Въпроси за обучението по БЕЛ

  • 5 445
  • 40
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Като те чета, май и вие не сте случили на учител.  Laughing Ако не е едната крайност ще е другата. Вашата учителка се престарава.

# 31
Когато синът ми беше 6ти клас установих, че пише с много правописни грешки. След разговор с детето установих, че и то има желание да се научи дапише правилно, започнахме диктовки удома, за 1 месец поправи правописа си.
Логичните въпроси, които изплуват в главата ми са:
1. Защо след като детето е имало желание дасе научи е стигнало до 6ти клас незнаейки къде се пише и и къде - й.
2. Защо трябваше аз да хвана сина ми да му правя диктовки, като този начин на контрол би следвало да се провежда в училище?

Учудена установявам, че дъщеря ми (в момента е първи клас) има за домашно "да си направи диктовка". Т.е. в час правят много други неща, които биха могли да се направят самостоятелно от ученика вкъщи и неизискващи чужда помощ, докато диктовките биват оставяни за домашно.

Другото, което ми прави впечателние е наличието на прекалено много домашни. И въпреки многото домашни децата ни не могат да пишат правилно и нямат гладка мисъл. Още в първи клас намразват ученето заради обема домашни, които са безмислени, защото изтощават ученика без практически да го научан на нещо....

Щастлива съм, че съм получила добро образование и засега минаваме без частни уроци по каквото и да е. Засега...

# 32
  • София
  • Мнения: 1 654
Винаги сме имали много домашни за писане по БЕЛ /вече сме в 4-ти клас/. Пишем преразкази, съчинения, в момента и планове. Но проблемът с грамотното писане и с изключително бедния речник ще се задълбочава. Не само защото госпожите от големите класове правят по две писмени работи на срок или година, просто децата не четат художествена литература.

# 33
  • Мнения: 494
Винаги сме имали много домашни за писане по БЕЛ /вече сме в 4-ти клас/. Пишем преразкази, съчинения, в момента и планове. Но проблемът с грамотното писане и с изключително бедния речник ще се задълбочава. Не само защото госпожите от големите класове правят по две писмени работи на срок или година, просто децата не четат художествена литература.
Не се заяждам, а само питам : ти четеш ли редовно художествена литература? Вижда ли те детето ти? Говорите ли за книги? Мен мама така "ме влюби" в книгите - съвсем сериозно. Опитвам се да правя същото и с моите деца, пък да видим...

# 34
  • Мнения: 2 829
Синът ми-7 клас  винаги е имал писмени работи за домашно,
виждала съм и диктовки направени в клас.
Въпреки че ,се занимавам с него и поправям  граматич.грешки,момчето си пише с доста грешки ooooh!
Според мен специално при него проблемът идва оттам, че не обича да чете Sad
синът ми в момента ходи на подготовка по бел,заради изпита след 7 клас,
идеята на тези частни уроци е -не да го научат на правопис и граматика,ами по-скоро да успее да се справи добре с писмената работа.


Кrisal, и аз и съпругът ми обичаме да четеме худож.литература,купуваме най-редовно книги
синът ми ни вижда с книга,но....не обича да чете
не и не,


Дъщеря ми е първи клас и отсега правят диктовки,въпреки че не са взели цялата азбука.

# 35
  • Мнения: 3 200
...
синът ми в момента ходи на подготовка по бел,заради изпита след 7 клас,
идеята на тези частни уроци е -не да го научат на правопис и граматика,ами по-скоро да успее да се справи добре с писмената работа.
...
Май не си съвсем наясно какво го чака на изпита.
"Писмената работа" е един обикновен и в никакъв случай не труден преразказ, на който няма как да се справи добре, ако освен да запомни детайлите, не знае правопис и граматика.
А основната част от изпита (75% от оценката) е граматика, лексика, правопис, морфология...

# 36
  • Мнения: 2 829
запозната съм,разбира се Wink

решава и тестовете Peace
ясно ми е cool_witch,че писмената работа ако цялата е в правописни грешки,колкото и да е блестяща на изпита ще има един среден резултат




# 37
  • София
  • Мнения: 1 654
Винаги сме имали много домашни за писане по БЕЛ /вече сме в 4-ти клас/. Пишем преразкази, съчинения, в момента и планове. Но проблемът с грамотното писане и с изключително бедния речник ще се задълбочава. Не само защото госпожите от големите класове правят по две писмени работи на срок или година, просто децата не четат художествена литература.
Не се заяждам, а само питам : ти четеш ли редовно художествена литература? Вижда ли те детето ти? Говорите ли за книги? Мен мама така "ме влюби" в книгите - съвсем сериозно. Опитвам се да правя същото и с моите деца, пък да видим...
Любовта /или поне интересът/ към книгите наистина се възпитава. Мен също мама ме "влюби" в тях. Сега  купувам всичко което вълнува мен или детето ми, но когато аз бях дете пазарът на книжките беше доста ограничен. Бях записана в няколко библиотеки и прекарвах незабравими мигове в избор, и описване на откритите съкровища в зеленото картонче Heart Eyes Щастлива мама съм на любознателно дете, което не се заглежда само по богато илюстрованите енциклопедии Hug 
 

# 38
  • Варна
  • Мнения: 3 953
Сега я открих тази тема. Записвам се да следя.
Проблем с БЕЛ има и моя хубостник. За осем години
2 преподавателки са на ниво . Единствено при тях
виждах/виждам, че се събужда някакъв интерес у детето.

# 39
  • Мнения: 8 999
Четенето на книги е много полезно нещо, но в никакъв случай оттам не може да се научи граматиката. Тя се усвоява с много упражнения. Както, когато учим чужд език се упражняваме до припадък кое как и кога се пише, така трябва да се усвоява и родният език. С труд и с много труд.
Четейки художествена литература, трупаме лексика, но не и знания по граматика. Мисълта на младия човек може да бъде оформена чрез ежедневни напъни - съчинения, разсъждения по тема, отговор на литературен въпрос, есета, преразкази, чрез писането на които да се тренира и правописът. Но за да се усвои правописът, трябва да се знае теорията.
Мисля, че това е големият проблем на днешното обучение по БЕЛ - учениците не учат достатъчно граматика и не се упражняват чрез писмени работи.

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Граматиката на който и да е език започва да се усвоява още от момента, в който бебето чуе реч и продължава дълго време. В общи линии до момента на тръгване на училище децата вече са усвоили основите на граматиката на  "диалекта", който използват ежедневно. Не смесвайте писаните правила на книжовния български език и правилата на разговорния диалект. Под диалект се има предвид езикът, който човек употребява, т.е. всичко е диалект, и шопския, и добруджанския, и македонския. И не е задължително да се подчиняват на правилата на книжовния. В училище децата изучават книжовния български език и в зависимост от това как се говори около тях могат да срещнат различни затруднения с усвояването и прилагането им.

Общи условия

Активация на акаунт