Как се справяте с досадните продавачи?

  • 5 024
  • 95
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 897
Преди малко се върнах от обиколка по магазините-с празни ръце и поизнервена от настойчивостта и нездравото любопитство на някои продавачки, което често бъркат с любезност и добро отношение към клиента.
Още с влизането в магазина след дежурното 'Добър ден' започват да те обсипват с куп въпроси:
'Какво си търсите?'/ 'Какво да ви предложа?'/ 'Търсите ли нещо конкретно?'.
Аха си посмял да разгледаш по-обстойно някоя дреха и те заливат със словесен поток за това 'колко е качествена материята, колко е модерна кройката, колко много се търсела напоследък и то все от млади жени'  и преди още да си се окопитил те вече напират да те напъхат в съблекалнята, за да я премериш.Ако се оставиш започва следващата плеяда:'колко прекрасно ти стои въпросното нещо', нищо, че е 2 номера по-голямо и ти стои като харизано -'ще го посвиеш малко'.Забележете, дори си позволяват да фамилярничат и да говорят с клиента на 'ти'.
И колчем видят, че все пак тръгнеш да излизаш с празни ръце започват да ти предлагат всяка стока, която им се мерне пред очите. Нищо, че в началото са те попитали какво търсиш и си казала черна пола, а те ти предлагат  жълто сако например.
Съгласна съм, че продавач-консултантът трябва да е на разположение на клиента, но това 'притискане' и тази настойчивост сякаш минават мярата на доброто обслужване и граничат по-скоро с нахалството.

Последна редакция: чт, 17 апр 2008, 10:00 от Ulia

# 1
  • Мнения: X
За да не ме закачат,още с влизането гледам мрачно,студено и крайно неконтактно. Всъщност изобщо не поглеждам към тях. Иначе действително съществува риск да бъда брутално и окончателно зарибена.
Виж,ако имам нужда от консултация ставам и аз самата любезност.

# 2
  • София
  • Мнения: 672
Ами какво да ти кажа - закопавам ги с "Само разглеждам". И млъкват.

Ама като тръгна да гледам за детето и това не върши работа. Влизам да купя боди. Избирам си го. Тя ми предлага чорапи, гащи за над памперса (?!?!), гащеризонче и едно супер качествено комплектче, дето еди-коя-си звезда го купила на щерка си в розовичко, а останало е едно тамън зеленичко за момченце... айде да не ме баламосва, че Алисия (поп-фолк звездата) си пазарува от Левски-Г, магазинчето зад басеина, никому неизвестно, че  #Cussing out

# 3
  • France
  • Мнения: 726
Не си попадала на продавачките в Хасково: все още не мога да свикна с обръщението "ти" и нахалното и невъзпитано, граничещо с простащина, поведение.
Аз, влизайки, веднага ги стопирам за по- наташни "любезни" посегателства върху финната и изтънчена натура  Laughing- казвам, че нямам нужда от помощ. И точка.

# 4
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Не ми пречат никак.
Разговаряме си чудесно.
Ако искам купувам, ако не искам не купувам.

# 5
  • Мнения: 2 161
Ако не ви говорят,казвате,че са пренебрежителни.Последно как да се държат продавачките?Нормално е да ви дадат информация за стоката.Аз обичам да вървят след мен и да ми съобщават факти.А дали ще купя,вече е моя работа.Грозно е когато ти си в магазина,тя,продавачката,да си стои навън и да се взира в небето.Те са длъжни да са до клиента,все пак не са в музея на мадам Тюсо.

# 6
  • Мнения: 1 897
Ако не ви говорят,казвате,че са пренебрежителни.Последно как да се държат продавачките?b]
Според мен златната среда е да са на мястото си и да са готови да бъдат в услуга на клиента ако е нужно; да му отговорят, ако има питане относно стоката. Нито пренебрежението, нито досадното фалшиво любезнечене са приятни.

Последна редакция: ср, 16 апр 2008, 14:23 от Ulia

# 7
  • Мнения: 2 401
Точно преди няколко дни посъветвах един собственик на книжарница да обърне внимание на агресивните си продавачки. Два-три пъти съм влизала там, те подхващат клиента от самата врата, почти никой не стига до вътрешността на книжарницата, освен тези, които търсят точно определено заглавие и случайно могат да му го предложат. Вътре никога не съм виждала хора, които просто да разглеждат книгите.  За книжарница такъв подход е абсурден. Мен като ме посрещнат така казвам хладно: Не, благодаря, и влизам да зяпам. При повторна атака направо тръгвам към вратата.

# 8
  • Мнения: 2 161
А къде точно е мястото на продавачките?Зад щанда?Не виждам нищо лошо във фалшивото любезничене.Та ние не сме приятелки.В банката по различно ли е?Апропо,в магазините,в които си постоянен клиент,нещата са различни.И все пак,за да не се отклонявам ще кажа,че за мен постъпката на продавачката е правилната постъпка.

# 9
  • София
  • Мнения: 6 363
проблемът, Chanel, не е в консултирането и оказването на помощ при покупката.
проблемът е в непрестанното мелене на глупости и тъпашки лъжи, което българският продавач разбира под обслужване.

понякога, човек има нужда да чуе вътрешния си глас, докато пазарува. да помисли, да прецени. а каканиженето на лелята зад гърба му доста пречи на това разсъждение. толкова съм подозрителна към информация от продавач, че и добър ден да ми каже, ще си погледна часовника, за да проверя дали е вярно.

Последна редакция: ср, 16 апр 2008, 14:42 от jam

# 10
  • Мнения: 2 309
На въпроса "Да помогна ли с нещо?", отговарям "Не, благодаря, само разглеждам". Оттам нататък режа контакта, не го правя умишлено, а направо ми е реакция на подсъзнателно ниво този отговор. Даже се чудя кога ще почна да влизам в магазините с тази реплика на уста Rolling Eyes

# 11
  • France
  • Мнения: 726
До като се стигне "златната среда" ще има много да учат....
Добрият продавач, освен естетически вкус, трябва да има усет и ненатрапчиво присъствие. Да те подкани с такъв финес, че сам да купиш нещо.
А повечето продавачки у нас, само чакат да свърши досадния работен ден.

# 12
  • Мнения: 2 161
проблемът, Chanel, не е в консултирането и оказването на помощ при покупката.
проблемът е в непрестанното мелене на глупости и тъпашки лъжи, което българският продавач разбира под обслужване.

понякога, човек има нужда да чуе вътрешния си глас, докато пазарува. да помисли, да прецени. а каканиженето на лелята зад гърба му доста пречи на това разсъждение. толкова съм подозрителна куп информация от продавач, че и добър ден да ми каже, ще си погледна часовника, за да проверя дали е вярно.
А в такъв случай съм казвала любезно с твърд тон:благодаря,ще ви повикам,ако сте ми нужна,и те си заминават.

# 13
  • Мнения: 1 897
jam, благодаря за помощта при обяснението.  bouquet
Бях написала един пост, но след твоята публикация просто е излишен.
Тъкмо такова поведение имах предвид, пускайки темата.

# 14
  • София
  • Мнения: 888
След  миналогодишната ни почивка в Турция въобще не мисля, че  напишите продавачки да досадни. В магазините там не те пускат докато не си купиш нещо. Направих грешката да вляза в един магазин  за кожени палта. Продавачът като почна да ме облича почти насила с якетата, да ми обяснява колко са качествени, па като сложиха масата, па като донесоха изневиделица кафета и сокове.......мале милааааааааааа.......изплаших се, че няма да ме пусне да с тръгна без да купя нещо. Мъжът ми се подсмихваше под мустак, а аз гледах уплашено. Едва се отървахме и повече избягвахме да влизаме в магазините Crazy

# 15
  • София-Лагера
  • Мнения: 2 662
Да и мен ме дразнят.
Вчера мерих обувки и почнаха да ми надуват главата колко били модерни и т.н......
Ами заболя ме главата.
Ако влезеш в 5 магазина накрая на парцал ,ще заприличаш.
Аз излизам да релаксирам и да си купя нещо ако ми харесва ,а не да слушам глупости.

# 16
  • Мнения: 27 524
Ех, Ulia, както винаги сме на едно мнение  Heart Eyes
И аз се дразня от прекалената настойчивост и ходене по петите ми. Но не се притеснявам да си го кажа. Казвам, че искам да разгледам сама и ако имам въпроси, ще ги повикам. Обикновено разбират намека и разглеждам на спокойствие  Simple Smile

# 17
  • Мнения: 27 524
Ех, Ulia, както винаги сме на едно мнение  Heart Eyes
И аз се дразня от прекалената настойчивост и ходене по петите ми. Но не се притеснявам да си го кажа. Казвам, че искам да разгледам сама и ако имам въпроси, ще ги повикам. Обикновено разбират намека и разглеждам на спокойствие  Simple Smile

# 18
  • Мнения: 1 969
Оооф, наистина има някои много нахални продавачки  #2gunfire

Това си мисля е от факта че повечето са на твърда заплата+процент и от това колко продадат пряко им зависи надницата. Затова ни засипват с въпроси и нахалничат допоследно....  #Crazy

А иначе не знам точно дали е "затапване", но и на мен това ми е дежурната реплика "мерси, само разглеждам"  Wink

ембрион, така ме разсмя с твоята история  Hug

# 19
  • Мнения: 1 897
Ех, Ulia, както винаги сме на едно мнение  Heart Eyes
И аз се дразня от прекалената настойчивост и ходене по петите ми. Но не се притеснявам да си го кажа. Казвам, че искам да разгледам сама и ако имам въпроси, ще ги повикам. Обикновено разбират намека и разглеждам на спокойствие  Simple Smile
И аз така постъпвам, но често оставам неразбрана.Явно не умея да респектирам.
Понякога повтарянето на тази сценка N на брой пъти само за един ден тотално скапва  желанието ми за покупки.Нямам обяснение защо се получава така.

# 20
  • София
  • Мнения: 5 743
Режа ги, ако почнат да ми досаждат. Тези ,които продават в магазини за дрехи най-не ги понасям,не стига че лъжат за материи,качество ,производител ами те лъжат и как ти стои."О много ви е добре,о прекрасно ви е" той/тя на нищо не мяза ,но само и само да го продадат.А как лъжат за състава не е истина.Гледам да си мълча,но понякога не се сдържам  smile3534 и им показвам че са се издънили.

# 21
  • Мнения: 824
След малко ще се включи една продавачка в разговора.Ще ми бъде много интересно и полезно за пореден път.

# 22
  • Linz
  • Мнения: 11 619
По-големи продажби се осъществяват именно с предлагане на всевъзможни стоки на клиента. Част от работата ми е да продавам и колкото и да ми е досадно и на мен се налага да го правя.

# 23
  • Мнения: 292
честно казано за мен има само два вида продавачи : 1º-Любезни и 2º-сърдити на целия свят. Първите най често са собствениците на магазина и гледат културно да си продадат стоката  Money и вторите, са на заплата и хич не им пука дали ще продадат нещо  smile3507. Лошото е че като влезеш в магазина те гледат лошо  smile3515 и понякога даже не ти казват и "Добър ден", а с антипатията си гледат да те изгонят по бързо  само и само да могат да си продължат с кръстословицата. Иска ми се да ги видя тия дето не ме оставят намира да си гледам или купя нещо.

# 24
  • Мнения: 46
Наежвам се леко и важно отговарям, че в момента само се информирам Wink къде какво има.
Или казвам: Случайно минавам от тук и за първи път виждам Вашия магазин. След което следва тирада с комплименти за обстановката и стоката. Продавачката разтопена ме оставя да разгледам всичко, което искам. Пожелавам приятен ден и излизам. Peace

# 25
  • Мнения: 292
А за това как се справям с тях ....... " Благодаря, само разглеждам" с това когато ми досаждат ме оставят на мира, разбира се с физиономия на .......

# 26
  • Мнения: 91
А къде точно е мястото на продавачките?Зад щанда?Не виждам нищо лошо във фалшивото любезничене.Та ние не сме приятелки.В банката по различно ли е?Апропо,в магазините,в които си постоянен клиент,нещата са различни.И все пак,за да не се отклонявам ще кажа,че за мен постъпката на продавачката е правилната постъпка.


е аз като собственик на магазин знам ,че сто човека сто мнения .но предпочитам да ми бъде обяснено от колкото да ме гледат тъпо като офффци ,а пък ако вашите заплати са обвързани с процент  Thinking

# 27
  • Под гъбата
  • Мнения: 1 457
На мен пък ми се е случвало да вляза в магазин и да почна да разглеждам. Собственичката съответно и продавачка там още на втората дреха ми съобщава че "В този магазин дрехи като за вас няма" Нашите фирми с които работим шият до по малък номер. На такъв дзвер не си струва да се разправяш то глупаво от всякъде. За това пък в друг магазин пак собственичката се държа мило и любезно и не ми сипеше реплики "Как прекрасно ми стои, или Колко ми отива този цвят, модел и т.н" Евала на такива, с кеф си харча парите. Laughing

# 28
  • Мнения: 1 897
По-големи продажби се осъществяват именно с предлагане на всевъзможни стоки на клиента. Част от работата ми е да продавам и колкото и да ми е досадно и на мен се налага да го правя.

А няма ли опасност при един по-агресивен и притискащ подход към купувача да се постигне обратен ефект-вместо да му продадеш нещо, да го накараш да излезе подразнен от магазина преди изобщо да е успял да разгледа стоките?
П.П. Интересна ми е и гледната точка на продавача, нямям за цел да се заяждам.

# 29
  • Мнения: 824
До като се стигне "златната среда" ще има много да учат....
Добрият продавач, освен естетически вкус, трябва да има усет и ненатрапчиво присъствие. Да те подкани с такъв финес, че сам да купиш нещо.
А повечето продавачки у нас, само чакат да свърши досадния работен ден.

А как точно предпочиташ да те подканят "с финес"?Освен поздрава,какъв е другия начин да влезе в контакт с теб продавачът?Защото аз си мисля,че той не може и не трябва да стои безмълвно,докато ти разглеждаш.Това в никакъв случай не означава,че трябва да подхвърля тирада от глупости,за да привлече вниманието ти.

Не се заяждам,ще ти бъда благодарна,ако ми отговориш.

# 30
  • Linz
  • Мнения: 11 619
По-големи продажби се осъществяват именно с предлагане на всевъзможни стоки на клиента. Част от работата ми е да продавам и колкото и да ми е досадно и на мен се налага да го правя.

А няма ли опасност при един по-агресивен и притискащ подход към купувача да се постигне обратен ефект-вместо да му продадеш нещо, да го накараш да излезе подразнен от магазина преди изобщо да е успял да разгледа стоките?
П.П. Интересна ми е и гледната точка на продавача, нямям за цел да се заяждам.
Зависи от клиента. При нас клиентите се знаят, непознати почти няма.
Но 94 г. работих в магазина на Паола Апси (на ъгъла на Витошка и Патриарха), там наистина беше прекалено. Тя изискваше от нас да не допускаме клиент да излезе без да сме му опразнили портфейла. Това и аз не одобрявам Naughty

# 31
  • Мнения: 824
И колчем видят, че все пак тръгнеш да излизаш с празни ръце започват да ти предлагат всяка стока, която им се мерне пред очите. Нищо, че в началото са те попитали какво търсиш и си казала черна пола, а те ти предлагат  жълто сако например.
Съгласна съм, че продавач-консултантът трябва да е на разположение на клиента, но това 'притискане' и тази настойчивост сякаш минават мярата на доброто обслужване и граничат по-скоро с нахалството.



Това е продавач-професионалист според мен.Но не заради нахалното му поведение,а поради факта,че може да ти предложи стока различна от тази за която си посетила магазина.И ако успее да ти вземе парите с финес,шапка му свалям.Ти си мисли,каквото  искаш за такива продавачи,но това е и изискването на собствениците на магазини.Предлагането от страна на консултантът е голяма част от търговският процес.Ти си човекът,който ще реши дали да бъде клиент на даден магазин или не.

Дано не ми се наложи във всеки пост да отбелязвам,че не искам да се заяждам с никоя от вас.Напротив,Ulia,винаги си ми била симпатична.

# 32
  • Мнения: 824
По-големи продажби се осъществяват именно с предлагане на всевъзможни стоки на клиента. Част от работата ми е да продавам и колкото и да ми е досадно и на мен се налага да го правя.

А няма ли опасност при един по-агресивен и притискащ подход към купувача да се постигне обратен ефект-вместо да му продадеш нещо, да го накараш да излезе подразнен от магазина преди изобщо да е успял да разгледа стоките?
П.П. Интересна ми е и гледната точка на продавача, нямям за цел да се заяждам.

Съществува такава опасност,затова продавачът трябва да знае как да постъпва с клуиента.В никакъв случай не трябва да се притиска.Има начин да го накараш да си купи,така,че да остане с впечатление,че сам е взел решението за покупката и да излезе доволен и да се върне отново.

# 33
  • Мнения: 1 897
Esscape,
тъкмо щях да  задам и на теб този въпрос, но виждам, че вече си отговорила.  bouquet
Именно за  границата при която клиентът остава доволен от любезността и отзивчивостта на продавача или пък подразнен от атаките му непременно да си купи нещо иде реч.

# 34
  • Варна/UK
  • Мнения: 1 008
За един търговец е важно да продаде стоката, но нали знаете, че не всеки продавач е добър търговец. И за това се иска финес и малко психология. Целта на търговецът е да превърне потенциалният клиент, който просто разглежда - в купувач. Не е лесна работа и разбира се, че не винаги се получава, защото наистина понякога просто разгелждаме, за да мине времето. Много е важно как ще подходи търговецът. След като има клиент, не трябва още с влизането му в магазина да се обсипва с въпроси и внимание. Започва се с едно"Здравейте" Оставя се няколко минути, за да може клиента да се ориентира в обстановката и тогава, пак не се пита директно"Какво търсите" а се казва нещо от рода:" Страхотни обувки имате" или" Чудесен тен сте направили" Така да се разчупи ледът между тях. Клиентът сам ще си покаже, има ли нужда от помощ или не. Ако има, винаги се задават конкретни въпроси "За вас ли е или за подарък" и т.н. И ако се закупи стока, тогава продавачът може да си позволи да попита, дали клиента не желае нещо допълнително към покупката. Но всичко става много внимателно, ненатрапчиво и ако клиента го е допуснал до неговото лично пространство. За съжаление, тук повечето търговци навлизат в това пространство без нашето разрешение, и е доста стресиращо. Била съм от двете страни и не е лесно Grinning

Последна редакция: ср, 16 апр 2008, 17:13 от luska

# 35
  • Мнения: 824
Аз се старая винаги да бъда обективна с кклиентите.Когато нещо не стои добре си казвам.Когато стои добре,това си личи отдалеч,няма нужда от моето мнение.Изказвам го в случаите,когато клиентът не може да вземе сам решение.Обикновено се случва при мъжете.Но винаги има връзка между мен и клиентът,без комуникация няма как да очаквам положителен резултат.

# 36
  • Мнения: 824
...Целта на търговецът е да превърне потенциалният клиент, който просто разглежда - в купувач. Не е лесна работа и разбира се, че не винаги се получава, защото наистина понякога просто разгелждаме, за да мине времето.


Целта на търговецът е не само да превърне потенциалният клиент в купувач,а в редовен купувач.Ако си показал добро отношение към този,който само разглежда,няма как той да не се върне в магазина някой ден и да стане клиент.
Моят подход е подобен на този,който казваш,но аз комлименти не им правя.

След поздрава оставям да разгледат моделите.Когато мине известно врем директно питам"Да помогна с нещо?".И тогава си проличава дали клиентът има нужда от мен или не.

Не оправдавам задаването на въпроси от този вид-"Нещо определено ли търсите".Е как може човек да търси нещо определено в магазин за дрехи,примерно.Това да не е продажба на сирене Дунавия?

Последна редакция: ср, 16 апр 2008, 18:14 от Esscape

# 37
  • Там където е семейството ми
  • Мнения: 2 510
В нашият град,има един такъв магазин,в които още от вратата те подхващат.Излизам да си търся костюм.Ех,каква грешка направих като влязох.
Тръгвам аз от вратата към изложените дрехи и бивам пресрещната изневиделица от...забележете собственичката.

"Какво си търсиш,ако е нещо за теб,въобще не си прави труда да ходиш до тези дрехи,те не са за теб,ето това е за теб..."Започват да се вадят някакви ризи,от втората световна,дето едно време за баба ми може и да са били лукс но на мен не ми допадат.Казвам аз културно,че моделът не ми харесва,едва ли не бивам обвинена,че нищо не разбирам от мода,това сега било най-модерно.

Вярвайте ми 40 мин.най-малко се опитвах да избягам. Tired

Зарекла съм се,че никога повече във този магазин няма да стъпя,даже го и заобикалям,минавайки от там. Rolling Eyes

# 38
  • Мнения: 824

Баси отношението към клиентът!

# 39
  • Мнения: 1 418
Не обичам да ходят по мен.Казвам,че само разглеждам,
ако си харесам нещо,моля за помощ.

# 40
  • Мнения: 5 462
Забележете, дори си позволяват да фамилярничат и да говорят с клиента на 'ти'.


Ужасно мразя това ... отрязвам ги на секундата , като директно ги питам дали не са се припознали защото аз нямам спомен да се познаваме .... hahaha JoyДругото което ме дразни ужасно сте го описали , тъй че няма да се повтарям .

# 41
  • Варна
  • Мнения: 1 231
За един търговец е важно да продаде стоката, но нали знаете, че не всеки продавач е добър търговец. И за това се иска финес и малко психология. Целта на търговецът е да превърне потенциалният клиент, който просто разглежда - в купувач. Не е лесна работа и разбира се, че не винаги се получава, защото наистина понякога просто разгелждаме, за да мине времето. Много е важно как ще подходи търговецът. След като има клиент, не трябва още с влизането му в магазина да се обсипва с въпроси и внимание. Започва се с едно"Здравейте" Оставя се няколко минути, за да може клиента да се ориентира в обстановката и тогава, пак не се пита директно"Какво търсите" а се казва нещо от рода:" Страхотни обувки имате" или" Чудесен тен сте направили" Така да се разчупи ледът между тях. Клиентът сам ще си покаже, има ли нужда от помощ или не. Ако има, винаги се задават конкретни въпроси "За вас ли е или за подарък" и т.н. И ако се закупи стока, тогава продавачът може да си позволи да попита, дали клиента не желае нещо допълнително към покупката. Но всичко става много внимателно, ненатрапчиво и ако клиента го е допуснал до неговото лично пространство. За съжаление, тук повечето търговци навлизат в това пространство без нашето разрешение, и е доста стресиращо. Била съм от двете страни и не е лесно Grinning

Като цяло съм съгласна, но комплиментите са доста опасен момент,защото могат да се изтълкуват като неумело ласкателство и да настроят клиента отрицателно.  Rolling Eyes
Аз лично се дразня най-вече от факта, че в повечето магазини ме поздравяват, когато влизам, но ако изляза без да купя, не ми казват "довиждане", даже и ако аз ми го пожелая. Излиза, че са любезни само с надеждата, че ще купя нещо. Close

Според мен си е изкуство да продаваш и са много редки случаите да попаднеш на специалист  в тази област. Една моя приятелка с голямо задоволство ми похвали едно момче от София, което й беше продало доста скъпа дрешка, но толкова майсторски, че тя се изръсила с голям кеф. А за протокола, същата е една от най-добрите търговки, които познавам. Laughing

# 42
  • Мнения: 118
Много се кефя на мъжа ми как се справя с досадни продавачки, на въпрос от тяхна страна "Какво си търсите?" има готов отговор: "Гадже!" Shocked
 Joy

# 43
  • Мнения: 278
За всички, които не искат продавачките да им досаждат, горещо препоръчвам да отидат да си пазаруват в Бургас. Не само, че ще ви гледат мрачно и сърдито за това, че въобще сте се осмелили да влезете в магазина, но може и скандал за това да ви вдигнат, не дай си боже и някой пердах да изядете. Аз честно много дрехи си купувам от Бургас, по простат причина, че никой не ми досажда докато оглеждам. Ходих в един магазин да си купя бельо, поисках моя размер, продавачката ми даде един номер по-голям, в последствие собственика излезе и ми изкрещя да се върна в магазина му като се науча "кой номер гащи нося". Успех.

# 44
  • France
  • Мнения: 726
За всички, които не искат продавачките да им досаждат, горещо препоръчвам да отидат да си пазаруват в Бургас. Не само, че ще ви гледат мрачно и сърдито за това, че въобще сте се осмелили да влезете в магазина, но може и скандал за това да ви вдигнат, не дай си боже и някой пердах да изядете. Аз честно много дрехи си купувам от Бургас, по простат причина, че никой не ми досажда докато оглеждам. Ходих в един магазин да си купя бельо, поисках моя размер, продавачката ми даде един номер по-голям, в последствие собственика излезе и ми изкрещя да се върна в магазина му като се науча "кой номер гащи нося". Успех.
хахахахах    а мен щяха да ме бият в "Лорена" на Плиска, защото се усъмних в истинността на кожата на ботушите. След 1 седмица имаше масови проверки от Комисията за защита на потребителите, дори по новините съобщиха.......  newsm78 Laughing

# 45
  • Мнения: 5 940
"Просто разглеждам" върши най-добре работа. Поведението на момичетата е фирмена политика, следват инструкциите на шефа. Както във всяка работа, има родени продавачки и такива, които не стават. Имам си една любима, никога за нищо не ме е лъгала, усеща ми предпочитанията, не крие, когато нещо не ми стои добре и никога не ме изнудва да купувам неточната стока.

# 46
  • Мнения: 1 969
Много се кефя на мъжа ми как се справя с досадни продавачки, на въпрос от тяхна страна "Какво си търсите?" има готов отговор: "Гадже!" Shocked
 Joy

хахаха  Joy Joy Joy
Интересно ми е какво отговарят на такава закачка продавачките? newsm78

# 47
  • Мнения: 11
Напоследък се сблъсквам с много нелюбезни продавачки.Имам чувството,че са сложени насила в магазините и дори човек да има настроение,те му го убиват.Да си призная обаче,като срещна нагло поведение и аз започвам да ги дразня.

# 48
  • bulgaria
  • Мнения: 310
Лелеее мен една овца как ме ядоса. Та влизам аз в един магазин и се загледах в едни поли. В същото време продавачката ме пита какво търся, аз всъщност търсех паналон 7/8 и спонтанно и отговорих. Въпросната лелка вместо да ми покаже каквото трябва ми вика " ма вие кьораво ли сте бе мойто момиче, къде са панталоните, къде са полите" и всичко това с едно ехидно изражение smile3511 smile3511 .С такава скорост и свих сармите и излязох, че после сигурно е била любезна цял ден

# 49
  • Мнения: 620
Не обичам да ми дишат във врата.....,даже и любезни продавачки Laughing

# 50
  • Мнения: 2 037
Тъй като съм от страната на търговеца, вашите мнения са ми много полезни. При нас се пазарува спокойно и клиентите се оставят на мира. Искам да споделя един разрастващ се феномен, който ме побърква: Увеличава се броя на "клиентите" влизащи в магазина (за дрехи е ), докато се хранят. Баници, вафли. Дояжда и тръгва да пипа. Първата я оставих и всичко което пипна и пожела да купи, й дадох опипаните бройки. Втората я спрях на първата пипната дреха. А тя казва "Трябва да си малоумен, за да пипаш неща с мръсни ръце". А днес една жена си дояде разтопената вафла, изтръска си ръцете и поиска да пипне бяп корсаж. Е, не й разреших.
Има и хора с уникално тежък за изтърпяване стил на пазаруване. Имайте предвид, че след някои посещения се чувствам изпита няколко дни.
Друго много дразнещо нещо е "клиент", който влиза в магазина и се прави, че не ме вижда. Все едно влиза в музей. Аз поздравявам, а все едно нищо не съм казала. Не ми печели уважението определено. И така се изнизва, крадешком.  

# 51
  • Мнения: 1 897
За омазаните с храна ръце имаш пълното право да негодуваш.
Последното, което си описала се дължи или на високомерие и темерутщина или на липса на добро възпитание или е превантивна мярка срещу евентуална словесна 'атака' от страна на продавача.

# 52
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 700
Аз да добавя и продавачите на книги на Славейков, колкото и нелепо да звучи. Абе то бива агресия, бива ама ... Един даже ми дръпна торбата, отвори я и като видя каква книга имам вътре, заяви, че той има и следващата от същата поредица и задължително трябва да я купя от него. Като му казах, че за днес повече няма да купувам, много обидено и грубо заяви, че що ли се хаби да предлага интелектуален труд на такива като мен. Не исках разправии и си тръгнах, ама идиота ме догони и продължи да крещи, че той имал висше образование, а аз съм го гледала пренебрежително Shocked  Писна ми и противно на всичките ми принципи му казах - добре де, давай я книгата, ще я взема. Само да ме остави на мира, че върви след мен и не спира да дудне. А той - аа, сега няма да я дам, не заслужавате  Shocked Интересното в случая е, че същата история се повтори 2 месеца по-късно. Пичът не ме позна и излезе със същия номер. Едвам се отървах. Сега книги поръчвам само от books.bg и ми е мирна главата. Човек да не смее да се спре и да разгледа нещо, пишман ще стане.

# 53
  • Мнения: 2 386
..или е превантивна мярка срещу евентуална словесна 'атака' от страна на продавача..
При мен е това. До гуша ми дойде да обяснявам на разни девойчета, че не влизам в М размер, че памук и полиестер са различни неща и че Ханг Киу не е италианска марка. Tired

В големите вериги не се случват такива глупости, затова пазарувам само там вече.
В Мотиви винаги има дежурна девойка, чиито задължения се изчерпват с това да поздравява всеки един клиент на влизане И излизане. Много приятно и весело, нищо че е насила.  Grinning

# 54
  • Мнения: 824
До гуша ми дойде да обяснявам на разни девойчета, че не влизам в М размер...Tired

От размер М на една марка има разлика от размер М на друга марка.Би трябвало продавачите да знаят дадения размер дали ще бъде подходящ за вас,защото си познават стоката.А не като чуете кой размер ви приготвят за проба  да казвате"Моля ви,аз не съм за този размер".Повярвай ми,че на продавача и малкия и големия размер са му за продаване.На него му все тая кой вие ще предпочетете,важното е да сте доволни.

# 55
  • Мнения: 2 386
Не ме убеждавай в неща, които са ми пределно ясни.. Stop
Говоря за нахалстовото да ти се пробута нещо, което очевидно не е за теб, но продавачката си умира да те убеди в противното. На всяка цена -  изкочила паласка, висящ ръкав или изхвръкнали задни части - важното е да няма празно!
Примерът с М беше просто пример. Аз всъщност си знам само ЕУ/УСА размера. Mr. Green


П.П. Според теб трябва да се доверяваме на всяка продавачка, само защото си познава стоката по-добре от собствените ни тела?! Да, да. Аз пазарувам бързо, не мога да чакам всяка кака да си изкаже теорията за размерите на дрехите. Laughing Преди го правех, но никога, ама никога не е имало положителен резултат. И съм сигурна, че не съм единичен случай.

# 56
  • Мнения: 824

Това беше моята гледна точка по въпроса за размерите.Защото ми се е случвало 1000 пъти да твърдя,че това е подходящия размер,а клиентът с недоверие влиза да пробва.Естествено съм била права(в 99% от случаите) и си купува.
Както си казала в предния си пост,знаеш в какви магазини да пазаруваш,за да не се сблъскваш с непрофесионализма на продавачите.И аз така правя.

# 57
  • София
  • Мнения: 2 435
...Целта на търговецът е да превърне потенциалният клиент, който просто разглежда - в купувач. Не е лесна работа и разбира се, че не винаги се получава, защото наистина понякога просто разгелждаме, за да мине времето.


Целта на търговецът е не само да превърне потенциалният клиент в купувач,а в редовен купувач.Ако си показал добро отношение към този,който само разглежда,няма как той да не се върне в магазина някой ден и да стане клиент.
Моят подход е подобен на този,който казваш,но аз комлименти не им правя.

След поздрава оставям да разгледат моделите.Когато мине известно врем директно питам"Да помогна с нещо?".И тогава си проличава дали клиентът има нужда от мен или не.

Не оправдавам задаването на въпроси от този вид-"Нещо определено ли търсите".Е как може човек да търси нещо определено в магазин за дрехи,примерно.Това да не е продажба на сирене Дунавия?


И аз така смятам - целта не е човек да купи нещо сега, а да се почувства удобно и да види дрехи, които му харесват. Пък когато реши да купува нещо - да се сети за моя магазин и да дойде)  Между другото с всички твои мнения по тази тема съм изцяло съгласна.

Момичета, пропускате още един аспект на проблема - как собствениците на магазини да се справят с персонала си. Едно от разпространените решения е процент от оборота, обаче това често води до така описаната наглост.... От друга страна твърдата заплата е предпоставка продавачите да губят мотивация - каквото и да правят си взимат заплатата. Като са се хванали на хорото, да се научат да го играят, ще кажте..... аз още се боря с този проблем.

И поради това често аз си седя в магазина (или приятелят ми) - да, наистина се радвам истински на хората, които влизат. Повечето са чудесни хора, които искат да поразгледат и да се разведрят)) Има обаче някои, за които се чудя защо изобщо си го причиняват - влизат, гледат лошо, не позравяват, не харесват нищо, викат по детето си, излизат без да кажат довиждане..... явно са много подтиснати...

Ей, пак написах роман ooooh! Обаче има още едно нещо - към продавачките има негативно отношение, пак не знам защо. Случва се като влезе някой да се държи  грандомански и с явно превъзходство, но по доста неприятен начин. На мен лично не ми пречи, всеки е прав да се възприема както си иска. ОБаче как да оставя някое момиче по цял ден само в магазина и да разчитам, че след 3ма викащи и 4 ма надути ще се държи добре с останалите хора.....

# 58
  • Мнения: 1 517
Малко досадни ми идват продавачките , в повечето случаи влизам в магазин и ако ме грабне нещо си го взимам.
Не си купувам нищо от магазини в които продавачката стои до мен или започва да вади това - онова и да ми предлага.Обичам да вляза едно "Добър ден " и да си цикля по стоките.

# 59
  • София
  • Мнения: 6 363
Друго много дразнещо нещо е "клиент", който влиза в магазина и се прави, че не ме вижда. Все едно влиза в музей. Аз поздравявам, а все едно нищо не съм казала. Не ми печели уважението определено. И така се изнизва, крадешком.  

да ти кажа, колкото и да е странно, но много често се среща и обратното - да поздравя, влизайки в магазина, а отсреща да получа тъпо-учуден поглед и мълчание.

# 60
  • Мнения: 45
и аз да се включа като продавач консултант от 6 год. Работила съм в "известни "и "безизвестни " магазини така да се изразя . Не можеш да угодиш на всички то е ясно . Едните клиенти се сърдят като не стоиш до тях през целите 2 часа които са в маг. другите само като им кажещ добар ден и те погледнат с онзи поглед трябва да ти е ясно че този клиент не иска да му "досаждаш"както се изразявате.Работя в доста известна марка и да ви кажа ми е доста неприятно да влезе някоя да ма и при добар ден с усмивка от моя страна тя да ми казва дайми едиси кво и по барзо че сам спряла еди си каде да ми говори на ти.и аз също сам клиент и аз си пазаря все пак . и знам какво може да ме подразни . аз сам от клиентите които мразя да ми ходят зад гарба и да ми нареждат . Sunglasses

# 61
  • Мнения: 45
esscape е права.знаете ли хора да продаваш си е направо изкуство толкова съм свикнала с хората че просто вече докато влезе клиента и ми ясно как да го обслужвам.Видяла сам чула сам какви ли не работи мога да ви разправям до утре.Вече сам управител в дадения маг. и когато обучавам момичетата им казвам така :казваш добар ден с усмивка задалжително стоиш на прим. 2 3 метра от клиента за да може ако иска нещо да не те издирва ... и въпроса нещо конкретно ли търсите да го забрави да го използва в маг. и т.н. много неща са .....

# 62
  • Мнения: 4 447
Това е учтивост и така трябва да бъде.
Клиента трябва да е цар(царица).
Или ще ходят на глава само и само
да си купя нещо от тях или
да си вървят у тЕх си.
По-добре от някоя начумерена
и недоклатена продавачка,
дето ми цепи семки зад щанда
и ме гледа все едно съм й изяла
супата с вилица.

След подобен въпрос или отговарям
какво търся и си улеснявам живота
или отговарям с усмивка, че
за сега гледам, и ако искам нещо ще кажа.

Това е.

Какво си се раздраматизирала?

# 63
  • Мнения: 1 897
Не съм от тези дето драматизират излишно. Wink
Не говоря за учтивото и любезно обслужване, а за случаите когато продавача грубо нахлува в личното пространство на клиента и го притиска със своята напоритост.
Аз също казвам, че разглеждам и ако имам нужда от помощ ще я потърся, но въпреки това често продавачката не спира да дудне и каканиже подире ми, без да ме остави на спокойствие да разгледам и да преценя сама стоките.Това отношение е дразнещо и често постига обратен ефект.Дразнещо е и когато на всяка цена се опитват да ти пробутат нещо, което от километри си личи, че не ти стои добре.Дразнещо е и когато си позволяват да ти говорят на 'ти' и да те поучават, без да те познават изобщо....
П.П. Оставам с впечатлението, че повечето от работещите в сферата на търговията приемат твърде лично темата (нормално е).Нямах намерение да засягам или обвинявам някого конкретно в непрофесионализъм.Просто вчера излязох доста 'нахъсана' за покупки по магазините и почти навсякъде бях послещната от подобно отношение, което честно казано 'сломи ентусиазма ми'.  Wink...И споделих.
Мисля,че може взаимно да сме си полезни с темата-вие като търговци, и ние като клиенти, за да постигнем една по-приятна атмосфера в общуването по между си.
Това е.

Последна редакция: чт, 17 апр 2008, 10:24 от Ulia

# 64
  • Мнения: 4 447
Не ми се е случвало да ме
преследват из магазина и
да ми досаждат.

Ако ми се случи ще й отговоря
както аз си знам  Crazy

 Whistling

# 65
  • Мнения: 45
аз точно това писах че някои клиенти само това искат да стоиш през цялото време до гъза им . ако не стоиш там ще кажат егати тая не ми обарна никакво внимание .Всеки предпочита различно обслужване.в случая си от клиентите които не обичат да им задават тъпи въпроси просто продавачката не го еразбрала това е.

# 66
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Мен някоя продавачка ако толкова ме издразни излизам от магазина. Както и ако проявават пълна незаинтересованост, че съм влязла. Щото има и такива, който не поздравяват, а само те гледат сърдито, понеже си им нарушила спокойствието.
Но като цяло рядко се случва да съм недоволна от обслужването.

# 67
  • Мнения: 2 401
Мацка, я кажи защо все още обучавате продавачките да зяпват първо обувките на клиента при влизане? Това отдавна вече не е мерило за платежоспособност.

# 68
  • Мнения: X
Ох, вече като видя заглавието и си представям горките продавачки като някакъв вид вредители, който ще изтребваме.
Следващия път ще си нося спрей против хлебарки в магазина за хранителни стоки, и мухозол в МОЛ-а

# 69
  • Мнения: 824
Мацка, я кажи защо все още обучавате продавачките да зяпват първо обувките на клиента при влизане? Това отдавна вече не е мерило за платежоспособност.

Смени магазините,Мацка!Посещавай такива,където те гледат в очите. Wink

# 70
  • Мнения: 824
П.П. Оставам с впечатлението, че повечето от работещите в сферата на търговията приемат твърде лично темата (нормално е).

Мен не си ме обидила с нищо,не я приемам лично темата.Съгласна съм,че има продавачи,които не ползват елементарни норми на поведение в контакта с клиентите.Знам,че не съм от тях,за това имам смелост да пиша в темата.
Със сигурност всеки изказал мнение,не си е измислил недопустимото държане на продавачът.
Така,че има още какво да се учи,както от страна на обслужващият персонал,така и от страна на клиентите.

# 71
  • Мнения: 4 965
Пазарувам само от определени магазини, където ме познават и знаят какво отношение искам към мен като клиент, както и аз ги познавам и знам какво отношение ще получа. Когато се държа човешки, със самочувствие, но и с необходимото уважение /продавачките и те са хора/, тогава и към мен се отнасят с уважение, внимание и т.н. Не позволявам фамилиарничене или навлизане в личното ми пространство, но пък понякога ми е адски приятно да ме поглезят, да си поговорим и да ми кажат честното си мнение как изглеждам в някоя дреха. Рядко изневерявам на любимите си магазини и досега не са ми досаждали...

# 72
  • Плевен
  • Мнения: 138
За един търговец е важно да продаде стоката, но нали знаете, че не всеки продавач е добър търговец. И за това се иска финес и малко психология. Целта на търговецът е да превърне потенциалният клиент, който просто разглежда - в купувач. Не е лесна работа и разбира се, че не винаги се получава, защото наистина понякога просто разгелждаме, за да мине времето. Много е важно как ще подходи търговецът. След като има клиент, не трябва още с влизането му в магазина да се обсипва с въпроси и внимание. Започва се с едно"Здравейте" Оставя се няколко минути, за да може клиента да се ориентира в обстановката и тогава, пак не се пита директно"Какво търсите" а се казва нещо от рода:" Страхотни обувки имате" или" Чудесен тен сте направили" Така да се разчупи ледът между тях. Клиентът сам ще си покаже, има ли нужда от помощ или не. Ако има, винаги се задават конкретни въпроси "За вас ли е или за подарък" и т.н. И ако се закупи стока, тогава продавачът може да си позволи да попита, дали клиента не желае нещо допълнително към покупката. Но всичко става много внимателно, ненатрапчиво и ако клиента го е допуснал до неговото лично пространство. За съжаление, тук повечето търговци навлизат в това пространство без нашето разрешение, и е доста стресиращо. Била съм от двете страни и не е лесно Grinning

Имам едно сериозно запитване. Не искам да ме разбираш погрешно, но като всеки средно статистически българин в тази държава и аз работя и съответно съм била на няколко обучения. Да не се отплесвам! Запитването: "Ти да не работиш в 2Be?"

# 73
  • Мнения: 278

"Ти да не работиш в 2Be?"
[/quote]
 Joy  Joy  Joy
И аз същото щях да попитам.

# 74
  • Мнения: 824
Имам едно сериозно запитване. Не искам да ме разбираш погрешно, но като всеки средно статистически българин в тази държава и аз работя и съответно съм била на няколко обучения. Да не се отплесвам! Запитването: "Ти да не работиш в 2Be?"

Ха-ха,и аз съм чувала,че в 2be подхождат по този начин с клиентите.Не мисля,че е правилно да посрещнеш клиентът с комлимент,освен ако не сте близки вече.

# 75
  • Мнения: 2 401
Започва се с едно"Здравейте" Оставя се няколко минути, за да може клиента да се ориентира в обстановката и тогава, пак не се пита директно"Какво търсите" а се казва нещо от рода:" Страхотни обувки имате" или" Чудесен тен сте направили" Така да се разчупи ледът между тях.

Как съм пропуснала да го прочета това. Ако някоя мацка реши да осъществи контакт по този начин, ще облещя ей такива  Shocked очи.  Laughing  Това сериозно ли се прави?

# 76
  • Мнения: X
При положение,че в повечето случаи се търсят за продавачки привлекателни мацки, с ръст над еди колко си, и изобщо с манекенски пропорции и това е главния критерий при избора им, и отделно като се има предвид и на каква заплата работят,наистина е малко трудно да се очаква,че всички до една ще бъдат перфектния психолог,който да ни влезе под кожата и да ни извади душата с памук.
А и клиентите не винаги са лесни. Аз например съм адски лесна за зарибяване, последния път се сдобих с панталон и обувки точно за има -няма 15 минути,като се има предвид,че не обикалям по магазините всеки ден. Но има и много критични хора, които са склонни дълго да се колебаят, други на които пък няма как да обясниш,че ще им е трудно да наврат задник XL в тесните,плитки дънки,изложени на манекена......отделно изобщо не може да знае човек и кой какво е преживял през деня и как изобщо е уместно да се държиш. Интересно обаче, че докато съм била в чужбина обслужващия персонал по никакъв начин не ме е накарал да се замислям над тези въпроси. Хората просто са учтиви и някак си нещата изглеждат съвсем нормални и прости, за дразнения от тяхна страна изобщо и дума не може да става.
А иначе за продавачите в БГ наистина по-скоро ме дразнят неучтиви и неотзивчиви такива, отколкото такива,които се опитват да ми помогнат,па макар и по не най-успешния начин. Сещам се заедин фрапиращ пример- консултантите в Mr.Bricolage. Язък им за рекламите с усмихнатите и компетентни служители. Тук се крият като мишки още като те надушат че искаш да попиташ за нещо. Личи си,че съвсем преднамерено отбягват засечки с клиентите,а когато случайно се случи да ги сбараш на тясно, се оказва,че падат от Марс.

# 77
  • Мнения: 4 447
Трябва да ида в 2Ве и да се позабавлявам и посмея  Blush

 Joy Joy Joy Joy

# 78
  • Мнения: 3 423
Къде ги виждате изобщо говорещите
продавачки, бе, че и досадни чак да са
ви станали. Масата продавачки са пълна
мъка, или мълчаливи дропли, или кухарки,
или празни погледи, или важни телефони
и дълги цигари. Моля ви, не ви вярвам да
се е променило толкова чудото продавачка.

# 79
  • Мнения: 3 376
А мъжете?Същата работа са ooooh!

Влизам в козметичен магазин на един МОЛ и знам какво искам да си купя.Той съответно веднага се залепи за мен и ми предлага да ми направи тест на кожата.Казах му учтиво,че ползвам марката отдавна и съм наясно с това какво точно ми трябва.Посягам към крем за лице-той започва да ми бърбори.Аз пак тактично му казвам,че знам,защото ползвам тази козметика от години,ама вече натъртвам.Така няколко пъти,много се ядосах и си тръгнах без нищо да си купя.
После съжалих,защото в нашия град тази козметика я няма Tired и си останах без нея.

Просто такава наглост не бях срещала,а и го разказах в омекотен вариант,просто и двамата с мъжа ми бяхме потресени от въпросния продавач-консултант.

# 80
  • Germany
  • Мнения: 2 012
Ех, тия продавачки, разкатахте ги в 123456789-тата тема подред. А в това 2Be жени или мъже работят? Ако са мъже да се врътна и аз там. По темата - пазарувам по интернет, там продавачите не са досадни.

# 81
На въпроса "Какво търсите?" отговарям "Разглеждам",а на реплики от рода на "Това е много хубаво" отговарям "Вие от къде знаете какво ми харесва?".Ако си избера нещо и имам въпроси ще повикам продавача.Дразня се като ми стоят на главата.

# 82
  • Мнения: 111
Ами какво да ти кажа - закопавам ги с "Само разглеждам". И млъкват.

Ама като тръгна да гледам за детето и това не върши работа. Влизам да купя боди. Избирам си го. Тя ми предлага чорапи, гащи за над памперса (?!?!), гащеризонче и едно супер качествено комплектче, дето еди-коя-си звезда го купила на щерка си в розовичко, а останало е едно тамън зеленичко за момченце... айде да не ме баламосва, че Алисия (поп-фолк звездата) си пазарува от Левски-Г, магазинчето зад басеина, никому неизвестно, че  #Cussing out
Здравей комши Grinning!
Аз лично съм много доволна от това магазинче. В Левски няма друг, така добре зареден бебешки магазим.

# 83
  • Мнения: 3 634
Не ми пречи да си "бучи" зад гърба ми.  Mr. Green Предпочитам го пред варианта да пуши отпред или да говори по телефона. Дразня се само когато се държи високомерно или си прави педикюр.  Crazy Ако ми е извънредно тъпа излизам от магазина. Напоследък това ми се случва в малките ХС.

# 84
  • Мнения: 9 991
Аз съм малко грубичка, като ми кажат ''нещо конкретно ли търсите''  Sick позеленявам ,как мога да търся нещо конкретно в магазин в който не знам какво има.??Ако търся нещо конкретно ще трябва да съм внучка на Ванга. Joy Много често самите работодатели карат момичетата да досаждат на клиентите , и аз съм работила като продавачка.Има клиенти които обичат да им се обръща внимание има такива които не искат, но продавачката е длъжна да седи до клиента и при въпрос да отговори адекватно.Ама за съжаление в повечето случай убеждават стоката колко е уникална и качествена  и полата която ви прави дебела колко добре ви стои всъщнос. Аз лично им се дразня и или си излизам или им казвам нещо в знак да не ме правят на шаран. Общо взето рядко се държът както трябва.На същото мнение съм и за сервитьорките.Случвало ми се е половин час да чакам да дойдат да ми вземат поръчката и когато им кажа бихте ли дошли , момичето се обърна  и ми каза ''Ами да не чакте само вие'' и аз си тръгнах. Аман от непрофесионализъм в България.

# 85
  • Мнения: 2 037
А мъжете?Същата работа са ooooh!

Влизам в козметичен магазин на един МОЛ и знам какво искам да си купя.Той съответно веднага се залепи за мен и ми предлага да ми направи тест на кожата.Казах му учтиво,че ползвам марката отдавна и съм наясно с това какво точно ми трябва.Посягам към крем за лице-той започва да ми бърбори.Аз пак тактично му казвам,че знам,защото ползвам тази козметика от години,ама вече натъртвам.Така няколко пъти,много се ядосах и си тръгнах без нищо да си купя.
После съжалих,защото в нашия град тази козметика я няма Tired и си останах без нея.

Просто такава наглост не бях срещала,а и го разказах в омекотен вариант,просто и двамата с мъжа ми бяхме потресени от въпросния продавач-консултант.
Simple Smile Не си го оставила човека да ти представи знанията, получени по време на фирменото му обучение.

Разказът на Unknown lady за "Славейков" е най-впечатляващия!  Shocked

# 86
  • София
  • Мнения: 2 271
Продавачките са обслужващ персонал и мисля, че в Бг няма никаква култура на обслужване. Освен, че говорят на Ти на клиентите, дъвчат дъвка и въздишат тежко, когато трябва да си изхвърлят половин цигара, защото влизаш в магазина, не могат и да ти обърнат внимание, като хората. Била съм продавачка и много добре знам колко е трудно да уцелиш настроението на клиента, както и готовността му за разговор. Но тези неща се учат в процеса на работа. На ден имат безброй възможности да експериментират различни подходи, с различните хора. Но те не го правят... Предпочитат да стоят на групички пред магазините и да пушат и клюкарстват. Не ги разбирам, но поне не очаквам от такива момичета професионално обслужване.

# 87
  • Мнения: 2 386
Днес си купих два чифта обувки от продавачка, която бе честна и ми казваше кои модели не ми стоят добре, кои биха били неподходящи за въпросния тоалет и т.н. (без да обижда или натрапва мнението си). Облещих се, оставих бакшиш, направо не мога да повярвам колко мила беше..
Има и бели врани, това искам да кажа.  Grinning

# 88
  • София
  • Мнения: 2 840
Смея да твърдя, че продавачките са различни, но в качествените магазини всичките са много любезни и приятни. Да, предлагат всичко, стараят се да осъществят продажба, ама нали това е целта.

Кои продавачки не харесвам - тези, които пред мен коментират други клиенти, с които съм се засякла при влизането си. Оня ден една изгледа излизащата жена и рече :"Простачка!"
Аз онемях, а тя ме погледна и каза:"Не Вие, а оная. Направо ме изнерви и нищо не купи, а мери, мери..."

Друга ме застреля с новината, че микрофибърът бил естествен материал, като памука. Опита се да ми продаде бельо, за което каза, че е от "естествен микрофибър", каквото и да означава това, имайки предвид, че си е чист полиамид Rolling Eyes

Ей такива разни ме изнервят.
Не се "справям" с тях, просто влизам в следващия магазин или отивам в онзи, в който си зная, че подобни изненади не ме очакват Wink

А, да, моят приз "най-сладка продавачка" го печели едно наистина мило девойче, което нито ми досаждаше, нито ме изнервяше, но когато го попитах за едни детски пантофки, чиято марка не познавах, какво представлява, то ми се усмихна широки и рече:"На мен ми е съвсем непозната" Joy Joy

# 89
  • Мнения: 1 008
Предпочитам ги пред темерутите.

# 90
  • Мнения: 1 312
Аз съм малко грубичка, като ми кажат ''нещо конкретно ли търсите''  Sick позеленявам ,как мога да търся нещо конкретно в магазин в който не знам какво има.??Ако търся нещо конкретно ще трябва да съм внучка на Ванга. Joy
Преди много години една продавачка така се беше вживяла в ролята си на любезна,че ме попита:"Нещо конкретно ли търсите?" в магазин за хранителни стоки hahaha
Отговорът ми беше:"Да-лук и пилешки бутчета".
Винаги ме напушва на смях като се сетя.

# 91
  • Мнения: 2 386
Що не и каза: ''Не, само разглеждам..'' Joy Joy
Хахахахахахахаааааа, култово!

# 92
  • Мнения: 1 303
И аз мразя този "нов" подход на продавачките към клиентите,едно време беше в другата крайност-да не ги закачиши или попиташ нещо..Но е мн досадно да ми дишат във врата,да ме оглеждат и преценяват колко хубаво ми стои,въобще притеснявят те отвсякъде.
Веднъж мерих една пола в пробната и добре че имаше огледало вътре и прецених,че не ми харесва.Излизам и я подавам на продавачката като й казвам,че не съм се харесала при което тя казва-трябваше да излезете аз да ви видя и да преценя Laughing,а аз отговорих-че за съжаление само моето мнение ще е от значение така или иначе SunglassesТо ясно,че така са им наредили-да са любезни,ама понякога точно това отношение ме кара по-бързо да напусна магазина

# 93
  • София
  • Мнения: 60
Много често ме питат"С какво мога да ви помогна?"Любезно отговарям"Да ме подкрепите финансово" и ме оставят спокойно да разглеждам!Убедих се,че само този отговор действа.

# 94
  • Мнения: 278
Всъщност продавачите/ките се опитват да "завържат" разговор, но явно ние клиентите се опитваме да го "развържем". Ами то е ясно от заглавието на темата: досдните продавачки, които работят колкото да не стоят без работа, иначе темата щеше да е: хитрите търговци. Ако човек работещ в сферата на търговията иска да привлече вниманието и авоарите на клиента ще намери подходящия начин. Освен това много малко фирми организират обучение за служителите си, особено пък малки, квартални магазинчета. "Ах, какво голямо дупе имате, имам прекрасна пола, която ще го прикрие..."

# 95
Много често ме питат"С какво мога да ви помогна?"Любезно отговарям"Да ме подкрепите финансово" и ме оставят спокойно да разглеждам!Убедих се,че само този отговор действа.
Много мъдър начин за приемлив финт на търговците, които са застанали или за заплата (и им е все тая дали ще си говорят с вас или не), или за да хванат бонус тази седмица-месец (съответно се оливат от внимание). newsm10 newsm10 newsm10

Разбира се, има милион начини да преодолеете един/а нахален/а продавач/ка. Любимите ми въпроси са : "С какво можем да ви помогнем? - > "Ако ми кажете печелившите числа от тотото тази седмица, определено бихте могли" ; "Какво си търсите" (малко грубоват отговор съм намерила, но върши божествена работа) -> " Мъж със солидна банкова сметка, висока температура и разбира се не на последно място да ме е включил в завещанието си" ; "Какво си харесахте" -> "Охладителната инсталация, че в тази жега навън не се трае"

В повечето случаи търговците гледат като ударени с парцал и се чустват малко неловко.Много добър е резултата ако този така наречен отворен търговец се опита да ви отговори. Разбира се можете да пуснете още някой лаф и да се врътнете  пре спокойно към изхода или да продължите да си разглеждате необезпокоявани.

Последна редакция: пт, 18 апр 2008, 21:35 от BLqH

Общи условия

Активация на акаунт