А иначе децата могат и до 22.00 да са на занималня, като няма къде да отидат
Целодневната форма на обучение я знам много добре, защото аз бях от онзи набор хлапета, върху които първо я експериментираха-така наречените 6годишни Та как беше при нас? Закуска в столовата, учебни занимания, обяд-първо, второ, трето, после сън, следобяд закуска , занимания и всеки се прибира. Всичко това естествено по Тошово време, когато държавата отпускаше пари за образование. Е ако сега предложат подобно нещо, но надали. Откъде пари? Сега мазилката ще падне по главите на децата.
И все пак честно казано ако трябва да се върна назад бих предпочела да се прибера вкъщи вместо да оставам следобяд в училище. Проблеми с домашни и учене не съм имала, защото бях от така наречените 6-7деца, с които г-жите, другарките тогава, обичат да работят. Зубрачка, натегачка, вечно вдигаща ръка. Но ако бях свито детенце обаче с потенциал, дали щях да изпъкна на фона на 25-30 хлапета. Да не забравяме, че преди имаше и дисциплина, а сега по-големите ученици изсипват кошовете с боклук на главата на г-жата и никой не ги гони, щото училището е на делегиран бюджет и колкото повече, толкова по-добре. Ден да мине, друг да дойде.
Да не се лъжем. Сегашните огромни паралелки, сегашните мизерни условия не могат да осигурят една нормална целодневна форма на обучение. Трябва да са до 15 деца в клас, за да се работи нормална и да бъде обхванато всяко детенце и да се провокира неговия потенциал, училищата да са със съвременни, близки до домашните материални бази, да има осигурена здравословна храна, за да се осигури нормален престой на тези деца там. При това положение бих оставила детето си на драго сърце.