Ползвали сте Сугестология и Сугестопедия при изучаване на чужд език?

  • 120 977
  • 202
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 62 595
аВярно, че го губя! Явно темата все повече заприличва на секнатска. Оооо, да ударим чело в НОвата Истина!

А не ви ли прави впечатление, че има един ефект на махалото? Минат, не минат трийсетина години, и хората започват да си мислят, че винаги в миналото се крият някакви неоткрити истини, разбира се, велики такива? Особено във времена, когато всичко е объркано, несигурно и се сменят ценностите, а хората нямат ясна представа какво става и накъде ще се променят нещата, но знаят, че не са доволни от това, с което разполагат. Тогава започват да се ровят в миналото с надеждата точно там да открият някаква забравена, но гениална основа, на която да стъпят.

Приключвам с тази тема!

# 61
  • Мнения: 2 761
Току-що видях на сайта на Лозанов,че международната научна конференция по сугестопедия е насрочена за 22-24 юли в Сливен.

Ето и едно интервю с Ванина Бодурова:
http://www.agencia-sliven.com/index.php?id=21975

# 62
  • Мнения: 0
Да, ползвала съм сугестопедията за изучаване на английски език. Системата е невероятна.  Препоръчвам я на всички, които се интересуват.

# 63
  • Мнения: 4 841
Да, ползвала съм сугестопедията за изучаване на английски език. Системата е невероятна.  Препоръчвам я на всички, които се интересуват.

 smile3501 Браво на теб за усилието, че се регистрира специално, за да споделиш този факт!

# 64
  • Мнения: 40
Не мога да не се включа в дискусията.
Защо са измислени всички машини за обработване на земята, ами сигурно можем и без тях, понеже имаме много време за губене, можем да ходим да си я обработваме ръчно, даже ще сме доволни, тъй като ще се лее пот и ще ни е трудно.  newsm78
Методът е страхотен, никога не ми е хрумвало, че някой може да види нещо мистично в него. Хората не изучават езици само за да станат филолози или лингвисти. Изучават ги бизнесмени или хора, които ще ходят на почивка, или който и да било. Ако следващия месец отида на почивка в Япония, Китай или Дубай, едва ли ще си помисля да седна да уча японски, китайски или арабски, пишейки думите по 20 пъти. Може би точно по тези езици все още няма обучени преподаватели, но аз лично бих се радвала, ако в бъдеще има. След като имаме възможност да пестим ВРЕМЕ и да ни бъде приятно, защо да не се възползваме!!!  Grinning

# 65
  • Мнения: 25 610
Ако следващия месец отида на почивка в Япония, Китай или Дубай, едва ли ще си помисля да седна да уча японски, китайски или арабски, пишейки думите по 20 пъти. Може би точно по тези езици все още няма обучени преподаватели, но аз лично бих се радвала, ако в бъдеще има. След като имаме възможност да пестим ВРЕМЕ и да ни бъде приятно, защо да не се възползваме!!!  Grinning

Това ми прозвуча като: "Ако следващия месец отида на море, а имам нужда да сваля някой и друг килограм, едва ли ще седна да спортувам по 20 минути, вместо да пийна едно чудодейно хапченце за отслабване. След като имам възможност да пестя време и да ми е приятно, защо да не се възползвам!!!"  Laughing
Често лесните и преки пътища крият рискове и не всеки е склонен да ги поеме. Аз не съм убедена, че методът е безопасен. Имало е в миналото проблеми,  които са потулени и затова са били спрени експериментите в тази насока.
Но пък всеки си отговаря за тялото и психиката. Въпрос на избор. Друг е въпросът, доколко е информиран този избор.

# 66
  • Мнения: 5 370
Сравняването на изучаване на език - мисловна, интелектуална дейност - и сеитбата ми е изключително елементарно и неподходящо.
Разберете, че ученето на език не може да е наливане с фунията. Иска се труд, иначе после се чудим и дивим при четенето на преводни книги какво, аджеба, е искал да каже преводачат, пардон, авторът. Laughing
Ако беше толкова елементарно, специалност "филология' нямаше да има въобще.

# 67
  • Мнения: 40
Колко щеше да е им е лесно на хората, ако се бяха научили да четат между редовете. Пак нищо не сте разбрали от това, което съм написала. Да не би така да сте чели и за метода?  Laughing

# 68
  • Мнения: 1 849
Виж сега,аз не съм никак религиозна,но съм чела малко и Библията,която възприемам по съвсем различен начин,отколкото вярващите.Та там доколкото си спомням пишеше нещо от сорта "Бъдете като децата".

Сега се питам като не ви интересува метода какво правите в тази "рекламна" тема?

Какво ти вади очите Библията не разбрах!?
В нея стиховете не се вадят извън контекста. За да станем като деца се има в предвид, че трябва да се доверяваме на Бога както децата се доверяват на родителите си. Но за сметка на това се говори за вълци в овчи кожи и достатъчно много предупреждения за лъже учители.

Темата е абсолютна реклама, като се има в предвид, че половината алтернативен под форум се е изсипал тук и размахват пръст кой да пише по темата и кой не!
Чакам отново да ме наречеш идиот.

Всеки има право да си учи и да си прави с душата каквото си иска, но това да се практикува върху деца е абсолютно недопустимо. Всеки си хвали неговата методика, тя е най-работеща и неповторима... Въпроса е, защо методи за които е ясно, че са окултни се натискат да се прилагат върху деца!? Защо ние като майки не реагираме такива методики да не се прилагат в училищата и ако някоя майка толкова и се е приискало да си води детето на школа?

Странно, защо всички разпространители на окултни педагогики процедират по един и същ начин. Не искат да си плащат за реклама, не допускат инакомислещи в темите си и ги наричат консервативни? Същото правеха и преди привържениците на валдорфската педагогика, сега и тези... уж сте духовни хора, а не мислите, че има правила и те трябва да се спазват.

Пак казвам всеки да си живее както си иска. Но окултни учения в училищата нямат място!

# 69
  • Мнения: 1 849
Това ми направи впечатление по въпроса:
http://www.sibir.bg/index.php?page=displayTopic&id=2429&tid=66091

И тези линкове:
Правени експерименти с внушение на деца в СССР:

http://www.youtube.com/watch?v=IlaMpXE2uO8&e
http://www.youtube.com/watch?v=w1e4kffwaus&feature=video_response

# 70
  • Мнения: 2 761
Мигито,изясни ти кога изучи метода, и в какво се заключава "окултното" в тази педагогика?Ако няма какво да кажеш по темата,просто я подминавай-ползата е най-вече за теб.

За останалите,които се интересуват от "безплатната рекламна тема" пускам следващото видео:
http://www.mayomo.com/89128-suggestopedia-d-r-lozanov-lecture


# 71
  • Пловдив
  • Мнения: 686
Четох в книгата на Браян Трейси за метода на проф. Лозанов. Прочетох и коментарите ви от миналата година. Изкарах курс 1-во ниво по английски по тази система от 27.09.2010 и ооооо чудо:
НЕ умрях, нито се побърках!
Като се има в предвид, че нито си падам по окултното, нито по НЛП-то и други тем подобни.
Честно не мисля, че системата е окултна.
За тези, които се интересуват по-подробно обяснявам какво правихме там:

В първо ниво се вземат 2/3 от цялата английска граматика. Упражненията се правят устно, на висок глас така, че да се чуваш ти самият какво говориш и да свикнеш да си чуваш гласа на чужд език/да не се стресираш, като си чуваш гласа на чужд език/. Толерират те да говориш .... НЕ ТИ СЕ КАРАТ, дори да грешиш, а деликатно ти суфлират. Някой текстове се учат под формата на песни. Там където го учех, в самата стая има кафе, чай и бонбони, машина за вода и по всяко време можеш да станеш да си налееш и да седнеш отново на масата. Таблата с граматиката за съответното ниво са окачени по стените и можеш да ги гледаш по всяко време. Измисляш си ново английско име с което караш от началото до края на курса.... Измисляш си нова професия и нова биография. Изобщо там си това, което искаш да бъдеш по принцип.
Към самия учебник ти дават преводите на всеки текст ред по ред. Пишеш по самият учебник това, което искаш да си опишеш. Непроменяемите изрази се заграждат в текста. Няма домашни. Учебника за 1-во ниво е от 5 модула и информацията от 1-ви модул се превърта 5 пъти под различна форма до края на курса.
Ученето става като вкъщи за 10-15 мин. прочиташ това, което си учил за деня. До 10 дни след края на курса си почиваш и после сядаш отново и преговаряш целия учебен материал с твое темпо още 1 месец./Аз понеже съм мързелива и не го направих, сега когато ще записвам второ ниво, преговарям здраво ден след ден първото/. Казват, че чак на 3-то ниво се учиш да пишеш, но аз на това не се "вързвам" и сега преписвам урок след урок....
До колкото сванах идеята е да започнеш да говориш без да се притесняваш, че ще грешиш и без да се замисляш. Учителката ни каза, че имало хора, които като не знаят 1 дума в изречението не казвали цялото изречение. Винаги ни е казвала:"Започнете изречението, а думата ще я наместим вътре". Казва също, че ученето на език било като при децата. Имало деца, които рано проговарят, но пък говорят с много грешки. Имало и деца, които късно проговарят, но пък проговарят граматически правилно от веднъж. Всеки е различен тип и трябвало да се съобразяваш с типажа.

Извинете, че писах толкова подробно по темата, но когато аз самата търсех информация по нея, никъде не намерих подробно какво точно се прави и какво не се прави в курса. А и повечето мнения са на хора, които "без да са опитали яденето" викат "осанна!" или "разпни го!". За мен системата е добра, но има още какво да се пипне по нея за да стане перфектна.

Казват, че във 2-ро ниво се правели цели разкази, но ще видим! Като го започна ще пиша, а може и да не пиша .... ще видим

Последна редакция: пт, 11 мар 2011, 11:56 от sylya

# 72
  • Мнения: 1 849
А и повечето мнения са на хора, които "без да са опитали яденето" викат "осанна!" или "разпни го!". За мен системата е добра, но има още какво да се пипне по нея за да стане перфектна.

Не е необходимо човек да стане наркоман (например), за да разбере, че нещо не е добро, нали?

Много неща се развиват на подсъзнателно ниво и не винаги самия човек може да разбере настъпващите промени в психиката му...

Но това с разхождането за кафе по време на урок е направо култово...  ooooh!

# 73
  • Мнения: 11
Ще се включа и аз, макар да съм запозната само най-основно със системата и да не съм капацитет като някои от изказалите се в темата, т.е. познавам системата доколкото сме я изучавали в университета и ни беше организирана среща с доц. Лозанов, на която той ни показа на практика най-общо как работи системата върху нас - студенти английска филология, 3 курс мисля, че бяхме. По-точно системата ни я демонстрира негова асистентка, а той само ни обясняваше някои неща. Бърникане в мозъка аз лично не видях, по-скоро беше под формата на игра, в много приятелска свободна атмосфера и се наблягаше на повторението доста, някак всичко поднесено под формата на игра (по спомени поне така ни демонстрираха). Оценка на системата като ефективност не мога да дам - има достатъчно статистики  за това. Това, което на мен ми направи хубаво впечатление и за мен лично е голям бонус е, че по този метод до голяма степен се преодолява "бариерата/срама/притеснението" или каквото искате го наречете, от говоренето на чужд език (на мен лично ми трябваха мнооого години и много активни контакти с чужденци, докато се отпусна като хората, въпреки че го уча езика от както се помня и ми е професия и т.н.).

Но доколко един курс в школа може да свърши работа, не съм толкова убедена. Аз доколкото  помня (че не съм ги чела тези неща от години) много фактори оказват влияние - средата, в която се провежда обучението, преподавателя - даже гласът му, интонацията и т.н., за които неща се изисква много дълго обучение. А прочита на книгата и изкарването на някакъв курс далеч не са достатъчни, за да може човек да преподава по методиката... но все пак аз не работя като преподавател и не мога да се изкажа категорично, като Анадриел например...

 

# 74
  • София
  • Мнения: 1 253
Да се включа и аз с коментар по темата - когато бях малка първият ми курс по английски беше Института по сугестология и още пазя отлични спомени от този вид обучение. За мен, като дете под 10 години ми беше изключително интересно именно това да се разчупи обичайната учебна среда - от атмосферата, в която се провеждаше курса, през самия начин на изучаване на езика. Нямаше традиционна учебна зала с чинове, а удобни меки столове с приставка за писане; самите текстове в учебника увличаха ученика (още го пазя), пускаха ни материали на касетофон, за да чуем интонацията, изказа и ни насърчаваха да говорим. От позицията си на човек с над 24 годишен си опит с английския език (започнах рано - със започването на първи клас) - от частни учители, през курсове и езиково училище, лично смятам, че подобни форми, както и индивидуалните форми на обучение биха дали по-добри резултати от традиционните.

Общи условия

Активация на акаунт