За Топлофикация с "любов" ...

  • 22 074
  • 334
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 2 623
Преди малко в новините чух,
че пак обмислят да внесат като поправка,
тази безумна глупост, а именно,
да спират парното и топлата вода
на цели входове, независимо, че
голяма част от домакинствата,
съвестно си плащат сметките.
Лично за мен това е гавра с всички,
включително и мен, които плащаме
всеки месец и нямаме задължения
към дружеството.
Моля за отговор и от хора, които
се занимават с право.
Има ли основание Топлофикация да
спре дадена услуга, поради факта, че
някой не плаща от етажната собственост ?

# 1
  • Мнения: 326
 Аз не съм юристка,но все пак ще напиша какво мисля по въпроса. Лично на мен ми се вижда логично да процедират така,защото те са дружество,което си гони печалбата, и могат да откажат да топлофицират вход,от който са на загуба. Между другото мразя топлофикация,и смятам,че е пълна гавра с хората да са принудени да ползват услугите на дружество без конкуренция. Докато нямат конкуренция на пазара,и законите са такива,че не са в услуга на хората,а на топлофикация,те ще си правят каквото искат.

# 2
  • София
  • Мнения: 1 508
Абсолютно нередно е да спират парното на всички само заради единици, които не са си плащали. Обаче от топлофикация са си вързали гащите с новия закон за етажната собственост - ако етажната собственост се е регистрирала като сдружение на собствениците, т.е. юридическо лице (което, слава богу, не е задължително), спирането на парното на всички е напълно правомерно, тъй като съответното юридическо лице носи обща материална отговорност, пък как ще си събират парите помежду си си е тяхна работа. Много входове са се регистрирали като юридическо лице заради разните му там помощи, субсидии от общината и т.н., и там топлофикация не можеш да я пипнеш, обаче ако етажната собственост е регистрирана само като общо събрание, спирането на парното на всички, включително на редовните платци, е абсолютно противозаконно и можеш да ги съдиш до дупка.

# 3
  • Мнения: 75
По логиката: На загуба сме - спираме,трябва да спре напълно дейност туй чудо Топлофикация.Така или иначе отчитат милионни загуби...

Няма начин,мен лично,да ме принудят да им плащам нещо,което не получавам,не ме устройва,некоректно е отчетено и т.н.т.

# 4
  • Мнения: 7 474
Ми не е , ама и не е редно да плащам по 70 лв. за топла вода на месец за трима, щот някой си краде , а не плаща. Crossing Arms Много нередни неща има.....ама....

# 5
  • София
  • Мнения: 2 623
Добре де, аз като по-проста в тази сфера
смятам, че ще са много повече на загуба
ако спрат парното на целия вход,
от колкото да са на загуба от 2 домакинства.

# 6
  • София
  • Мнения: 1 508
Има логика в това, наистина губят повече. И още повече ще загубят, ако редовните платци им скъсат задника в съда. Те затова може и да си говорят за масово спиране, обаче няма да посмеят да го направят.

# 7
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 687
По логиката: На загуба сме - спираме,трябва да спре напълно дейност туй чудо Топлофикация.Така или иначе отчитат милионни загуби...
... най-нагло обират хората и финансират една политическа партия ... Мафията си има държава.
Мечтая си да ги няма  Twisted Evil

# 8
  • София
  • Мнения: 2 623
Относно крадците, които споменава Лео,
а и всички много добре знаем какви
способи използват, та нямат ли право
проверяващите на внезапни проверки.
Мисля, че е абсолютно осъществимо
и то да става през деня, в интервала 18.00 - 20.00 часа,
когато вероятността да има хора е голяма.
Някой скоро беше споменал в друга тема,
че като дойде време за отчетите Април - Май
и се почвало из входа едно чукане, източване на
инсталацията, което ясно показвало какво става.
Е много ми е интересно, никой ли от останалите,
не е подал оплакване ??? Да знаеш кой ги прави
тези мизерии, да си траеш и да му плащаш сметките -
това не го разбирам  ooooh!
Много съм щастлива, че във входа, в който живея,
не се краде Simple Smile

По въпроса за спирането на парното заради други,
мисля, че наистина ще сме в правото си да ги осъдим.
Аз затова исках да се произнесе правист.

# 9
  • Варна
  • Мнения: 1 790
Какви загуби бре, мили мои? А какво ще кажете за хората, които не ползват техните услуги, но пак биват изнудвани да плащат? И това е само защото са имали нещастието да живеят в един вход с ползващи? Рекет! Жив рекет! И за ползващите, и за онези, които искат да се отърват от Топлофикация (ама то отървия няма). Та, по темата - може и да нямат право, но дано го направят и останат без клиенти. И вземат, та фалират най-сетне. Толкова за любовта ми към Топлофикация (в случая варненската).

# 10
  • Мнения: 2 700
Е много ми е интересно, никой ли от останалите,
не е подал оплакване ??? Да знаеш кой ги прави
тези мизерии, да си траеш и да му плащаш сметките -
това не го разбирам  ooooh!

Не можеш просто така да се оплачеш. Обикновено крадците са си опекли работата, а институциите си прехвърлят топката (топлофикация на топлинния счетоводител, топлинният счетоводител на сервизния техник и т.н.). В нашия вход се краде, не от кой да е, а от домоуправителя, бивш служител на топлофикация, приятел с районния ни техник.  Съседът не допуска никой в дома си, т.е. не можеш да видиш с очите си дали у тях е топло или не. Държи ключа от абонатната и не пуска никой до нея (ако някой си извади дубликат от ключа, сменя бравата), т.е. ако случайно решиш да провериш долу не можеш.  Получава лично, в качеството си на домоуправител, разпечатките от изравнителните сметки, които разнася персонално на всеки, т.е. не можеш да видиш неговата. Фирмата ни за топлинно счетоводство засича само веднъж на сезон показанията - така необезпокояван се грее целогодишно на мой гръб и си сменя радиаторите малко преди да дойдат да ги засекат. Това стана по негово настояване за избор на фирма, но го констатирах естествено постфактум, връщайки лентата назад.
Преди две години имах разправия с него и звънях на не знам колко телефона в топлофикация /във възходяща градация в йерархията им/. Една служителка прояви разбиране и чисто информативно провери дали "счетоводно" се топлел. Оказа се, че за въпросния сезон нямал консумация. НО за да се направела проверка трябвало да има писмено подаден сигнал. ОК, но как да подам сигнал, при положение, че от години никой не е влизал в дома му, още по-малко пък аз. Колкото и да съм сигурна, че ме работи, не мога да се подпиша, че краде. Пък и тази малка подробност с приятеля сервизен техник...

# 11
  • Мнения: 3 331
Аз също чух за това по ТВ и останах възмутена. Ние сме малък блок и нямаме този проблем, но редовните платци, евентуално потърпевши от това? Ако има забавени плащания от години и длъжниците вече не са в страната, кого ще търсят? Или така е най-лесно - я се оправяйте по съседски. Моя позната сигнализираха Топлофикация за съседи-крадци. От там им казаха да се съберат 3 души от входа и да направят провека с протокол. Както се и очакваше виновния не ги допуснал в дома си. Това не е решение на проблема.

# 12
  • Мнения: 4 916
Не съм слушала по какви причини ще спират водата на цял вход, но доколкото помня договорите на Топлофикация не са с етажната собственост, а с отделните потребители. В този ред на мисли не виждам с какви аргументи смятат да санционират Х, понеже съседът му У не плаща.

# 13
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 687
При нас никой няма абсолютно никакъв договор с тях.

# 14
  • София
  • Мнения: 38 493
Сложихме климатик, имаме и кабел и тръби за бойлер и само чакам да спрат!
Поне от тях да се отървем!
Иначе ние сме от най-редовните платци. Даже бяхме на разсрочено плащане.
И като решихме да се върнем на "нормално" - т.е. да плащаме каквото сме изхарчили, ни съдраха две кожи от гърба в продължение на два месеца! То не беше пари за едно изравняване, па за второ, па не знам за какво още.

И какви единици не са плащали?
У нашио квартал и блок е пълно с длъжници с хиляди левове.

Общи условия

Активация на акаунт