Как се обучават птици в слонско училище

  • 7 276
  • 125
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 1 575
Ако децата имат повече възможност за спорт и то не само, за да изразходват енергията си, само ще спечелят, защото спорта развива  качества.Така ще се справим и с агресията, която не произлиза от училището - смятам, че там само има възможност да се изрази.
Трябва да е задължително да учавстваш в отбор и това да влияе на успеха ти или поне да ти отваря възможности.Има толкова различни спортове - и за лидери(индивидуалните) и в групи и ако щете за не дотам атлетичните (шах) и въпреки многообразието, смятам, че е възможно училището да поддържа поне 3 дисциплини.
А за възпитанието - повтарям мнението си, че се създава у дома - чрез личния пример на родителите и този процес е сложен и комплексен, като и у-щето си има своето място в него, но есенцията идва от вкъщи!

# 121
  • София
  • Мнения: 958
Да, а също и както се спомена игри с кукли, театър, групови занимания, ролеви игри. Повече психолози в училище, също.

А за стремежа - разбира се, че е добре човек да се стреми към по-добро, но първостепенното да бъде това, което човек е, а не това, което притежава.
Притежанието замества празнота и не лекува нищо. Затова и психолозите определят като невротично лакомията, алчността, трупането и непрекъснатото желание да купуваш, да имаш или да постигаш. А етиката ги определя като зло. Така или иначе не помага.

Andariel - хареса ми да ми репликираш. Имаш много точен ум, говориш и доста конкретно. Моят е малко типично по женски объркан, но с интуицията си компенсирам.....  bouquet

# 122
  • Мнения: 7 821
Чета темата от началото. И ми прави впечатление, че никой не смята, че една от задачите е училището да научи децата на труд и постоянство. А това е много важно за да могат като излязат от него да се реализират в живота независимо с какво ще се занимават.
Мисля, че ние - родителите объркваме децата си. Ние им представяме училището като място където ще е преди всички забавно и интересно, а учителите и самата ни образователна система е насочена към към труда и от тук децата са объркани и разочаровани. Имат едни очаквания, а получават друго в действителност.
То труда и постоянството май напоследък не са много добродетели де  Wink.

# 123
  • София
  • Мнения: 62 595
Добре направи, че напомни. Според мен това се подразбира и затова никой не го е споменал. Дори мисля, че нашенското образование е доста скучно и архаично и затова много постове са в посока да стане по-интересно за децата. Писането на домашни е учене  на постоянство. Да не забравяме, че масовото образование и училище е изкуствена система, чиято цел е да предаде някакви човешки знания на голямо количество деца за кратко време. Затова и те не могат да се учат по естествения и по-дълъг начин, както са се учили децата преди измислянето на училището.

# 124
  • Мнения: 1 575
...Разбирам, но само до някъде стремежа да се опростят усилията, които трябва да положат децата, за да научат нещо.Това ми се струва обаче порочно, защото ако не ги научим от малки да полагат усилия и да се "напрягат" да учат (то най-точната дума е да се "научат" да учат), всъщност няма да им направим услуга.Купон може да има във всичко, а и купона е за да се отпусне човек след положени усилия  Wink!...

...Ако трябва да се тръгне от някъде - това е дисциплината в у-ще.Много криворазбрани свободи имат днес учениците.Ако зависи от мен - здрава дисциплина с мерки, които могат да се прилагат.Тогава вече ще се повиши и успеха, мотивацията на децата - те сега не ходят на у-ще поради правилните причини ...

...Училището трябва да създаде навици и да те ориентира какво те влече...

...За мен то трябва да даде основна представа за отделните клонове на науката, трябва да възпита дисциплина за работа с хора, търпимост и също важно нещо - да направи от децата ни колектив, да ги научи да се подкрепят, да си помагаг...такива неща...

Не споменавам точно думата трудолюбие и постоянство, а дисциплина и морал...но имам и тези неща в предвид Grinning
п.п. за сега при нас писането на домашно е преписване на урока - на постоянство да го прави го уча аз...

# 125
  • Мнения: 1 575
Мисля, че ми се оформя идея за съвременно училище, но реализацията е зависима от финанси - дали държавата ще ги осигури или директора на школото - тук трябва да се мисли чие задължение е и какви начини да има.Та - в една идеална ситуация си представям децата да са заети по цял ден - сутрин теория, следобед практика - възможно е и при малките и при големите.Дребните - писане на домашните, т.е.практическо приложение на преподаденото - дали ще е диктовка, разказ, съчинение, решаване на задачи, пресъздаване на някоя част от историята със сценка или посещени е на музей(където има такива) - без значение.Големите да си правят колективни и самостоятелни курсови работи, опити,търсене на инфо в нета (който да е ограничен...),като за целта да се ползва базата на у-щето - да има комп. зали, библиотека и т.н.И задължително просторен салон за спорта, двора да е в идеално състояние, да има разчертани полета, футболни врати и баскет. кошове и т.н.
Това за базата и организацията.Липсва ми идея какво да се махне от предметите или да се посвие като обем, защото детето ми е още малко.До тук - 3кл. не бих махнала или добавила нищо - само да се оправи стила на писане, да стане по-достъпен и разбран по Човекът и обществото, който е пълен с по 10 нови думи на урок.

За целта обаче трябва да се приеме някакъв норматив по колко паралелки от класовете е максимално възможно да се съберат в у-щето - такова, каквото е в момента - на 4 ет., с 2 крила...Да вземат да посртоят в София още няколко сгради, защото ни оставиха да се оправяме както можем, а вече половината население идва да работи и да учи тук.Имаме по 6 паралелки в нашето у-ще, няма място за всички, няма стаи за занимални...ужас...класове по 30 деца...
След 7 кл да могат да избират децата дали да не се преместят в профилирано у-ще - по изкуства напр.или някакви занаяти - до колкото години си е определило у-щето - до 10, 11 кл....Добре е който е решил, че общообразователните предмети му стигат - да учи до 10кл., после 2 г. да се готвят за кандидатстване във ВУЗ и професионална ориентация(макар че са много - но ако се съобразяваме с новия закон така да е).Не мога да философствам какви предмети да се изучават, най-простичко казано - в гимназията общобр., в профил. у-ща - специализирани+ все пак някои от основните(бълг. и матем. - тези знания не пречат предполагам).
Не ми звучи наивно, за мен е важно децата да са заети и да имат контакт с учителите си когато се готвят с уроците си, а не с родители и частни учители, да спортуват и да развиват колективното си чувство, усещането, че са полезни(като работят в групи), чувството на дълг и любимата ми дисциплина...Не мисля, че ще ги претоварим така - идеята е да не се справят у дома с ученето и към 16 ч. да са свободни.
Естествено, всичко това предполага и добра столова, някакво място за почивка - накратко отлична материална база и много пари за образованието  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт