за нередностите в учебниците на децата ни!

  • 17 583
  • 105
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 468
Ами те сигурно решават уравнения
n- броя на едните- да кажем по- рогатите
(10-n) - на другите
х- рогите на едните
3х на другите
n3x+(10-n)x=3x+3*3x
и готово
уравнението не е написано правилно
но все пак е вярно

# 31
  • Мнения: 2 336
х се игнорира и остава само едно
3n+(10-n)=12
3n+10-n=12
3n-n=12-10
n(3-1)=2
2n=2
n=1
newsm10

# 32
  • Мнения: 468
Даденото по горе решение е абсолютно не възможно за решаване, а и за формулиране от дете в 4 клас(разбира се ако не е някакъв математически гений). Това е далече от изучавания на този етап материал. При подобен род задачи все още се изисква по пътя на някаква логика да се достига до нещата, а не чрез сложни формули.

П.П. Нямам идея дали уравнението е правилно(не ми се напъва чак толкова)  Sunglasses. Изказвам се само върху постановката му  Simple Smile
Не става въпрос за напъване, задачата е била на математически конкурс, доколкото разбрах и са имали 120 мин. на разположение. Не подценявайте децата. Все някое дете я е решило?
 Аз предложих решението не за децата, точно защото не знам какво точно учат,а за защото задачата беше представена, като неподлежаща на решаване.
 Искам да поднеса извиненията си на всички, чийто чувства са засегнати от отговорите ми!

P.S. Към mother-of-pearl решението не е толкова страшно, аз преди да съставя уравнението  стигнах до отговора по елементарния начин ако от 10 животни в стадото 1 е такова, а 9 са от другите има толкова рога, след това 2 и 8 докато стигна до вярното решение 9 и 1 в моя случай Laughing

Последна редакция: нд, 02 дек 2007, 19:34 от aliende

# 33
  • Мнения: 3 740
С извинение, че се намесвам в темата ви, трябва да ви кажа, че въпросното състезание "Иван Салабашев" е на доста високо ниво и иска от децата по-сериозна подготовка, отколкото се получава в масовото училище. Просто това е състезание за деца, които знаят повече математика - от математически паралелки и гимназии. И те трябва някъде да мерят сили, нали така?

# 34
  • Мнения: 941
Темата беше пусната за нередности в учебния процес. Моето мнение като майка, че такава задача 10 годишно дете неможе да я реши. И не може да му се обясни как да я реши. (прочетете първия ми постинг).
Бих искала ако някой се е сблъсквал и с други неща, които смята за нередности - повтарям се - непълни условия на задачи, правописни грешки, неправилни методи на преподаване и др.- да ги сподели.
По добре тук - отколкото да вдига "джавала" на класната, та да ти нарочи детето (говоря от личен опит) 

# 35
  • Мнения: 3 740
Темата беше пусната за нередности в учебния процес. Моето мнение като майка, че такава задача 10 годишно дете неможе да я реши. И не може да му се обясни как да я реши. (прочетете първия ми постинг).

Точно това обяснявам, че 10-годишно дете може да реши такава задача. И може да му се обясни. Просто това не става в масовото училище, не е в програмата му. Това са задачи за деца със специални интереси към математиката.

А че има недомислици в учебниците, има. Състезанията са друга тема.

# 36
  • Мнения: 2 567
Много ясно, че това е състезание за деца, които се занимават с математика на много по високо ниво от училищното. Точно затова казах, че в стандартния материал за 4 клас такива задачи не фигурират. А пък подобни начини на решаване с неизвестните не съм сигурна дали се решават и извън училище от четвъртокласници. Затова и споменах логиката като по удачна от формулите  Peace

# 37
  • Мнения: 2 336
изнасяне множител пред скоби се учи в 6 клас, едва ли и в СИП в 4-ти кл. ще са го учили newsm78 #Crazy

# 38
  • Мнения: 941
ето още нещо, което смятам за неточност.
от Човека и Природа, издателство БУЛВЕСТ, за 4-ти клас

определение за триене: сила, която се появява на мястото на допиране на две тела и пречи на преместването им едно спрямо друго. (стр.23)

според мен не е точно, а и не им е дадено пък определение за сила?
колко зор видяхме, докато и обясним "Що е то СИЛИ?"

# 39
  • Мнения: 68
Един камикс има толкова рога, колкото 3 дромикса.Смесено стадо от 10 такива животни има общо толкова рога, колкото 3 дромикса и 3 камикса заедно. Колко дромикса има в стадото?

 1 дромикса има x рога => 3 дромикса имат 3.х рога .
3 дромикса имат толкова рога, колкото един камикс => един камикс има 3.х рога (колкото 3 дромикса)
рогата на 3 дромикса + рогата на 3 камикса = 3.х + 3.3.х=3х+9х=12х
Смесено стадо от 10 животни има общо 12х рога (колкото 3 дромикса и 3 камикса) Тоест в стадото има 12 пъти по броя на рогата на един дромикс (ние не се интересуваме колко рога има един дромикс)
Нека в стадото  от 10 животни има у камикса. Следователно има 10-у дромикса. един камикс  има рога, колкото 3 дромикса => y Ккамикса имат 3.у рога. 10-у дромикса имат 10-у рога ( не трябва да пресметнем колко точно рога има 1 камикс и 1 дромикс)
3у+(10-у)1=12
3у+10-у=12
2у+10=12
2у=12-10
2у=2
у=1 => има 1 камикс ( приехме, че има у камикса)
10животни-1камикс=9дромикса

Пък учебниците наистина не стават ..  Joy

# 40
  • Мнения: 7 263
Дъщеря ми е в четвърти клас. От началото на годината се сблъскваме с доста нередности в учебния материал - като математически задачи с непълно условие; като правописни грешки; като използвани термини в литературата, които още не са изучавали...но....
най-голямо и пресно впечатление ми направи, задача от последния тест (конкурс) по математика, на който я пратих, с единствената цел да претръпне към писмените изпити и превъзмогне страха от предстоящата матура.
Ще споделя с вас, въпросната задача, която тя не е успяла да реши и която мъжа ми в къщи (който е инджинер  Wink ) реши (като според него задачата е с 4 решение), но неможе да и обясни решението.
задачата е от "Математически турнир Иван Салабашев" 1 декември 2007г. Тема за 4-ти клас - времетраене за работа 120мин.
задача N15:
Един камикс има толкова рога, колкото 3 дромикса.Смесено стадо от 10 такива животни има общо толкова рога, колкото 3 дромикса и 3 камикса заедно. Колко дромикса има в стадото?

задачата я преписвам със запетайките. незнам за такива съществуващи животни , така че може да си ги наречете крави и бикове примерно  Laughing Не е даден възможен отговор.
Ако някой може да я реши и обясни на 10 годишно дете, ще съм му благодарна!
Ако някой е забелязъл и други нередности в учебниците на децата - нека сподели.

Welcome to club!!! #Cussing out #Cussing out #Cussing out

И в друга тема писах днес  за безумията в образованието ни в днешно време, неграмотните учебни пособия са само една част от проблема. А това че са многобройни още повече усложнява нещата. Днес прекарах двайсетина минути в книжарницата в чудене кое от всички помагала за подготовка за тестовете да избера newsm78 newsm78 newsm78
Имаше и от такива издания от които не съм чувала да има учебници. Продавача искрено ми посъчувства и ми даде съвет да си информирам от кое точно издателство ми трябва за да ми помогне!
И т.н. и т.н. ......
По колко начина може да се обясни една математическа задача ? - Според мен има само един истински и верен начин всичко друго са волни съчинения по темата, които горките ни деца са принудени да зазубрят защото безумията нямат обяснение!

# 41
  • Мнения: 361
преди малко решавахме с мойта дъщеря някаква задача за трети клас, в която трябваше да се загради излишното число. да, ама никой не казва на какъв принцип да се търси това излишно число. измислих, че 181 ще е излишно, защото има две повтарящи се цифри в него, ама никак не съм сигурна дали това се иска в задачата. както и да е, успях да я убедя, че е това. на тъпото математическо състезание и тя ходи. доколкото мога да преценя е решила около половината задачи /с моите математически умения-толкова/. аз лично много се затрудних и на миналогодишните задачи за втори клас....наистина, състезанието е направено само, за да прибират по 5 лева от хората, защото не се дават задачи, които се учат в училище, а нещо съвсем изкилифинчено и отвлечено. ако не беше госпожата да навива децата да участват, хич нямаше да я запиша, но като започне да мрънка, че добре ще се справи....в учебниците е пълно с простотии като сгрешени правила, сгрешени задачи, глупави текстове. в помагалото по БЕЛ например дават някакво правило и веднага след него задача да се напишат думите според правилото. е, една от думите изобщо не се връзваше с правилото и ми отне доста време, за да обясня на мими, която приема всичко, написано в учебниците, за истина, че това просто не може да се направи по този начин. учат абсолютни глиупости, а никъде нямат урок за препинателните знаци....
абе, какво да си говорим-бясна съм направо от недомислиците в образователната система. дайте да измислим начин да променим нещата.

# 42
  • Мнения: 941
колкото и да ни се иска, не сме ние тези дето Ще МОГАТ да променят нещата!
Да се надяваме, че с диферинцираното заплащане нещата малко ще влязат в нирмо - поне повече да се стараят учителите, защото според мен някой професии са призвание (като лекарската, учителската) а не е тайна за никого, че някои учители "ходят на работа" само за да си вземат заплатите.
Ние пък имаме задача по БЕЛ: "подчертайте епитетите в текста, които определят героя"
Добре, че детето ми (пак ще повторя е в 4-ти клас) по досещане се е сетила "Що е то епитет?", защото досега не са учили определение за епитет....
Същото е, все едно да накараш човек, който за пръв път сяда на компютър, да намери CONTROL PANEL-a.... newsm78

# 43
  • Мнения: 2 567
Това за епитетите наистина е много тъпо. И моята още не е учила що е това епитет, но постоянно в Читанката се изисква да се определят епитетите. Сега пак имаше такава задача. Аз съм и казала какво е това епитет, но е тъпо да не се дава определение за това вече четвърта година, а все да се иска да се определя.

# 44
  • Мнения: 2 577
Гери, вервай си, че ще се оправят нещата...
Знаеш ли колко е тавана за диференцираното заплащане - 17лв...Като повечето взимат осклоо 10 лв от това велико диференцирано заплащане. Ето тука сега е заблудата - родителите викат - тия даскали сега като вземат многото пари и ще ни научат децата Joy Joy Joy

Общи условия

Активация на акаунт