Програма за интеграция на деца със СОП

  • 14 353
  • 196
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 463
klorans сигурна ли си, че проблемът на твоят син са различните деца? Толкова много деца изживяват стрес в ДГ, дори в такива групи, които няма "ненормални" деца.

Да беше попрочела малко от темата, все пак. Така само пишеш неща наизуст, без реално да вникваш в проблема.
Клоранс, съжалявам, че така се е получило. Според мен наистина за детето ти ще е най-добре в къщи. За другото дете, както и за цялата група не виждам полза от така наречената в случая "интеграция". Не проумявам защо майката не желае ресурсен учител, нито да направи това, което е нужно от нейна страна. Вие наистина не можете да я задължите, щом и Дидиа, която е наясно с нещата казва така. Жалко, както за болното детенце, така и за всички останали.

# 166
  • София
  • Мнения: 10 395
Извинявам се ако съм обидила някой.ЗА мен дилемата приклю4и.Моят син няма да ходи на градина до септември.1-те 2 м. беше добре.После взе да се напикава дето досега го е правил много рядко .От 2 години сме без памперс ,а се принудих да му слагат на обед.И накрая все да полу4ава растройство от притеснение.Пускам го здрав в понеделник и ето 4е ми звънят оф Ники пак се е наакал.Взимам го стои цяла седмица уж да го лекувам а тои се оправя още на другия ден.ходи само по веднъж и не е растройство.И по4на да заеква.Даже днес ходихме да му леят коршум.Жената каза,4е е много уплашен.От както е у нас вси4ко си е постаро му.Няма напикаване ,няма растройство. И за това край за тази у4ебна година.Още веднъж извинете и благодаря за съветите и за укорите . Wink
Съжалявам за това, което преживява детенцето.
Със сигурност би ни се искало, а най-вече на тебе, да знаем точната причина за стреса. Не се сърди, но вместо да говодиш да му леят куршум, по-добре го заведи ... не знам, при специалист? Важно е да разберете със сигурност причината, защото тмакар и сега избегната няма гаранция, че няма да се сблъскате с нея в по-късен етап. Пък и може да му останат много непирятни спомени с негативни последици за по-късно.
 Hug Гушки на мъника, скоро да му мине!

# 167
  • Мнения: 17
Дълго четох,дълго мислих,дали да заявя моята позиция и сблъскване с проблема-интеграция на деца със СОП.Дъщеря ми е във втора група на ДГ.Миналата година имаха в групата дете със СОП.Така и не се разбра каква точно е диагнозата на детето.По лошо беше ,че и родителите не я знаеха.Не мога да ги съдя,защото както в последстивие се оказа,са се лутали от лекар на лекар без реално да им помогнат.Факт беше,че в ДГ липсваше всякаква медицинска документаци.Мед.сестра казваше по документи това дете е като всички други.Факт беше,че това дете не беше като другите.Няма да изпадам в подробности около случки разни,но най-обезпокояващото беше,че детето беше агресивно.По думи на учителката агресията му се отключвала когато някой от децата започне да плаче.Да ама как да накараш 30 три годишни деца да не плачат цял ден.Моята дъщеря също беше пострадала от него.Изпищяла и той се хвърлил върху нея.Думите на госпожата бяха стана за секунди.Беше я ухапал по челото,с доста сериозна рана.Мисля че си представяте каква сила трябва да се упражни ,за да се получи този белег.Друго дете беше блъснал върху ръба на масата.Ресурсен учител се изпращаше по 1 час два пъти седмично.Никакъв друг специалист не работеше с него.Тези и няколко други случки ни провокираха с няколко родители да търсим контакт с родителите.Наистина се оказа ,че самите те не знаят към кого да се обърнат.Майка от групата помогна с контакт за добър невролог и успяха да диагностицират проблема.След прегледа се оказа,че освен другите проблеми детето е и с нарушения в центъра на говора.Думите на лекаря са били,че ако потърсили по-рано помощ сега детето ще е много по-напреднало.Сега детето посещава детски център за работа за деца със СОП и два пъти седмично го водят в групата в ДГ за по-няколко часа при децата.Наистина програмата е направена само на хартия,реално по места няма подготвени кадри,ресурсните специалисти не достигат.Дори стигнах до там да звъня на зеленият телефон на министертвото на образованието,за да питам наистина ли 2 часа седмично според тях са достатъчни за работа с такова дете.Отговорът беше -ами толкова са.Интеграцията е наистина двустранен процес.Но  в една група с 30 деца,1 педагог и 1 лелка за две групи,аз мисля че няма как се получи среда,която да е комфортна за двете страни.Истина е ,че медала винаги има две страни.Сигурна съм ,че в повечето случай лиспата на знания,обратната информация и комуникацията между родители и педагози поражда голяма част от недоразуменията.Ако по места има повече квалифициран персонал нещата можеха и да са по-различни и тук вместо да се разменят "любезности",да се учим (защото мисля,че нашето поколение има нужда)наистина да бъдем толерантни.

# 168
  • Мнения: 2 755
Попаднах случайно на тази тема и....... Sick
Анонимна, хора като теб ме отвращават.  Sick Ти, дори нямаш смелостта, да се покажеш зад никнейма си, и да изразиш открито позицията си. Доста тясно скроена си. Продължавай да гледаш детето си, пазейки го от различните, създавайки му един илюзорен свят, където всичко е от хубаво по-хубаво и утре, когато отиде в училище...... познай какво ще стане. ДГ не е задължителна, но училището е. ДГ е оазис, в сравниние с училището. Там има деца с всякакви проблеми - от невъзпитани до агресивни. Не крии детето си от проблемните деца. Научи го да "вирее" сред тях. Научи го да ги приема такива, каквито са. И не забравяй, че никой не е застрахован.

# 169
  • Мнения: 24 467
Ами нормално е да не се покаже. Тук се плюе на кило срещу всяко инакво мнение, като често населението не се и опитва да вникне в същността на идеята.
Четете темата, цялата, тя не е срещу децата с проблеми. Тук се обсъжда проблемът с програмата, а такъв има и той е голям.

# 170
  • Мнения: 463
Попаднах случайно на тази тема и....... Sick
Анонимна, хора като теб ме отвращават.  Sick Ти, дори нямаш смелостта, да се покажеш зад никнейма си, и да изразиш открито позицията си. Доста тясно скроена си. Продължавай да гледаш детето си, пазейки го от различните, създавайки му един илюзорен свят, където всичко е от хубаво по-хубаво и утре, когато отиде в училище...... познай какво ще стане. ДГ не е задължителна, но училището е. ДГ е оазис, в сравниние с училището. Там има деца с всякакви проблеми - от невъзпитани до агресивни. Не крии детето си от проблемните деца. Научи го да "вирее" сред тях. Научи го да ги приема такива, каквито са. И не забравяй, че никой не е застрахован.

Ееее, хайде попрочети и размисли малко, преди да пишеш такива пожелателни възвишени работи,  че и болдвани, без въобще да разбереш за какво става въпрос... То твоят пост е израз на "тясна скроеност" май...

# 171
  • Мнения: 2 755
Попаднах случайно на тази тема и....... Sick
Анонимна, хора като теб ме отвращават.  Sick Ти, дори нямаш смелостта, да се покажеш зад никнейма си, и да изразиш открито позицията си. Доста тясно скроена си. Продължавай да гледаш детето си, пазейки го от различните, създавайки му един илюзорен свят, където всичко е от хубаво по-хубаво и утре, когато отиде в училище...... познай какво ще стане. ДГ не е задължителна, но училището е. ДГ е оазис, в сравниние с училището. Там има деца с всякакви проблеми - от невъзпитани до агресивни. Не крии детето си от проблемните деца. Научи го да "вирее" сред тях. Научи го да ги приема такива, каквито са. И не забравяй, че никой не е застрахован.

Ееее, хайде попрочети и размисли малко, преди да пишеш такива пожелателни възвишени работи,  че и болдвани, без въобще да разбереш за какво става въпрос... То твоят пост е израз на "тясна скроеност" май...

Много добре знам за какво става дума.

Обяснявам всичко това, защото ако изобщо имате някаква способност и желание да се поставите на мястото на другите, би трябвало вече да разбирате, че както казах по-горе НИКОЙ НЯМА ПОЛЗА ОТ ТОЗИ ЕКСПЕРИМЕНТ, когато всичко се прави по-задължение.
Не смятам, че такива деца трябва да бъдат затваряни, нито смятам че са заразни! Тези глупости си ги измисляте вие, за да оправдаете грубото си държание! Но мисля, че те определено искат специално внимание и условия - подготвени учители, малки групи и постоянно наблюдение от психолог. Докато такива не бъдат осигурени това продължава да е мъчение за всички!
Значи, не смяташ, че тези деца трябва да бъдат затваряни, но в същото време пишеш : мисля, че те определено искат специално внимание и условия - подготвени учители, малки групи и постоянно наблюдение от психолог. Това означава, тези деца отново да бъдат отделени от "нормалните", т.е. те отново да са изолирани - отделна програма, отделни учители, отделно помещение..... За каква интеграция говориш изобщо? От всичко което си написала за твоята загриженост и желание да помогнеш, личи само лицемерието!!!
Това, което според мен трябва да бъде направено, е да се ограничи бройката деца в групите, да са не повече от 15 и да бъде повишена квалификацията на персонала. На този етап с тези огромни групи от 30 деца и демотивиран персонал, това уви, няма как да стане.


# 172
  • Мнения: 463
Ми да. За съжаление и ние в цялата тема досега стигаме до извода, че на този етап и при така съществуващите групи в градините програмата за интеграция е много трудно, а на места и направо невъзможно да се прилага...

# 173
  • Мнения: 24 467
Да де, именно безсмислието на разни програмки обсъждаме, не децата със СОП. И за програмата питаше авторката. Защото е родена саката /програмата/.

# 174
  • София
  • Мнения: 6 372
Това, което според мен трябва да бъде направено, е да се ограничи бройката деца в групите, да са не повече от 15 и да бъде повишена квалификацията на персонала. На този етап с тези огромни групи от 30 деца и демотивиран персонал, това уви, няма как да стане.

ами като знаеш, че не може да стане по този начин - защо плюеш по авторката, която точно същото като теб казва?!!
защо не прочетеш какъв може да бъде сумарният вреден ефект върху всички деца - и тези със СОП, и тези без СОП, от една недомислена и формално изпълнена "интеграция", която се свежда само до хвърляне на едно специално дете в градинската група и оправяйте се сами...

аман от прекалени светци и йезуити! мен пък ме отвращават такива като теб, Тонита.

# 175
  • Мнения: 2 755
Това, което според мен трябва да бъде направено, е да се ограничи бройката деца в групите, да са не повече от 15 и да бъде повишена квалификацията на персонала. На този етап с тези огромни групи от 30 деца и демотивиран персонал, това уви, няма как да стане.

ами като знаеш, че не може да стане по този начин - защо плюеш по авторката, която точно същото като теб казва?!!
защо не прочетеш какъв може да бъде сумарният вреден ефект върху всички деца - и тези със СОП, и тези без СОП, от една недомислена и формално изпълнена "интеграция", която се свежда само до хвърляне на едно специално дете в градинската група и оправяйте се сами...

аман от прекалени светци и йезуити! мен пък ме отвращават такива като теб, Тонита.
Не съм нито светица, нито йезуит. НЕ СЪМ и от онези майки, които с охота съдействат на учителките за изхвърлянето на проблемните деца от детските заведения.
Да, огромните групи в ДГ са проблем не само за децата със СОП, но и за другите. Но, това не означава да натикаме "неудобните" в глуха линия. Защото, те просто НЯМАТ друга алтернатива на този етап.
Може коментарът ми да е засегнал някого, но поне бях искрена, за разлика от анонимната авторка, която се опита да ни убеди в това, колко я е грижа за тези дечица, а всъщност става дума за тази загриженост.....

.... Най-притеснена останах от факта, че останалите деца се вцепениха от тази реакция, а учителката обърна гръб и се направи, че нищо не става. В къщи разпитах синът ми и той каза, че това дете така си се държи по принцип....
....Опитвам се да се поставя на мястото на тази майка и да си представя, че това можеше да е моят син, но от другата страна отново в съзнанието ми изникват тези 20 чифта потресени детски очички, които ме гледаха днес и не мисля, че е честно те да бъдат използвани като опитни мишки.Съжалявам ако съм обидила някого, но мен тази случка днес много ме разтрои и не спирам да мисля как се чуввстват тези 3-4 годишни почти бебета, които тепърва свикват с детската градина и всекидневно са подложени на подобен стрес, вместо да имат щастливо детство.
Толкова от мен.

Последна редакция: вт, 09 мар 2010, 18:30 от Tonita

# 176
  • Мнения: 24 467
А на мен пък точно авторката на темата ми звучи най- откровено.

# 177
  • София
  • Мнения: 6 372
Може коментарът ми да е засегнал някого, но поне бях искрена, за разлика от анонимната авторка, която се опита да ни убеди в това, колко я е грижа за тези дечица, а всъщност става дума за тази загриженост.....

.... Най-притеснена останах от факта, че останалите деца се вцепениха от тази реакция, а учителката обърна гръб и се направи, че нищо не става. В къщи разпитах синът ми и той каза, че това дете така си се държи по принцип....
....Опитвам се да се поставя на мястото на тази майка и да си представя, че това можеше да е моят син, но от другата страна отново в съзнанието ми изникват тези 20 чифта потресени детски очички, които ме гледаха днес и не мисля, че е честно те да бъдат използвани като опитни мишки.Съжалявам ако съм обидила някого, но мен тази случка днес много ме разтрои и не спирам да мисля как се чуввстват тези 3-4 годишни почти бебета, които тепърва свикват с детската градина и всекидневно са подложени на подобен стрес, вместо да имат щастливо детство.

а тази загриженост да не би да е нещо греховна? значи, дайте да подложим 20 деца на стрес, защото някой не си е свършил работата, само и само интеграция да има?

абе я ми кажи ти напълно откровено - одобряваш ли описания начин на интеграция - да хвърлят едно дете със СОП и диагноза от психиатричния спектър в група от 25 деца и абсолютно неподготвен за работа със СОП учител, детето със сОП да е в стрес, да прави кризи, останалите деца също в стрес, учителката да се прави, че нищо не вижда? одобряваш ли такваз интеграция и за кого е полезна тя? интеграция на всяка цена, толерантност било това - каква и към кого? толерантността не се учи по този начин, както и не можеш да научиш детето си да плува, ако просто го хвърлиш в дълбокото и да се оправя само...
освен това, толерантността винаги има две страни. ама нещо едната куца, обикновено...

# 178
  • Мнения: 588
да хвърлят едно дете със СОП и диагноза от психиатричния спектър в група от 25 деца
 Shocked  ooooh!

# 179
  • Мнения: 2 755
Може коментарът ми да е засегнал някого, но поне бях искрена, за разлика от анонимната авторка, която се опита да ни убеди в това, колко я е грижа за тези дечица, а всъщност става дума за тази загриженост.....

.... Най-притеснена останах от факта, че останалите деца се вцепениха от тази реакция, а учителката обърна гръб и се направи, че нищо не става. В къщи разпитах синът ми и той каза, че това дете така си се държи по принцип....
....Опитвам се да се поставя на мястото на тази майка и да си представя, че това можеше да е моят син, но от другата страна отново в съзнанието ми изникват тези 20 чифта потресени детски очички, които ме гледаха днес и не мисля, че е честно те да бъдат използвани като опитни мишки.Съжалявам ако съм обидила някого, но мен тази случка днес много ме разтрои и не спирам да мисля как се чуввстват тези 3-4 годишни почти бебета, които тепърва свикват с детската градина и всекидневно са подложени на подобен стрес, вместо да имат щастливо детство.

а тази загриженост да не би да е нещо греховна? значи, дайте да подложим 20 деца на стрес, защото някой не си е свършил работата, само и само интеграция да има?

абе я ми кажи ти напълно откровено - одобряваш ли описания начин на интеграция - да хвърлят едно дете със СОП и диагноза от психиатричния спектър в група от 25 деца.....

Отговарям ти, напълно откровено - това не е най-добрият начин, но на този етап това е ЕДИНСТВЕНИЯ шанс за интеграцията на тези деца. Къде отиват те, когато бъдат изхвърлени от ДГ? Има ли някаква алтернатива за тях? Няма. Питай родителите на деца със СОП, през какъв АД минават в усилията си да направят нещо в полза на детето си. Те са единствените на които им пука за проблемните деца.
Изразих ясно позицията си по този въпрос. Спирам да пиша по темата. Просто няма смисъл. Tired

Общи условия

Активация на акаунт