помогнете за задача в 3 клас по математика...

  • 19 438
  • 44
  •   1
Отговори
  • Sofia
  • Мнения: 26 501
''Девет яйца струват 1лв.35ст.Колко струват три яйца?''... Синът  ми я реши,като намери колко струва 1 яйце и след това го умножи по 3 и получи колко стотинки струват трите яйца-45ст.,но според г-жата  решението е само 135 :3=45ст. Да,отговорът е същия,но кое е правилното решение?

# 1
  • Мнения: 1 175
''Девет яйца струват 1лв.35ст.Колко струват три яйца?''... Синът  ми я реши,като намери колко струва 1 яйце и след това го умножи по 3 и получи колко стотинки струват трите яйца-45ст.,но според г-жата  решението е само 135 :3=45ст. Да,отговорът е същия,но кое е правилното решение?
И двете решения са правилни.
Решението на госпожата е с една идея по-лесно за смятане, но вашето е по-универсално (ако бяха десет яйцата как щеше да ги раздели, за да стигне до 3 Simple Smile

# 2
  • Мнения: 348
И двете са вярни.Според мен няма значение как е решена стига да е правилно.

# 3
  • София
  • Мнения: 3 824
Когато аз бях ученичка помня, че учителката ни караше винаги да записваме решенията на задачите подробно. Например тази задача с решение 135:3 = 45ст нямаше да ми я признаят за вярна.
Щеше да иска да я запиша така:
--------------------------------------
1лв 35ст = 135ст
135 : 9 = 15ст срува 1 яйце
15 * 3 = 45ст сруват 3 яйца
---------------------------------------
Малко тъпо изглежда, но ни караха да записваме подробно Simple Smile
Сега ми прави впечтление че учителките искат тъкмо обратното, съкратено записване на решението. Имам дете във 2ри клас. Учителката иска от тях да се записва решението с възможно най-малко изрази.  Нямам нищо против това, но ще ми е интересно ако има някой учител тук да каже дали това е практика в сега и с каква цел се прави?

# 4
  • Варна
  • Мнения: 3 361
Това ми е било най-тъпо в училище. Взимат се някакви задачи в клас и после в къщи 1:1 трябва да се повтори модела, независимо, че задачата може да се реши и по друг начин.  Ами има и  деца , дето мислят, а не повтарят като папагалчета.
Иначе и двете са вярни, а учителката ви е тесногръда   bouquet

# 5
  • София
  • Мнения: 3 824
Това ми е било най-тъпо в училище. Взимат се някакви задачи в клас и после в къщи 1:1 трябва да се повтори модела, независимо, че задачата може да се реши и по друг начин.  Ами има и  деца , дето мислят, а не повтарят като папагалчета.
Иначе и двете са вярни, а учителката ви е тесногръда   bouquet

Simple Smile мда , но метода е същия, просто е съкратена една сметка -> 135 / 9 * 3 =135 / 3 = 45ст.

Подробното записване разбирам защо го искат - то е  за този който чете задачата, да му е по-лесно да разбере решението (това в случай, че се решават по-сложни задачи)  А иначе ми е интересно защо ги карат записват съкратено?

Последна редакция: чт, 18 мар 2010, 12:27 от Елл

# 6
  • Мнения: X
Когато аз бях ученичка помня, че учителката ни караше винаги да записваме решенията на задачите подробно. Например тази задача с решение 135:3 = 45ст нямаше да ми я признаят за вярна.
Щеше да иска да я запиша така:
--------------------------------------
1лв 35ст = 135ст
135 : 9 = 15ст срува 1 яйце
15 * 3 = 45ст сруват 3 яйца
---------------------------------------
Малко тъпо изглежда, но ни караха да записваме подробно Simple Smile
Сега ми прави впечтление че учителките искат тъкмо обратното, съкратено записване на решението. Имам дете във 2ри клас. Учителката иска от тях да се записва решението с възможно най-малко изрази.  Нямам нищо против това, но ще ми е интересно ако има някой учител тук да каже дали това е практика в сега и с каква цел се прави?
Хич даже не е тъпо!  Grinning И сега по повечето състезания до 4 клас задачите са или с избираем отговор, или с посочване само на отговора като някакво число. Като дойде моментът детето да се яви на състезание като олимпиадата, ЗМС или друго подобно му е трудно, ако по-рано не се е учило да описва решения. Да не говорим, че ако смята да кандидатства след 4 или 7 клас, пак ще се сблъска с изискването за подробно решение.
Що се отнася до издребняването в училище, аз съм виждала цяло уравнение задраскано като грешно, само защото детето накрая не беше съкратило 66/11.

# 7
  • Мнения: 24 467
Не мисля, че вариантът на г-жата е съкратен на първия. Просто смятам, че тя приема, че 3 яйца са 1/3 от цената на 9 и дели директно на три, без да преминава през цената на едно яйце.

# 8
  • Варна
  • Мнения: 3 361
Да, но 3 яйца не са нещо неделимо все пак. Една мама беше писала по-нагоре, ами ако се търсеше колко струват - 8, 10 или 11 яйца ? Добре е направило детето ,че е намерило колко струва 1 яйце първо. Така всяка една подобна задача би решило, иначе е някакво механично повтаряне на действие деление.  Ако това е била целта.


# 9
  • Мнения: 24 467
Това са просто различни подходи, а не съкратено решение на един.
Ако има допълнителен въпрос за друг брой- ще се премине през едното. Но при този само въпрос и така изписана е пълна и вярна. Не е механично действие показано от г-жата. Обясних защо. Авторката не пише, че учителката е сметнала за грешен предложения от ученика вариант. Вече ако последната държи само на своето- да, подходът й е погрешен, но не към задачата, а към предмета.
Освен това пък може целта на занятието да е била точно това- децата да се учат да делят- четвъртинка, третинка, половинка и затова и да е дала този начин.

Последна редакция: чт, 18 мар 2010, 13:25 от Judy

# 10
  • Мнения: 272
Детето няма нужда от помощ. решило си е задачата и е получило верен отговор.  bouquet
в този случай авторът на задачата е търсил рационално решение, т.е детето да се сети че 9 е кратно на три, иначе щеше да заложи други числа (примерно десет яйца да струват 1.
40лв. и колко струват 3 яйца) Laughing.
учителката трябва да приеме всяко решение, дори и ако детето е нарисувало яйцата, както правят в предучилищна. явно тя се е ръководила единствено от Ръководството на учителя, което следва всеки учебник.  Thinking

# 11
  • Варна
  • Мнения: 3 361
''Девет яйца струват 1лв.35ст.Колко струват три яйца?''... Синът  ми я реши,като намери колко струва 1 яйце и след това го умножи по 3 и получи колко стотинки струват трите яйца-45ст.,но според г-жата  решението е само 135 :3=45ст. Да,отговорът е същия,но кое е правилното решение?

Аз така разбрах, че госпожата не е приела решението на детето.

# 12
  • Sofia
  • Мнения: 26 501
ОЩЕ ЕДНА ЗАДАЧКА,КОЯТО НЯМАШЕ 2 ЕДНАКВИ ОТГОВОРА...И двете г-жи на двата 3- ти класа даваха различни отговора:                      В едно денонощие колко пъти минутната стрелка минава над часовата?   0ч.,1ч.....мин.,.....,12ч.,13ч.....мин.,....,22ч....мин.,Значи.........пъти.

# 13
  • Мнения: 272
ОЩЕ ЕДНА ЗАДАЧКА,КОЯТО НЯМАШЕ 2 ЕДНАКВИ ОТГОВОРА...И двете г-жи на двата 3- ти класа даваха различни отговора:                      В едно денонощие колко пъти минутната стрелка минава над часовата?   0ч.,1ч.....мин.,.....,12ч.,13ч.....мин.,....,22ч....мин.,Значи.........пъти.

според моята логика newsm78,намирам че отговорът е 24 пъти.
часовата стрелка за едно денонощие обикаля 2 пъти циферблата.
минутната стрелка за един час обикаля един път циферблата, т.е. един път двете стрелки се срещат.
съответно 12*2=24 часа в денонощие = 24 пъти мин.стрелка минава над часовата.

# 14
  • Мнения: 37
и аз да се изкажа:)
1.и двете решения са верни
2.не съм запозната, но в кой клас учат кратни? ако точно това е бил урока, може би затова учителката така да е казала, но ако не е
3.и кажи на госпожата, че на твоето дете мисленето се казва логично и тя трябеа да насърчава различни методи. една задача може да се реши по няколко различни начина, важното е резултата да е еднакъв
поздрави на детето!!!

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт