Как се справяте с досадните продавачи?

  • 5 034
  • 95
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 45
и аз да се включа като продавач консултант от 6 год. Работила съм в "известни "и "безизвестни " магазини така да се изразя . Не можеш да угодиш на всички то е ясно . Едните клиенти се сърдят като не стоиш до тях през целите 2 часа които са в маг. другите само като им кажещ добар ден и те погледнат с онзи поглед трябва да ти е ясно че този клиент не иска да му "досаждаш"както се изразявате.Работя в доста известна марка и да ви кажа ми е доста неприятно да влезе някоя да ма и при добар ден с усмивка от моя страна тя да ми казва дайми едиси кво и по барзо че сам спряла еди си каде да ми говори на ти.и аз също сам клиент и аз си пазаря все пак . и знам какво може да ме подразни . аз сам от клиентите които мразя да ми ходят зад гарба и да ми нареждат . Sunglasses

# 61
  • Мнения: 45
esscape е права.знаете ли хора да продаваш си е направо изкуство толкова съм свикнала с хората че просто вече докато влезе клиента и ми ясно как да го обслужвам.Видяла сам чула сам какви ли не работи мога да ви разправям до утре.Вече сам управител в дадения маг. и когато обучавам момичетата им казвам така :казваш добар ден с усмивка задалжително стоиш на прим. 2 3 метра от клиента за да може ако иска нещо да не те издирва ... и въпроса нещо конкретно ли търсите да го забрави да го използва в маг. и т.н. много неща са .....

# 62
  • Мнения: 4 447
Това е учтивост и така трябва да бъде.
Клиента трябва да е цар(царица).
Или ще ходят на глава само и само
да си купя нещо от тях или
да си вървят у тЕх си.
По-добре от някоя начумерена
и недоклатена продавачка,
дето ми цепи семки зад щанда
и ме гледа все едно съм й изяла
супата с вилица.

След подобен въпрос или отговарям
какво търся и си улеснявам живота
или отговарям с усмивка, че
за сега гледам, и ако искам нещо ще кажа.

Това е.

Какво си се раздраматизирала?

# 63
  • Мнения: 1 898
Не съм от тези дето драматизират излишно. Wink
Не говоря за учтивото и любезно обслужване, а за случаите когато продавача грубо нахлува в личното пространство на клиента и го притиска със своята напоритост.
Аз също казвам, че разглеждам и ако имам нужда от помощ ще я потърся, но въпреки това често продавачката не спира да дудне и каканиже подире ми, без да ме остави на спокойствие да разгледам и да преценя сама стоките.Това отношение е дразнещо и често постига обратен ефект.Дразнещо е и когато на всяка цена се опитват да ти пробутат нещо, което от километри си личи, че не ти стои добре.Дразнещо е и когато си позволяват да ти говорят на 'ти' и да те поучават, без да те познават изобщо....
П.П. Оставам с впечатлението, че повечето от работещите в сферата на търговията приемат твърде лично темата (нормално е).Нямах намерение да засягам или обвинявам някого конкретно в непрофесионализъм.Просто вчера излязох доста 'нахъсана' за покупки по магазините и почти навсякъде бях послещната от подобно отношение, което честно казано 'сломи ентусиазма ми'.  Wink...И споделих.
Мисля,че може взаимно да сме си полезни с темата-вие като търговци, и ние като клиенти, за да постигнем една по-приятна атмосфера в общуването по между си.
Това е.

Последна редакция: чт, 17 апр 2008, 10:24 от Ulia

# 64
  • Мнения: 4 447
Не ми се е случвало да ме
преследват из магазина и
да ми досаждат.

Ако ми се случи ще й отговоря
както аз си знам  Crazy

 Whistling

# 65
  • Мнения: 45
аз точно това писах че някои клиенти само това искат да стоиш през цялото време до гъза им . ако не стоиш там ще кажат егати тая не ми обарна никакво внимание .Всеки предпочита различно обслужване.в случая си от клиентите които не обичат да им задават тъпи въпроси просто продавачката не го еразбрала това е.

# 66
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Мен някоя продавачка ако толкова ме издразни излизам от магазина. Както и ако проявават пълна незаинтересованост, че съм влязла. Щото има и такива, който не поздравяват, а само те гледат сърдито, понеже си им нарушила спокойствието.
Но като цяло рядко се случва да съм недоволна от обслужването.

# 67
  • Мнения: 2 401
Мацка, я кажи защо все още обучавате продавачките да зяпват първо обувките на клиента при влизане? Това отдавна вече не е мерило за платежоспособност.

# 68
  • Мнения: X
Ох, вече като видя заглавието и си представям горките продавачки като някакъв вид вредители, който ще изтребваме.
Следващия път ще си нося спрей против хлебарки в магазина за хранителни стоки, и мухозол в МОЛ-а

# 69
  • Мнения: 824
Мацка, я кажи защо все още обучавате продавачките да зяпват първо обувките на клиента при влизане? Това отдавна вече не е мерило за платежоспособност.

Смени магазините,Мацка!Посещавай такива,където те гледат в очите. Wink

# 70
  • Мнения: 824
П.П. Оставам с впечатлението, че повечето от работещите в сферата на търговията приемат твърде лично темата (нормално е).

Мен не си ме обидила с нищо,не я приемам лично темата.Съгласна съм,че има продавачи,които не ползват елементарни норми на поведение в контакта с клиентите.Знам,че не съм от тях,за това имам смелост да пиша в темата.
Със сигурност всеки изказал мнение,не си е измислил недопустимото държане на продавачът.
Така,че има още какво да се учи,както от страна на обслужващият персонал,така и от страна на клиентите.

# 71
  • Мнения: 4 965
Пазарувам само от определени магазини, където ме познават и знаят какво отношение искам към мен като клиент, както и аз ги познавам и знам какво отношение ще получа. Когато се държа човешки, със самочувствие, но и с необходимото уважение /продавачките и те са хора/, тогава и към мен се отнасят с уважение, внимание и т.н. Не позволявам фамилиарничене или навлизане в личното ми пространство, но пък понякога ми е адски приятно да ме поглезят, да си поговорим и да ми кажат честното си мнение как изглеждам в някоя дреха. Рядко изневерявам на любимите си магазини и досега не са ми досаждали...

# 72
  • Плевен
  • Мнения: 138
За един търговец е важно да продаде стоката, но нали знаете, че не всеки продавач е добър търговец. И за това се иска финес и малко психология. Целта на търговецът е да превърне потенциалният клиент, който просто разглежда - в купувач. Не е лесна работа и разбира се, че не винаги се получава, защото наистина понякога просто разгелждаме, за да мине времето. Много е важно как ще подходи търговецът. След като има клиент, не трябва още с влизането му в магазина да се обсипва с въпроси и внимание. Започва се с едно"Здравейте" Оставя се няколко минути, за да може клиента да се ориентира в обстановката и тогава, пак не се пита директно"Какво търсите" а се казва нещо от рода:" Страхотни обувки имате" или" Чудесен тен сте направили" Така да се разчупи ледът между тях. Клиентът сам ще си покаже, има ли нужда от помощ или не. Ако има, винаги се задават конкретни въпроси "За вас ли е или за подарък" и т.н. И ако се закупи стока, тогава продавачът може да си позволи да попита, дали клиента не желае нещо допълнително към покупката. Но всичко става много внимателно, ненатрапчиво и ако клиента го е допуснал до неговото лично пространство. За съжаление, тук повечето търговци навлизат в това пространство без нашето разрешение, и е доста стресиращо. Била съм от двете страни и не е лесно Grinning

Имам едно сериозно запитване. Не искам да ме разбираш погрешно, но като всеки средно статистически българин в тази държава и аз работя и съответно съм била на няколко обучения. Да не се отплесвам! Запитването: "Ти да не работиш в 2Be?"

# 73
  • Мнения: 278

"Ти да не работиш в 2Be?"
[/quote]
 Joy  Joy  Joy
И аз същото щях да попитам.

# 74
  • Мнения: 824
Имам едно сериозно запитване. Не искам да ме разбираш погрешно, но като всеки средно статистически българин в тази държава и аз работя и съответно съм била на няколко обучения. Да не се отплесвам! Запитването: "Ти да не работиш в 2Be?"

Ха-ха,и аз съм чувала,че в 2be подхождат по този начин с клиентите.Не мисля,че е правилно да посрещнеш клиентът с комлимент,освен ако не сте близки вече.

Общи условия

Активация на акаунт