искат да преместят детето ми в долната група

  • 6 235
  • 80
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 536
Всъщност на нас ни предложиха или 2 пъти 1гр. или 2 пъти предучилищна .
Само да вметна, че предучилищна група не може да се повтаря Peace

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595

...Защо децата да не са разделени според нивото си в различните области? ...


Защото на тази възраст , че и до завършване поне на 4-ти клас (а според мен и до седми) децата имат нужда от много широка основа, за да се развиват добре. Трябва да се създадат условия за развитие на всички аспекти на интелектуалното и личностното развитие, за да може детето да натрупа един солиден запас от знания (най-общо казано), да натрупа опит, за да може после да се справя по-лесно академично и в живота. В истинския живот харата са с разнообразни способности и възможности и това създава богата среда, от която всеки си взема каквото му е нужно. Не виждам никаквъв смисъл да се създават групи според нивата в различните области, защото така ще се задълбае в развитието на една способност или област и ще се занемарят другите. Знанията и опитът във всички области са свързани в някаква степен помежду си и колкото повече такива точки съществуват, толкова повече връзки ще могат да се създадат. Нещо като на принципа "цялото е повече от сбора на своите части".
Що се отнася до мен, моите деца не бих ги специализирала от ранна възраст и точно затова основните им контакти и живот е с деца с разнообразни характери и ниво на развитие на способностите, а ако изобщо може да се говори за специализация, то тя е в извънкласните занимания. Такива занимания има и в детските градини, но е добре всички деца да са си заедно, независимо от нивото. Още повече, че на тази възраст се променят буквално за седмици - нещо, което до вчера не са можели да правят, днес вече не е никакъв проблем, защото детето е натрупало критична маса опит и знания по съотвентия въпрос или умение.

# 47
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 358
Констанца е 2001г., но в групата имат деца и 2002г(едното е прз март). Разбирам в началото да е било проблем, но чак сега да го правят, ми се струва гадничко.

....
Само да вметна, че предучилищна група не може да се повтаря Peace

Може, може. В нашата градина сега 4 групи са две, като едната мин. година беше омешана с набор 2000, т.е. миналогодишните предучилищници.

# 48
  • Мнения: 2 663
Всяко дете ходи с набора си,поне в нашата градина е така.Сега малката дъщеря ходи в групата на деца родени 2005 г.,но изрично ми казаха,че наесен като се сформира нова ясленска група ,ще я преместят там,за да върви с наборчетата си.Не виждам какво толкова трябва да се драматизира,ще се адаптира детето и в другата група.

# 49
taduna, и като се разровихте какво открихте?просто ви казваха, че такава е практиката, или има и нормативен дикумент, който ви задължи да местите детето?
И как така ви го приеха, а моето- родено също на 3 януари, не го приемат?
             Документ като цяло не са ни показвали.Казаха само че ЕГН влизало в компютър .Тези данни се подават в общината и инспектората.Ако не е в набора си Компютъра го изхвърля.Приеха го на 2г.8м. с връзки.Не се водеше официално в списъците.Но такса плащах.
Всъщност на нас ни предложиха или 2 пъти 1гр. или 2 пъти предучилищна .
Само да вметна, че предучилищна група не може да се повтаря Peace
   Повтаря се и още как!Внашата градина има деца които я повтарят!Само да не им скимне...

# 50
  • София
  • Мнения: 6 999
RadostinaHZ, това е по-скоро твое лично мнение... Всъщност има няколко системи на обучение. При първата - всички вървят заедно и няма разделение - учи се това, което е в учебника, при втората се оставя детето само да определи какво иска да учи и дали изобщо иска - може да си избере да рисува примерно, при третата се набляга на това, което детето прави най-добре - един вид се подхранван заложбите му, при четвъртата се набляга и се развива това, което е най-голям проблем...

Това, което аз казвам обаче не е да се профилира. Просто не ми харесва идеята дъщеря ми да скучае, чакайки връстниците й да наваксат нейните речеви способности, както не ми харесва да се опитва да настигне другите в смятането, което за нея е проблем... Peace

Последна редакция: пт, 23 май 2008, 19:34 от Isa

# 51
   Моето лично мнение е, че на детето ще му бъде скучно да изучава още една година със същия материал.

Не че се хваля, обаче детето ми се развива много бързо и не смятам да го спъвам заради прищявка на директорката.

Тя не само че може да си обува сама чорапите Party,може и да си се къпе напълно сама, дори и да си настройва водата. Също така да си стопли обяда, да мие перфектно чинии и още страшно много неща. И с риск да се повтарям няма да позволя някой да я спъва. В крайна сметка за това сме родители на тези деца, за да сме им упора когато имат нужда от нас

# 52
  • Мнения: 19
  Моето лично мнение е, че на детето ще му бъде скучно да изучава още една година със същия материал.

Не че се хваля, обаче детето ми се развива много бързо и не смятам да го спъвам заради прищявка на директорката.

Тя не само че може да си обува сама чорапите Party,може и да си се къпе напълно сама, дори и да си настройва водата. Също така да си стопли обяда, да мие перфектно чинии и още страшно много неща. И с риск да се повтарям няма да позволя някой да я спъва. В крайна сметка за това сме родители на тези деца, за да сме им упора когато имат нужда от нас
Егати детето ,ми то готово за да бъде родител направо,за какво ти е тая градина тогава newsm78

# 53
  • София
  • Мнения: 62 595
RadostinaHZ, това е по-скоро твое лично мнение... Всъщност има няколко системи на обучение. При първата - всички вървят заедно и няма разделение - учи се това, което е в учебника, при втората се оставя детето само да определи какво иска да учи и дали изобщо иска - може да си избере да рисува примерно, при третата се набляга на това, което детето прави най-добре - един вид се подхранван заложбите му, при четвъртата се набляга и се развива това, което е най-голям проблем...

Това, което аз казвам обаче не е да се профилира. Просто не ми харесва идеята дъщеря ми да скучае, чакайки връстниците й да наваксат нейните речеви способности, както не ми харесва да се опитва да настигне другите в смятането, което за нея е проблем... Peace

И в такъв случай какво можеш да направиш? Ако напишеш всичките си изисквания към системата това означава да създадеш индивидуална система точно за твоето дете, но тази система освен твоето, какви други деца ще включва? Също толкова добре с езика, но зле с математиката или нещо друго?
Когато става въпрос за деца на малка възраст средата трябва да е богата на стимули и все пак да има съобразяване с реда на заниманията на детето. При организирано обучение не можеш да предотвратиш скучаенето по еднин или друг вид дейност, защото децата са различни. Какво печелиш, ако сложиш детето в среда, в която всички деца са с приблизително сходни характеристики като на твоето? Какъв е смисълът всички да са добре с езика и недобре с математиката? Как ще се учат те едно от друго? В семействата всички деца са на различна възраст и на различно ниво в развитието си и точно това е много благодатна и естествена среда за развитието на едно малко дете.

# 54
# 55
  • София
  • Мнения: 6 999
.... В семействата всички деца са на различна възраст и на различно ниво в развитието си и точно това е много благодатна и естествена среда за развитието на едно малко дете.

С оглед на това, че в моето семейство други деца освен Дариа няма... то тя не се развива ли?  Rolling Eyes или е по-назад в развитието си от деца с братя и сестри  newsm78

Доста се отклонихме от темата, но през всичките 11 години училище скучах... Не бих допуснала дъщеря ми да повтори моята скука, заради системата.  Naughty

# 56
е в интерес на истината малката може да прави всички тези работи, както и много от другите деца,но както всяко дете обича да си се поглезва и да иска някой да ги прави вместо нея. Единственото нещо от което не се отказва е да се къпе сама.

Дори вече ме гони от банята  ooooh!

# 57
  • София
  • Мнения: 2 952
Не бих стимулирала детето си да тръгне на училище с предния набор. Първа група, втори клас и прочие не са индикация, че детето примерно в 7-ми клас ще бъде зряло като 1 година по-големите деца. Предпочитам да знам, че детето ще бъде зряло във важните в училище години - тогава когато резултатите идват с много труд и конкуренцията вече е факт. Съвсем прагматично смятам, че така бих му осигурила по-добър старт. Включително би било емоционално достатъчно зряло.
Това не значи, че не отчитам заложбите на децата си и не виждам къде изпреварват, къде изостават.

Съвсем друг е въпросът, че в случая на Александра бих се борила детето да остане в тази група. Щом има приятели и се чувства добре, това е най-важното. Кога ще тръгне н аучилище няма пряка връзка, тъй като винаги може да се изкара и 1 година предучилищна в някое училище като буфер.

# 58
  • София
  • Мнения: 2 840
На приятелката ми детето е родено на 31.12.2002, а синът ми на 28.01.2003. Нейното е в трета група, моето - във втора. Това е. Различен набор са, независимо, че нямат и месец разлика.
Но в групата на сина ми в момента има момиченце на 3 години. Дойде тази година. Нямало места в първа група Rolling Eyes Тази година госпожицата ще стане на 4, а синът ми вече е на 5. Имат година и половина разлика.
Отстоявай си правото - детето се е адаптирало, освен това, кажи, че ще го пускаш на 6 години на училище, нали сега такава е тенденцията даже.

# 59
  • Мнения: 487
Според мен е по добре да повтаря предучилищната.

Общи условия

Активация на акаунт