Целодневното обучение в първи клас. Мит или реалност?!?!

  • 14 331
  • 147
  •   1
Отговори
# 90
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
   Винаги се е гледало с лошо око на деца, които ходят на занимални. С  още по-лошо око се гледа на техните родители. Това го доказват и някои постове, не само в тази тема. За тези хора приоритет са кариера и  пари, а не здравето, спокойствието и обучението на децата им. ...
....

Само доколкото обикновено имат и друг избор, а не са го изпозлвали понеже така е най-лесно. Някои хора наистина нямат друг избор освен да оставят детето поне под надзор пък биоло и цял ден на училище. Иначе родителите се уважават от другите родители даже в такива теми според мен.

Но определено се гледа с много лошо око на родители, които не са заети, имат възможност да го спестят на детето това висене и цялата умора, включително шума цял ден, но така им е по-удобно. Просто хората са различни. Както и градовете и не винаги може да направиш каквото искаш.

Последна редакция: пт, 25 юни 2010, 10:35 от арт мама

# 91
  • Варна
  • Мнения: 2 378
арт мама,  Peace

Кой гледа с лошо око на деца, посещаващи занималня? Учителите определено не, съучениците  им не вникват навътре в ситуацията, родители...чии родители...

# 92
  • София
  • Мнения: 1 330
Имам чувството, че темата се превърна в преливане от пусто в празно.  Още в началото стана ясно, че едни подкрепят целодневното, други - не. Аргументите и на двете страни се изясниха отдавна. И като няма друго - започнаха нападки, защити, обяснения кой какво разбрал, прочел и т.н.

Отдавна се подчерта, че ЦЕЛОДНЕВНОТО ОБУЧЕНИЕ Е ПО ЖЕЛАНИЕ и е по-скоро пробен вариант. И всеки си решава лично какво да избере и ЗАЩО да го избере.


Хайде, мами,  Peace Peace Peace

# 93
  • Мнения: 23 222

Отдавна се подчерта, че ЦЕЛОДНЕВНОТО ОБУЧЕНИЕ Е ПО ЖЕЛАНИЕ и е по-скоро пробен вариант. И всеки си решава лично какво да избере и ЗАЩО да го избере.

Целодневно обучение по желания за мен си е чистя занималня.Ако 1/2 от децата си тръгват на обяд,то не можем да говорим за еднакво покриване на учебен материал,който тези деца ще изшуснат реално.Затова аз лично не виждам каква ще бъде разликата между ЦФО и досегащната занималня??!!

# 94
  • София
  • Мнения: 1 330

 ДесиХ3, Ето това и аз изках да попитам. Защото Директорката твърди, че има разлика. Големият посещаваше занималня. Сега за малкия казват, че ще е ЦО, а не занималня.

При подаването на документите изрично писахме какво желаем. И паралелките, казват, че са сформирани съобразно желанията ни  newsm78

Но имам предчувствието, че ти си напълно права !
Доколкото знам, при ЦО има часове и следобед - от леките.........

Съвсем се  Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

# 95
  • Мнения: 9 990

Отдавна се подчерта, че ЦЕЛОДНЕВНОТО ОБУЧЕНИЕ Е ПО ЖЕЛАНИЕ и е по-скоро пробен вариант. И всеки си решава лично какво да избере и ЗАЩО да го избере.

Целодневно обучение по желания за мен си е чистя занималня.Ако 1/2 от децата си тръгват на обяд,то не можем да говорим за еднакво покриване на учебен материал,който тези деца ще изшуснат реално.Затова аз лично не виждам каква ще бъде разликата между ЦФО и досегащната занималня??!!

Аз доколкото знам се провежда анкета за всяко училище.Т.е взима се решение на местно ниво.При нас се попълваха анкетни карти и според тях под 50 процента са желаещите за целодневна форма.Парадокса е обаче, че част от тези, които не желаят целодневната форма записаха децата в занималня.Занималнята е претъпкана поради тази причина, защото  за 4 класа има две занимални, значи в тези две занимални събират децата от 3 класа грубо казано. CrazyПоради тази причина моето дете посещаваше тази година съвсем друга занималня.
Та-ако едно училище е взело решение и въведе целодневната форма, то следа тези, които записват децата си там да се съобразят с правилника може би.Така поне на нас ни обясниха.Ако не желаят-да се преориентират към училище с полудневна форма.

Разликата между занималня и целодневно обучение е не в материала, а във времето, за което се взима-разтягат се нещата просто за целия ден, а не се взима двойно материал.Добавят се повече часове за физическо, рисуване, пеене и творческите предмети като цяло, като се отделя  един час за подготовка на домашни.Сега се взима всичко сутрин, като физическото е сведено до минимум, а следобяд занималнята предполага само писане на домашно и след това игра.
Целодневното би приключвало някъде към 4 най-късно, а занималнята е до 6 вечер.Това са разликите при нас специално, при другите-не знам.Т.е при нас варианта целодневна форма е доста по-олекотен и приятен от часове+занималня.Да, сутрин са часовете по родна реч/писане/четене, математика, следобяд са по-леките.

# 96
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Поне за предстоящата уч. година 2010/2011, ЦФО е = на учене до обяд + занималня след 13:30ч.
Мога да си зарежа главата + поне 2 пръста.

Така, че няма никакъв смисъл да наричаме нещата с по-нови и модерни имена. Замисълът си е все същият.

# 97
  • Мнения: 26
quote author=bilijan link=topic=501775.msg15556164#msg15556164 date=1277441148]
    Винаги се е гледало с лошо око на деца, които ходят на занимални. С  още по-лошо око се гледа на техните родители. Това го доказват и някои постове, не само в тази тема. За тези хора приоритет са кариера и  пари, а не здравето, спокойствието и обучението на децата им. Аз  съм против целодневното. Децата ми са още малки, но като дойде време за училище, няма да ги оставя там за отглеждане, а ще ги водя за обучение.
[/quote]
Съвсем определено никой от моите близки и познати не гледа с лошо око нито на децата, посещаващи занималня, нито на техните родители - става въпрос за хора, които работят и най-нормалното нещо на света е да поверят децата си на отговорни хора, които да им помогнат с домашните и да бъдат под наблюдение.
Много съжалявам, че моето дете сега завърши първи клас и нямах възможност да избирам вариант целодневно обучение.

# 98
  • Варна
  • Мнения: 2 378

Отдавна се подчерта, че ЦЕЛОДНЕВНОТО ОБУЧЕНИЕ Е ПО ЖЕЛАНИЕ и е по-скоро пробен вариант. И всеки си решава лично какво да избере и ЗАЩО да го избере.

Целодневно обучение по желания за мен си е чистя занималня.Ако 1/2 от децата си тръгват на обяд,то не можем да говорим за еднакво покриване на учебен материал,който тези деца ще изшуснат реално.Затова аз лично не виждам каква ще бъде разликата между ЦФО и досегащната занималня??!!

Няма да има разлика. А да не говорим, че ще е абсудд и невъзможно учебен материал да се преподава следобед. Тава всъщност къде е поместено и изобщо има ли го като вариант официално някъде?

# 99
  • Мнения: 134
А уважение ли е да наричаш работещ родител-захвърлил детето си в толкова гадно място като училището?

Ето моите думи:
В нашето училище над 90% от родителите искат целодневно. На родителската питаха все за това. Аз обаче познавам майки, които не работят и пак записват децата си. Това явно е начин да си осигурят спокойствие за сметка на децата.

 Къде точно видя думите захвърлил и гадно?



# 100
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Е, в училището , където записах синковенца казаха , че обучението ще е ЦФО. Това значи - 2 учителки се редуват през целият ден, както се редуват часовете по предметите , и самоподготовката. Паралелките ще са сформирани по желание на родителите , като за тези , които няма места в паралелките с ЦФО / в случай , че има такива/, ще има платена занималня!
 За протокола - аз съм против ЦФО, записах детето си на 1/2 ден. Ще го прибирам и ще се учи да си подготвя домашните и уроците сам. Вече минах веднъж по този път и се уверих, че е възможно!
 Лично аз съм доволна , че имах възможност да избирам!
 Успех на първолаците   bouquet  !

# 101
  • Мнения: 9 990
А уважение ли е да наричаш работещ родител-захвърлил детето си в толкова гадно място като училището?

Ето моите думи:
В нашето училище над 90% от родителите искат целодневно. На родителската питаха все за това. Аз обаче познавам майки, които не работят и пак записват децата си. Това явно е начин да си осигурят спокойствие за сметка на децата.

 Къде точно видя думите захвърлил и гадно?





Такова е цялостното усещане от заключението, че Някой си осигурява спокойствие, оставяйки си детето.И аз се сетих, че познавам Една такава жена.Не работи, но има причина да е избрала детето и да е целодневно на детска градина.Същото е и с училището.Не съм те цитирала, а ако съм- е било в друг аспект и не коментирам само и единствено твоето изказване.Коментирах изказванията принципно в този тон.Не сме ние тези, които определят кой си осигурява и кой не спокойствие.Едва ли не училището е най-долнопробното място на света.Наистина част от постовете звучат така и носят такова послание.А родителите предпочели целодневната форма са незаинтересовани, осигуряващи си спокойствие.

В нашето училище щеше да има разлика, ако имаше целодневно-описала съм я-часове и след обяд и приключване по-рано за деня.Занималнята предлага на този етап само бавене на децата, докато ги прибере някой.При ситуацията много желаещи за занималня наистина писането на домашно там точно ще е безсмислено и може би проформа.При целодневната форма нашият клас щеше да си остава 19 деца и по-адекватна самоподготовка, а при варианта занималня децата са 38.
Целодневното приключва до 16.00 най-късно, а занималнята е до 18.30.

Али, разбира се, че е възможно и родителя да си прибира детето и да помага за домашното, стига да не работи или да е с професия, предполагаща свободен следобед.

ПП.Изобщо, оставам с усещането че сме се превърнали в нещо гнило всеки срещу всеки.Няма угодия за нищо.Ако си секцио-не си раждала, ако си се пънала-не си наред, ако кърмиш-що кърмиш, ако не кърмиш-как не те е срам да не кърмиш, ако детето е на ясла-аууу, как си го зарязала, ако не е на ясла -ауууу ма що ги тарантутиш, ако го гледа баба му-пак зле, ако го гледа гледачка-още по-зле, ако ти си го гледаш-пак зле, ако работиш си кариеристка, ако не работиш си загубена домакиня вмирисана на кюфтета, ако е на занималня-защо си го захвърлила там, знаеш ли колко е гадно, ако не е на занималня-друго.И така до безкрай.Гледах една тема-ако са породени децата-зле, ако са с едикакжа си разлика-пак зле.Ако е Бойко Борисов на власт -зле, ако не е той-пак зле.Ако си в града-зле,ако си пришълец-още по-зле.И до кога така?Една тема без назидание не е останала и размахване на пръст за нещо си. Tired

Последна редакция: пт, 25 юни 2010, 17:56 от Jizzlobber

# 102
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Али, разбира се, че е възможно и родителя да си прибира детето и да помага за домашното, стига да не работи или да е с професия, предполагаща свободен следобед.

 Да , наистина е необходимо време , за да се прибере детето от училище. Не е задължително обаче , домашните да се пишат заедно с родителя. В 1 кл. нещата са елементарни , иска се само упражнение. Това е едно от нещата , заради които съм против ЦФО , а именно , че децата трудно се научават да са самостоятелни!
 Другото нещо , което ме кара да съм против е , че не е редно детето да дъвче едни и същи неща по  няколко пъти. Ако детето има нужда от повече писане - да пише , ако му е трудна математиката - да решава задачи. Точно тук според мен е проблемът при целодневното обучение. Там всички пишат и учат по един и същи предмет, и не се набляга на това , което е трудно за детето. Резултатът - упражнения с родител в събота и неделя , за да се изгладят трудностите.
 Е, това си е моето мнение  Hug!

# 103
  • Мнения: 9 990
Именно.И точно това щеше да даде целодневната форма при нас.Занималнята е по-лошия вариант.Методиката щеше да е такава, че тези, които се нуждаят от писане повече-щяха да пишат а тези, които сричат-да четат и т.н.Т.е. едно и също ще е за задължителните часове, които и при двете форми ще присъстват, но през останалото време -строго индивидуално.При 38 деца това е ясно, че няма да се случи.Това ни бе обяснено, но тези, които най-много се вайкаха колко ще са натоварени-те си записаха децата на занималня, където не знам какво точно очакват, че ще се случва.От една страна-нямат нужното време, на работа са, от друга-хем не искат целодневно , хем занималнята е претъпкана.Това при нас е разликата между занималня и целодневна форма.Мисля, че не е малко.
На този етап съм избрала за детето си друг тип занималня, с много по-малко деца, именно заради самостоятелността/детето ми чудесно се ориентира само, дрои заради факта, че му се налага ползване на градски транспорт и смяна на квартала за занималнята, там са деца от различна възраст-1-4 клас и най-малкото няма как да  дъвчат едно и също/Категорично аз домашни не пиша с детето, напротив-то само пише-аз само преглеждам.

# 104
  • Мнения: 2 898
В 1 кл. нещата са елементарни , иска се само упражнение.

Ali_sun, написала си много верни неща, но не съм съгласна с горецитираното. Лесно е за нас. Лесно се струва и на по-будните и подготвени деца. Но всъщност, 1 клас е нещо много, много сериозно и отговорно. Фонетиката, правописните и правоговорни правила, писането под диктовка / при което се иска практическо прилагане на правилата /, създаването на собствен текст и преразказването на чужд в исканото глаголно време не е никак елементарно.
И да, още в 1 клас детето трябва да се учи на самостоятелност.

Общи условия

Активация на акаунт