Отговори
  • Мнения: 2 111
Здравейте,

Имам апартамент в София (живея в друг град), който към момента не се обитава. Всички сметки се плащат изрядно и снощи получавам в epay известие за сметка в размер на над 200 лв. от "Топлофикация". Днес цял ден се опитвам да се свържа с тях на националния телефон, но получавам отговор, че "към момента няма свободен оператор" и така цял ден.
Накрая успях да се свържа с домоуправителката, която ме информира, че един от съседите не искал да си плати изравнителната сметка и от "Топлофикация" я разпределили по останалите съседи. Жената е доста възрастна, не е особено в час (въпреки, че е домоуправител - дълга история), та реших да проверя това така ли е. Но уви - пак не мога да се свържа с оператор.
Искам да попитам някой сблъсквал ли се е с подобен казус, какво се случи и най-вече - къде точно трябва да се обадя, че да ми вдигнат и да ми обърнат внимание?
Благодаря!

# 1
  • Мнения: 7 325

Накрая успях да се свържа с домоуправителката, която ме информира, че един от съседите не искал да си плати изравнителната сметка и от "Топлофикация" я разпределили по останалите съседи.
Силно се съмнявам да е така.
Да ти дадат информация по телефона също ми е съмнително, най-добре на място.

# 2
  • Мнения: 6 320
Ще следя темата с интерес.
Ние сме с топломери с дистанционно отчитане и не би трябвало да имаме изравнителни сметки, тъй като плащаме реалното потребление. За моя изненада вчера и аз получих "честитка" от Топлофикация за 275 лева.
И аз не мога да се свържа и да получа отговор каква е тази сметка.

# 3
  • Мнения: 2 111
Успях да се свържа с Техем, които ми обясниха, че нямало такова нещо и всъщност това е част от общия топломер, защото не бил осигурен достъп до апартамента за отчитане. Очевидно домоуправителката е измислила историята със съседа от гузна съвест, защото ние ѝ бяхме оставили ключ именно с цел отчитания на топломери, водомери и всякакви -мери.

Mamma, не знам дали и вашият случай е такъв, щом сте с дистанционно отчитане.
Ако темата не може да помогне на никой друг, моля нека бъде заключена и/или изтрита.

# 4
  • Мнения: X
Съвсем вярно са ти отговорили от Техем. Не съм сигурна в какъв срок можеше да поръчаш да ти направят индивидуално отчитане. То вече се заплаща, след като си пропуснала обявеното, но е несравнимо по-евтино от 200-та лева, които дължиш сега. Попитай в Техем, ще те ориентират.

# 5
  • Мнения: 2 742
Плащала съм за повторно отчитане, но на Нелбо 10 лв. Сумата е нищожна, за това по-добре си търси правата, вместо да се оставяш да те баламосват с нереални "изравнителни" сметки. Страшно нелепи са от топлофикация...

# 6
  • София
  • Мнения: 1 327
Ще следя темата с интерес.
Ние сме с топломери с дистанционно отчитане и не би трябвало да имаме изравнителни сметки, тъй като плащаме реалното потребление. За моя изненада вчера и аз получих "честитка" от Топлофикация за 275 лева.
И аз не мога да се свържа и да получа отговор каква е тази сметка.

Когато ние бяхме с дистанционни топломери, получихме изравнителни с подобни суми  - от водомерите.  Които са с дистанционни и топломери, и водомери, би трябвало да нямат доплащане!
Но ако водомерите не са дистанционни - трябва достъп за засичане!

# 7
  • София
  • Мнения: 4 547
И при дистанционните пак може да има изравнителни сметки. Бях чела, че ако някой съсед се оплаче от високи сметки, а на Топлофикация не и се занимава с обяснения кой крив, кой прав, просто разхвърлят парите върху другите потребители. Не е ясно и колко често правят засичане, дали всеки месец или на тримесечие. От това също може да дойде някакво изравняване. Важно е как се отчитат и водомерите за топла вода. Ето нещо от сайта на Техем:
"
Защо има корекции на дяловото разпределение и какъв е срока за възражения и рекламации?

Срокът за подаване на възражения и рекламации на първоначално изготвените изравнителни сметки е 30 дневен, след предоставянето им на упълномощеното лице от етажната собственост. Съгласно НТ чл.70 (5) Потребителите, неосигурили достъп, могат да поискат допълнителен отчет и преработване на изравнителната сметка в тримесечен срок от получаване на изравнителната сметка от упълномощения за сградата представител. Ако в регламентирания срок за рекламации постъпят основателни възражения ще бъде изготвена корекция на дяловото разпределение. За всяка партида във фактурата от Топлофикация ще бъде начислена разликата между двете изравнителни сметки."

# 8
  • Мнения: 2 111
Съвсем вярно са ти отговорили от Техем. Не съм сигурна в какъв срок можеше да поръчаш да ти направят индивидуално отчитане. То вече се заплаща, след като си пропуснала обявеното, но е несравнимо по-евтино от 200-та лева, които дължиш сега. Попитай в Техем, ще те ориентират.

50 лв. е индивидуалното отичтане на Техем, ако на някого може да бъде полезна тази информация.

# 9
  • Мнения: 4 872
Ще следя темата с интерес.
Ние сме с топломери с дистанционно отчитане и не би трябвало да имаме изравнителни сметки, тъй като плащаме реалното потребление. За моя изненада вчера и аз получих "честитка" от Топлофикация за 275 лева.
И аз не мога да се свържа и да получа отговор каква е тази сметка.
И аз мисля, че това най-вероятно е за затопляне на вода.
 

Накрая успях да се свържа с домоуправителката, която ме информира, че един от съседите не искал да си плати изравнителната сметка и от Топлофикация я разпределили по останалите съседи.
Силно се съмнявам да е така.

И мен. По-вероятно е въпросния съсед да получи призовка от тях и освен изравнителната сметка да си плати и лихвата , че дори и съдебните разноски.

# 10
  • Мнения: 13 239
Лъже домоуправителката, няма такъв филм - някой не иска да плати и разпределят на съседите, проблема е някакъв друг
Стига да успееш да се свържеш дават много подробна информация по телефона личен опит.За Бруната говоря.
Изпуснали сте срока за рекламация, така че незнам дали ще може да ви възстановят пари, но поне ще си наясно за какво иде реч и да решиш проблема
Най-вероятно нещо е станало и са ви начислили на база

То не става просто с оплакваш се от висока сметка.
Тази година се разправях , проблема беше с водомера при мен, по телефона се оплаках, дойде комисия от тях установи направи протокол,че е станала техническа грешка при снемане на показанията, и чак след това ми приспаднаха парите.Платих някаква такса за идването на комисията, но сега не се сещам какво беше
Съседка миналата година й дойде безумна сметка на нея, че е е отворила, понеже са я отчели на база, пак е дошла комисия , вече си е платила за дойдат и са й коригирали сметката.
Най-вероятно поради някаква причина е отчетено нещо на база.
При дистанционите също се получава доплащане от общата  вода, която се разпределя върху всички при засичане на общия водомер или ако няма консумация такса мощност

# 11
  • Мнения: 4 872
Здравейте,

Имам апартамент в София (живея в друг град), който към момента не се обитава. Всички сметки се плащат изрядно и снощи получавам в epay известие за сметка в размер на над 200 лв. от "Топлофикация".
В моя град има опция , ако даден имот не се обитава да се подаде молба и да не се начисляват месечните прогнозни сметки .
 Ще ми е интересно , ако имаш желание , да споделиш как ще се развият нещата.
Темата ми е интересна и полезна. За този отоплителен сезон решихме да опитаме с плащане на 11 равни сметки и една изравнителна. Ще видим дали ще се окаже по-леко от финансова гледна точка , защото истината е че не мога да им хвана края -в случая на Тахем Rolling Eyes

# 12
  • Мнения: 13 239
Трудно се разведохме с Техем, вече трета година сме на Бруната и определено ми се намалиха сметките, не съм станала спестовница на топло, потребявам си както преди, 400-500лв паднаха на сезон

# 13
  • София
  • Мнения: 4 547
И аз имам подобни наблюдения. При Техем плащахме за боксониера и водата около 150 лв./м., като единствения радиатор вечно беше на макс. Сега в двустаен към Бруната плащам същото, а са три радиатора - в хола е на макс, че е студена и голяма стаята, в детската е през повечето време на 3,5, а в кухнята на 2,5-3. даже ни върнаха 100 лв. при изравняването. А за боксониерата все имаше да се доплаща.

# 14
  • Мнения: 4 872
При нас избор няма . Тахем и Бруната са си разделили блоковете и кой какъвто му бил късмета. Нашите сметки са около 600 лв за годината. До някъде нормално като сума за двустаен при положение , че обичаме да ни е топличко. Имаме и боксониера , но я ползват наематели и е различно всяка година. Там сме на Бруната и се е случвало за цял сезон сметката да е малко над 100 лв . Но като не сме го ползвали лично , не мога да направя реална преценка , дали се дължи на доставчика или на консумацията, а и той е вътрешен и много топъл като цяло.

Общи условия

Активация на акаунт