искат да преместят детето ми в долната група

  • 6 148
  • 80
  •   1
Отговори
Случвало ли ви се е да преместят детето ви при по- малките, защото е в другия набор. Моята дъщеря е родена на 02.01.04г. Досега вървеше с набор 03г. и нямахме проблеми. Преди няколко дена директорката ни съобщи, че детето ще бъде преместено в долната група (демек ще повтаря пак 2-ра група). Според мен това не е нормално. Това е заварено положение и направо ми идва да ги #2gunfire

# 1
  • София
  • Мнения: 62 595
Реално детето върви с предишния набор, т.е. технически е с 1 година по-малка.
Ако се справя добре в сегашната си група и не си личи да е по-малка откъм зрялост и развитие не виждам основателна причина да я местят. Това, което са ти казали е бюрократична причина, но не ми се вижда нормално.

# 2
  • Мнения: 2 448
Учудвам се , че изобщо са допуснали да тръгне по рано. При нас се държи изключително много на набора. Ние сме на 27.12. 03 и сим се молила да го пусна с 04, ама не и не. А детето наистина не беше за градина толкова рано, имаше проблем с говора и накрая му намерих цаката в една квартална градина дето вървят смесени групи.
Предполагам, че има предвид, да може да се изравни с набора си за училището.Това повтаря, не е като да повтори някой от класовете. Ама , ако ще я пускаш от 6 годишните можеш да се помолиш да я оставят така както е.

# 3
детето е будно, въобще не се забелязва разлика, дори се справя много по- добре от други деца. Също така е по-висока от повечето по-голями деца. В пиесите от детската е винаги сред главните роли. Не виждам пречка да продължи с приятелите си, към които е много привързана.
   От както разбра че ще я местят се чувства зле. И не иска да ходи на ДГ ако я преместят, но ние няма да позволим това да стане, прекалено късно са се сетили за промени според мен.

# 4
до колкото съм запозната по-малки могът да вървят с по-голями ,но обратното не се допуска.
Ако тръгне с набора си означава да е първокласничка на 7.9месеца, а с тези деца ще е на 6.9 месеца и аз искам да си продължи с тях, но директорката отказва.

# 5
  • София
  • Мнения: 62 595
За първи клас е по-лесно физически за детето да тръгне с набора си и да е родено в началото на годината. Моите и двамата са родени в края на годината и виждам, че някои от децата са физически по-яки от тях. Интелектуално няма разлика, но има значение дали някой е с една глава по-висок от теб.

# 6
  • Мнения: 3 804
и аз се 4удя как изобщо са ви приели в горна група,навремето моите които са родени в последователни години и ми отказаха да ги запишат в една група

# 7
  • Страната на чудесата
  • Мнения: 6 493
А умната бюрокрация сети ли се какви травми понася толкова малко дете от тази промяна? Тъкмо свикнала с деца и госпожи и сега отново трябва да се адаптира ThinkingНастоявай си на това, което е най-добро за детето ти, дано имаш успех!

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 6 934
и аз се 4удя как изобщо са ви приели в горна група,навремето моите които са родени в последователни години и ми отказаха да ги запишат в една група
аз също се чудя.Родени сме последните дни на годината и исках да тръгне следващата година на градина,но от яслата бяха категорични с набора си върви.Сега е най-малката в групата,но само на възраст иначе е доста по-напред от други деца и физически и в говора си Peace
Познавам обратния случай,дете прескочило 1-ва група.Записаха го директно във 2-ра.Беше доста трудна адаптацията

# 9
  • Стара Загора
  • Мнения: 6 391
Реално детето върви с предишния набор, т.е. технически е с 1 година по-малка.
Ако се справя добре в сегашната си група и не си личи да е по-малка откъм зрялост и развитие не виждам основателна причина да я местят. Това, което са ти казали е бюрократична причина, но не ми се вижда нормално.
съгласна съм Peace

# 10
  • Мнения: 47 998
И моят син е роден на 03.01.06, ами не искат да го вземат сега на детска...честно казано недоумявам защо нещо толкова индивидуално се решава по този хамалски начин...все пак децата  са толкова различни, логично е да има ориентировъчна препоръчителна възраст, но да се взима впредвид всеки конкретен случай отделно...има деца, които изостават в развитието си, и такива, които избързват в определени моменти, това трябва да се взима впредвид, както е за училище....
писала съм на доста инстанции по проблема, ама не- така са си решили (защото- към авторката- няма закон или наредба, който да регламентира, че в групата трябва да са само набор ....,т е няма нормативен документ, на който директорката да се позове за преместването)
предполагам, че е решила да мести детето, за да си приведе групите в идеален вид, заради новите правила за прием
предложи й все пак детето да повтори предучилищната, а не 2 група, драсни й една молбичка с обяснението, че детето се е адаптирало и за него ще е стрес и й я връчи, дано стане

# 11
  • Мнения: 1 190
 Александра ще използвам твоята тема, за да не пущам нова.
И мен ме вълнува нещо подобно, дъщеричката ни ходи на ДГ от началото на март тази година, въпреки, че е набор 2005 .. чудя се, дали да я оставя в тази група, с която вече много свикна и с госпожите или да я върна през септември с нейния набор Thinking но от гледна то(ка на училището май ще е по-добре даси върви с набора  newsm78

 

# 12
  • Мнения: 2 865
Че това ще бъде стрес за детето, да смени учителките и децата. Не може ли просто да обясниш, че детето ще тръгва 6 годишно на училище и по тази логика не трябва да повтаря а да си върви с този набор.

# 13
  • Мнения: 47 998
В нашата градина досега децата повтаряха предучилищната, демек 4 години си вървяха с приятелчетата, после не тръгваха в 1 клас,, аповтарят предучилищната с набора, някои тръгват на училище на 6 г- има възможност по желание на родителите, или пък ходтя предучилищна в училище
абе варианти много
Но това изместване наистина ще стресира детето...все пак си има приятелчета, свикнало е с тези учителки, в новата група децата може да го изолират

# 14
  • Мнения: 2 448
За първи клас е по-лесно физически за детето да тръгне с набора си и да е родено в началото на годината. Моите и двамата са родени в края на годината и виждам, че някои от децата са физически по-яки от тях. Интелектуално няма разлика, но има значение дали някой е с една глава по-висок от теб.
А знаеш ли пък колко е гадно детето ти да е родено като моето на края на декември и пак да е сред най-високите за набора си, а да изостава в говора? Аз искам да го отложа с една година например да тръгне на 7.9 г първи клас, вместо на 6.9 г, ама да видим какво ще излезе.

# 15
  • Sofia
  • Мнения: 6 934
А знаеш ли пък колко е гадно детето ти да е родено като моето на края на декември и пак да е сред най-високите за набора си, а да изостава в говора? Аз искам да го отложа с една година например да тръгне на 7.9 г първи клас, вместо на 6.9 г, ама да видим какво ще излезе.
по-скоро работете с логопед или нещо подобно,за да навакса набора,отколкото да го оставяш да тръгне на почти 8 на у-ще.Докато завърши все някой ще му се подиграва Peace

# 16
  • Мнения: 2 865
А знаеш ли пък колко е гадно детето ти да е родено като моето на края на декември и пак да е сред най-високите за набора си, а да изостава в говора? Аз искам да го отложа с една година например да тръгне на 7.9 г първи клас, вместо на 6.9 г, ама да видим какво ще излезе.
по-скоро работете с логопед или нещо подобно,за да навакса набора,отколкото да го оставяш да тръгне на почти 8 на у-ще.Докато завърши все някой ще му се подиграва Peace

Детето освен това е на 4 години - ще може да навакса за 2 години и нещо.

# 17
  • Мнения: 2 448
Arizona,chocha естествено, че разботим с логопед и имаме дори ресурсен учител в детската градина.
Ще видя как ще е положението до 1 клас, но ако преценя и на 8 да тръгне, щом се налага, въпроса е майката да има право на избор, а не да е трудно както за тези дето искат да си ги пускат на 6 така и за тези, които искат да ги забавят. Това ми е мисълта.
И защо ще му се подиграва, ако е родено на 1 януари и тръгне с набора си, ще е точно на 7 и 9 месеца в първи клас, а като е родено на края на декември за да е в крак с набора трябва да тръгва на 6 и 9 , къде е логиката в това да има подигравка не разбирам.  newsm78

Последна редакция: пт, 23 май 2008, 10:06 от pasinet

# 18
  • Sofia
  • Мнения: 6 934
Никой не е казал,че трябва да се подиграват.Просто децата са много жестоки,колкото и невероятно да звучи Peace

# 19
  • Мнения: 2 865
Аз единствено съм казала, че за 2 години и половина вероятно детето ще може да навакса с говора, другото беше цитат.

# 20
  • Мнения: 2 448
Никой не е казал,че трябва да се подиграват.Просто децата са много жестоки,колкото и невероятно да звучи Peace
Разбирасе, но в случая по скоро могат да му се подиграват, ако не се справя с ученето, отколкото за това, че не се е родил 5 дни по късно и да мине в следващия набор и да е нормално да тръгне на 7 и 9 месеца примерно.
Ето това ми е логиката като предпочирам да го пусна с 04 вместо с 03 набор.
Ако успее да навакса, добре, но ако не, няма как.

# 21
  • Мнения: 1 187
Моята дъщеря е родена на 20.01.2003г. и когато беше в яслата директорката попита, дали искаме да я преместим с предния набор, но ние решихме да си върви с нейния. Не съжалявам за избора ни и мисля, че е най-добре децата да си вървят с набора /това е моето мнение/.

# 22
  • Мнения: 14 133
По-добре е да си върви връстниците.  Peace

# 23
  • Мнения: 2 448
Моята дъщеря е родена на 20.01.2003г. и когато беше в яслата директорката попита, дали искаме да я преместим с предния набор, но ние решихме да си върви с нейния. Не съжалявам за избора ни и мисля, че е най-добре децата да си вървят с набора /това е моето мнение/.
Ами да в един набор с моя син, но почти цяла година по голяма от него на практика. И по логиката на наборите ще ходят заедно.
На мен мисълта ми е , че трябва да се дава шанс на майката да реши кога и с кой набор да си пусне детето, особено за тези дето са родени в началото или в края на годината.Има и по будни деца, за които не е проблем и да тръгна с предния набор и такива, които биха били по добре да са със следващия.

# 24
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен принципно е по-добре детето да си остане с набора (ако е в началото на годината), отколкото да тръгва с предишния набор.

# 25
  • Мнения: 8 999
Не се ядосвай, ако не можеш да се пребориш да остане в тази група, нека я преместят, а после я запиши на предучилищна в някое училище и пак може да тръгне с по-големия набор на училище.

# 26
  • Мнения: 19
По принцип има закон който задължава децата да вървят с набора си,без значе ние кога са родени дали на 31.12 или на 1.01,а за мен Александра грешката ти е била че си поискала детето ти да върви с "по-голямия" набор. при нас имаше дечица както началото на януари така и края на декември,но една и съща година.За мен грешката е допусната както от теб така и от директорката на ОДЗто защото тя ти е позволила да го направиш,и сега ще травмирате детето.По принцип навсякъде в закона има вратички,пожелавам ти да намериш своята.Успех!

# 27
  • Мнения: 24 467
Пиша в темата ти, защото минах през същото- синът ми също е роден в началото на следващата година, но започна ДГ по- рано, свикна с децата, с учителките, чувстваше се чудесно. нейде мисля към средата на градината, около края на ІІ група, началото на ІІІ на директорката на ДГ й дойде на акъла подобна "идея" за "чисти набори", но аз разговарях лично с нея и намекнах, че ако ще ми мести детето аз ще да си сменя градината. Само намекнах, иначе основно лайт- мотивът ми беше истинският- безсмислено е да се внася такава промяна, след като детето вече се е установило, а и с материала е добре. Синът ми също не искаше и да чуе да ходи "при малките"  Laughing и при новите госпожи.
Успях. Детето ми завърши с неговата си група, започна училище с "предходния набор" и се чувства също толкова чудесно вече две години в училище. Няма принцип "набор", животът не е казарма. Моето дете може да е по- близко с децата от "предходния набор", от колкото с тези, родени в края на неговата година. Това разделение е безкрайно условно. Най- добрите му приятели са с две години по- големи от него, в следващия клас са. Има и едно приятелче, което е с три години по- голямо, в ІV клас в момента. Дали ще се чувства по- добре, ако го огранича да контактува с "наборите" си? Едва ли. В ДГ е същото- само поради това условно разделение не намирам за необходимо детето да сменя принудително средата си, особено ако последната му пасва добре.

# 28
  • out of space
  • Мнения: 8 573
Синът ми е набор 04 и е първа група в детската градина като е най-малък от дечицата, другите са набор 03. Госпожите казват, че може да е най-малък на години, но не и на акъл.

# 29
  • Мнения: 189
В групата на големия ми син ми имаше 5 такива дечица. Спомням си че двете ги преместиха да "повтарят" 2-ра група, но желанието на родителите им беше да си тръгнат с набора на училище. На останалите три деца родителите подписаха някаква декларация, че децата ще тръгнат на училище по-рано и децата си останаха с набора.
Вече загубих връзки с майките на тези деца и не мога да ти кажа точно, в коя институция се подписваха такива декларации, но ако се интересуваш, ще поразпитам.
Аз лично те съветвам  да решиш твърдо кога ще си даваш детето на училище. Кой каквото ще да ти казва, ти можеш най-добре да си прецениш възможностите на отрочето си и как ще му се отрази по-ранното му натоварване. Ако решиш да си оставиш детето с предишния набор, има законова възможност да го направиш. Ако ще тръгва на училище с набора си по-добре го премести сега, за да може да навлезе по-безболезнено в колектива на другата група. Личното ми наблюдение, е че децата които се появяват само в предучилищната, така си остават изолирани от останалите деца.

# 30
  • Мнения: 19
като чета какво сте написали чак ми става жал и стигам до извода че според някои децата трябва да се разделят на групи не според възраста си ами според интелектуалното си ниво,какво значи по-високо е и т.н,няма еднакви деца,всички са различни нищо че са един набор. Crossing Arms

# 31
  • Мнения: 19
детето е будно, въобще не се забелязва разлика, дори се справя много по- добре от други деца. Също така е по-висока от повечето по-голями деца. В пиесите от детската е винаги сред главните роли. Не виждам пречка да продължи с приятелите си, към които е много привързана.
   От както разбра че ще я местят се чувства зле. И не иска да ходи на ДГ ако я преместят, но ние няма да позволим това да стане, прекалено късно са се сетили за промени според мен.
    Ето това имам предвид,не вярвам да има майка която да каже -"детето ми не се развива еднакво с връстниците си"(защото те са връстници нищо че детето е началото на януари)

# 32
  • Мнения: 536
Чудесно те разбирам, защото и на мен ми се случи. Дъщеря ми е родена януари 2003, а тръгна с набор 2002. На 15.09. 2006г трябваше да си продължи във 2ра група, но сестрата ме пресрещна и ми каза, че са я преместили да кара пак първа. Детето ми е изключително будно, госпожите непрекъснато я хвалеха, че е едно от най-справящите се деца в групата. Те също не бяха съгласни с преместването, но имаше голям наплив от 2002 набор и според директорката нямало начин детето ми да си продължи с децата и госпожите с които си е свикнало. (Мое познато дете родено януари 2002г и тръгнало с предния набор в същата градина не го преместиха, защото нямало много желаещи за градината от набор 2001). При това положение аз предпочетох да сменим градината. Просто както бях отишла с букетите на 15.09. казах, че щом няма начин детето ми да е с приятелите си, освобождавам мястото. После 2 дена обикалях градините в раьона и за щастие намерих свободно място. И то с набор 2002 Hug Директорката на новата детска градина се оказа изсключително всеотдайна и мила жена, и каза, че не е било редно да се мести дъщеря ми в друга група, защото това за него е травма и че директорите не могат да взимат решение на 6 или 7г детето ще започне първи клас и че това го решават единствено и само родителите и каза добре да си помисля пак сигурна ли съм че искам детето да е с предния набор, защото като тръгне с тази група не е редно после да реша друго и пак да местя детето...Та, сега дъщеря ми изкара 2 години в новата градина и се справя отлично. С риск да ме убиете  с камъни тя може вече да чете, да събира, изважда, сравнява числа, да брои до над 100 и т.н. Има и психическата подготовка да тръгне на училище и определено издържа 40мин седнала на едно място и правеща нещо просто защото е такъв тип - не е спортна, не обича да тича, пази се да не се удари, не понася болка, но обожава да и давам задачки, да смята, да пише, оцветява, свързва линийки....Говорила съм с учителките от градината й, и според тях тя е готова за училище.

# 33
  • София
  • Мнения: 62 595
като чета какво сте написали чак ми става жал и стигам до извода че според някои децата трябва да се разделят на групи не според възраста си ами според интелектуалното си ниво,какво значи по-високо е и т.н,няма еднакви деца,всички са различни нищо че са един набор. Crossing Arms

Сакън, само такива работи да не се правят, че ще настане кастово деление, но на база интелектуално ниво към.... какво, към определен момент Х. И с наборите не е съвсем добре, защото е чисто административно деление, но общо-взето има логика, защото родените в началото и края на годината са по-малко в сравнение с тези, които са около средата.

# 34
  • София
  • Мнения: 6 999
Освен да пишеш жалби - друг съвет не мога да ти дам.
Ако детето ти се справя добре, аз не бих се съгласила да повтаря годината ако ще и с цената на преместване.

Индивидуалното развитие е много важно. В градината не се 'играе', а и се 'учи'. Да повтори годината е все едно да стои на едно място...
Моята дъщеря взе 2 групи в градината тази година /Частна градина/, защото учителките й прецениха, че с нейния набор й е скучно и така или иначе прекарва повечето време с по-големите. Така догодина ще е последната група и вероятно ще тръгне на училище на 6 г. и 3 месеца - ако все още се справя добре. Това, че повечето деца от нейната група са с 1 година по-големи изобщо не ме притеснява. Е, някои от другарчетата й й помагат да си слага чорапите, че на нея й е още трудно  Joy

# 35
  • Мнения: 24 467
Лично аз не съм писала нищо нито за "интелектуално" нито за друго "ниво".
Просто от януари следващата година до февруари предходната е точно толкова, колкото от януари, настоящата година до декември през същата. Проста математика, за първи клас.
Разбира се, че е важно първо индивидуалното развитие и фактът, че детето вече се е вписало в определена общност, а не някакъв си "набор". Тази година моят син, от "следващия набор", е първи по успех в класа от "предходния набор", а пропуснах, има и още едно момиче, което по чиста случайност е второто в класа от следващия набор и което е също с такъв успех. . "Класирането" вече излезе, та не става въпрос за субективна моя лична някаква преценка. Писах вече- това не е казарма. Понятието "връстници" е също условно- синът ми е много повече "връстник" с децата, родени месец- два преди него, от колкото тези, които са родени 11 месеца след него, но са в същата година.
Ако детето се справя добре и се чувства добре поради що да тропа на едно и също място не разбирам...

# 36
  • София
  • Мнения: 6 999
като чета какво сте написали чак ми става жал и стигам до извода че според някои децата трябва да се разделят на групи не според възраста си ами според интелектуалното си ниво,какво значи по-високо е и т.н,няма еднакви деца,всички са различни нищо че са един набор. Crossing Arms

Ами да - всъщност точно така смятам за правилно. Децата следва да се разделят на различни групи според нивото си. Най-вече в училище обаче.  Naughty




# 37
  • Мнения: 19
. Е, някои от другарчетата й й помагат да си слага чорапите, че на нея й е още трудно  Joy

Joy Joy Joy

# 38
  • Мнения: 19
А сигурно в въпросната група има и дечица които са януари 2003г. реално 1 год.по-голями от детенцето ти Александра.

# 39
  • Мнения: 19
[

Ами да - всъщност точно така смятам за правилно. Децата следва да се разделят на различни групи според нивото си. Най-вече в училище обаче.  Naughty





[/quote]Това са пълни глупости,дъщеря ми е много дребничка(то си е ген Mr. Green),децата стърчат около нея и е много слабичка,може но не желае да се изявява в тържества и сценки,това значи ли че трябва да е с по-малки от нея? Naughty

# 40
  • Мнения: 24 467
И какъв е проблемът, ако има и деца, по- големи с 12 месеца? Сигурно точно същият, както ако има деца с по 11 месеца пък по- малки от детето ми.
Глупости са такива разграничения.  
 LaughingПък моят син и сега, с "по- големите" е най- висок и едър. Представям си как щеше да изглежда с неговите почти 1,50 със сегашните първокласници.  Laughing Все едно, че е повтарял години наред.

# 41
  • София
  • Мнения: 6 999
А сигурно в въпросната група има и дечица които са януари 2003г. реално 1 год.по-голями от детенцето ти Александра.

Не разбрах за мен ли е това? Иначе да - има сигурно и деца родени през Януари 2003, а тя е чак края на Май 2004. Но това конкретно на моето дете не му пречи...

За ме не ръста е важен. Не това имах предвид. Давам малък пример: Дъщеря ми е много добре в говорното си развитие, от нейния набор има деца, които все още не говорят добре, а тя може да направи 'звуков анализ' на дума т.е. да каже с коя буква започва...
От друга страна обаче математическото й мислене не е на същото ниво, а някои нейни връзстнице е много по-добро.
Защо децата да не са разделени според нивото си в различните области?

А причините поради които дъщеря ти не желае да се изявява нямат нищо общо нито с ръста й нито с интелектуалното й развитие /поне според мен/ - може би е просто по-срамежлива.

# 42
  • Мнения: 19
Не,не ставаше въпрос за теб,а за авторката на темата.

# 43
Моят син е роден на 3. 1. 2004 .Започна градина с набор 2003 .Но септември го преместиха с набора си .Дефокто повтаря 1гр .Тогава довода на директорката беше че като набор компютъра го изхвърля.Разровихме се в общината и инспектората и излезе че наистина е така .Всяко дете трябва да си е в набора -предвид липсата на места в ДГ. Всъщност на нас ни предложиха или 2 пъти 1гр. или 2 пъти предучилищна .Ние предпочетохме 1гр тъй като детето е по-малко по-лесно се адаптира и срама от повтаряне на предучилищна ни плашеше. Еми свикна и с новите деца .Все още среща старите си приятели но вече има нова среда.Както казват всяко чудо за 3 дена.

# 44
  • Мнения: 47 998
taduna, и като се разровихте какво открихте?просто ви казваха, че такава е практиката, или има и нормативен дикумент, който ви задължи да местите детето?
И как така ви го приеха, а моето- родено също на 3 януари, не го приемат?

# 45
  • Мнения: 536
Всъщност на нас ни предложиха или 2 пъти 1гр. или 2 пъти предучилищна .
Само да вметна, че предучилищна група не може да се повтаря Peace

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595

...Защо децата да не са разделени според нивото си в различните области? ...


Защото на тази възраст , че и до завършване поне на 4-ти клас (а според мен и до седми) децата имат нужда от много широка основа, за да се развиват добре. Трябва да се създадат условия за развитие на всички аспекти на интелектуалното и личностното развитие, за да може детето да натрупа един солиден запас от знания (най-общо казано), да натрупа опит, за да може после да се справя по-лесно академично и в живота. В истинския живот харата са с разнообразни способности и възможности и това създава богата среда, от която всеки си взема каквото му е нужно. Не виждам никаквъв смисъл да се създават групи според нивата в различните области, защото така ще се задълбае в развитието на една способност или област и ще се занемарят другите. Знанията и опитът във всички области са свързани в някаква степен помежду си и колкото повече такива точки съществуват, толкова повече връзки ще могат да се създадат. Нещо като на принципа "цялото е повече от сбора на своите части".
Що се отнася до мен, моите деца не бих ги специализирала от ранна възраст и точно затова основните им контакти и живот е с деца с разнообразни характери и ниво на развитие на способностите, а ако изобщо може да се говори за специализация, то тя е в извънкласните занимания. Такива занимания има и в детските градини, но е добре всички деца да са си заедно, независимо от нивото. Още повече, че на тази възраст се променят буквално за седмици - нещо, което до вчера не са можели да правят, днес вече не е никакъв проблем, защото детето е натрупало критична маса опит и знания по съотвентия въпрос или умение.

# 47
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 356
Констанца е 2001г., но в групата имат деца и 2002г(едното е прз март). Разбирам в началото да е било проблем, но чак сега да го правят, ми се струва гадничко.

....
Само да вметна, че предучилищна група не може да се повтаря Peace

Може, може. В нашата градина сега 4 групи са две, като едната мин. година беше омешана с набор 2000, т.е. миналогодишните предучилищници.

# 48
  • Мнения: 2 643
Всяко дете ходи с набора си,поне в нашата градина е така.Сега малката дъщеря ходи в групата на деца родени 2005 г.,но изрично ми казаха,че наесен като се сформира нова ясленска група ,ще я преместят там,за да върви с наборчетата си.Не виждам какво толкова трябва да се драматизира,ще се адаптира детето и в другата група.

# 49
taduna, и като се разровихте какво открихте?просто ви казваха, че такава е практиката, или има и нормативен дикумент, който ви задължи да местите детето?
И как така ви го приеха, а моето- родено също на 3 януари, не го приемат?
             Документ като цяло не са ни показвали.Казаха само че ЕГН влизало в компютър .Тези данни се подават в общината и инспектората.Ако не е в набора си Компютъра го изхвърля.Приеха го на 2г.8м. с връзки.Не се водеше официално в списъците.Но такса плащах.
Всъщност на нас ни предложиха или 2 пъти 1гр. или 2 пъти предучилищна .
Само да вметна, че предучилищна група не може да се повтаря Peace
   Повтаря се и още как!Внашата градина има деца които я повтарят!Само да не им скимне...

# 50
  • София
  • Мнения: 6 999
RadostinaHZ, това е по-скоро твое лично мнение... Всъщност има няколко системи на обучение. При първата - всички вървят заедно и няма разделение - учи се това, което е в учебника, при втората се оставя детето само да определи какво иска да учи и дали изобщо иска - може да си избере да рисува примерно, при третата се набляга на това, което детето прави най-добре - един вид се подхранван заложбите му, при четвъртата се набляга и се развива това, което е най-голям проблем...

Това, което аз казвам обаче не е да се профилира. Просто не ми харесва идеята дъщеря ми да скучае, чакайки връстниците й да наваксат нейните речеви способности, както не ми харесва да се опитва да настигне другите в смятането, което за нея е проблем... Peace

Последна редакция: пт, 23 май 2008, 19:34 от Isa

# 51
   Моето лично мнение е, че на детето ще му бъде скучно да изучава още една година със същия материал.

Не че се хваля, обаче детето ми се развива много бързо и не смятам да го спъвам заради прищявка на директорката.

Тя не само че може да си обува сама чорапите Party,може и да си се къпе напълно сама, дори и да си настройва водата. Също така да си стопли обяда, да мие перфектно чинии и още страшно много неща. И с риск да се повтарям няма да позволя някой да я спъва. В крайна сметка за това сме родители на тези деца, за да сме им упора когато имат нужда от нас

# 52
  • Мнения: 19
  Моето лично мнение е, че на детето ще му бъде скучно да изучава още една година със същия материал.

Не че се хваля, обаче детето ми се развива много бързо и не смятам да го спъвам заради прищявка на директорката.

Тя не само че може да си обува сама чорапите Party,може и да си се къпе напълно сама, дори и да си настройва водата. Също така да си стопли обяда, да мие перфектно чинии и още страшно много неща. И с риск да се повтарям няма да позволя някой да я спъва. В крайна сметка за това сме родители на тези деца, за да сме им упора когато имат нужда от нас
Егати детето ,ми то готово за да бъде родител направо,за какво ти е тая градина тогава newsm78

# 53
  • София
  • Мнения: 62 595
RadostinaHZ, това е по-скоро твое лично мнение... Всъщност има няколко системи на обучение. При първата - всички вървят заедно и няма разделение - учи се това, което е в учебника, при втората се оставя детето само да определи какво иска да учи и дали изобщо иска - може да си избере да рисува примерно, при третата се набляга на това, което детето прави най-добре - един вид се подхранван заложбите му, при четвъртата се набляга и се развива това, което е най-голям проблем...

Това, което аз казвам обаче не е да се профилира. Просто не ми харесва идеята дъщеря ми да скучае, чакайки връстниците й да наваксат нейните речеви способности, както не ми харесва да се опитва да настигне другите в смятането, което за нея е проблем... Peace

И в такъв случай какво можеш да направиш? Ако напишеш всичките си изисквания към системата това означава да създадеш индивидуална система точно за твоето дете, но тази система освен твоето, какви други деца ще включва? Също толкова добре с езика, но зле с математиката или нещо друго?
Когато става въпрос за деца на малка възраст средата трябва да е богата на стимули и все пак да има съобразяване с реда на заниманията на детето. При организирано обучение не можеш да предотвратиш скучаенето по еднин или друг вид дейност, защото децата са различни. Какво печелиш, ако сложиш детето в среда, в която всички деца са с приблизително сходни характеристики като на твоето? Какъв е смисълът всички да са добре с езика и недобре с математиката? Как ще се учат те едно от друго? В семействата всички деца са на различна възраст и на различно ниво в развитието си и точно това е много благодатна и естествена среда за развитието на едно малко дете.

# 54
# 55
  • София
  • Мнения: 6 999
.... В семействата всички деца са на различна възраст и на различно ниво в развитието си и точно това е много благодатна и естествена среда за развитието на едно малко дете.

С оглед на това, че в моето семейство други деца освен Дариа няма... то тя не се развива ли?  Rolling Eyes или е по-назад в развитието си от деца с братя и сестри  newsm78

Доста се отклонихме от темата, но през всичките 11 години училище скучах... Не бих допуснала дъщеря ми да повтори моята скука, заради системата.  Naughty

# 56
е в интерес на истината малката може да прави всички тези работи, както и много от другите деца,но както всяко дете обича да си се поглезва и да иска някой да ги прави вместо нея. Единственото нещо от което не се отказва е да се къпе сама.

Дори вече ме гони от банята  ooooh!

# 57
  • София
  • Мнения: 2 952
Не бих стимулирала детето си да тръгне на училище с предния набор. Първа група, втори клас и прочие не са индикация, че детето примерно в 7-ми клас ще бъде зряло като 1 година по-големите деца. Предпочитам да знам, че детето ще бъде зряло във важните в училище години - тогава когато резултатите идват с много труд и конкуренцията вече е факт. Съвсем прагматично смятам, че така бих му осигурила по-добър старт. Включително би било емоционално достатъчно зряло.
Това не значи, че не отчитам заложбите на децата си и не виждам къде изпреварват, къде изостават.

Съвсем друг е въпросът, че в случая на Александра бих се борила детето да остане в тази група. Щом има приятели и се чувства добре, това е най-важното. Кога ще тръгне н аучилище няма пряка връзка, тъй като винаги може да се изкара и 1 година предучилищна в някое училище като буфер.

# 58
  • София
  • Мнения: 2 840
На приятелката ми детето е родено на 31.12.2002, а синът ми на 28.01.2003. Нейното е в трета група, моето - във втора. Това е. Различен набор са, независимо, че нямат и месец разлика.
Но в групата на сина ми в момента има момиченце на 3 години. Дойде тази година. Нямало места в първа група Rolling Eyes Тази година госпожицата ще стане на 4, а синът ми вече е на 5. Имат година и половина разлика.
Отстоявай си правото - детето се е адаптирало, освен това, кажи, че ще го пускаш на 6 години на училище, нали сега такава е тенденцията даже.

# 59
  • Мнения: 487
Според мен е по добре да повтаря предучилищната.

# 60
  • София
  • Мнения: 2 840
Защо да повтаря предучилищната?
Не разбирам.

# 61
  • Мнения: 19
Както и да го мислим все е гадно за дететнцето.Знаете каква е тръпка когато тръгват 1 клас,и какво ще стане нейната група тръгва на у-ще ,а тя -НЕ.Егати и драмата ще бъде!

# 62
  • Мнения: 2 448

Само да вметна, че предучилищна група не може да се повтаря Peace
Може, точно деца, които са по малки от набора си , когато я карат първия път, могат да я повторят, вместо да ходят по рано 1 клас.
Не е забранено.  Peace

# 63
  • Мнения: 2 448
...Какво печелиш, ако сложиш детето в среда, в която всички деца са с приблизително сходни характеристики като на твоето? Какъв е смисълът всички да са добре с езика и недобре с математиката? ...
Обикновено сме на доста различно мнения с RadostinaHZ, но по този въпрос съм напълно съгласна с нея.
Моето дете като е най добро в спорта и танците и в рисуването и говоря е зле, даже се радвам, че имат задължителни занимания в градината във всяка област и гледайки от другите деца, които са по напред от него се учи много по бързо, отколкото да го оставя да задълбава само там дето е най-добър.  Цифрите е перфектен, дори лесни задачки смята, но изреченията му са още объркани граматически. Всяко дете е различно.
И да кажа от личен опит за тези дето твърдят , че децата им толкова напред, че едва ли не ще тъпчат на едно място с връстниците си е меко казано смешно. Аз като се научих да чета на 5 и тръгнах 1 клас на 7 да не съм умряла от скука, просто ми беше много по лесно отколкото на тези , дето тепърва учеха буквите.

# 64
да и аз искам ако се налага да повтаря, това да е предучилищната група , защото смятам, че тогава би могло да научи нещо ново или да затвърди старото. Но не и да повтаря 2-ра гр

# 65
  • София
  • Мнения: 62 595
Щом като е тръгнало така е най-добре да си продължи. Само, че ще трябва да започне на училище по-рано. Ако бях на твое място нямаше да повтаря нито една група и щеше да си върви с предишния набор и толкова. Такъв му бил късметът.

# 66
  • Мнения: 1 447

Само да вметна, че предучилищна група не може да се повтаря Peace
Може, точно деца, които са по малки от набора си , когато я карат първия път, могат да я повторят, вместо да ходят по рано 1 клас.
Не е забранено.  Peace
Напълно съм съгласна с Пасинет.Моя приятелка записа дъщеря си малка на предучилищна и ходи две години.

# 67
  • Мнения: 1 447
А сигурно в въпросната група има и дечица които са януари 2003г. реално 1 год.по-голями от детенцето ти Александра.
Дъщеря ми е много добре в говорното си развитие, от нейния набор има деца, които все още не говорят добре, а тя може да направи 'звуков анализ' на дума т.е. да каже с коя буква започва...
От друга страна обаче математическото й мислене не е на същото ниво, а някои нейни връзстнице е много по-добро.
Защо децата да не са разделени според нивото си в различните области?


И много ми е интересно как ще разделят децата според нивото си в различните области?
Като примерно:едно рисува мого добре,друго танцува,трето е напред с цифри и букви.
Нали затова учат по една програма,за да може тези на които не им се удава нещо да напреднат там.
 Дъщеря ми преди да тръгне на градина никък не и се удаваха танците,но като гледа децата в градината
как танцуват и тя започна да танцува добре.Ето не е била добра в тази област,но се научи.

# 68
  • София
  • Мнения: 6 999
И много ми е интересно как ще разделят децата според нивото си в различните области?

Много лесно Wink В много държави образованието е точно такова.


# 69
  • София
  • Мнения: 2 952
Много лесно Wink В много държави образованието е точно такова.

Къде разделят децата от 3 годишни в държавните градини или училища?
Не коментирам частните, защото не са моя избор и защото там подобно нещо може и евентуално да се прави, ще ми е интересно да разбера.
В Бг държавно образование профилирането започва със ЗИП-овете от 5-ти клас и във вида, който всички знаем след 7-ми. По-ранно профилиране според мен си струва само за деца, които имат таланти 1 на милион, тоест граничат с гениалността. Не че това е, което пожелавам на децата си - предпочитам ги здрави и уравновесени, за да могат сами и разумно да правят изборите си.

# 70
  • Мнения: 1 447
Много лесно Wink В много държави образованието е точно такова.

Къде разделят децата от 3 годишни в държавните градини или училища?
Не коментирам частните, защото не са моя избор и защото там подобно нещо може и евентуално да се прави, ще ми е интересно да разбера.
В Бг държавно образование профилирането започва със ЗИП-овете от 5-ти клас и във вида, който всички знаем след 7-ми. По-ранно профилиране според мен си струва само за деца, които имат таланти 1 на милион, тоест граничат с гениалността. Не че това е, което пожелавам на децата си - предпочитам ги здрави и уравновесени, за да могат сами и разумно да правят изборите си.
Напълно съм съгласна с теб PeaceДа не забравяме,че тук е България

# 71
  • София
  • Мнения: 62 595
Иса,

На каква възраст и по какъв признак ги разделят? Надявам се, че не става въпрос за гимназиите.

Опитваш се да омаловажиш това, което казвам с аргумента, че било предимно мое мнение. Учените са го установили - колкото по-богата е средата на стимули, толкова повече шансове има детето да се развива добре. Става въпрос за развитие на мозъка, а това не е шега работа. Ако детето живее в еднообразна и оскъдна откъм стимули среда то страда интелектуално и доказателство за това са детските домове. Официално и те имат програма за обучение, но нямат разнообразието на средата, никой не стои с тях да си играе с часове и да им показва разни неща. Едно дете не може да се научи самичко на нещо, за чието съществуване не подозира.

Последна редакция: сб, 24 май 2008, 21:12 от RadostinaHZ

# 72
  • София
  • Мнения: 6 999
Учените са го установили - колкото по-богата е средата на стимули, толкова повече шансове има детето да се развива добре.

Абсолютно си права - никъде не казвам нещо, което да е в разрез с това ти съждение.  Naughty Дори напротив - потвърждаваш моите думи. Преместването на дъщеря ми в по-горна група, с по-големи деца й се отрази чудесно, точно защото беше стимулирана. И пак да кажа - не аз го поисках - учителките й го прецениха.
В началото казах, че става дума за училище - което е поне след 5 годишна възраст.

Що се отнася до останалите коментари - нямам какво да кажа...

# 73
  • София
  • Мнения: 7 673
Синът ми е набор 04 и е първа група в детската градина като е най-малък от дечицата, другите са набор 03. Госпожите казват, че може да е най-малък на години, но не и на акъл.
Е как така? Моят е втора група и е набор 2003, както и останалите в неговата група. Първа група са именно 2004 г.
А по темата - защо наистина да повтаря детето предучелищна? Ако майка му се пребори сега - спокойно може да си го пусне на училище на 6,9, ако реши.

Последна редакция: нд, 25 май 2008, 00:29 от irinaradeva

# 74
утре ще ходим двамата с мъжа ми при директорката да се разберем.
Ако се налага и ще се  #Cussing out, но  Naughty в никакъв случай няма да позволим да я преместят.

Ако е необходимо ще ходим и в телевизията, но няма да се откажем без здрав бой  ooooh! #Cussing out #Crazy baby_neutral

# 75
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Еее много жестоки мерки обмисляте Laughing
Най добре е наистина да разговаряте с директорката. Пиши какво е станало. Аз си мисля, че в групата където сега е детето  няма места а трябва да приемат някое дете newsm78

# 76
  • София
  • Мнения: 2 952
Нямаше смисъл да извъртаме темата в "Кой е по-по-най...".

# 77
  • Мнения: 19
Нямаше смисъл да извъртаме темата в "Кой е по-по-най...".

Това имах и аз предвид!

# 78
преборихме се, ще остане в тази група Simple Smile.Написахме молба и после директорката е отишла в групата при детето и и е казала, че няма да я мести.

Тия дни ще отидем да я почерпим за дето я остави, защото всичко зависеше от нея Party

# 79
  • София
  • Мнения: 62 595
Ха, честито!

# 80
  • Мнения: 3 663
само накрая да не стане така, че детето да повтаря предучилищна, защото не искате да я пускате по-рано на училище  Laughing


иначе за другите неща - аз лично намирам профилирането за хубаво нещо, но не на 3г Grinning минимум след началното образование, ако не и по-късно
за да прецени един родител и самото дете в кое е най-добро и го влече най-много, трябва да се е запознало с възможно най-много и различни дейности, науки, знания, спортове и т.н.
да говорим как едно 4-5 годишно дете е прекрасен математик и да го насочваме към напр. точни науки, а то изобщо не е видяло, че може да стане капитан да кажем... просто няма смисъл

Общи условия

Активация на акаунт