешно, но едва не получих инфаркт, когато прочетох в учебника по Човекът и природата за четвърти клас, урок за мъжката и женската анатомия, описани в подробности, че и с приложени снимки, за по-голяма нагледност и просветеност. Аз като бях ученичка, такива порнографски неща не се изучаваха и в осми клас, дори не си спомням изобщо да сме ги изучавали в училище, а сега още на 10 години, децата са длъжни да се образоват за оплождащите органи, функции и т.н. Защо им се насочва вниманието към тези неща още в такава ранна възраст?! За къде бързат ония, които одобряват проектите за учебници???
Писах и в друга тема, именно по тази причина - заради абсурдите, простотиите, тъпизмите и подобните им, не задължавам децата си да изучават всичко написано в "учебниците", като по този начин им спестявам доста вероятното полудяване в бъдеще...    

Извинявай, но в 4 клас децата са достатъчно големи за да бъдат запознати с материята. А и съвсем не мисля, че баш учебникът привлича вниманието им към въпроса Wink По-скро в 4 клас децата вече са доста обстойно запознати с порнографските аспекти на секса и малко канализиране на знанията им в правилна посока е похвално.

Освен това не са снимки, а рисунки. Има разлика. А и децата още в 1-2 клас са ги попроучили тия неща. Ако не вкъщи, то в среда на съученици.

Колкото до безумните учебници - да. В ЧО за 4 клас Симеон, на който е малко да посветиш само един урок, е даден заедно с още няколко владетели заедно  в един урок.

# 10
  • София
  • Мнения: 4 053
Мингуши/мингиши=обеци.
  Не знам дали е архаизъм или диалект някакъв. Не знам и откъде съм го научила. Част от общата култура, която децата ми спокойно биха могли да пропуснат, но и не мисля, че ще ги заболи да научат. Това е нищо и не заслужава драма.
  А за човешкото тяло в 4 клас: Хайде , моля, без превземки!  Laughing Децата са запознати с разликата във външните полови белези още от градинска възраст. Добре би било да спрат да вярват в щъркели преди да започнат да водят полов живот.

# 11
  • Мнения: 2 401
Диалект? Страхотно.
Учебниците са пълни с подобни думички, не става дума за някоя и друга изпусната между другото.
И на мен това ми представлява драма.

# 12
  • Мнения: 741
Много ме развеселиха коментарите ви, по отношение на постнатото ми мнение!  Grinning
Явно, като по много други въпроси и по този имам различна позиция!  Rolling Eyes При това твърда! Няма да споря, мили мами, нито моето, нито вашето мнение ще промени текстовете в учебниците на децата ни, но ако беше НУЖНО или ПРАВИЛНО да се запознават децата на 10-годишна възраст с тази информация, то защо бе джанъм, нас като бяхме в училище не ни просветяваха по тези толкова ЖИЗНЕНОВАЖНИ въпроси??? И бяхме, къде, къде по-образовани, възпитани и т.н.???  Crossing Arms 

# 13
  • Мнения: 8 999
Аз обичам архаизми и диалектизми. Те, в крайна сметка, са част от нашия език и могат да внесат много колоритност в речта ни. Стига да знаеш какво означават и да ги използваш правилно и на място.
Е, точно "мингуши" не е най-разпространената и широко използвана дума, но примерно Любен Каравелов може да бъде много забавен и смешен, ако разбираш това, което четеш.

# 14
  • София
  • Мнения: 4 053
...но ако беше НУЖНО или ПРАВИЛНО да се запознават децата на 10-годишна възраст с тази информация, то защо бе джанъм, нас като бяхме в училище не ни просветяваха по тези толкова ЖИЗНЕНОВАЖНИ въпроси??? И бяхме, къде, къде по-образовани, възпитани и т.н.???  Crossing Arms 

Не знам за теб, но на мен родителите ми ми обясниха устройството на половата система по атласа на Синелников (за МУ) преди да тръгна на училище. И повярвай, не вложиха нищо порнографско или невъзпитано в това. Това е част от тялото като всяка друга и децата свикват да я възприемат като нещо нормално, а не като табу, за което се говори тайно. И предпочитам това да обясня, отколкото 15-годишната ми дъщеря да се чуди защо е забременяла, след като не е изпитала оргазъм.  ooooh!
А колкото до образованието ни навремето, половата система се учеше с подробности-в 8-ми. За сметка на това в първи (!) клас съм писала по страница:
   "Дружбата ни със Съветския съюз е тъй жизнено необходима, както въздуха и слънцето за всяко живо същество!"
  Сигурна съм , че цитатът на Г.Димитров ме е направил по-образована от сегашните деца.

# 15
  • Мнения: 8 567
На мен пък ми връчиха "Мъжът и жената интимно", да се самообразовам.
Разговорите за секс бяха табу по онова време, камо ли сексуално ограмотяване в училище, социалистическата труженичка не правеше такива "неща", а преизпълняваше петилетки. Mr. Green

# 16
  • Мнения: 41 060
ако беше НУЖНО или ПРАВИЛНО да се запознават децата на 10-годишна възраст с тази информация, то защо бе джанъм, нас като бяхме в училище не ни просветяваха по тези толкова ЖИЗНЕНОВАЖНИ въпроси??? И бяхме, къде, къде по-образовани, възпитани и т.н.???  Crossing Arms 

И значи според теб образованието по соц време е било образец за съвършенство??? И ако нещо (не) се е преподавало тогава и сега трябва да е така? Тогава всичко беше подчинено на идеологията, а сексът не се вместваше в социалистическия морал. Затова лицемерно се правехме, че такова нещо няма. Но затварянете на очите и премълчаването не пазят от забременяване и венерически болести. Затова предпочитам днес да се преподава полова просвета. И колкото по-рано се почне, толкова по-леко и нормално го възприемат децата.

# 17
  • Мнения: 741
Остави спора за соц-а.  Mr. Green  Тогава информация за тези, толкова важни за някои от вас въпроси, ни се даваха в лекции, така че непросветени не останахме, но пък си беше точно, когато си му бе времето, а не когато бяхме 10-годишни.
Но като става въпрос за учебниците, по това време те бяха съвсем различни! Ама шуробаджанащината след 89-та обърна наопаки всичко и сега децата ни учат по някакви книги (в никакъв случай не мога да ги определя като учебници), от които вместо да научат нещо полезно, само се объркват още повече. Примери много, за съжаление. Такива противоречия, такива безсмислици, ненужна информация, некомпетентни брътвежи някакви, сякаш написани от хора, на които цял живот е нямало кой да им обърне внимание и им е липсвало признание (може би, защото е нямало за какво!), та сега го търсят по този толкова ненормален начин, като вкарват в детските глави всякакви простотии ...

# 18
  • София
  • Мнения: 62 595
Във всеки случай образованието преди десети ноември беше пъти по-добро от сегашното. Колкото до архаизмите, диалектите и др. особености, преди повече от двайсет години част от тези архаизми и диалекти все още са били по-близки до населението. Като се има предвид, че голяма част от българската класика е свързана със селските дейности, то ако преди айсет години децата са виждали крава и селски бит натюр, защото техните собствени родители са били от село, то сега е съвсем различно и децата смятат, че млякото идва от магазина, а пържолата направо пакетирана, и въпросните продукти нямат никаква връзка с някоя крава или прасе.

# 19
  • Варна
  • Мнения: 6 321
Чакаме с интерес тази година, да видим"Как се сади зеле"!  Joy

# 20
  • Мнения: 8 999
Във всеки случай образованието преди десети ноември беше пъти по-добро от сегашното. Колкото до архаизмите, диалектите и др. особености, преди повече от двайсет години част от тези архаизми и диалекти все още са били по-близки до населението. Като се има предвид, че голяма част от българската класика е свързана със селските дейности, то ако преди айсет години децата са виждали крава и селски бит натюр, защото техните собствени родители са били от село, то сега е съвсем различно и децата смятат, че млякото идва от магазина, а пържолата направо пакетирана, и въпросните продукти нямат никаква връзка с някоя крава или прасе.
Andariel, да ме прощава, ама при цялото ми уважение към теб, ще ти опонирам. Била съм ученичка /първи клас/ преди 38 години. И тогава имаше мои съученици, които не знаеха какво означават някои, така наречени тук "архаизми". Но не защото нямаха село, нито защото родителите им не идваха от селата, а защото нито са се интересували, нито някой се е сетил да ги ограмоти.
Не знам как се учи история, как се чете българска и световна класика, ако не си наясно с остарели понятия, които в момента не са част от бита ти. За мен ралото, хурката, вретеното, палешникът, седянката и пр. също не са били ежедневие, както в момента не са и за моите деца. Но съм сигурна, че без тези думи няма как да бъде пресъздаден епизод от човешкото развитие. Не би могъл да се осъзнае човешкият прогрес, не може да се възприеме правилно онова, с което съвременната цивилизация разполага.
Е, естествено не е необходимо да имаш поглед към древните времена. Това не е задължително за днешния младеж. Тази част от културата може да остане абсолютна черна дупка в неговото познание и пак да умее да работи с високи технологии.
Но мисля, че великите човешки открития са неразривно свързани с познаването на предисторията, с онова, което е било преди.
Разбира се, духовната бедност и пустота не са порок. Няма никакъв проблем да прецапаш гордо през живота си без да виждаш по-далеч от носа си. И още по-гордо да заявяваш, че нещо е тъпо, само защото не си го разбрал.
На всичкото отгоре България не е София. Ако повечето деца от столицата нямат досег със селото, то за останалата част от страната това не е така. И не е необходимо непременно да си отраснал на село, за да знаеш какво е крава и че извара не се добива от пирожки.
Разбира се, не визирам наистина малоумните текстове на сакати стихоплетци, които се ширят доволно в читанките на децата ни. Наскоро прочетох ужасяваща съвременна приказка. Без архаизми, без диалектизми, с понятия, близки до съзнанието на ... хлебарка. Що ще такъв текст там и кое адово изчадие прогони класиците, за да помести това недоразумение, не мога да си обясня.

# 21
  • Мнения: 41 060
Одая, нозе, хурка, вретено, палешник, седянка и пр. е хубаво да се знаят. Няма да спорим, защото съм съгласна. Но тези мингуши например вече идват малко отгоре. И други подобни примери има.

# 22
  • София
  • Мнения: 18 063
Одая, нозе, хурка, вретено, палешник, седянка и пр. е хубаво да се знаят. Няма да спорим, защото съм съгласна. Но тези мингуши например вече идват малко отгоре. И други подобни примери има.
Като примерно  прикята или главяването от разказа на Иван Джуренов, паднал се на седмокласниците за преразказ през 2010.Големи бисери се родиха тогава.. hahaha

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
Хурката и вретеното са част от културата ни, те са част от корена. Знаенето на бита и културата преди повече от сто години не е пречка за работа с високи технологии. Ние се смеем на американците с техните пресъздавания на живота отпреди 200 години, но като се замисля, точно така се създава една нация. Моята теза е, че преди айсет години относително повече деца и техните родители са били запознати със селския бит, виждали са сърп и хурка, защото все още са били изпозвани в ежедневието. Поне аз видях такива като малка на село, макар да съм всъщност градско дете. Сега, ако искам децата ми да знаят някои особености на селския живот и технологии, трябва да ги посадя пред телевизора да гледат how it's made.  Simple Smile

 Според мен проблемът с нашенската класика в училище е, че е в лоша комбинация - ударна доза още от пети клас и то така, че децата да се отвратят тотално от нея за дълги години напред. Според мен не е нужно, дори е вредно да ги давят в толкова много аргаизми, защото за тях това е като чужд език. То, дори не са само архаизмите, в пети клас учат един разказ Косачи - дъщеря ми схвана каква е интригата с любовната история, обаче синът ми направо не е в час, защото той още рита топка и любовните дела са далеч от неговата реалност. Нещо подобно се оказва и с Под игото - много трудно схванаха каква, аджеба, е работата там, какви са тези герои.

# 24
  • Мнения: 4 841
Преди година ли, две ли, пусках подобна тема - тогава не учебниците, а приказките ни бяха на дневен ред, и се оказа, че четейки трябва да "превеждам" неща, с които и аз не съм съвсем наясно... Доста критики отнесох в темата, какво имам против архаизмите и колко съм ограничена, та се засрамих и си взех поука - като го ударихме оттогава на селски туризъм, та до сега  Simple Smile Излишно е сигурно да казвам, че повечето от предметите и названия на дейности и аз ги учих едновременно със сина ми, защото се оказа, че за някои неща съм имала дооооооооста грешна представа  Embarassed Като за подница и мангал например  Embarassed

Сега като се замисля, май предпочитам да обяснявам архаизми, пред "адвам френдове" и "ъпгрейдвам компа" ... Най-малкото архаизмите имат зад гърба си история, дух и смисъл. Та в този смисъл - не, не ми пречат.

Ноооо, както и baibibi е споменала, когато са на място и в подходящ контекст, а не когато са просто израз на нечие творческо безплодие  Peace

# 25
  • Мнения: 741
синът ми направо не е в час, защото той още рита топка и любовните дела са далеч от неговата реалност.

В осми клас ще се изучава "Крадецът на праскови". Попрегледах набързо няколко страници, направи ми впечатление, че не само, че си е чисто любовна история, но на доста места се описва сексуалното желание на героинята... Наистина ли точно това - сексуалното привличане и желание на една жена в зряла възраст, трябва да изучават децата ни???

# 26
  • София
  • Мнения: 62 595
И аз това се питам. По-добре да е Ромео и Жулиета, те поне са били деца. А какво ще кажеш за Фауст, и той се учи по това време? Момчетата в осми слас са толкова... първични, че повече ми приличат на млади мъжки слонове, които си търсят белята и затова биват изгонени от стадото, а не на мъже.  Simple Smile

# 27
  • Мнения: 8 567
"Под игото" в 6-ти клас е абсолютна загуба на време, и за ученици, и за учители.
Лично мнение.
"Косачи" ми харесва, синът също хареса разказа, трябваше и да го преразкаже, оказа се, че  е схванал. Но пък той вече се заглежда по девойки.

Това, което най-много ме впечали в учебника на петокласника миналата година беше "Легенда за рома", песента, която пееше ромът беше написана на маймуница (на български с латински букви).

ПП. Всичките "оръдия на труда" са ни познати, обикаляме доста по етнографски музеи,  за да наваксаме, поради градския произход, но за мингуши за пръв път чувам.
"Прикята и главяването" отивам да ги търся в Гугъл.

# 28
  • София
  • Мнения: 18 063
синът ми направо не е в час, защото той още рита топка и любовните дела са далеч от неговата реалност.

В осми клас ще се изучава "Крадецът на праскови". Попрегледах набързо няколко страници, направи ми впечатление, че не само, че си е чисто любовна история, но на доста места се описва сексуалното желание на героинята... Наистина ли точно това - сексуалното привличане и желание на една жена в зряла възраст, трябва да изучават децата ни???
Преди време във форума имаше тема за сексуалната култура(по-скоро за липсата й) и информираност на днешните тийнове. Peace Обсъдиха се  предостатъчно умопомрачащи случаи на непросветеност на 13-14 годишни момичета и момчета... Имам 3 момичета и  хиляди пъти предпочитам да бъдат правилно и своевременно  информирани от мен за всичко, касаещо секса, начините за превенция  от болести, предавани по полов път, забременяване и т.н . Учебниците или образователните програми са също вариант, при това далеч по- добър, в сравнение с търсенето на отговори по тийнейджърски форуми, в които ще се сблъскат с небивала простотия.

# 29
  • Мнения: 741
Да, но възрастта, в която децата е добре да бъдат информирани в никакъв случай не е 10 години! А за по-големите е по-добре това да става извън учебните програми, извън съдържанието в учебниците. Наистина не е нормално да се изправят десетгодишни деца на дъската и да се изпитват за (извинявам се, но вече ме предизвикахте) сперма, еякулация, матки и т.н.!!!
Нима, ние - техните родители като не ги учехме тези неща в четвърти клас не знаехме как да ставаме родители и други такива?!!

# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Не знам вие в кой четвърти клас сте ги учили, ама ние навремето не сме.
Аз си реших проблема доста лесно - пуснах им Човешкото тяло на ББС и готово!

# 31
  • Мнения: 741
Дъщеря ми сега е в осми, значи преди четири години. А синът ми - преди една година.

# 32
  • Мнения: 8 567
А  каква е според теб възрастта, в която децата трябва да започнат да назовават нещата с истинските им имена?
Момичета от класа на сина ми в 5-ти клас, на 11 години имаха цикъл. Ако майките им не бяха им обяснили на 10, защото са "малки", дали щяха да се почувстват по-добре?

# 33
  • Мнения: 741
Въпросът за цикълът е различен от това, което аз коментирам. В същото училище (на дъщеря ми) изнасяха лекция за цикълът, в шести или седми клас, не помня точно кой, организирана в извънучебно време, по най-подходящия начин, с нужните специалисти.

# 34
  • Мнения: 4 841
anjali, ако не забелязваш, темата е за архаизмите и тъпизмите в учебниците, не за половата и сексуална култура на децата. След като имаш да споделиш ценни разсъждения по темата, защо не си отвориш отделна такава? Всички вече разбрахме, че за теб "матка" и "сперма" са мръсни думи, не е необходимо да се напрягаш повече  Stop Искрено се моля, да има по-малко родители, които да си затварят очите пред необходимостта децата да получават полова и сексуална култура  Praynig Защото, уважаема anjali, половата култура е като всяка друга култура - изгражда се бавно, постепенно, в продължение на годините, основава се на взаимно доверие и искреност. И след като има родители, за които "матка" и "еякулация" е срамна дума, то тогава наистина по-добре училището да свърши тяхната работа  Peace

# 35
  • Мнения: 741
Когато ние бяхме ученици, за нашите родители нормалната възраст за полово просвещаване беше тази над 14-годишна, за вас - 10-годишна! За децата ни - когато станат родители, сигурно нормалната възраст за това ще е 6 или 7-годишна възраст?! И също така ще спорят помежду си!

ПП   И, да - това са тъпизми, затова и се включвам с мнение!

А вие, като не ми харесвате мнението, какво толкова се опитвате да ме убедите във вашето??? Ами, прочитате го, не ви харесва и толкова! Не спорете с мен, та да не се включвам отново!

# 36
  • Мнения: 8 567
На мен пък хич не ми изглежда нормално на една девойка с цикъл и гърди, по-големи от моите да й се разправя за птичките, пчеличките и щъркела.
А и в училище съучениците, особено тези с по-големи братя и сестри са супер в час и аз мисля, че миналата година, когато бях залята в продължение на месец с въпроси на сексуална тематика е било само да провери дали нещата, които са си говорили в училище съвпадат с това, което ще му кажем и ние с баща му.

# 37
  • София
  • Мнения: 18 063
Дъщерите ми миналата година също бяха 4-ти клас и никой не ги е вдигал на дъската с искане да рецитират така "срамните" понятия.Та това са термини, а не някакви цинизми.Познаването на нещата, назоваването им с истинските имена,прочитането на любовен разказ в учебника по литература  не правят едно дете развратно.Правят го осведомено. В което не виждам нищо лошо.Напротив, осведомеността би могла  да  го предпази от допускането на непоправими грешки в близко бъдеще.Гаранция Франция, разбира се, но пак по-добре така  отколкото да  поддържам  изкуствено   липсата на всякаква сексуална култура.

# 38
  • Бургас
  • Мнения: 372
Боже,за някои хора сексуалността явно още е срамно понятие.Нямам нищо против детето ми да учи нещо подобно в 4-ти клас.Стига снимките и информацията да не са порнографски представени.Добре е децата на 10 години вече да знаят как функционират и тези части от тялото им.Имайте в предвид,че някои момиченца на 10 години скоро ги очаква цикъл и това е полезен урок за тях.Нищо против нямам.Нека свикват,че това е нещо нормално,а не до го приемат за забранено и срамно и сами да се ограмотяват.За "Крадеца на праскови",не виждам проблем хора на по 14-15 години да го учат.Това са вече големи деца,които са наясно с всичко.Не разбирам защо толкова ви притеснява засягането на сексуалността,от какво искате да предпазите децата си?Щом този роман ви се струва "опасен",то по-добре не четете/тези ,които не са го чели/ разказа "Дервишово семе",който също се изучава в 8 клас  Laughing.
/Дядото към младоженеца-14-годишно момче/
- Ще правиш, ще струваш, кръв да има утре сабахлем! Ако си – вика – станал мъж – карай мъжки! Ако не можеш – с нокти или пръсти, но да има кръв, инак цялото село ще се смее! – Бутна ме в одаята и заключи

Последна редакция: пн, 10 окт 2011, 01:05 от elf4eto

# 39
  • Мнения: 8 999
anjali , къде видя порнография в следния текст: /цитирам дословно/
Човекът е от групата на бозайниците. Те раждат малките си и ги хранят с мляко.
Размножаване
В тялото на жнеата са разположени два яйчника. Това се органи, които произвеждат човешки яйца, наречени яйцеклетки. Мъжът има два семенника. Те произвеждат малки семенца, наречени сперматозоиди.
Сливането на яйцеклетката от майката със сперматозоид от бащата се нарича оплождане. От оплодената яйцеклетка се получава  зародиш. Зародишът расте и се развива в тялото на майката. След 9 месечна бременност майката ражда бебе.


"Голите" картинки са схематично нарисувани тазове на мъж и жена и обозначени на тях къде се намират органите, които произвеждат яйцеклетка и сперматозоид.

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2852/928474544497110941318225 … tobUoivaeWRYm.JPG
Преди този урок са разглеждали размножаването при растенията и при животните.

# 40
  • Мнения: 7 821
Да, но възрастта, в която децата е добре да бъдат информирани в никакъв случай не е 10 години! А за по-големите е по-добре това да става извън учебните програми, извън съдържанието в учебниците. Наистина не е нормално да се изправят десетгодишни деца на дъската и да се изпитват за (извинявам се, но вече ме предизвикахте) сперма, еякулация, матки и т.н.!!!
Нима, ние - техните родители като не ги учехме тези неща в четвърти клас не знаехме как да ставаме родители и други такива?!!

В учебника на сина ми няма чак толкова подробни обяснения.

Цитат на: Човекът и природата 4 клас Булвест 2000
В тялото на жената са разположени 2 яйчника, които произвеждат човешки яйца, наречени яйцеклетки. Мъжът има 2 семенника. Те произвеждат малки яйца, наречени сперматозоиди.
Сливането на яйцеклетката от матката със сперматозоид от бащата се нарича оплождане. От оплодената яйцеклетка се получава зародиш. Зародишът расте и се развива в тялото на майката. След 9м. бременност майката ражда бебе.
По-нататък са изброени външните полови белези както и периода пубертет, започващ на 10 и приключващ към 18.

Не намирам нищо шокиращо. Обяснението е на ниво 6 годишни. По-добре така отколкото да си разправят едни на други пълни небивалици. Колкото и да не ни се вярва и да ги мислим за малки те се интересуват от материята  Wink и се просвещават едни други.
Не смятам, че трябва да чакаме да стане белята, за да дискутираме проблема с децата си.


Когато ние бяхме ученици, за нашите родители нормалната възраст за полово просвещаване беше тази над 14-годишна, за вас - 10-годишна! За децата ни - когато станат родители, сигурно нормалната възраст за това ще е 6 или 7-годишна възраст?! И също така ще спорят помежду си!
Теб може да се просветили на 15-16г. , но мен (72 набор съм) ме просветиха във 2-ри клас, защото бях станала за смях в училище, обяснявайки, че бебетата излизат от пъпчетата на майките си. Никога няма да забравя колко срам брах и колко подигравки отнесох.

Последна редакция: пн, 10 окт 2011, 10:31 от .Ели.

# 41
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
anjali , къде видя порнография в следния текст: /цитирам дословно/
Човекът е от групата на бозайниците. Те раждат малките си и ги хранят с мляко.
Размножаване
В тялото на жнеата са разположени два яйчника. Това се органи, които произвеждат човешки яйца, наречени яйцеклетки. Мъжът има два семенника. Те произвеждат малки семенца, наречени сперматозоиди.
Сливането на яйцеклетката от майката със сперматозоид от бащата се нарича оплождане. От оплодената яйцеклетка се получава  зародиш. Зародишът расте и се развива в тялото на майката. След 9 месечна бременност майката ражда бебе.


"Голите" картинки са схематично нарисувани тазове на мъж и жена и обозначени на тях къде се намират органите, които произвеждат яйцеклетка и сперматозоид.

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2852/928474544497110941318225 … tobUoivaeWRYm.JPG
Преди този урок са разглеждали размножаването при растенията и при животните.
Ох, това ли били порнографските снимки?  ooooh!
И самияте текст толкова подробно обяснява за секса, че нямам думи!  Laughing Много развратно, много!

Аз пък да се възмутя от недомислицата "Учебник по рисуване", който нито е Анатомия, нито Перспектива, има мъъъъничко, мъничко Цветознание и техниките, които госпожата така или иначе обяснява и показва.
Както и тъпотията по Бит и техника - да изрязват разни работи от учебника и да ги сглобяват в картички и табелки за имената?!? Едно време картичките ги рисувахме или апликирахме с гланцова хартия, есента правехме човечета и таралежи от кестени и жълъди, тъчахме на собственоръчно направени станчета и правехме подложки за чаши от ратан или някакъв подобен материал. Все дейности, развиващи въображението и изискващи повече от изрязване на 3 правоъгълника. Сега от 28 деца - 28 ще имат еднакви коледни картички.  Rolling Eyes

# 42
  • Мнения: 741
Благодаря ви, че ми обръщате толкова специално внимание!  Joy   Не беше нужно, моля ви са, засрамих са!  Mr. Green
Сега разбирам защо 14-годишните момичета посещават училище във вид, достоен за публичен дом! Амчи, те майките им така ги изпращат бе! Mr. Green

ПП  Не си разваляйте темата заради мен!  Mr. Green Чак пък толкова ли би бръкнах в нервите???  Sick
 Joy

# 43
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Каква е връзката между познаването на човешкото тяло и облекло тип "публичен дом", anjali?

# 44
  • Мнения: 24 467
Благодаря ви, че ми обръщате толкова специално внимание!  Joy   Не беше нужно, моля ви са, засрамих са!  Mr. Green
Сега разбирам защо 14-годишните момичета посещават училище във вид, достоен за публичен дом! Амчи, те майките им така ги изпращат бе! Mr. Green

ПП  Не си разваляйте темата заради мен!  Mr. Green Чак пък толкова ли би бръкнах в нервите???  Sick
 Joy

Ти си разбрала, но ние- не. Каква е връзката с анатомията, която е нормално да се започне в ІV- V клас?
Обясни ни и на нас защо 14 годишните посещавали в някакъв такъв вид училище. А момчетата в какъв го посещават? И за всички момичета ли важи горното?
Последно питане- ти да не си ученичка?

# 45
  • София
  • Мнения: 18 063
Дъщеря ми е на 14 точно, много добре е запозната с това кое как става, какво трябва и не трябва да се прави,какви биха били последствията от определено поведение..Но си е облечена ежедневно  с дънки,  при това  не с ниска талия, с кецове и блуза. Дори не се гримира, за разлика от немалко  нейни набори.Е, не разбрах как това, че е осведомена по въпроси, касаещи анатомията на човешкото тяло и секса, оказва влияние  върху начина й на обличане, върху  цялостното й излъчване и поведението й.. Rolling EyesНаправо е смешно търсенето на подобна зависимост. PeaceНито тя има мераци да излиза в неприлично  облекло(да не го нарека иначе), нито аз бих й позволила, ако се опитваше да го направи.Но това няма връзка никаква с факта,  има ли полова култура или не. По-скоро нещата са до известна степен обвързани с възпитание, изградена ценностна система за тези 14 години, вкус и т.н.И пак е относително..В такава възраст са, че се влияят и от тенденциите на често изчанчената юношеска мода, и от мнение на приятели, копират понякога чужд стил на обличане, но при всички случаи той не е обусловен от това дали са информирани или не по въпроси, свързани със секса.

Последна редакция: пн, 10 окт 2011, 13:25 от eine in Rente gegangene Nixe

# 46
  • Бургас
  • Мнения: 372
Благодаря ви, че ми обръщате толкова специално внимание!  Joy   Не беше нужно, моля ви са, засрамих са!  Mr. Green
Сега разбирам защо 14-годишните момичета посещават училище във вид, достоен за публичен дом! Амчи, те майките им така ги изпращат бе! Mr. Green

ПП  Не си разваляйте темата заради мен!  Mr. Green Чак пък толкова ли би бръкнах в нервите???  Sick
 Joy
Какво общо имат родителите на 14-годишните с материала в училище и с произведенията,които се изучават?В предния си пост дадох цитат от разказ изучаван в 8-ми клас.Но той се изучава в училище и се преподава от учителите.Не виждам родителите каква връзка имат newsm78.А това,че има момичета,които ходят облечени така ,няма нищо общо с материала,който се изучава.Според теб коя е подходящата възраст за тези неща?След като на 10 и на 14 е рано,кога е подходящо според теб?

# 47
  • София
  • Мнения: 4 053

ПП  Не си разваляйте темата заради мен!  Mr. Green Чак пък толкова ли би бръкнах в нервите???  Sick
 Joy

Всъщност не. По-скоро си представям, че някой като теб, може да определя образователните програми. И това донякъде обяснява хаоса..

# 48
  • Мнения: 2 401
Ако сте поприключили дискусията относно сексуалното възпитание в ранна детска възраст, ще ми кажете ли какво ще да е това "гоени" (ябълки червени)?

# 49
  • София
  • Мнения: 18 063
Принципно прилагателното име гоен означава тлъст и охранен, когато става дума за човек или животно.Сродно е като дума на глагола угоявам.Предполагам, че в стихчето следва гоените ябълки да се възприемат като синоним на едри ябълки. Thinking

# 50
  • Мнения: 2 401
Ааааааа, мерси. Нямаше да се сетя, честно.

# 51
  • Мнения: 8 999
... и сочни.
С една дума се заместват 2-3 синонима. Какво по-хубаво от това да знаем такива думи? И да ги упоребяваме?

# 52
  • Варна
  • Мнения: 6 321
Гоени повече ми се връзва с прасенца, ама какво разбирам от народни песни!  Grinning

# 53
  • Мнения: 8 999
Прилагателното е гОен, гойно /стадо/, което не включва само угоени /тлъсти/ животни, но и добре гледани, в добър външен вид /не мърляви и омотани в трънаци/, както и много на брой.
Вероятно въпросните ябълки са с наситен цвят червени/жълти, лъскави и без червеи, също така. А и реколтата е била обилна.

# 54
  • Варна
  • Мнения: 6 321
...и без червеи, също така.
Е кое им е тлъстото тогава на ябълките? Laughing
Шегувам се, разбира се. Baibibi-  Hug
А за народните песни споменах неслучайно. Имам приятелка, специалист в областта и съответно словосъчетания като "гоени ябълки" въобще не биха я впечатлили. А аз, понеже няколко зими бях в командировки в Банско, вече трудно се впечатлявам от диалектни форми.  Grinning

# 55
  • Мнения: 8 999
Виж, kikaha1, въпросът не е дали се впечатляваме или не. А дали обръщаме внимание на тези т.нар. архаизми, диалектизми, народни думи. Понякога те имат толкова богато и експресивно съдържание, че правилната им употреба /и в правилен контекст, разбира се/, прави речта ни цветиста и образна. Затова, когато срещнем такива думи в чужд текст, е добре да се вгледаме и да потърсим значението им. Както това правим с чуждиците и термините. 
Много хора не знаят какво означават не само остарели думи, но и доста съвременни. Не трябва да се дразним заради незнанието си, а да използваме всяка възможност да обогатяваме речника си.

# 56
  • Мнения: 2 401
Биби,  моите уважения, ама времената са други.  В днешния свят на тотален мултикултуризъм (ей, ма ми дойде отвътре некак си тоя термин) изучаването на цветистата и образна  българска реч е чиста загуба на време.
Требе да сме в крак с времето все пак.

# 57
  • Варна
  • Мнения: 6 321
Виж, kikaha1, въпросът не е дали се впечатляваме или не. А дали обръщаме внимание на тези т.нар. архаизми, диалектизми, народни думи. Понякога те имат толкова богато и експресивно съдържание, че правилната им употреба /и в правилен контекст, разбира се/, прави речта ни цветиста и образна.
Peace Писателят, живял по това време, е употребил точните и впечатляващи думи. За този точно исторически момент. Проблем няма да има да четем сега, ако има превод на архаичните думи под текста. Толкова е просто. Макар, че се губи отенъкът на думата или израза във времето.
минзи , ако става въпрос за класика, няма как да се промени текста в съвременен. Ние трябва да се научим да разбираме текста. С преводче отдолу.
Откъде е това "гоени ябълки"?

# 58
  • Мнения: 8 999
Мдааа, този мултикултуризъм е описан още през 30те години на 20 в. от Илф и Петров чрез уникалния образ на Елочка Шчукина - Людоедката, която се справя съвсем успешно в живота, използвайки само 30 думи.
Наистина не е задължително човек да има богат речник. Понякога това дори пречи и изглежда малко извратено.

# 59
  • Мнения: 2 401
Биби, зависи от това какава посока точно е поел човека/детето.  Богатия речник впечатлява в повечето случаи пасивния тип. Този, който предпочита четенето на  чужди рабирания и истории, вместо да действа и гони мечтите си.

Пп. моя 11 г. син  работи с три чужди езика, и през ум не ми минава да го питам кво е това мингуши.
 

# 60
  • Мнения: 8 999
Пп. моя 11 г. син  работи с три чужди езика, и през ум не ми минава да го питам кво е това мингуши.
 
Не разбирам какво означава дете на 11 г. да работи с три чужди езика.
И щом вече работи /има професия/, то явно не му е нужно да учи в училище. Отпиши го.
Но също така, ако под работа с езици разбираш перфектно владеене, то не виждам пък какво му пречи да научи и българския.

Последна редакция: пн, 10 окт 2011, 22:09 от baibibi

# 61
  • Мнения: 2 401
Не разбирам заяждането, честно.  Под работи в  случая имам предвид ползва.  Той има интереси извън учебната дейност, събира информация, която не е достатъчно налична на  български език.  Два от езиците изучава в у-ще, третия извънкласно (по негово желание, защото асовете по темата са носители на непопулярен език).
Какво точно те подразни?

# 62
  • Мнения: 8 999
минзухар, честно, не се заяждам. Нито нещо  ме дразни. Но не разбирам защо ти се дразниш, при положение, че детето ти явно проявява полиглотски наклонности, от това, че в училище учи И български.

# 63
  • Мнения: 2 401
Биби.., за чий му е на някой, който има амбиции да конструира  космически совалки, примерно, да гони   върховте в  тънкостите, барабар с всичките  му архаизми, диалектизми и тъпизми в  даден, пък било то и роден език?   

Пп. цитираното от мен в началото на темата не считам за основи на българския език, за каквото намекваш/натвърдваш.

# 64
  • Пловдив
  • Мнения: 5 023
Ей, ква интересна тема... Mr. Green

За архаизмите в учебниците по БЕЛ:
- нямам нищо против да ги има в четвърти, пети и нагоре клас, но във първи и втори ми идват мноожко...тогава, според мен де, децата се учат да четат, и е безумие да ги "мъчим" с текстове, от които нищо не разбират...

За половата просвета:
- от това което прочетох, даже си мисля, че обясненията са много елементарни...Има книжки за деца по темата полова просвета, където доста по- добре са обяснени нещата.
Примерно тук: http://www.book.store.bg/p15637/kakvo-stava-s-men-kniga-za-vsiak … uzyn-meredit.html /Добре е децата да имат книжките и за двата пола, и то преди да станат на 10г., лично мнение/

# 65
  • София
  • Мнения: 10 825
Аз съм на мнението на baibibi и не смятам, че научаването на малко архаични и диалектни думи ще ощети някой. Съгласна съм, че тези думички не трябва да се въвеждат още в читанките за първи клас, но учебниците за 4-5 клас са съвсем подходящи.
Не намирам, че строител на совалки ще бъде сериозно ощетен ако все пак прочете и разбере "Мамино детенце".

Някой по-рано питаше какво означава "главя се" - започвам работа, но като наемен работник. Не можеш да се главиш в собствената си нива. Нея си я работиш на общо основание Wink

# 66
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Каква е целта на основното образование?
Всеки да знае какво е "щампань" или пък "айзлибань", също би било добър принос към лексиката, но затвърждаването на знанието, че в официалния български език няма дума, която в множествено число да завършва на Й ми се струва по-важно.

# 67
  • София
  • Мнения: 18 063
Аз съм на мнението на baibibi и не смятам, че научаването на малко архаични и диалектни думи ще ощети някой. Съгласна съм, че тези думички не трябва да се въвеждат още в читанките за първи клас, но учебниците за 4-5 клас са съвсем подходящи.
Не намирам, че строител на совалки ще бъде сериозно ощетен ако все пак прочете и разбере "Мамино детенце".

Някой по-рано питаше какво означава "главя се" - започвам работа, но като наемен работник. Не можеш да се главиш в собствената си нива. Нея си я работиш на общо основание Wink

Аз идеално знам какво е главяване и  на кой глагол е сродна тази дума. Peace Не съм питала за значението й, просто споделих какво се е паднало като текст за преразказ в 7 клас и съответно извадих  няколко думи от него.И главяването в този случай няма нищо общо  с наемането на работа. WinkСтавя дума да мома Вида, която е готова за задомяване. Тоест главяването се явява в случая синоним на думата задомяване. И се обзалагам, с най-добри чувста, без да целя заяждане с когото и да е,че голяма част от списващите тук също не знаят това значение на думата, както и какво означава прикя -другата цитирана от мен дума от същия разказ на Иван Джувренов.Или пък  напрано..Колко от вас знаят, че означава троснато?Но честно, защото е лесно да си придаваме активи, че знаем.
ОК, нека има диалектизми и архаизми, но в премерено количество и такива, които носят наистина обогатяване на речника ни. Дори и да знаем, че прикя е  синоним на чеиз, колко пъти ще вложим тази дума в активния си речник..Чеиз сама по себе си също  е вече достатъчно остаряла дума и рядко приложима в речта ни днес, но поне е срещана в редица произведения на наши  автори, та да се знае не  е никак лошо. Peace

# 68
  • Мнения: 2 401
Зачудих се, ако  река да преведа някое съвременно литературно произведение, примерно, и употребя главя и прикя, за да демонстрирам  богат речник и познаване на родния език, на какво биха ме направили читателите, а българските филолози.. а форумките?  Веднага се сещам в кои точно темички ще попадне творчеството ми.

# 69
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
...някое съвременно литературно произведение

Представих си Бегбеде или Трейнспотинг в стила на "Патиланци", да речем.

И да добавя.
Щерка ми Simple Smile чак сега, в четвърти клас, започна да харесва Чудомир и Патиланци.
Лека-полека...

Защо се дават в първи клас (Патиланци) продължава да ми е чудна загадка.

# 70
  • Мнения: 10 547
Но е редно да се осъвременят и диалектизмите, използвани в учебниците на децата ни. Думи от ежедневието преди 50-60 години днес са архаизми.
Колкото и да не ми се ще да си го призная, минзухар е права. Въпреки че, четейки baibibi, ми се ще тя да е.

# 71
  • София
  • Мнения: 17 304
С Минз и Реза съм, на 100%. Не намирам, че е признак на богата езикова култура употребата на думи, чието значение знае само употребяващия ги, плюс около 1% от населението. Да не говорим, че последното място, на което ще очаквам да ги срещна, е началния курс, когато се полагат основите - нека четат цитираните от Минз стихчета в езикознанието в университета, първолачетата викам да ги прескочат.
Изобщо, дали ще видим някога свестни учебници не знам.
Съгласна съм и с горесподеленото за противния ДБТ, който е пълна и тотална загуба на време и който е направем според мен за тормоз на родителите, които трябва да подсигуряват прежди и трески  Rolling Eyes

# 72
  • Мнения: 24 467
С Минз и Реза съм, на 100%. Не намирам, че е признак на богата езикова култура употребата на думи, чието значение знае само употребяващия ги, плюс около 1% от населението. .

Е да, ама пък как звучат!
И на един тест как могат да усучат останалите 99% само...   Laughing
Иначе да, нищо ценно няма в този вид познание точно.

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
Биби.., за чий му е на някой, който има амбиции да конструира  космически совалки, примерно, да гони   върховте в  тънкостите, барабар с всичките  му архаизми, диалектизми и тъпизми в  даден, пък било то и роден език?   

Пп. цитираното от мен в началото на темата не считам за основи на българския език, за каквото намекваш/натвърдваш.

Спокойно де! Хайде сега, защото на твоя син му е зор да строи совалки, дай сега да прекроим програмата специално за него! колкото до езиците, щом "работи" с три чужди, нищо не му пречи да работи и с родния си език!

Съгласна съм, че има твърде много архаизми, диалектизми и прочие трудни и остаряли думи и изрази в учебния материал по български, но не могат и съвсем да се изхвърлят в угода на новото поколение. Тези архаизми са част от културата и от езиковото ни наследство, не може да се закопаят два метра под земята, защото утре ще бъде закопан и езикът, който сега смятаме за много важен. Мен повече ме притеснява това, че децата учат по български езиикознание, а не пишат и накрая излизат неграмотни. Много ми е зор дали детето ми прави разлика между сродни и не знам какви бяха другите думи, ако не може правилно да сложи краткия и пълен член в едно изречение или ми говори "на кой"!

# 74
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Много ми е зор дали детето ми прави разлика между сродни и не знам какви бяха другите думи, ако не може правилно да сложи краткия и пълен член в едно изречение или ми говори "на кой"!

...и дали ще се сети, че в "щъркел" има три беззвучни съгласни звука, но пък две беззвучни съгласни букви и трябва много да внимава в отговора на теста!

Пълно безумие.

# 75
  • София
  • Мнения: 62 595
Това със звуковия анализ винаги ми е било мътно. Децата като бяха първи клас много внимателно гледах точно тези задачи и така и нее успях да го вдяна. Аз затова написах, че децата учат неща от езикознанието, което не им трябва, а им куца практиката.

# 76
  • Мнения: 8 999
Не намирам, че строител на совалки ще бъде сериозно ощетен ако все пак прочете и разбере "Мамино детенце".

Аз нямам такава смелост, за да предопределя съдбата на детето си с такава категоричност, докато е още в началното училище. Животът е сложен и интересите на малките, пък и на по-възрастните, могат да се променят във времето. Не са редки случаите в човешката история, когато тесен специалист в една област, драстично и внезапно осъзнава, че влеченията му и истинската му сила изобщо не са там, а в нещо тотално различно.
В този смисъл, не бих лишила децата си от нито един предмет в училище, нито от едно познание. Това е все едно да протестирам срещу таблицата за умножение, чуждия език, физкултурата или музиката.
Да, безумия в учебния материал има, при това в изобилие. Но моите деца с доста от т.нар. архаизми и диалектизми са се запознали още в градинска възраст. Все пак доста приказки съм им прочела. Вие не сте ли им чели приказки?

# 77
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 335
Биби.., за чий му е на някой, който има амбиции да конструира  космически совалки, примерно, да гони   върховте в  тънкостите, барабар с всичките  му архаизми, диалектизми и тъпизми в  даден, пък било то и роден език?  
Междугалактическия културен обмен на кого го оставяш  Laughing
http://www.clip4e.com/play.php?id=53730

# 78
  • Мнения: 2 401
Еваларката, най-ме кефят интерпретаторките форумски.
Мерси за поздрава иначе, не съм го гледала/чувала, но знам певеца, който е наистина добър.

Общи условия

Активация на акаунт