Философия в детската градина?

  • 14 486
  • 174
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 62 595
И това не е ли част от цялата история с философията - не само какво се учи, а и на какво основание? Или няма значение, както имаше една приказа "важното е да символизира".

# 136
  • Мнения: 1 347
Всичко, разказно от *Галя*, 100 % потвърждава представата ми как малки деца могат да се учат да мислят в категории, да търсят принципите на нещата, да разсъждават заедно и на глас, като развиват едновременно умения да се изказват и да изслушват. А точно това е философията! Дано тази група (и други като нея) могат в скоро време да обхванат повече градини. (Е, разбира се, че всеки родител ще решава дали неговото дете да участва, да не се разгори пак спор в тази насока.)
Едно уточнение към Maria.St - не съм питала защо свързвате философията със сериозни теми, а с темите на религията и смъртта. Те са част от философията, разбира се, но има и много, много други. Зададох въпроса по повод непрекъснато изтъкваните страхове на някои майки, че вместо децата им да възприемат тези "виждания за живота" от тях, ще ги възприемат от водещите заниманието(които при това, о, ужас, не работят в ДГ!!!  Mr. Green )
Но тъй като такива въпроси от страна на децата все пак възникват, според мен специалист по философия (и то за деца) ще успее много по-адекватно да остави децата да си разсъждават и да ги насочва, отколкото учителката, която най-вероятно ще се опита да отклони темата (като гледам, сигурно ще има основание, някои родители може да я изядат след това). А и да си признаем, че в много семейства такива теми също са табу. Защо все пак децата да няма с кого да ги обсъждат, без опасност да им се внушават определени религиозни идеи (вж. темата за сектите от преди няколко дни)?
След всичко това, искам и да се извиня, ако и аз допринасям за отклоняването на темата, просто си обосновавам мнението по втория въпрос - дали бих записала детето си на такова занимание, щото на първия - мнение от майки, чиито деца са го посещавали, за съжаление още нямам думата.

# 137
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма нужда да използваш израза "страховете на някои майки", съпроводено с зелени озъбени човечета, ако имаш предвид мен. Поне имай смелостта да го напишеш направо.

За мен нещата изглеждат по следния начин (пък ако искате после ме замервайте с камъни) - на родителите или не им се занимава, или нямат време; в някои семейства много теми са табу; и затова хайде някой друг, на когото му се плаща или е доброволец да свърши тази рабита. Ами да, той повече разбира, нали за това е учил! А за мен това е трагично - децата не могат да обсъждат нещата от живота, да се учат на "креативност и критично мислене"  Crazy от родителите си или близките и родата и затова им се осигуряват "квалифицирани лица с програма". И няма значение, важното е да има някой да свърши работата, пък ако ще и през комина да влиза.

# 138
  • Мнения: 3 506
Радостина, дали с озъбени човечета или в прав текст, ти все не разбираш и предпочиташ да си пееш твоята си песен, независимо за какво си говорят останалите. Няма смисъл да нахълтваш във всяка тема за детските градини и да говориш едни и същи неща. Дали ти харесва или не, в много семейства детската градина е факт. Точка. От там насетне би следвало да разбираш желанието на родителите да запълнят времето, което детето прекарва в детската градина, с нещо полезно, вместо с филмчета по телевизора примерно. Това желание според мене е похвално и по никакъв начин не е свързано с времето, което децата прекарват с родителите си извън детската градина. А уроците по философия и други подобни занимания са най-малката трагедия в детските ни градини...

# 139
  • Мнения: 14 654
А според мен става дума за още едно забавление във време, когато детето така и така не е с родителите си. При всички положения тези занимания не пречат на нито един родител да общува пълноценно с децата си. Ако на детето му е интересно и забавно в тези часове, даже и никаква друга полза да няма - пак си заслужава да ги посещава.

# 140
  • София
  • Мнения: 62 595
Предпочитам правият текст, а не озъбените човечета и разни намеци. Да, всеки си пее своята песен - аз моята, а ти - твоята. Laughing

# 141
  • Мнения: 1 347
RadostinaHZ, просто наистина вече е смешно с това "външни хора", за което се отнасяше емотиконът - и английски им преподават външни хора, и танци, и всички те дават своя пример на децата, пък да не говорим, че никой не знае за какво си приказват с тях. Ама когато професионалисти решават да разговарят с децата, настава драма. Но все пак извинявай, защото не искам да обидя никого - зеленото човече е за позицията, не за човека/хората, затова и не споменавам имена  Peace

# 142
  • Мнения: 934
Радостина, щом си толкова против, по-добре не записвай децата си на философия в детската градина, няма смисъл! Laughing

# 143
  • Sofia
  • Мнения: 4 228
Предпочитам правият текст, а не озъбените човечета и разни намеци. Да, всеки си пее своята песен - аз моята, а ти - твоята. Laughing

Да, но разликата е в това, че ти ставаш досадна.
Изля скептицизма си многократно, за да не останат съмнения, че може някой да не го е чул и разбрал. Повече не виждам с какво ново можеш да допринесеш по темата. Нито пък можеш да убедиш някой положително настроен в мнението си, факт е.
Както и друг път съм ти казвала - човек трябва да умее и да знае кога да спре, за да бъде възприет поне на сериозно, колкото и неубедителна да е тезата му.

# 144
  • Мнения: 3 479
Забравих да напиша нещо, което според мен също е важно. По време на заниманието децата могат да стават от столчетата, да се въртят и когато говорят - да са прави или седнали, по техен избор. Има ред естествено, обаче самото занимание не е толкова строго като учебен час.
Когато ние записахме синът ни в детската градина, този предмет беше в програмата. Нас никой не ни е питал искаме ли го или не.
Това е частна детска градина.
В началото и на мен ми се стори странен, но искам да ви кажа, че детето разказва за него както разказва за танците или музиката.  Показва си рисунките. Няма идея, че прави нещо специално или различно. Чувства се комфортно. Нито веднъж не е дошъл и не е казъл: Господин В. каза еди какво си. Не възприема господина като ментор, а по-скоро като приятен събеседник.

# 145
  • София
  • Мнения: 62 595
Супер! Много се радвам, че тезата ми е била разбрана изцяло. Ако беше толкова неубедителна нямаше никой да й обърне внимание, нали?  Hug

# 146
  • Sofia
  • Мнения: 4 228
И сигурно е, че има поне един човек, който да я споделя.
Няма съмнение кой е той, нали?   Grinning

# 147
  • София
  • Мнения: 62 595
И сигурно е, че има поне един човек, който да я споделя.
Няма съмнение кой е той, нали?   Grinning

Има разлика между разбиране и споделяне. Например, много добре разбирам една теза, но да не я споделям. Това дали се учи по философия?  Wink

# 148
  • Sofia
  • Мнения: 4 228
О, да. Тезата ти е проста за разбиране  Grinning
Но когато страда от липса на убедителност, какво значение има това?

# 149
  • София
  • Мнения: 12 576
RadostinaHZ Изглежда развиваш фобия към емотикони. hahaha Преди една две страници ми обясняваше, че те допълват текста, а не се използват самостоятелно, а сега направо те вбесяват. Чудя се дали да пусна тема за психология в детската градина да видим тогава какви въпроси ще те тревожат.
Сега сериозно. Ако на всяка цена искаш да контролираш мислите и идеите, които ще минат през главата на детето ти знай, че такъв деспотичен родителски модел възпитава патология у децата. това го казвам сериозно и отговорно, без да се опитвам да те ядосам, изнервя и  тн.

Въобще, интересно ми е как си представяш, че едно 5 годишно дете може да бъде зарибено от секта, например. Да си вдигне чуковете и да вика Харе кришна по улиците или какво. Joy Нека да бъдем сериозни.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт