Хляб или билетче?

  • 3 751
  • 92
  •   1
Отговори
# 75
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Колкото са шофьорите, толкова са и контрольорите. Пари за заплати ми се вижда, че ще има, предвид парите, които хвърлят за други приспособления, а и като намалеят гратисчиите, ще има и отгоре.
Това с претъпканите автобуси не ми се струва силен аргумент, защото претъпкването не е целодневно, а в определени часове, в останалото време могат да се съберат много пари от редовните гратисчии.

# 76
  • Мнения: 2 759
В таксито си САМ/А, нямаш спирки, на които да се качват/слизат/бавят, не те тъпчат, не те псуват,  можеш учтиво да помолиш да ти  пуснат топло/хладно, да продължа ли да изброявам? Естествено, има и изключения. Но там имаш ИЗБОР.

Жози, такситата в София са УЖАСНИ!!!!!...
                      За качествата на такситата по-добре да не отваряме дума, че  Tired... Понякога предпочитам в ГТ да ми миришат 20 човека, отколкото в таксито един да мирише за 20. Винаги ми разказват живота си, като почти неизменно се стига до покана за кафе. Е това ми е спестено в ГТ - там си блея блажено и си свиркам... Никой в ГТ не ми е отказал да ме закара, даже са много любезни шофьорите - веднъж бях излязла да тичам в квартала късно през нощта и един трамвай спря между спирките да ме вземе  Mr. Green... Сигурно е решил човека, че с това темпо няма да стигна до спирката навреме, та да ме вземе между спирките. Та и качеството на шофьорите не може да се сравнява...
                      Като цяло съм доволна от ГТ, де. Затова си плащам винаги. Иначе контрольорите май е незаконно да те глобяват.

Блазе ти!  Peace  Аз пътувам център-Младост и Младост-център. Най-често пътувам в пикови часове, ...
                      А, това аз веднъж го преживях и разбрах защо всички мразят ГТ от дъното на душата си. Бях се много наконтила и слязох на Орлов мост супер опърпана и смачкана  ooooh!. И адски унизена... За щастие си остана един-единствен случай в моят живот, оттогава не ходя в Младост  Crossing Arms. Рядко само транзит с кола.
                     И метрото мисля, че си заслужава парите. Чистичко, бързо, културно. Само дано го направят по-скоро...

# 77
  • Мнения: 2 759
Това с неплащането на билетчето си е вече просто един мит...
                      Дааааа, беееее  Naughty... Жози. кажи си го, ще ти олекне  Mr. Green.

# 78
  • София
  • Мнения: 1 775
Левче за билетче не плащам. Купувам си талончета или карта и така ми е по- изгодно.
Определено смятам, че трябва да се завиши контрола, обаче. И то не избирателно. Много ме беше яд преди време, защото мен ме проверяваха а "съседа" до мен го пропускаха само защото е със 100-ина кила повече от мен и гологлав. Както и ромите,които се возеха безплатно и никой не ги закачаше. А като хванат някое детенце и му вадят душата. По едно време ме беше яд на това и се движех без билет, но пък така се приравнявам към тях и айде пак. Трябва да се спазват правилата, но закона да е равен за всички, съответно и наказанията да не са избирателни. Но не е така...
Сега пък имам друг "проблем"  hahaha. Не ми искат билетите. Дупча ги аз и като ме видят с децата и не ги проверяват изобщо. Като ги попитам защо и ми викат " гледай си децата". Сигурно съм единствената луда, която си мисли че с деца или без трябва да си платиш за услугата и да се карам за да ме проверят. Интересно, че в маршрутките такива отстъпки не правят Laughing

# 79
  • Мнения: 1 147
Толкова е просто. Някой, някъде, няма сметка в София да има събираемост в Градския Транспорт.


Ако някой разследващ журналист се зарови да види, ще излезе поредната помия от типа на Пътния фонд, Паркинга на летището, или Топлофикация. Някой "Батко" прибира едни пари.

Няма контрола, няма билети, няма услуга, има гратисчии и стар автопарк. Защото е много трудно да се сложи контрольор на една врата и всички да си купуват билети на входа. Да, бе, да. Да не говорим, че хората ще се качват по-бързо, защото няма да го има мелето по вратите, а и наплива за платената услуга ще е в пъти по-малък от този за безплатната. И не са виновни хората, дето лапат зелника (нищо че явно е вмирисан), а тия дето им го позволяват.

# 80
  • Мнения: 183
Рядко ползвам гр. транспорт. Ама много рядко. А когато го използвам, може и за една спирка да е, но дупча билет. Ще умра от срам ви казвам, някой да ме овика насред превозното средство и ме свали от същото съответно, продължавайки да намила след мене за това, че дължа съответната глоба. Че и сеир става, хората някак започват странно да приближават-интересно им е до къде ще стигнат нещата Thinking. Защото не са един и два случаите в които се стига до саморазправа в такива моменти. Но аз не съм в дилемата / да пази Господ/ хляб или билетче. Ако бях обаче, щях да предпочета хляба. Хубаво е хората да си плащат задълженията, но при някои е въпрос на средства. А пеша 10 спирки до работа, трудно се ходи. Взима примерно един човек мин. работна заплата, има две деца, плаща ток, парно, вода, храна и още един болюк задължения, и ще ми е криво на мене, че той се вози гратис. Те нещата са централно объркани на съвсем друго ниво. Защото едно билетче само по себе си няма да изкриви сем. бюджет до неузнаваемост, но като си ги сметнат повечето хора месечно, колко им излиза и нещата придобиват друг характер. Защото, ако му остават 60лв. и трябва да избере дали да си купи билетчета или талони за месеца или да ги даде за джобни на децата си, все си мисля, че ще избере второто. Не става да си изряден гражданин и платец в държава, която просто те поддържа жив, но не и живеещ, през по-голямата част от живота ти. Не може чисто теоретично да взимаш 300лв./примерно/, а за оцеляването на семейството, да са ви необходими 500лв. Не говоря за тази част от пътниците, за които цената не е проблем, но по"навик" продължават да се ослушват. Такива хора има не само в София. И в провинцията, ако не е контрольора, който да ти бутне билета в ръката и да ти прибере стотинките, още преди да си се хванал някъде, положението нямаше да е много по-различно.

# 81
  • Мнения: 2 386
В Русе и Варна е с контрола. Качваш се, идва контролата и ти продава билетче.

И в Пловдив.

И в Стара Загора. Излиза, че във всички големи градове техниката е печеливша - няма гратисчии, няма скандали. Билетчето у наше село е 0.80 отскоро, беше 0.60.

Винаги съм намирала пловдивския ГТ за образцов  - плащаш 5лв за едногодишна карта и само 0.10 (по мое време, сега май е 0.30) при пътуване. Това е за студенти.

Как Сийке, надникни в чужбинския за днешната дата . Нищо, че не е 4-ти..

# 82
  • Мнения: 25 726
Но той не само, че се ползва, а се пръска по шевовета.

И нашият се пръскаше, преди да пуснат частните автобуси, в които няма как да се качиш, без да платиш. След това и в общинската фирма видяха, че това е печелившето решение и последваха примера им. В резултат - колите вече не се пръскат по шевовете, рядко се случва да пътуваш прав даже в пиков час. При вас се тъпчат, защото е безплатно. Ако стане платено за всички, включително и за пенсионерите в пиковите часове, изведнъж пътникопотокът драстично ще намалее.  Wink Laughing



Как Сийке, надникни в чужбинския за днешната дата . Нищо, че не е 4-ти..

Надникнах. Не разбрах какво имаш предвид, обаче.  newsm78

# 83
  • Мнения: 599
Добре, за какво го плащаме този 1 лев? Всички смятаме, че за да ни превозят от точка А до точка Б. А не е ли, затова да ни превозят от точка А до точка Б, но:

а. комфортно?
б. навреме?
в. безопасно?

Тогава билетчето ти ще струва не 1 лв., а 1,30 евро, както е писала Лиска за Германия.

# 84
  • Мнения: 830
Винаги си купувам билетче, ще умра от срам ако ме изловят като нередовен пътник. А във Варна  билетчето си го купуваш в автобуса и вероятността лелката да те пропусне е минимилна.

# 85
  • Мнения: 2 386
Че отбелязахме празника подобаващо и повсеместно, за разлика от.. Както и да е. Темата е за билетчетата.  Simple Smile
Аз все още предпочитам да се пусна пешком по главната, отколкото да търча м/у ''селската'' и ''градската'' спирка на Алана, но в Стара Загора може.. А не виждам какъв избор имат столичани в повечето случаи, като разстоянията не винаги са кратки, а алтернативите са подобни на СГТ, че и по-зле. Въпреки, че говоря така, 5 години чинно съм си плащала билетите в София. И съм не-до-вол-на.

# 86
  • Мнения: 5 370
Ха, частни автобуси, ми дайте ми ги, ама на същата цена!!! Значииии, до какъв извод стигаме?
Че някой няма интерес състоянието на транспорта да се подобри, нито да влезе конкуренция.
Значи, въпреки всичко СГТ е ПЕЧЕЛИВША ХРАНИЛКА. НЕ мислите ли?

# 87
  • София
  • Мнения: 3 816
София губела по 100 хил. лв. на ден от пътувания гратис
Според мен, ако наемат за всяко превозно средство контрольори, ще са на доста голяма печалба. Ще има пари за заплати и за нови коли и мотриси и няма да са така претъпкани превозните средства. Peace

# 88
  • Мнения: 2 818
Винаги дупча билет, заради това, че ползвам услуга и си плащам за нея и заради това, че мога да срещна контрольори, с които предпочитам да нямам взимане даване. От услугата съм сравнително доволна, но не пътувам в пикови часове. В София това е най-безопасния метод за придвижване, но вярвам, че колелото ще намира все повече място в градското движение....

# 89
  • Мнения: 335
Билетче и логика?

Логично е, щом половината пътуват без билети, билетчето да е два пъти по-скъпо...
Ако тия без билетите са половината, както ти си мислиш, и те спрат да пътуват (т.е. – останат си само на хляб), постъпленията от другата половина ще си останат същите и билетчето пак ще е толкова скъпо.
Цената на билетчето не зависи от това, дали гратисчиите пътуват или не.
Поне - най-малко от това.


Ако всички пътници са редовни, билетчето ще е половин лев.
В Русе и Варна е с контрола...
По 50 ст. ли е билетчето в Русе и Варна?
Бихме казали: по 80 стотинки и 1 лев е!


Нееее, плащаш 20 ст., за да те придвижат от точка А до точка Б, и 80 стотинки, за да придвижат още четирима по същия маршрут. От тези четирима единият може да е дете, възрастен или инвалид...
Ако са на такава загуба от безплатното возене на хората, от ГС са по на далавера  да раздават безплатни коли на пенсионерите, отколкото безплатни карти.
Виж, това е алтернатива  Laughing: пенсионерът, инвалидът, (родителите на) детето да избират - безплатни карти в продължение на 2-3 години за градския транспорт или по една малолитражна кола втора ръка (каквито са и колите на градския транспорт) без право на безплатни карти в продължение на 2-3 години.
Защо ГС никога няма да направи това – защото второто наистина е загуба, а първото – наистина не е.


Според мен, когато ползваш някаква услуга, трябва и да си я заплатиш.
Така едни се отопляват, но не си плащат.
Други се возят пак без да плащат...
Когато билетчето струваше 6 ст. при заплата 110 лв., всички го плащаха и нямаше  контрольори. Сега минималната заплата е 220 лв., а билетчето не е 12 стотинки.

Градският транспорт би трябвало да е за хора с минимални доходи.
Но не е вярно,че той е най-евтиният транспорт за града.
Ако трябва да отида с трамвай, тролей или друго някъде, на 3-4 спирки с прекачване и да се върна, това ще ми струва 4 лева за 7-8 километра.
Пари за  повече от литър и половина бензин.
Като знам, че колата ми харчи около 7-8 на сто градско, значи тия билетчета щяха да ми стигнат поне за 20 километра с нея.



Темата за градския транспорт не е тема за бизнес, а за политика, например социална.
Темата „Хляб или билетче” – да не говорим!

Общи условия

Активация на акаунт