Защо родителите пишат домашни?

  • 3 222
  • 46
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 3 201
Анда, малко си объркала репликите, но както и да е.
Важното е да се изясни позицията по отношение писането на домашните от родителите.
Иначе си права, а и аз в никакъв случай не бих спорила с майка на бъдещ първокласник.
Не се впрягай толкова и... успех с важните предмети!
Цитат
Питали ли сте се защо разни калпазани често изпреварват отличничките от класа? ...
Защото майките им са им писали домашните???

вълшебница, получи ли вече отговор на въпроса, който терзае умната ти главица?

# 31
  • Пловдив
  • Мнения: 3 359
Тонита, на по-късен етап оценките могат да потрябват на самото дете, да речем за кандидатстване. Тогава ще има собствена мотивация да докаже наученото на учителя.
Тук тогава следва въпроса дали едно дете знае още в 8 клас какво точно иска да направи със себе си.Признавам си,че когато влязох в гимназията,аз изобщо не знаех какво искам да уча като висше образование.В един момент видях,че с по-голяма лекота уча по литература и езиците,така че някак много плавно се ориентирах именно към кандидастване именно с БЕЛ и английски език.Разбира се,след като човек е наясно какво иска и знае кои оценки ще му формират бала,той се стреми да положи максимални усилия точно по тези предмети.

# 32
  • Мнения: 5 877
Ако не знаеш, значи работиш за добра универсална диплома Simple Smile Също и ако искаш да си оставиш отворена възможността да решиш нещо друго.
По мое време пълната оценка от дипломата се взимаше независимо какво кандидатстваш. Имаше някаква система на удвояване и пр., но всичко имаше значение.

# 33
  • Пловдив
  • Мнения: 3 359
Когато аз кандидаствах,в ПУ само за икономическите специалности се изискаше цялата диплома.Може да е имало и за други също,но тъй като мен тогава ме вълнуваха особено филологиите,при тях се искаха оценките по БЕЛ и английски език.Сега предполагам,че в сайта на всяко уни може да се види кои оценки са балообразуващи,къде искат само по един предмет или два,и къде-средния успех от дипломата.При мен решаването дойде скоро след като ме приеха в гимназията,но в момента,когато влязох там,все още не бях много ориентирана

# 34
  • Мнения: 681
Май нещо се отклонихте от темата.
Аз никога не съм писала домашни и не смятам да го правя и за в бъдеще. Това е пълно безумие. След като напишеш домашно, означава че не вярваш в способностите на детето. Как ще се научи то само да се справя с трудностите и предизвикателствата? И винаги ли мама ще бъде наблизо за да оправи нещата? Аз съм категорично против, още повече че учителите винаги разбират кога домашното е написано от възрастен или друг човек, а не от самото дете. И кой в случая се оказва излъган?!

# 35
  • Разград
  • Мнения: 2 102
Досега никога аз не съм направила някое домашно на сина ми. Помогала съм му много, но нали затова съм майка все пак.
На мен също никой не ми е писал домашните, единствено баща ми ми помагаше с чертежите по "Труд и творчество"! Embarassed

# 36
  • София
  • Мнения: 1 861
Добре де, момичета, а къде слагате границата между "помагам" и "пиша" домашно? Питам, защото не познавам родители, които да пишат домашни в прекия смисъл на думата, ноооо (особено при малките ученици) помощта в много случаи е крайно необходима. Даже мислех да пусна тема с разни въпросчета, особено към тези, които твърдят, че децата им се справят абсолютно самостоятелно, относно разни "оригинални" задания от страна на госпожите, пък и от гениалните списвачи на учебници....

# 37
  • София
  • Мнения: 62 595
Помагането е в методическа помощ и обяснения КАК да се направи домашното. Тук имам предвид съвсем обикновените, текущи домашни. Например как се пише преразказ или съчинение или как се решават определени задачи по математика. Също понякога ми се налага да "превеждам" уроците по история и да се правя на тълковен речник и уикипедия едновременно. Ето, това е помощ! Благодарна съм на учителките на моите, че не си падат много по имзишльотини, които децата не могат да направят и се подразбира, че трябва родителят да пипне.

# 38
  • Мнения: 681
Според мен "пиша" и "помагам" са съвсем различи понятия. Да помогна на детето си означава евентуално да й подскажа  малко, да я насоча в правилната посока на мислене, ако се затрудни с някоя задача или нещо друго даже ако трябва и да я решим заедно. Обяснявам задължително решението, разяснявам как съм стигнала до това решение и попитаме дали е разбрала. Но това винаги е в тетрадката за упражнение и в никакъв случай със задачите които са дадени за домашна работа. Решава подобни задачи, а детето след това само решава и пише домашните си. Ако и аз се затрудня с решаването на нещо, тогава успокоявам детето и просто й казвам да попита госпожата за решението. Но след като тя се е пробвала да я реши, то може да каже на госпожата реда на мисли с които решава дадената задача и тогава госпожата да я насочи или поправи. А да напишем си означава просто да решим ние домашните и детето само да ги припише наготово.

# 39
  • Мнения: 1 210
Може даже да не преписва  Tired

# 40
  • Мнения: 5 877
"Помагам" значи да взема учебника, да прочета урока и да видя дали детето го е разбрало. Ако нещо не схваща, да го обясня аз. Да му дам по-лесна задача, да му помогна да я реши и когато успее, да му дам да реши задачата от домашното.
Т.е. да дублирам работата на учителя, не на детето.
Ще видим как ще е, де. Нашите не са писали с мен домашни.

# 41
  • Мнения: 734
Ами -  пишат домашни, защото нямат акъл да преценят кое е полезно за децата и кое не!
Това, че ще се представи добре в училище и ще изкара висока оценка с чужд труд е мечешка услуга. Домашното се дава за да се доразбере, приложи на практика и затвърди наученото.
В малките класове установих, че синът ми си пише домашните преди да си е прочел урока. Трябваше ми време за да го отуча. Оказа се, че се справя добре с домашните и няма нужда от помощ, ако първо си прочете и научи урока (формули, понятия и т.н.). Ако децата не си четат уроците преди да си напишат домашното е много ясно, че ще се затрудняват да си пишат домашните или ще правят грешки. Родителите като напишат домашното не помагат, а поощряват неученето и липсата на системност и старание. Допълнителни обяснения след прочетен урок - да, при така написаните учебници се налага понякога, обаче писане на домашни намирам за безумие.

# 42
  • Хасково
  • Мнения: 592
В първи - втори клас съм пратила домашните на дъщерями
Оцветявала съм и така нататък !
Сега пак и помагам когато нещо не разбира но и аз вече съм ги позабравила....
Но съм писала съчининия, преразкази  Mr. Green Mr. Green

# 43
  • Варна
  • Мнения: 6 878
anincenceto , хубаво но е интересно защо си правила и правиш това вместо нея?

# 44
  • Мнения: 1 210
anincenceto, ти си нашият човек.
Все пак, и аз искам да зная защо, пък после ще ти ръкопляскаме. Очевидно се нуждаеш от това.

Общи условия

Активация на акаунт