Добро училище за 5 клас в централната част на София?

  • 6 540
  • 27
  •   1
Отговори
  • Мнения: 11
Уважаеми дами,
За първи път пиша в този форум, но след прегледа на темите, съм обнадеждена, че може да ми дадете съвет относно подходящо училище в централната част на София, в което да запиша дъщеря ми в 5 клас. Сега тя учи в 7-мо СОУ, но нито аз, нито детето сме доволни от това училище - големи претенции, без никакво покритие. Атмосферата в посоченото училище е почти казармена, не се стимулира творческото мислене на децата, акцентира се само върху дисциплината, за сметка на изграждане на любознателност, умения за социално общуване и мотивация за учене у децата. Няма извънкласни форми за обучение и по мое мнение, децата се възпитават в бележкарство и доносничество. Ако знаете за училище, което е противоположно на посоченото, ще съм благодарна, да ми пишете. Предпочитам училище със засилено изучаване на френски език, но не на всяка цена. Извинявам се за дългото писание, но съм начинаеща във форумната комуникация.   

# 1
  • Sofia
  • Мнения: 820
Здравей  Simple Smile
Препоръчвам ти 20 ОУ "Тодор Минков"  

# 2
  • Мнения: 24
Здравей, защо не помислите за 6то ОУ? Училището е спокойно, май всички учители по математика и БЕЛ от 5-7 клас са добри. Има изключително добра учителка по английски- Елза Костадинова.( ако преподава на 5ти клас) Атмосферата е за подходяща за подрастващи- без 8-12 клас.
Директорката е умна, спокойна и много приятна- няма да създава проблеми по преместването.
Ако ви устройва-Проверете, кои са класни сега в 5 клас и колко са учениците в клас. Няма нищо лошо да потърсите ново у-ще! Успех!

# 3
  • Мнения: 11
Благодаря, преди време, когато записвах дъщеря си в първи клас, се колебаех между 6-то и 7 -мо. Явно не съм направила добър избор, но се случва. Подведох се по уверенията на директора на 7-мо, че е много елитно училище, а вече няколко години не откривам никакво ниво и нормално отношение към децата.

# 4
  • София
  • Мнения: 18 043
Предлагам Ви 120 ОУ. Peace

# 5
  • София
  • Мнения: 403
Здравей, защо не помислите за 6то ОУ? Училището е спокойно, май всички учители по математика и БЕЛ от 5-7 клас са добри. Има изключително добра учителка по английски- Елза Костадинова.( ако преподава на 5ти клас) Атмосферата е за подходяща за подрастващи- без 8-12 клас.
Директорката е умна, спокойна и много приятна- няма да създава проблеми по преместването.
Ако ви устройва-Проверете, кои са класни сега в 5 клас и колко са учениците в клас. Няма нищо лошо да потърсите ново у-ще! Успех!

Още един глас за 6то.  Peace

# 6
  • София
  • Мнения: 1 783
41 -во ОУ. Има тема, разгледайте я! Успех!

# 7
  • Мнения: 819
И аз съм с две ръце за 41-во училище!

# 8
  • Мнения: 11
Благодаря за препоръките, но ако не Ви затруднявам особено, бихте ли уточнили защо харесвате "41-во". Аз имам приятел, чиито две деца учат там, но в по-горни часове. От него знам, че и двете деца трябва да ходят на частни уроци / и то, от 6 клас/ , за да се готвят за кандидатстване  в гимназия. За мен, при тези обстоятелства, училището не е добро. Изключителен противник съм на системата на частните уроци. Не толкова заради финансовото бреме за родителите, колкото зарази тормоза над децата, който причинява тази практика. Имам приятелки, чиито деца са в 7-ми клас и уж учат в хубави училища. Сега през целия уикенд ходят на частни уроци, няма възможност нито за пътувания, нито за  почивка на тези деца. Това според мен е абсурд - като доброволно се включваме в тази порочна система, дали си даваме сметка какво правим с децата и в какво ги превръщаме. Малко възрастни ще могат да работят цяла година, без почивка, по 7 дни в седмицата. Реших да търся ново училище за дъщеря ми, за да взема от рано мерки и да се спася от тази клопка. Може да изглеждам наивна, но детето ми не е глупаво, учи си уроците редовно и ако така продължава, не разбирам защо трябва да посещава частни уроци, за да продължи в гимназия. Искам през събота и неделя да го водя вън от София на екскурзии, а не да плащам за уроци със съмнителна полза относно по-нататъшното му интелектуално и психическо развитие.Наистина ли съм наивна, като мисля по този начин?               

# 9
  • София
  • Мнения: 1 783
Пусни тема, в която питай на учениците от кое училище /като изключим учещите в смг, които не ходят на уроци по математика, вероятно/ не им се налага да ходят на частни уроци за кандидатстване. До скоро / пък и сега /изискванията на кандидат-гимназиалните изпити бяха по-високи от нивото на преподаваното. Сега и имат тестове и есета, които все още не са застъпени както трябва в  учебната програмата. Недомислията наред с нивото на училището, пораждат нуждата от частни уроци.

А защо се препоръчва 41-во - има тема, сайт, резултати от външни оценявания, информирай се и успех!

Последна редакция: чт, 28 окт 2010, 15:17 от Имелда Маркос

# 10
  • София
  • Мнения: 18 043
Не искам да Ви разочаровам, но дали от 41-во, дали от 6-то, 7-мо ,20-то,120-то и т.н, ,учениците в 7-ми клас масово ходят на уроци и школи за подготовка. Това се налага, тъй като съвестни и ученолюбиви  деца като Вашето, в училище в най-добрия случай на отлично ниво овладяват заложения в учебната програма материал .Но за огромна жалост, на изпитите не се падат само задачи по математика  или  упражнения по БЕЛ, които по сложност да са близки до тези в учебника.Има и много такива, които изискват допълнително тренирани алгоритми на решаване.А това в училище не се научава поради ред фактори - липса на достатъчно часове за упражнения, незаинтересованост на някои учители, съобразяване с общото по-посредствено ниво в клас и т.н...
И така се стига до принудата за родителя да запише детето си на допълнителни занимания с цел надграждане на усвоеното, ако иска то да бъде конкуретоспособно на останалите, които също посещават подобни форми на подготовка за изпитите.Порочен и затворен кръг, многократно дискутиран като тема тук във форума.. Wink

# 11
  • Мнения: 40 924
Благодаря за препоръките, но ако не Ви затруднявам особено, бихте ли уточнили защо харесвате "41-во". Аз имам приятел, чиито две деца учат там, но в по-горни часове. От него знам, че и двете деца трябва да ходят на частни уроци / и то, от 6 клас/ , за да се готвят за кандидатстване  в гимназия. За мен, при тези обстоятелства, училището не е добро. Изключителен противник съм на системата на частните уроци. Не толкова заради финансовото бреме за родителите, колкото зарази тормоза над децата, който причинява тази практика. Имам приятелки, чиито деца са в 7-ми клас и уж учат в хубави училища. Сега през целия уикенд ходят на частни уроци, няма възможност нито за пътувания, нито за  почивка на тези деца. Това според мен е абсурд - като доброволно се включваме в тази порочна система, дали си даваме сметка какво правим с децата и в какво ги превръщаме. Малко възрастни ще могат да работят цяла година, без почивка, по 7 дни в седмицата. Реших да търся ново училище за дъщеря ми, за да взема от рано мерки и да се спася от тази клопка. Може да изглеждам наивна, но детето ми не е глупаво, учи си уроците редовно и ако така продължава, не разбирам защо трябва да посещава частни уроци, за да продължи в гимназия. Искам през събота и неделя да го водя вън от София на екскурзии, а не да плащам за уроци със съмнителна полза относно по-нататъшното му интелектуално и психическо развитие.Наистина ли съм наивна, като мисля по този начин?                

И в други теми е ставало дума за уроците - не може без частни уроци. Докато желаещите да учат в няколкото елитни училища (доколкото знам за София те са 5-6) са в пъти повече от местата, ще има изпити. И за да се отделят най-добрите от най-добрите ще има и уроци, защото изпитите са по-трудни от материала, преподаван в час. И в най-златното училище да отидете, пак нивото няма да е достатъчно високо, защото ако беше толкова високо 90% от децата нямаше да насмогват. Именно по тази причина децата с амбиции да кандидатстват ходят на уроци. Е, ако нямате особени амбиции не е нужно.

Впрочем, тук много се пише за СМГ. Защо не опитате там? Със сигурност тогава поне по математика няма да имате нужда да ходите на уроци. А много е вероятно и изобщо без уроци да минете, защото съм чувала, че децата от СМГ не са зле и по БЕЛ. Най-малкото само в 7 клас ще ходите на БЕЛ, а не още от 6 клас и на двете. Но аз ако бях, не бих рискувала да оставя дете без уроци. Пък и какво губиш? 7 клас е последният клас, където се работи за грамотност. Никак няма да навреди едно по-добро систематизиране и надграждане по правопис и граматика.

Струва ми се обаче, че имаш някакси нереалистични желания. За да минете без уроци детето ти трябва да се класира с лекота на олимпиадите по математика и БЕЛ. Не знам обаче да има училище, чиито възпитаници да го правят. И ако имаше такова училище, за да натрупат тези знания пак щяха да се скъсват от учене. Твоята идея - отивате в добро училище и там лесно и без много хабене на време за учене ставате супер, просто е утопия. Всичко се плаща и всичко си има цената. Цената на знанията е времето прекарано над уроците, даже и през уикенда.

Последна редакция: чт, 28 окт 2010, 15:21 от Черна станция

# 12
  • София
  • Мнения: 11 708
Черна Станция го е казала много добре,кратко /е не съвсем кратко/,но достатъчно точно и ясно.
Образователната система е тази,която подтиква към уроци и школи.Няма да го нарека наивно,но малко нереално ми се струва желанието без особени усилия,само с учене на материала от училище,детето да бъде конкурентоспособно на изпитите след 7 клас.
Разбира се това е мое мнение.Моето дете,макар да учи в едно от "добрите" или както искате го наречете училища посещава курсове.В този смисъл не бих се наела да препоръчам училище.

Последна редакция: чт, 28 окт 2010, 15:58 от Ali&Meli

# 13
  • Мнения: 11
Явно наистина разсъждавам "утопично", както се бе изразил някой. Навремето аз съм влязла в математическа гимназия с пълен отличен без да посетя нито един урок преди това. Отидох на изпита, реших задачите и бях приета. Вярно е, че не бе СМГ, но тогава задачите се определяха на централно ниво и бяха едни и същи за всички гимназии.  Подготовката ми по това време се свеждаше до решаване на задачи от списание  "Математика" и разни сборници, които имах подръка. До 7 клас съм учила в квартално училище в областен град  - в "провинцията", както казват софиянци. Завършила съм право в СУ, отново с отличен /вече, за да вляза "право" посещавах кандидат -студентски курсове около 3 месеца, но бях 11 клас все пак/ . Пиша ви тези неща не за да се хваля, защото няма нищо хвалебствено в биографията ми, а за да обоснова неразбирането  си относно това в какво се изразява елитността на сегашните гимназии. Питам се какво по-точно елитно образование предоставят те?  Работя с много студенти по право сега и като гледам правописа им и начина им на изразяване, направо ми става неудобно. Те са от София и са завършили именно тези елитни училища. Иначе и аз, като всеки родител,  имам амбиции за детето ми...   

# 14
  • Мнения: 40 924
Написах го - определящ фактор за "елитността" е напливът, който е 5-6 пъти по-голям от капацитета, а не грамотността на децата или нивото на обучение. По наше време човек си избираше къде да кандидатства и имаше право да кандидатства само в едно училище. Това разпределяше наплива. Сега първо се държи изпит и после се кандидатства, като реално можеш да кандидатстваш навсякъде без никакъв риск. И затова 90% от децата с най-високи оценки подават документи за немската, английската, испанската, 2-ра немска, СМГ, НПМГ и френската. Ако се целиш в някое друго училище няма да имаш проблем. Но за тези училища трябва да си достатъчно напред - само с шестици от дипломата и поне с петици на изпитите, за да сте сигурни. А и като се замисля, за 91 НЕГ балът беше над 34, а това значи 6 по мат, 6 по БЕЛ, над 5,5 на единия изпит и над 5,5 на другия Whistling Няма такова училище, което да дава такова образование.

И нали ти посочихме СМГ като най-близка алтернатива? Поне по слухове и референции.

Общи условия

Активация на акаунт