Добро училище за 5 клас в централната част на София?

  • 6 546
  • 27
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 11 734
devimi не ми беше удобно да питам кой набор си,но по наше време т.е. едно време беше по-различно.
Пак ще се върна на образ.система,която беше много по-различна от настоящата в положителен аспект.Но и тогава не малко деца ходеха на уроци.Погрешно е да се смята,че единици са били тези,които посещават допълнителни занимания.
Ако трябва да съм откровена и на мен не ми се иска детето ми в неделя да го няма през по-голямата част от времето,но науката понякога иска жертви.
Според мен,където и да преместиш детето си в 7 клас е твърде вероятно да се наложи посещение на уроци или курсове.

# 16
  • Мнения: 11
Ако напливът, а не качеството на образованието,  определя елитността на училището и ние родителите приемаме подход, няма защо да се сърдим на образователната система. Явно ние самите сме съгласни да следваме посоката на стадото. Получава се много просто - виж наплива и се насочи натам. По този начин, напливът, естествено, става още по-голям, летвата се вдига... Но няма проблем,  ние не се предаваме лесно, търсим уроци, плащаме пари и така, си мислим, че  правим много за децата си. Какво научават те на тези уроци - да мислят ли, да развиват въображението си, да имат свои позиции ли? Не, учат се да мислят по щампи, да зубрят модели, готови отговори и така, на изпита получават заветната шестица. Ние сме горди, че успешно сме се включили в стадото. След това, резулатът е ясен - в България няма елитни университети, но децата ни са готови да заминат навън и да станат поредните добри емигранти.  Питам се, ако цялото упражнение е с цел да подготвя добре дъщеря ми за емиграция, къде е смисълът от участието ми в тази бутафорна история. Не е ли по-добре да си наема учител по чужд език и при първа възможност да й купя съответния самолетен билет. Поне на запад няма частни уроци и такъв стрес за децата.
Обаче, моето дете на 10 г. пише много добре и по свое желание си съчинява доста оригинални истории в една тетрадка. Тези негови наклонности  обаче, в училище  са без никакво значение - там е важно да може да преброи броя на звучните или беззвучните съгласни в една дума /много важно умение за грамотността, нали/. Убедена съм, че и Вашите деца имат своите таланти, които пред очите Ви с времето постепено изчезват, докато  мъчим децата да овладеят  задължителното съмнително знание в училище. Не е ли страшно всичко това? Моля Ви не ми пишете, че нищо не може да се направи, защото "така са нещата" ...                   

# 17
  • Мнения: 41 226
Напливът е определящ, защото все пак в тези 5-6 училища нивото е много по-високо от нивата в другите училища. Не е някаква самоцелна прищявка. Ще попиташ защо са толкова малко училищата, след като има наплив? Нали по законите за търсенето и предлагането трябва да се появят нови училища? И те се появяват, не е като да не се появяват - Шестнадесета немска и Петнадесета английска Mr. Green Ама топ училищата пак си остават  само 5-6, защото масата деца нямат качествата и мотивацията да учат в училище с високо ниво. Което не пречи на родителите да не могат да осъзнаят това и да се мъчат да внедрят отрочето в добро училище.

Що се отнася до уроците - не е толкова зле, както го описваш. По математика не се зубри, а за да се изкара детето висока оценка то трябва да овладее логически задачи, задачи с построение и други такива. Не виждам лошо. По БЕЛ пък вече не се пишат теми, от там масовото зубрене на цитати и готови фрази вече отпада.

И да, нищо не може да се направи, защото няма критична маса от семейства, наистина искащи промяна, а и от деца, способни да издържат на едно високо ниво. Ти си мислиш, че твоето дете е ощетено, но по тази логика ощетени са всички надарени деца с талант по математика, химия, физика. И за тях няма предизвикателство в училище. Но те си ходят на курсове, олимпиади, кръжоци и се развиват. Печелят международни състезания и това доказва, че нивото им е добро и по световните стандарти. И на теб ти остава същото. Нереалистично е да искаш, понеже твоето дете можело да пише, в училище да изискват това от всички деца. Ми те едва мрънкат, като ги попитат нещо. А какво ще кажеш, ако заради мераците на други майки в училище искат от твоето дете да решава задачи като от състезание? Да развива теми по химия и биология като за олимпиада? Сигурна съм, че ще протестираш, защото детето ти нямало да става математик, физик, химик и т.н.

Та така - материалът в училище е за масата, а надарените се оправят кой как може.

Относно чужбината - и там учат, да не мислиш, че само мечтаят? И там си има добри училища и обикновени такива. И това с езиците е правилният подход. Нима не ходите на курсове, а разчитате на училището за това? Shocked

# 18
  • София
  • Мнения: 18 091
Дааа,написаното от Черна станция е съвършено вярно. Peace
Може би просто още детето ви е малко и от позицията на майка на четвъртокласник  не сте пряк наблюдател на случващото се на изпитите през последните години..Колкото и да е съвестно и ученолюбиво детето ви, знанията му от училище доникъде не биха  стигнали в борбата за по-желаните в София училища. Назад Черна станция беше дала за пример две шестици от дипломата по БЕЛ и математика + две петици от изпитите. Това прави  едва бал 32.Не искам да Ви разочаровам, но с подобен резултат  за момиче влизането в която и да е от определените като елитни гимназии, щеше да е само в нечии мечтания. Peace Говорите за стаден елемент, но малко се изсилвате.. Thinking Нормално е децата , изкарали високи оценки на изпитите, да имат апетити към точно тези училища.Отправят се към тях , не защото така е модерно  или на стаден принцип, а защото на фона на цялостното състояние на образователната ни система, все пак те остават тези, които що годе дават прилично средно образование, пък макар и несъизмеримо с качеството на това, което ние получихме преди години по същите тези училища. Peace Да не говорим, че изкарването на оценките е само една крачка от пътя.Тя е предшествана и  последвана от сериозно търсене на отзиви и наблюдения на родители, минали наскоро по този път, на впечатленията на децата им от учебния процес в съответното училище.Тоест така както вие сега разпитвате за училище от 5 клас, така и седмокласните майки правят своето детайлно проучване на гимназиите в София.И фактът, че все пас накрая се целят  за класиране именно в тези училища, е красноречив..  WinkХубави или лоши на база сравнение с това ,което са били преди години, те и за момента са добър избор.Погледнете резултатите от матурите на дванадесетокласници по БЕЛ.Не избирам нарочно по друг предмет, тъй като литературата и българският като зрелостен изпит е задължителен за всички. Защо ли в челната  десятка са отново същите тези училища.. Wink Защо и по другите предмети, макар вече и не с участие на целия випуск, пак са толкова напред в класацията newsm78Ще да е ,защото децата все пак на фона на масовото българско училище са научили нещичко в повече..
Колкото до това, че улисани в зубренето на тези по БЕЛ и алгоритми за решаване на задачи, децата пред очите ни похабяват талантите си - не мога да се съглася с това. Въпрос на организация е...Познавам редица деца, които успоредно с натоварената си програма в 7 клас, не оставиха по никакъв начин  заниманията си в тази насока.Сега имам  преки наблюдения и върху осмокласници.Въпреки натоварването с изучаването на езика 18-20 часа седмично, което предполага  и сериозна подготовка у дома, те продължават да развиват таланта си или да упражняват хобито си.Нищо и никой не може да им попречи стига да го искат.. WinkВ класа на дъщеря ми има момчета, сериозно занимаващи се със спорт, на състезателно ниво, има двама твърде напреднали пианисти, има деца сериозно занимаващи се с пеене - носители на призове от различни фестивали, има олимпийски медалисти по математика  от периода 5-7 клас.. WinkСвят пъстър, в добрия смисъл на думата. Дори и фактът, че детето ще попадне в подобна компания , не е за пренебрегване.Разбира се, няма никаква гаранция, че точно в "елитните" гимназии се е събрал наистина елитът, но вероятността да попаднеш в среда от амбициозни и ученолюбиви деца, със странични интереси, е безспорно по-голяма..Колкото и някои хора да се опитват да омаловажат този факт..
А за ученето в чужбина...Много голяма част от децата заминават навън, но и значителна част остава тук.Не може да се обобщава с лека ръка.

Последна редакция: пт, 29 окт 2010, 12:42 от already detective

# 19
  • София
  • Мнения: 11 734
Разбира се, няма никаква гаранция, че точно в "елитните" гимназии се е събрал наистина елитът, но вероятността да попаднеш в среда от амбициозни и ученолюбиви деца, със странични интереси, е безспорно по-голяма..Колкото и някои хора да се опитват да омаловажат този факт..
А за ученето в чужбина...Много голяма част от децата заминават навън, но и значителна част остава тук.Не може да се обобщава с лека ръка.

Качеството на образование е западнало навсякъде и мисля,че няма човек,който да не е съгласен с това.Тъжно,но факт!
Да,може би ще намериш,по-добро училище от това,в което в момента е дъщеря ти.Но няма да бъде онова училище,което ти имаш в представите си от твоето време.Ето това се опитвам да ти кажа.
already_detective много хубаво го е казала,че вероятността детето ти да попадне сред ученолюбиви деца със странични интереси в едно "елитно" училище е  много по-голяма.И повярвай този критерий е не по-маловажен от който да било друг критерий при подбор на училище.
А дали може да се направи нещо по отношение на образователната система...няма смисъл да споря,всеки сам взима решение как да процедира със собственото си дете.
Не мога да позволя детето ми да бъде неконкурентоспособно спрямо останалите деца.Часовете по БЕЛ и математика са недостатъчни в училище,колкото и преподавателите да са добри в училище /поне в нашето училище са такива/.
И понеже споменаваш за таланта на децата,да твоето има един талант,моето друг,на Черна Станция трети ,на already detective четвърти.Хубаво би било детето да има възможност да го разгърне този талант.
Е питам аз кой определя това,че преброяването за звучни и беззвучни съгласни е по-важно от творческото мислене /в твоя случай/?Не идва ли пак от учебниците,програмата,издателствата и пак в крайна сметка опираме до системата?

# 20
  • Мнения: 160
Като майка, минала съвсем скоро по системата, мога да заявя, че без частни уроци не може. Има много малки изключения и наистина не мога да рискувам след години с по- малкото си дете да кандидатства без допълнителна подготовка. Може би сме набори с вас и аз съм учила в малко квартално у-ще и съм била отличничка/имах само една петица в дипломата за седми клас/, но не можах да се класирам в елитна гимназия само със знанията от у-ще. Разбира се тогава не се акцентираше толкова върху тази друга паралелна образователна система - частните уроци, но после разбарах, болшинството от децата са посещавали такива. Наистина е добре детето да бъде   в у-ще, което удовлетворява и вас, и него, но в крайна сметка няма да намерите такова. Поне с дисциплината гледат да се справят в 7-мо, помислете си ако и в това отношение нещата куцат...Дъщеря ми ходеше на курс/най-евтиния, който намерих/ и още първите дни беше учудена колко тихо е в часовете! Можете да си представите в нейното у-ще какво е било. Както и да е в образователната система попаднеш ли веднъж, трябва да се спасяваш поединично и няма никакво значение тези три години/от 5ти до 7ми клас/ къде ще ги учиш, защото в  крайна сметка изхода е един - много самостоятелна работа, пък било то и платени уроци!

# 21
  • Мнения: 32
A  по същество , предлагам ти 32 ро у-ще в центъра до Син Сити... бившото на Софянски ...
учи се англ.ез. от 1 ви клас и 2 ри чужд от 3 кл.руски
след 7 ми кл. половината предмети са на англ. ез.  + 2 ри чужд немски;руски;френски
дисциплината е добра на ниво
там учат деца на доста популярни от медиите личности/не че е меродавно де ,но все пак не е без значение ..при положение ,че могат да си пратят децата в частни у-ща / Защо там нали;)
и
18 то у-ще пак там на Пиротска то пък е с японски паралелки и англ. разбира се /имат и паралелки артистични/

# 22
  • Мнения: 5 877
В интерес на истината едно време не се ходеше на уроци, но се ходеше на кръжоци, и то сравнително масово. Два-три пъти седмично оставахме след часовете за кръжока по математика, бяхме поне двайсетина деца и ходехме за кеф още от четвърти клас, защото имахме страхотна учителка. Така че не е било без допълнителна подготовка.
Вероятно и сега може без уроци, но ако детето има траен интерес в съответната област и е свикнало да се занимава самостоятелно.


Иначе и аз май ще се ослушвам за ново училище след 5-и клас.

# 23
  • Мнения: 2 145
Всички имате право!
Остава въпросът - къде след 5 клас?
Мисля,че няма значение.За мен е важно да не се пътува ,а без допълнителна
подготовка ..... не бих рискувала.
Да!Едно време!Но,сега е друго време и само с училищните знания може ,но това са единични случай.Това е времето ,в което се натрупват и систематизират знания и аз лично бих плащала за това.Не мисля,че разходките трябва да се противопоставят на подготовката - за всяко нещо има време!

# 24
  • Мнения: 939
Всички имате право!
Остава въпросът - къде след 5 клас?

Въпросът е "Къде след 4 клас?", след 5-ти клас възможностите са по-малко.

# 25
  • софия
  • Мнения: 2 543
Записвам се да Ви следя. Още ми е рано да мисля за това, но от сега ми набиват, че  трябва да се спасяваме от кварталното училище след 4 клас.

# 26
  • Мнения: 2 145
Всички имате право!
Остава въпросът - къде след 5 клас?

Въпросът е "Къде след 4 клас?", след 5-ти клас възможностите са по-малко.
Грешката е моя!
Къде след 4 клас?
И аз се замислям,по ред причини:една от госпожите живее над мен и непрекъснато сме в конфликт относно тишината,изтупването и пр.
битовизми,а още две от тях живеят в съседния вход!!!!!Ужас!
Та така по съседски не бих искала да се влияе върху знанията и успеха.
Детето не бива да бъде бумеранг в съседски взаимоотношения,
а и доста деца  след 4 клас ги преместват.

# 27
  • Мнения: 160
Записвам се да Ви следя. Още ми е рано да мисля за това, но от сега ми набиват, че  трябва да се спасяваме от кварталното училище след 4 клас.
Направих тази грешка с голямата ми дъщеря.Малката тогава беше първи клас и ги записах и двете в по-централно и по-голямо у-ще.Голямата едва устиска до седми клас и+ частни уроци кандидатства и се махна оттам, а малката в крайна сметка я преместих в кварталното у-ще , от което махнах навремето каката.Много съм доволна.Детето се чувства супер, обожава учителите, старае се ...спокойно е...

Общи условия

Активация на акаунт