за нередностите в учебниците на децата ни!

  • 17 577
  • 105
  •   1
Отговори
  • Мнения: 941
Дъщеря ми е в четвърти клас. От началото на годината се сблъскваме с доста нередности в учебния материал - като математически задачи с непълно условие; като правописни грешки; като използвани термини в литературата, които още не са изучавали...но....
най-голямо и пресно впечатление ми направи, задача от последния тест (конкурс) по математика, на който я пратих, с единствената цел да претръпне към писмените изпити и превъзмогне страха от предстоящата матура.
Ще споделя с вас, въпросната задача, която тя не е успяла да реши и която мъжа ми в къщи (който е инджинер  Wink ) реши, но неможе да и обясни решението.
задачата е от "Математически турнир Иван Салабашев" 1 декември 2007г. Тема за 4-ти клас - времетраене за работа 120мин. Общо 15 задачи.
задача N15:
Един камикс има толкова рога, колкото 3 дромикса.Смесено стадо от 10 такива животни има общо толкова рога, колкото 3 дромикса и 3 камикса заедно. Колко дромикса има в стадото?

задачата я преписвам със запетайките. незнам за такива съществуващи животни , така че може да си ги наречете крави и бикове примерно  Laughing Не е даден възможен отговор.
Ако някой може да я реши и обясни на 10 годишно дете, ще съм му благодарна!
Ако някой е забелязъл и други нередности в учебниците на децата - нека сподели.

Последна редакция: нд, 02 дек 2007, 20:42 от mother-of-pearl

# 1
  • Мнения: 1 938
 Crazy
На две чаши вино съм...И отивам да пия трета... Crazy
Чакам отговора наготово!  Mr. Green

# 2
  • Мнения: 2 439
Чакай да почне детето ти да учи История и цивилизация от пети клас Laughing Thinking ooooh!

# 3
  • Мнения: 1 938
1 камикс и 9 от другите... Crazy

Последна редакция: нд, 02 дек 2007, 17:40 от Nellina

# 4
  • Мнения: 941
1 дромикс и 9 от другите... Crazy

сори ама грешка - 1 камикс + 9 дромикса

би ли споделила решението си - ти си учителка, знаеш как да го представиш, за да е разбираемо за 10 годишно дете!
и ние и казахме отговора, ама неможем да и обясним как сме стигнали до него....формулката бе мила - как е?

Последна редакция: нд, 02 дек 2007, 17:25 от mother-of-pearl

# 5
  • Мнения: 2 567
Грешки колкото искаш съм забелязала из учебниците. Правописни, сгрешени задачи, гадни стихчета и разкази в Читанките, не добре написани уроци по ЧО (най вече в учебниците на Просвета). Разминаване в изучаваното в учебниците на различните издателства. Примерно тази година моята трябваше да прави още първия урок тест по ЧО, но се оказа, че някой от нещата не ги е учила, защото предната година като е била по учебник на друго издателство, тези неща не са се учили.

Не се сещам за всички грешки, но примерно вчера в един текст, който трябваше да редактира пишеше, че щяло да има 12 грешки. Ами тя откри 14. Това според мен би объркало децата и би ги накарало да се чудят и маят, кой аджеба е в грешка. И разбира се щом учебника се предполага да е писан от умни хора да решат, че те грешат.

По математика примери колкото щеш сгрешени.

Сещам се за едно от първите стихотворения в Читанката на един автор - Виктор Самуилов. Чела съм негови стихотворения и малко шашавото го раздава, но това стихотворение беше просто върха. Сравнение между бащата и майката и как детето приличало на баща си, който беше изкаран безподобно прасе, което си вади вечерно време "гущера" на масата. Не знам аз ли имам мръсно под съзнание, ама четейки това за гущера тропнат на масата веднага направих асоциация с нещо друго  Twisted Evil

# 6
  • Мнения: 1 938
Ми аз пак редактирах...Сега друга излезе бройката... Crazy Чакай да пийна още винце. Laughing

# 7
  • sofia
  • Мнения: 249
1 дромикс и 9 от другите... Crazy

сори ама грешка - 1 камикс + 9 дромикса

би ли споделила решението си - ти си учителка, знаеш как да го представиш, за да е разбираемо за 10 годишно дете!
и ние и казахме отговора, ама неможем да и обясним как сме стигнали до него....формулката бе мила - как е?

има само 1 решение-1 камикс и 9 дромикса-само така е спазено условието 10 животни да имат 12 рога

# 8
  • Мнения: 941
съгласна съм! ама незнам как да и го обясня за да го разбере!

А е само в началото на първия срок в четвърти клас!
Моля за обяснено решение....като имате впредвид, че са учили задачи само с едно неисвестно!

# 9
  • Мнения: 941
Грешки колкото искаш съм забелязала из учебниците. Правописни, сгрешени задачи, гадни стихчета и разкази в Читанките, не добре написани уроци по ЧО (най вече в учебниците на Просвета). .................................................................
По математика примери колкото щеш сгрешени.
ние сме на издателство БУЛВЕСТ, и преди седмица пак по математика имахме задача за домашно, да напише "щастливи числа" - пратихме я без домашна и с въпрос към класната, която ненамерила за нужно да им обясни "Що е то ЩАСТЛИВО ЧИСЛО"

В гугъла намерих за щастливи числа свързани само с номерологията  Laughing

# 10
  • Мнения: 1 938
(3.3)+3=12
3k. = 9 др.
Демек - 9 са дромиксите и 1 е камиксът.  Crazy
Ми не мога да я обясня... Embarassed

# 11
  • Мнения: 2 567
Госпожата ви сигурно е запалена по хороскопите и астрологията  Simple Smile Няма лошо, ама изискали подобно домашно от моята щерка ще си има сериозен разговор с мен.

# 12
  • Мнения: 2 336
С отговорите съм съгласна, но как да го обясня на дете в дете 4-ти клас не знам язък че съм даскал и то по математика /ама от 5-ти нагоре/ , за това ще прехвърля топката на Нели Joy Joy Joy
Шегата настрана, наистина има учебници който детето нищо не можа да разбере.
mother-of-pearl какво е това нещо "Що е то ЩАСТЛИВО ЧИСЛО" да не си се объркала да е било в час по БЕЛ newsm78 направо съм изумена #Crazy

# 13
  • Мнения: 941
ама това е задача от учебната тетрадка по мат-ка първа част!
стр.24, задача 2, условие г)
"запишете "щастливи" числа. Сравнете ги." - те това е задачата!

# 14
  • Мнения: 2 567
И според мен този добитък е 1 К и 9 Д.
Моята сама трудно би достигнала до това прозрение. Аз бих и го обяснила така -  К трябва да се превърне в Д, а Д в К. Значи според даденото в условието 3 К са 9 Д, а 3 Д са едно К. Ей ти ги 10 добитъка  Simple Smile

# 15
  • Мнения: 2 567
ама това е задача от учебната тетрадка по мат-ка първа част!
стр.24, задача 2, условие г)
"запишете "щастливи" числа. Сравнете ги." - те това е задачата!

За Щастие все още не сме се сблъсквали с подобна простотия  Simple Smile Явно нещо заради числата ни ще да е  Wink
В този случай госпожата ви е можело да обясни какво е това "щастливо число" или пък да пропусне тази задача. Не е задължително абсолютно всяка простотия да се решава или заучава. Пък и за домашно да се дава. Едно обяснение, че това е свързано с нумерологията и преминаване към по съществени неща е било напълно достатъчно.

# 16
  • Мнения: 2 336
ама това е задача от учебната тетрадка по мат-ка първа част!
стр.24, задача 2, условие г)
"запишете "щастливи" числа. Сравнете ги." - те това е задачата!

За Щастие все още не сме се сблъсквали с подобна простотия  Simple Smile Явно нещо заради числата ни ще да е  Wink
В този случай госпожата ви е можело да обясни какво е това "щастливо число" или пък да пропусне тази задача. Не е задължително абсолютно всяка простотия да се решава или заучава. Пък и за домашно да се дава. Едно обяснение, че това е свързано с нумерологията и преминаване към по съществени неща е било напълно достатъчно.
newsm10

# 17
  • Мнения: 941
така и така се оплаквам ще споделя, че и преди седмица трябваше да прави по АНГЛИЙСКИ ЕЗИК презентация на POWER POINT,  за любими животни!
Да - по англ. език,
да - на компютърна програма, въпреки че още не изучават компютри!
Добре че покрай мама и тати е на ти с компютрите.
И ако ме питате защо още я държа в това училище, ами защото ми е под прозореца и е на центъра в града - и съм против славата която му се носи на ЕЛИТНО УЧИЛИЩЕ в Пазарджик!

# 18
  • Мнения: 1 938
Зад. за 3 клас от същия математически турнир.
В едно племе дните на седмицата носят имената на животни. Веднъж пети март се паднал в деня на котката, а осми март в деня на кучето. Денят на козата е между деня на овцата и деня на свинята. Денят на кравата е точно преди деня на коня и след деня на:
а) котката
б) кучето
в) козата
г) овцата

Много сладка задачка.  Grinning

# 19
  • Мнения: 941
Зад. за 3 клас от същия математически турнир.
В едно племе дните на седмицата носят имената на животни. Веднъж пети март се паднал в деня на котката, а осми март в деня на кучето. Денят на козата е между деня на овцата и деня на свинята. Денят на кравата е точно преди деня на коня и след деня на:
а) котката
б) кучето
в) козата
г) овцата

Много сладка задачка.  Grinning

5 март/ 6 март/7 март/ 8 март/ 9 март/ 10 март/ 11 март
котка / крава / кон   /  куче  / овца   /  коза    / свиня

ако не се лъжа, ама отивам да я дам на детето да я реши Laughing ( и на мъжо за проверка  Wink )

# 20
  • Мнения: 2 577
Айде и аз - учител съм по БЕЛ на големите и мога да ви кажа, че тази математическата задачка ми е като китайски...
божеееееее, направо им съчувствам на учителките на малките - как да обяснят на децата тези пълни простотии....
Гери, ти нали не сънуваш за POWER POINT???????направо се втрещих. кка е възможно? ти защо не попита даскалицата знае ли какво е това?

# 21
  • Мнения: 1 938

 newsm10
И една зад. за 2 клас:
Фред, Барни и Бам-Бам участвали в състезание, като заели първите три места. Фред казал, че е на първо място. Барни казал, че Фред е на второ място. Бам-Бам казал:" Победител е Бам-Бам!". Известно е, че класираният на трето място е казал истината. На кое място е Бам-Бам?

# 22
  • Мнения: 468
Ами те сигурно решават уравнения
n- броя на едните- да кажем по- рогатите
(10-n) - на другите
х- рогите на едните
3х на другите
n3x+(10-n)x=3x+3*3x
и готово

# 23
  • Мнения: 941
Айде и аз - учител съм по БЕЛ на големите и мога да ви кажа, че тази математическата задачка ми е като китайски...
божеееееее, направо им съчувствам на учителките на малките - как да обяснят на децата тези пълни простотии....
Гери, ти нали не сънуваш за POWER POINT???????направо се втрещих. кка е възможно? ти защо не попита даскалицата знае ли какво е това?

абе то миналата година правихме и на тема - културни празници в Пазарджик, добре че се бях прибрала от 4 месечната ми командировка, че баба и каква презентация щеше да правиииии  newsm78  И тогава Никол се запозна с POWER POINT - и сега им къса гащите на учителките си с познания  Heart Eyes Най интересното е, че когато г-жата по английски им дала тази презентация по домашно все пак им показала в час, програмата POWER POINT, но какво изумление било за щерката, когато въпросната г-жа по английски ползвала ОФИС ПАКЕТА с български менюта  : Joy Joy Joy , та Никол се лута в къщи докато намери къде е този  ФОН , щото у нас си е BACKGROUND!   Joy Joy Joy

# 24
  • Мнения: 941
Ами те сигурно решават уравнения
n- броя на едните- да кажем по- рогатите
(10-n) - на другите
х- рогите на едните
3х на другите
n3x+(10-n)x=3x+3*3x
и готово

учили са само с ЕДНО неизвестно!!!! 4-ти клас е! на 10 години! - как ще и обясня твоето решение  newsm78

# 25
  • Мнения: 2 577
Лелеееееееееееееее, недей, че взех да се срамувам! Вече няма да казвам какво работя!
Мен и друго ме притеснява - в математиката съм на ниво 1 клас и то първи срок. кка ще помагам на моето дете като гледам тези задачи...Ще има да вика - мамо, ти си тъпа и айде на уроци при Нелина  или Тед:35:

# 26
  • Мнения: 2 336
Ами те сигурно решават уравнения
n- броя на едните- да кажем по- рогатите
(10-n) - на другите
х- рогите на едните
3х на другите
n3x+(10-n)x=3x+3*3x
и готово
уравнението не е написано правилно

# 27
  • Мнения: 468
х се игнорира и остава само едно
3n+(10-n)=12
3n+10-n=12
3n-n=12-10
n(3-1)=2
2n=2
n=1

# 28
  • Мнения: 941

 newsm10
И една зад. за 2 клас:
Фред, Барни и Бам-Бам участвали в състезание, като заели първите три места. Фред казал, че е на първо място. Барни казал, че Фред е на второ място. Бам-Бам казал:" Победител е Бам-Бам!". Известно е, че класираният на трето място е казал истината. На кое място е Бам-Бам?


БАМ-БАМ!  Peace

ама темичката беше за нередности в  учебниците, учебния процес, нередно обучение......

към aliende:  възмущението ми е че дават такива задачи на четвъртокласници! иначе и ние стигнахме до решение на задачата, ама как да и я обясня?  newsm78

# 29
  • Мнения: 2 567
Ами те сигурно решават уравнения
n- броя на едните- да кажем по- рогатите
(10-n) - на другите
х- рогите на едните
3х на другите
n3x+(10-n)x=3x+3*3x
и готово

учили са само с ЕДНО неизвестно!!!! .................................

и дори не го именуват все още с букви, а се води празно квадратче. Друга поредна глупост. Децата ще почнат вече с по няколко неизвестни да решават, а все още им се пише празно квадратче вместо X примерно.

Даденото по горе решение е абсолютно не възможно за решаване, а и за формулиране от дете в 4 клас(разбира се ако не е някакъв математически гений). Това е далече от изучавания на този етап материал. При подобен род задачи все още се изисква по пътя на някаква логика да се достига до нещата, а не чрез сложни формули.

П.П. Нямам идея дали уравнението е правилно(не ми се напъва чак толкова)  Sunglasses. Изказвам се само върху постановката му  Simple Smile

# 30
  • Мнения: 468
Ами те сигурно решават уравнения
n- броя на едните- да кажем по- рогатите
(10-n) - на другите
х- рогите на едните
3х на другите
n3x+(10-n)x=3x+3*3x
и готово
уравнението не е написано правилно
но все пак е вярно

# 31
  • Мнения: 2 336
х се игнорира и остава само едно
3n+(10-n)=12
3n+10-n=12
3n-n=12-10
n(3-1)=2
2n=2
n=1
newsm10

# 32
  • Мнения: 468
Даденото по горе решение е абсолютно не възможно за решаване, а и за формулиране от дете в 4 клас(разбира се ако не е някакъв математически гений). Това е далече от изучавания на този етап материал. При подобен род задачи все още се изисква по пътя на някаква логика да се достига до нещата, а не чрез сложни формули.

П.П. Нямам идея дали уравнението е правилно(не ми се напъва чак толкова)  Sunglasses. Изказвам се само върху постановката му  Simple Smile
Не става въпрос за напъване, задачата е била на математически конкурс, доколкото разбрах и са имали 120 мин. на разположение. Не подценявайте децата. Все някое дете я е решило?
 Аз предложих решението не за децата, точно защото не знам какво точно учат,а за защото задачата беше представена, като неподлежаща на решаване.
 Искам да поднеса извиненията си на всички, чийто чувства са засегнати от отговорите ми!

P.S. Към mother-of-pearl решението не е толкова страшно, аз преди да съставя уравнението  стигнах до отговора по елементарния начин ако от 10 животни в стадото 1 е такова, а 9 са от другите има толкова рога, след това 2 и 8 докато стигна до вярното решение 9 и 1 в моя случай Laughing

Последна редакция: нд, 02 дек 2007, 19:34 от aliende

# 33
  • Мнения: 3 740
С извинение, че се намесвам в темата ви, трябва да ви кажа, че въпросното състезание "Иван Салабашев" е на доста високо ниво и иска от децата по-сериозна подготовка, отколкото се получава в масовото училище. Просто това е състезание за деца, които знаят повече математика - от математически паралелки и гимназии. И те трябва някъде да мерят сили, нали така?

# 34
  • Мнения: 941
Темата беше пусната за нередности в учебния процес. Моето мнение като майка, че такава задача 10 годишно дете неможе да я реши. И не може да му се обясни как да я реши. (прочетете първия ми постинг).
Бих искала ако някой се е сблъсквал и с други неща, които смята за нередности - повтарям се - непълни условия на задачи, правописни грешки, неправилни методи на преподаване и др.- да ги сподели.
По добре тук - отколкото да вдига "джавала" на класната, та да ти нарочи детето (говоря от личен опит) 

# 35
  • Мнения: 3 740
Темата беше пусната за нередности в учебния процес. Моето мнение като майка, че такава задача 10 годишно дете неможе да я реши. И не може да му се обясни как да я реши. (прочетете първия ми постинг).

Точно това обяснявам, че 10-годишно дете може да реши такава задача. И може да му се обясни. Просто това не става в масовото училище, не е в програмата му. Това са задачи за деца със специални интереси към математиката.

А че има недомислици в учебниците, има. Състезанията са друга тема.

# 36
  • Мнения: 2 567
Много ясно, че това е състезание за деца, които се занимават с математика на много по високо ниво от училищното. Точно затова казах, че в стандартния материал за 4 клас такива задачи не фигурират. А пък подобни начини на решаване с неизвестните не съм сигурна дали се решават и извън училище от четвъртокласници. Затова и споменах логиката като по удачна от формулите  Peace

# 37
  • Мнения: 2 336
изнасяне множител пред скоби се учи в 6 клас, едва ли и в СИП в 4-ти кл. ще са го учили newsm78 #Crazy

# 38
  • Мнения: 941
ето още нещо, което смятам за неточност.
от Човека и Природа, издателство БУЛВЕСТ, за 4-ти клас

определение за триене: сила, която се появява на мястото на допиране на две тела и пречи на преместването им едно спрямо друго. (стр.23)

според мен не е точно, а и не им е дадено пък определение за сила?
колко зор видяхме, докато и обясним "Що е то СИЛИ?"

# 39
  • Мнения: 68
Един камикс има толкова рога, колкото 3 дромикса.Смесено стадо от 10 такива животни има общо толкова рога, колкото 3 дромикса и 3 камикса заедно. Колко дромикса има в стадото?

 1 дромикса има x рога => 3 дромикса имат 3.х рога .
3 дромикса имат толкова рога, колкото един камикс => един камикс има 3.х рога (колкото 3 дромикса)
рогата на 3 дромикса + рогата на 3 камикса = 3.х + 3.3.х=3х+9х=12х
Смесено стадо от 10 животни има общо 12х рога (колкото 3 дромикса и 3 камикса) Тоест в стадото има 12 пъти по броя на рогата на един дромикс (ние не се интересуваме колко рога има един дромикс)
Нека в стадото  от 10 животни има у камикса. Следователно има 10-у дромикса. един камикс  има рога, колкото 3 дромикса => y Ккамикса имат 3.у рога. 10-у дромикса имат 10-у рога ( не трябва да пресметнем колко точно рога има 1 камикс и 1 дромикс)
3у+(10-у)1=12
3у+10-у=12
2у+10=12
2у=12-10
2у=2
у=1 => има 1 камикс ( приехме, че има у камикса)
10животни-1камикс=9дромикса

Пък учебниците наистина не стават ..  Joy

# 40
  • Мнения: 7 263
Дъщеря ми е в четвърти клас. От началото на годината се сблъскваме с доста нередности в учебния материал - като математически задачи с непълно условие; като правописни грешки; като използвани термини в литературата, които още не са изучавали...но....
най-голямо и пресно впечатление ми направи, задача от последния тест (конкурс) по математика, на който я пратих, с единствената цел да претръпне към писмените изпити и превъзмогне страха от предстоящата матура.
Ще споделя с вас, въпросната задача, която тя не е успяла да реши и която мъжа ми в къщи (който е инджинер  Wink ) реши (като според него задачата е с 4 решение), но неможе да и обясни решението.
задачата е от "Математически турнир Иван Салабашев" 1 декември 2007г. Тема за 4-ти клас - времетраене за работа 120мин.
задача N15:
Един камикс има толкова рога, колкото 3 дромикса.Смесено стадо от 10 такива животни има общо толкова рога, колкото 3 дромикса и 3 камикса заедно. Колко дромикса има в стадото?

задачата я преписвам със запетайките. незнам за такива съществуващи животни , така че може да си ги наречете крави и бикове примерно  Laughing Не е даден възможен отговор.
Ако някой може да я реши и обясни на 10 годишно дете, ще съм му благодарна!
Ако някой е забелязъл и други нередности в учебниците на децата - нека сподели.

Welcome to club!!! #Cussing out #Cussing out #Cussing out

И в друга тема писах днес  за безумията в образованието ни в днешно време, неграмотните учебни пособия са само една част от проблема. А това че са многобройни още повече усложнява нещата. Днес прекарах двайсетина минути в книжарницата в чудене кое от всички помагала за подготовка за тестовете да избера newsm78 newsm78 newsm78
Имаше и от такива издания от които не съм чувала да има учебници. Продавача искрено ми посъчувства и ми даде съвет да си информирам от кое точно издателство ми трябва за да ми помогне!
И т.н. и т.н. ......
По колко начина може да се обясни една математическа задача ? - Според мен има само един истински и верен начин всичко друго са волни съчинения по темата, които горките ни деца са принудени да зазубрят защото безумията нямат обяснение!

# 41
  • Мнения: 361
преди малко решавахме с мойта дъщеря някаква задача за трети клас, в която трябваше да се загради излишното число. да, ама никой не казва на какъв принцип да се търси това излишно число. измислих, че 181 ще е излишно, защото има две повтарящи се цифри в него, ама никак не съм сигурна дали това се иска в задачата. както и да е, успях да я убедя, че е това. на тъпото математическо състезание и тя ходи. доколкото мога да преценя е решила около половината задачи /с моите математически умения-толкова/. аз лично много се затрудних и на миналогодишните задачи за втори клас....наистина, състезанието е направено само, за да прибират по 5 лева от хората, защото не се дават задачи, които се учат в училище, а нещо съвсем изкилифинчено и отвлечено. ако не беше госпожата да навива децата да участват, хич нямаше да я запиша, но като започне да мрънка, че добре ще се справи....в учебниците е пълно с простотии като сгрешени правила, сгрешени задачи, глупави текстове. в помагалото по БЕЛ например дават някакво правило и веднага след него задача да се напишат думите според правилото. е, една от думите изобщо не се връзваше с правилото и ми отне доста време, за да обясня на мими, която приема всичко, написано в учебниците, за истина, че това просто не може да се направи по този начин. учат абсолютни глиупости, а никъде нямат урок за препинателните знаци....
абе, какво да си говорим-бясна съм направо от недомислиците в образователната система. дайте да измислим начин да променим нещата.

# 42
  • Мнения: 941
колкото и да ни се иска, не сме ние тези дето Ще МОГАТ да променят нещата!
Да се надяваме, че с диферинцираното заплащане нещата малко ще влязат в нирмо - поне повече да се стараят учителите, защото според мен някой професии са призвание (като лекарската, учителската) а не е тайна за никого, че някои учители "ходят на работа" само за да си вземат заплатите.
Ние пък имаме задача по БЕЛ: "подчертайте епитетите в текста, които определят героя"
Добре, че детето ми (пак ще повторя е в 4-ти клас) по досещане се е сетила "Що е то епитет?", защото досега не са учили определение за епитет....
Същото е, все едно да накараш човек, който за пръв път сяда на компютър, да намери CONTROL PANEL-a.... newsm78

# 43
  • Мнения: 2 567
Това за епитетите наистина е много тъпо. И моята още не е учила що е това епитет, но постоянно в Читанката се изисква да се определят епитетите. Сега пак имаше такава задача. Аз съм и казала какво е това епитет, но е тъпо да не се дава определение за това вече четвърта година, а все да се иска да се определя.

# 44
  • Мнения: 2 577
Гери, вервай си, че ще се оправят нещата...
Знаеш ли колко е тавана за диференцираното заплащане - 17лв...Като повечето взимат осклоо 10 лв от това велико диференцирано заплащане. Ето тука сега е заблудата - родителите викат - тия даскали сега като вземат многото пари и ще ни научат децата Joy Joy Joy

# 45
  • Мнения: 941
Гери, вервай си, че ще се оправят нещата...
Знаеш ли колко е тавана за диференцираното заплащане - 17лв...Като повечето взимат осклоо 10 лв от това велико диференцирано заплащане. Ето тука сега е заблудата - родителите викат - тия даскали сега като вземат многото пари и ще ни научат децата Joy Joy Joy

Немога да го намеря (някъде съм го захвърлила), но във вчерашния брой на местен всекидневник, в две от пазарджишките училища, вече са си получили сумите за диференцираното заплащане, като най-малката сума е 3 лв., а най голямата 60лв., като естествено не всички учители са получили допълнителното заплащане. Едно от уч-щата беше СОУ "Д. Гачев", другото не го помня.

А за многото пари и научаването на децата ни....друга тема, за друго място   bouquet

# 46
  • Мнения: 361
за учителите засега не мога да кажа нищо лошо- въпреки мизерните заплати си вършат работата. но с тези идиотски написани учебници работата им малко или много се обезсмисля. предпочитам да има по-малко включени неща в учебника, но да са основните и да са написани наистина на нивото на деца от 3 клас. не знам защо авторите, които си правят експерименти с учебниците, масово са решили, че децата се раждат с множество познания и няма да срещнат затруднения с произведенията им.... ама май никой не мисли за това, че се осакатяват децата- нали важното е да си вземат парите за глупостите, които са написали. 

# 47
  • София
  • Мнения: 13 206
Лелеее, това ми звучи кат виза за жмудите и гмудите... Confused

# 48
  • Мнения: 361
току що ми изпратиха отговорите и решенията на задачите от математическото състезание за всички класове. ама не знам дали тук може по някакъв начин да се прикачат за заинтересуваните... моята дъщеря събира 10 точки. все пак е по-добре от миналата година.

# 49
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Най-голяма щуротия е това празно квадратче  #Cussing out. Побърква ме  Crazy Crazy. Иде ми да ида и да гръмна класна, издаделството и който там го нарежда.  #2gunfire #2gunfire #2gunfire


колкото до щастливите числа...
Току-що моята ми даде определение. Учили са го и тя е в 4-ти клас.
Примерно:
7337, 2992, 4883 и т.н.
Схванахте ли?  Laughing
Сбора от първите 2 цифри, трябва да е равен на сбора от последните 2. Това се тези щастливи числа.

# 50
  • Мнения: 2 336
за учителите засега не мога да кажа нищо лошо- въпреки мизерните заплати си вършат работата. но с тези идиотски написани учебници работата им малко или много се обезсмисля. предпочитам да има по-малко включени неща в учебника, но да са основните и да са написани наистина на нивото на деца от 3 клас. не знам защо авторите, които си правят експерименти с учебниците, масово са решили, че децата се раждат с множество познания и няма да срещнат затруднения с произведенията им.... ама май никой не мисли за това, че се осакатяват децата- нали важното е да си вземат парите за глупостите, които са написали. 
би ли си изпразнила кутията ЛС нищо не мога да ти пратя Praynig

# 51
  • София
  • Мнения: 4 867
Шани, едно от числата ти не е съвсем щастливо.  Wink

Аз пък си спомням празните квадратчета още от моето детство. Не помня да са ме смущавали тогава. Пробвах ги при Габа миналата седмица - схвана идеята.

# 52
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Шани, едно от числата ти не е съвсем щастливо.  Wink

тъй си е...
Недогледала съм.
4884 е

мерси  Simple Smile

# 53
  • Мнения: 941
току що ми изпратиха отговорите и решенията на задачите от математическото състезание за всички класове. ама не знам дали тук може по някакъв начин да се прикачат за заинтересуваните... моята дъщеря събира 10 точки. все пак е по-добре от миналата година.
а дали ще е удобно да получа решенията на задачите за 4-ти клас?  Praynig
Дъщеря ми ходи на това състезание, но сайта който са ми дали, за да проверя колко точки е изкарала, не ми го отваря.
мейла ми е: gn_pz@abv.bg
Благодаря ти предварително   bouquet

p.s. пиша тук, а не на лични защото кутията ти е пълна!

# 54
  • Мнения: 7 263
Шани аз пък си мислех, че само аз съм слабонервна на тема обучение, образователна система и учители. Недей тъй бе жена, пести си нервите тепърва идат матури  #2gunfire #2gunfire #2gunfire, кандидастване и т.н.
Колкото до празното квадратче онзи ден обяснявах на едни по-възрастни колеги и те останаха с виснали ченета....
Не разбирам защо е нужно да измисляме нова математика, хайде езика се развива променя и тенденцията в цял свят е такава, че полека лека граматичните правила се променят уж към улесняване - само ние сме все наопаки. Ама за математиката, просто не го схващам. Няма да се учудя ако след някоя и друга година се реши, че Пи вече няма да е равно на 3.14, ами примерно на 3.50 щото се смята по-лесно. #Cussing out #Cussing out #Cussing out
benissima мога ли да помоля и аз за задачките - lenny@mail.bg. Предварително благодаря   bouquet

# 55
  • Мнения: 524
Трети клас- Човек и общество.
Урокът за Златния век на българската книжнина.
Откъсът за Книжовниците: "Климент и Наум заедно с учениците си превели и преписали важни богуслужебни книги. Създали и нови  съчинения. Благодарение на тази изключителна дейност през 893 г. славянският език бил обявен за официален език в държавата."

Благодарение на тази глупост си утрепах времето да правя справки, въпреки, че знам че такъв дромикс нЕма  Wink

# 56
  • Мнения: 7 263
Трети клас- Човек и общество.
Урокът за Златния век на българската книжнина.
Откъсът за Книжовниците: "Климент и Наум заедно с учениците си превели и преписали важни богуслужебни книги. Създали и нови  съчинения. Благодарение на тази изключителна дейност през 893 г. славянският език бил обявен за официален език в държавата."

Благодарение на тази глупост си утрепах времето да правя справки, въпреки, че знам че такъв дромикс нЕма  Wink

Златоперка - това сериозно ли го пише в учебника  ooooh! ooooh! ooooh! Добре че миналата година съм го изтървала тоз урок. Макар че ако го бях видяла още тогава можеше вече да съм свикнала и претръпнала знае ли човек newsm78 newsm78 newsm78
От кое издателство е този бисер на Българската история #Crazy #Crazy #Crazy

# 57
  • Мнения: 524


Златоперка - това сериозно ли го пише в учебника  ooooh! ooooh! ooooh! Добре че миналата година съм го изтървала тоз урок. Макар че ако го бях видяла още тогава можеше вече да съм свикнала и претръпнала знае ли човек newsm78 newsm78 newsm78
От кое издателство е този бисер на Българската история #Crazy #Crazy #Crazy

Булвест 2000,
София 2005
автор Румяна Кушева

Ама тя милата го е написала, за да е по-лесно на милите третокласници, щото не стига че изведнъж се "пръква" някаква Византия, ами и старобългарски език ...
Нали Кирил и Методий са написали славянската азбука....  Rolling Eyes

# 58
  • Мнения: 941
Тук могат да се намерят тестовете от турнира (и отговорите) на последния провел се турнир на Салабашев, на 01.12.2007
http://www.math10.com/bg/olimpiadi/arhiv-ot-systezania/index.html
Въпросната задача, която породи желанието у мен да пусна тази тема е точно от този тест (за 4-ти клас)

# 59
  • Мнения: 7 263
 Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Да миналата година пък аз се опитвах да обяснявам на големия що е то ъгъл и конкретно прав ъгъл. Как се обяснява това, като нямат понятие от перпендикулярни и успоредни прави?!
Обясних го на финала ама зор видях, поне детето и до ден днешен се забавлява с мойте обяснения и ме цитират като класик със съучениците му.  bowuu bowuu hahaha hahaha bowuu bowuu

# 60
  • Мнения: 1 470
От вчера,2клас,задача по математика за домашно:
   Намерете обиколката на триъгълник с размери 20см на 30см....
Умишленно не дадзох на детето да реши задачата,казах му ако госпожата го попита защо не я е решил,той да я попита как да я реши като за триъгълник са дадени само два параметра...


От миналата година отново във втори клас,но големият ми син-правили контролно и на задача ?+?=10,нашичкият писал 6+4=10,госпожата му ги задраскала, и написала 3+7=10...Ядосах се много,и отидох да я попитам какъв и е проблемът,пък тя ми казва :
   -Така е написано във учителският учебник,по който се ръководя Crazy

# 61
  • Мнения: 2 336
Червената Шапчица, а не е ли казано в условието какъв е триъгълникът?

# 62
  • Мнения: X
това, което сте описали, ме прави щастлива, че синът ми засега няма нищо общо с БГ образователна система
иначе ето бисери и от мен:

1. учебника по "Човекът и обществото" за 3 клас - "карта е изображение на повърхност върху равнина"
как на дете 9г се обяснява какво е равнина и какво повърхнина - все термини от стереометрията

2. домашно от учителката - "защо не можем да сварим яйце на връх Мусала"
за съжаление бях много заета и не можах да я подпукам как ще обясне нЕкои физични закони на ниво 3 клас деца
ама такова домашно написахме, че сигурно още се мъчи да го разбере
не напразно мама е учила физика в СМГ навремето  Mr. Green
да, ама майка ми (инженер) и още доста колеги инженери не можаха да решат домашното за 3 клас

за безумията по история в "Човекът и обществото" да не говорим, там всеки урок е пълен с бисери
отнемаше ни един цял ден, обикновено събота, да разшифровам "гениалните" идеи на автора и да ги преведа на човешки език

и става все по-лошо
взимам учебници от приятелка, да ги чете като книжки уж
ами, ужасни са
вече само с математиката работим

и дано не се върнем, че сигурно ще има да повтаря 2 год
вие какво ще правите не знам, ама си трябва промяна

# 63
  • Мнения: 51
Още няколко идиотии от "Човекът и обществото" за 3 клас: Урок 23 ... Царят и семейството му живеели в двореца, а болярите - в двуетажни каменни къщи с богата уредба. .... Хранели се обилно с месо, дивеч, плодове. Пиели вино. .... Урок 25 ... В османската държава българи, турци, евреи, арменци, роми, гърци и други живеели без граници помежду си. ... В селата българи и турци обменяли по съседски опит и умения в земеделския труд... Урок 28 През 19 век ...... Богатите българи си строели къщи на два етажа с много стаи и прозорци. В тях редом с шарените черги имало мебели, пердета, огледала и лампи, донесени от чужбина... #Crazy  #Crazy  #Crazy
Горките дечица....Горките ние...

# 64
  • Мнения: 1 470
Червената Шапчица, а не е ли казано в условието какъв е триъгълникът?
Ми не е!

# 65
  • Мнения: 7 263
Така като ви слушам и се убеждавам че повредата не е в нашия телевизор. #Cussing out Идват събота и неделя и си обещавам доколкото ще е възможно за мен да помисля, но ви моля направете го и вие.
Идеята ми е следната да съберем максимално количество такива безумни примери на едно място да ги запишем и обобщим, и след това да оформим една петиция ли да е искане ли и аз още не мога да го формулирам ясно и да я внесем в Министерството на образованието.
Ясно е че ако е само една молба от група родители на никой няма да му пука, но предлагам и ние да приложим йезуитски номера, каквито те ни приложиха в началото на годината. Готова съм да не пускам сина си всеки ден по един час на училище или дори да убедя родителите един ден целия клас да не влезе в час - един вид ученико - родителска стачка.
Тук само да поясня, че в случая нямам нищо против повечето учители защото и те са принудени да преподават този безумен материал и да изпитват децата по него, но виж такива като



От миналата година отново във втори клас,но големият ми син-правили контролно и на задача ?+?=10,нашичкият писал 6+4=10,госпожата му ги задраскала, и написала 3+7=10...Ядосах се много,и отидох да я попитам какъв и е проблемът,пък тя ми казва :
   -Така е написано във учителският учебник,по който се ръководя Crazy

въпросната особа лично аз не ги считам за учители и спокойно могат да се чувстват обидени!

# 66
  • София
  • Мнения: 4 867
Още няколко идиотии от "Човекът и обществото" за 3 клас: Урок 23 ... Царят и семейството му живеели в двореца, а болярите - в двуетажни каменни къщи с богата уредба. .... Хранели се обилно с месо, дивеч, плодове. Пиели вино. .... Урок 25 ... В османската държава българи, турци, евреи, арменци, роми, гърци и други живеели без граници помежду си. ... В селата българи и турци обменяли по съседски опит и умения в земеделския труд... Урок 28 През 19 век ...... Богатите българи си строели къщи на два етажа с много стаи и прозорци. В тях редом с шарените черги имало мебели, пердета, огледала и лампи, донесени от чужбина... #Crazy  #Crazy  #Crazy
Горките дечица....Горките ние...

Тъпа ли съм, че не схващам какъв е проблемът?

# 67
  • Мнения: 941
Ще споделя една задача, която за радост моя, ми е каза една позната, Не се е падала на дъщеря ми.
Та задачата е за първи клас математика:
Имало едно дърво. На единия му клон имало 5 ябълки. Имало 5 деца. Всяко от децата си взело по една ябълка. На клона останало една ябълка. Обяснете!

п.с. на дървото е имало само тез 5 ябълки, които са били на един клон

Това наистина е задача за първи клас дадена за домашно.
Понеже съм ПОЧТИ сигурна, че никой няма да се сети ГЕНИАЛНИЯ отговор, ще го споделя по-късно.

Последна редакция: пт, 07 дек 2007, 12:17 от mother-of-pearl

# 68
  • sofia
  • Мнения: 8 938
Имало едно дърво. На единия му клон имало 5 ябълки. Имало 5 деца. Всяко от децата си взело по една ябълка. На клона останало една ябълка. Обяснете!
За другите клони не се споменава колко ябълки е имало, та сигурно едно от децата е откъснало от друг клон  Crazy
Дали ще се справя след няколко години....имам време за усъвършенстване  Mr. Green

# 69
  • Карлово
  • Мнения: 4 656
Ще споделя една задача, която за радост моя, ми е каза една позната, Не се е падала на дъщеря ми.
Та задачата е за първи клас математика:
Имало едно дърво. На единия му клон имало 5 ябълки. Имало 5 деца. Всяко от децата си взело по една ябълка. На клона останало една ябълка. Обяснете!

п.с. на дървото е имало само тез 5 ябълки, които са били на един клон

Това наистина е задача за първи клас дадена за домашно.
Понеже съм ПОЧТИ сигурна, че никой няма да се сети ГЕНИАЛНИЯ отговор, ще го споделя по-късно.
АЗ СЪМ ПО-ГЛУПАВА ОТ ЕДНО ХЛАПЕ.

# 70
  • Мнения: 941
Майката на въпросното хлапе, като решавали домашната, повикала комшийките (повечето от които учителки) и цяла вечер ги поила с кафе и им раздавала цигари.
"..ето имам 5 цигари, една за теб, една за теб........общо пет....нито една не е останала....???"
натровила ги жената с цигари, ама до решение не стигнали.
На другия ден - хайде при класната!
Класната като я видяла, и започнала да се "хили"
От това още по кипнало на въпросната ми позната
Думите на уч-ката били: и аз нямаше да я реша, ако нямах готовите отговори  newsm78
Ще ви помъча още малко - защото решението на тази задача е безумие, и е дадена на първолаци  newsm78

# 71

Имало едно дърво. На единия му клон имало 5 ябълки. Имало 5 деца. Всяко от децата си взело по една ябълка. На клона останало една ябълка. Обяснете!

п.с. на дървото е имало само тез 5 ябълки, които са били на един клон

Предполагам, че последното дете е взело клона с последната ябълка/без да я откъсва/. Срува ми се, че условието не е добре формулирано, иначе подобни логически задачи е хубаво да решават децата. Сега ми хрумва подобназадачка - на дървото има шест гарги, ловец гръмва и убива две, колко гарги са оснанали на дървото? - отговор нито една, защото живите са се уплашили и са избягали.

# 72
  • Карлово
  • Мнения: 4 656
Може би разчитат, че децата мислят евристично, а не стереотипно като нас.

Последна редакция: пт, 07 дек 2007, 17:58 от chanoir

# 73
  • Мнения: 941

Имало едно дърво. На единия му клон имало 5 ябълки. Имало 5 деца. Всяко от децата си взело по една ябълка. На клона останало една ябълка. Обяснете!

п.с. на дървото е имало само тез 5 ябълки, които са били на един клон

Предполагам, че последното дете е взело клона с последната ябълка/без да я откъсва/. Срува ми се, че условието не е добре формулирано, иначе подобни логически задачи е хубаво да решават децата. Сега ми хрумва подобназадачка - на дървото има шест гарги, ловец гръмва и убива две, колко гарги са оснанали на дървото? - отговор нито една, защото живите са се уплашили и са избягали.

Мммммда...
отговора е: последното дете наистина е откъснало ябълката с клона!
коментара на решението оставам на вас!
класната също не е знаела отговора (добре,че го е имала предварително)

# 74
  • Мнения: 941
току що ми изпратиха отговорите и решенията на задачите от математическото състезание за всички класове. ама не знам дали тук може по някакъв начин да се прикачат за заинтересуваните... моята дъщеря събира 10 точки. все пак е по-добре от миналата година.

Benissima благодаря за изпратения мейл   bouquet
И ние сме с 10 точки....

# 75
  • Мнения: 1 938
Това за епитетите наистина е много тъпо. И моята още не е учила що е това епитет, но постоянно в Читанката се изисква да се определят епитетите. Сега пак имаше такава задача. Аз съм и казала какво е това епитет, но е тъпо да не се дава определение за това вече четвърта година, а все да се иска да се определя.
   Епитет се учи във втори клас, независимо на кое издателство е читанката.   Wink

# 76
  • Мнения: 151
Това за епитетите наистина е много тъпо. И моята още не е учила що е това епитет, но постоянно в Читанката се изисква да се определят епитетите. Сега пак имаше такава задача. Аз съм и казала какво е това епитет, но е тъпо да не се дава определение за това вече четвърта година, а все да се иска да се определя.
   Епитет се учи във втори клас, независимо на кое издателство е читанката.   Wink

От втори клас не помня, но в Читанката за четвърти клас /Булвест/, стр.8,  в "Кът на малкия читател" пише:
#Епитетът е дума, с която....
него се представя...

Поздравявам mother-of-pearl за авторството на темата и като начало ще представя една "находка" от учебника по ЧО /Булвест/ за четвърти клас,  първи урок, стр.5. Под рубриката "Открийте сами"  е записано: Прочетете клетвата на народните представители и отговорете от какво се ръководят техните действия.
Признавам си, че положих доста усилия /и загубих доста време/ да открия клетвата, но не успях. Не спирам да се питам, защо ако тази клетва е толкова важна за знанията на четвъртокласниците, не е публикувана в учебника? Или като е толкова недостъпна за обикновения българин, защо се поставят на учениците подобни неизпълними задачи?

Идеята ми е следната да съберем максимално количество такива безумни примери на едно място да ги запишем и обобщим, и след това да оформим една петиция ли да е искане ли и аз още не мога да го формулирам ясно и да я внесем в Министерството на образованието.
Подкрепям идеята на Lennyh и като начало можем да ги пратим на Сеизмограф  - БТВ - те се заканиха да направят предаване с участието на самия министър.

# 77
  • Мнения: 2 567
Това за епитетите наистина е много тъпо. И моята още не е учила що е това епитет, но постоянно в Читанката се изисква да се определят епитетите. Сега пак имаше такава задача. Аз съм и казала какво е това епитет, но е тъпо да не се дава определение за това вече четвърта година, а все да се иска да се определя.
   Епитет се учи във втори клас, независимо на кое издателство е читанката.   Wink

Явно в доста Читанки го няма щом излиза, че не само аз съм го забелязала  Wink
А щом в предния постинг е дадено, че чак в четвърти клас откриваме някаква дефиниция значи и ние скоро ще стигнем до нея  Simple Smile

# 78
  • Мнения: 2 567
Това за епитетите наистина е много тъпо. И моята още не е учила що е това епитет, но постоянно в Читанката се изисква да се определят епитетите. Сега пак имаше такава задача. Аз съм и казала какво е това епитет, но е тъпо да не се дава определение за това вече четвърта година, а все да се иска да се определя.
   Епитет се учи във втори клас, независимо на кое издателство е читанката.   Wink

Реших да се разровя из Читанката по едно никой време, но ми стана любопитно да разбера дали съм бляла във втори клас  Simple Smile
Оказва се че не съм  Sunglasses И по нашата Читанка сега, в четвърти клас ще учим що е това Епитет. Но за разлика от при idra, при нас това ще се учи чак на стр.84 в урока за вълшебството на думите. Като тази страница е почти на края на учебника, а задачите да се откриват епитетите както се спомена, вече отдавна си ги има. То от това издателство друго не съм и очаквала  Tired

# 79
  • Мнения: 941
Това за епитетите наистина е много тъпо. И моята още не е учила що е това епитет, но постоянно в Читанката се изисква да се определят епитетите. Сега пак имаше такава задача. Аз съм и казала какво е това епитет, но е тъпо да не се дава определение за това вече четвърта година, а все да се иска да се определя.
   Епитет се учи във втори клас, независимо на кое издателство е читанката.   Wink

не е вярно, не съм съгласна... Naughty  :Смея да твърдя, че с Никол уча всеки урок (или поне я изпитвам на всеки  Twisted Evil ) и ДОсега все още на са учили за епитети!!! На Булвест издателство сме.

# 80
  • Мнения: 1 938
Читанка за 2 клас на изд. "Просвета", автори Владимир Попов, Иван Цанев, стр.61:
"Зимен сън" е темата на урока. Това е стихотворение от Асен Разцветников.
"Зимна вечер губер бял размята,
спи ми, малко зрънце, под земята,.."
Няма да го пиша цялото, защото едва ли има човек, който да не го е чел.  Grinning
И под него пише:
"В стихотворението вечерта е "зимна", зрънцето - "малко", лятото - "ясно". Думите "зимна", "малко", "ясно" показват признаци на вечерта, зрънцето и лятото. Такива думи се наричат епитети. Епитетите придават нагледност и образност на художествения текст."
Всичко започва с ПРОСВЕТА!  Laughing

# 81
  • Мнения: 941
ами родителите от нашето училище никога не са имали право на мнение по кое издателство да се учи - така, че аз споря само за БУЛВЕСТ!

и после пращат на турнири и конкурси децата ни, които са учили по различни методи и различни учебници   #Cussing out нетрябва ли да учат децата от един набор, едно и също нещо  #2gunfire - малко ми е несвързан словореда, ама това е защото съм ядосана   bouquet

# 82
  • Мнения: 2 336
дават на учителите списък на учебниците по съответния предмет със издателствата и всеки учител избира по кое издателство да преподава.За това в различните училища учат по различни издателства

Последна редакция: вт, 11 дек 2007, 18:54 от ted_

# 83
  • София
  • Мнения: 62 595
Всичко това означава, че ние ходим на училище, а не децата. Трябва да си хвърлим дипломите за всичките видове образования и да изкараме отново начална степен. Ако имаме късмет, ще хванем тройката.

# 84
  • Мнения: 2 567
Nellina, не споря, че в Читанката на някое издателство още във втори клас може да е разгледано що е това епитет. Това обаче не значи, че всички са учили точно по тази Читанка.
Не един път съм казвала, че това, че има толкова много издателства, като всяко дори прави поне по два различни комплекта учебници не води до нищо хубаво.
Ние първите две години бяхме на Булвест. Третата бяха мешаница от Булвест и Просвета. Сега пак е същото с преобладаваща част на Просвета.
Ами това е наистина объркващо. Аз казах и в началото на темата, че примерно по ЧО още в самото начало трябваше моята да прави тест, в който бяха включени въпроси, които са били изучавани предната година по учебника на Просвета. Ами имаше значително разминаване с това, което моята беше учила по този на Булвест. Терминологията на доста неща се различаваше. А някой въобще не беше и изучавала.

Сега на националния тест как ще бъдат формулирани въпросите за да могат да се избегнат разликите получени от различните издателства  Thinking

Моето предложение е да бъде оставено само едно издателство, а другите да издават само помагала за извънкласна работа.
Или поне да се изисква от учителите в началния курс да ползват от първата до четвъртата година само учебниците на едно издателство. Не всяка година да избират различно или пък по всеки предмет да е на различно издателство учебника.

# 85
  • София
  • Мнения: 62 595
На тестовете след 4 клас децата от нашето училище имаха много хубави резултати. Мисля, че цялото училище учи по Просвета. Предполагам, че тези учебници са покрили материала за тестовете по всички предмети.

Как е при класове, които са учили по други издателства?

# 86
  • Мнения: 2 336
аз лично съм привърженик на издателство "Просвета", що се отнася за математика класовете от 5кл. нагоре

# 87
  • Мнения: 2 567
Радостина, миналата година тестовете бяха супер лесни, защото бяха пробни. Моята още тогава, макар че беше трети клас можеше да ги покрие. Изключвам само по математика въпросите със смятането на числа над хиляда, защото това се учи в 4 клас. Иначе по ЧП и ЧО нещата бяха като за трети клас.
Тази година обаче може да се променят нещата и вече тестовете да са по сложни. Ние тази година се готвим най вече по Просвета. Дори и книгата с националните ни тестове е на това издателство. Дано по този начин не се получи разминаване в изучаваното и тестовете, които ще се дадат.

# 88
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако е така, значи негласно се дава предимство на това издателство, особено ако въпросите в тестовете покриват изцяло материалите от тези учебници.  newsm78

# 89
  • Мнения: 151
Тестовете миналата година наистина бяха доста елементарни - и нашето училище много добре се представи, макар че учебниците са на Булвест.
Дори и книгата с националните ни тестове е на това издателство.

Летисия, коя е тази книга с национални тестове?
Аз съм купила един сборник с тестове на Просвета, който излезе още в края на миналата учебна година. Не съм виждала по книжарниците други тестове.
Надявам се, че докато дойде време за провеждане на изпитите на пазара ще се появат още много варианти на тестове.

Всичко това означава, че ние ходим на училище, а не децата.
RadostinaHZ,  права си, че ние не само учим с децата, но и ходим на училище с тях /ако правилно съм те разбрала/. Раницата с учебниците е толкова тежка, че докато се приберем с градски транспорт от Орлов мост до Дружба, ръката с раницата здравата ми изтръпва. Учебниците са препълнени с толкова много снимки, че ако седна да ги сметна, стимките в учебника по ЧО и ЧП сигурно превишават по площ текста, който дава знания.Дори от учебника по ЧО в трети клас бях забелязала една снимка, която я имаше на три места в различен формат.

# 90
  • Мнения: 151
Ако е така, значи негласно се дава предимство на това издателство, особено ако въпросите в тестовете покриват изцяло материалите от тези учебници.  newsm78
Моят син учи с учебници на Булвест, но няма проблем да отговаря на тестовете на Просвета, поне тези които имаме в момента. Не мисля, че има голама разлика в съдържанието на учебниците на двете издателства.

# 91
  • Мнения: 2 567
idra, има. Но не толкова в тестовете от допълнителните помагала, колкото в съдържанието на самите учебници. Явно при тестовете гледат да задават по общи въпроси, за да могат да не се получават разлики.
Проблема е, че при покриване на входните нива, ако предната година си учил на едно издателство, а в настоящата на друго, идват проблемите.

Може би наистина се толерира издателство Просвета. Аз пък съм с най-лоши впечатления от него. Нивото особено по математика е много ниско. Дори и госпожата ни ми го е казвала. Учебниците пък по разказвателните предмети са написани много объркано. Има дефиниции за дадено нещо, които дори на мен ми отнемат време докато успея да разбера за какво иде реч.
И картинки има наистина много. И не само това ами се иска в тестовете да се напише какво изобразявала дадена снимка. Така, че трябва и те да се научават.

Сега ми направи впечатление, че освен всички други години и векове, които трябва да се заучават са решили да карат децата да научат кой хан от коя до коя година е царувал. Само в един урок имаше за петима хана. Ами, че дори за мен е непосилно да науча точно времето на царуването им. Според мен е напълно достатъчно да се знае само като век и някаква хронология.

idra ще погледна как точно се казват нашите тестове, но ще е по-късно, че сега малката има урок по немски, а тази книга е в стаята и и не ми се иска да ги безпокоя.

# 92
  • Мнения: 1 938
Днес ми казаха нов бисер. Не знам на кое издателство е учебника. По ЧП.
"Водата не е проводник на електрически ток."  ooooh!
Бравос!

# 93
  • София
  • Мнения: 62 595
Днес ми казаха нов бисер. Не знам на кое издателство е учебника. По ЧП.
"Водата не е проводник на електрически ток."  ooooh!
Бравос!

Но пък за сметка на това е проводник на хигиена. Laughing

Помните ли това: Тази година полупроводници, а догодина - цели?

# 94
  • Мнения: 51
..."Водата не е проводник на електрически ток."  ooooh!
Бравос!
Това е от учебник (не си спомням по кой предмет) за 6 кл. и специално за това имаше предаване в "Часът на Милен Цветков".

# 95
  • Мнения: 941
абе ние сме на БУЛВЕСТ и съм отвратена от техните писания, не знам дали ще има угодия някому с тези много издателсва, ама защо на някои тестове, турнири и т.н. моето дете трябва да е ощетено, защото учи по БУЛВЕСТ, а теста е по ПРОСВЕТА примерно - за това иде реч!

# 96
  • Мнения: 196
аз лично съм привърженик на издателство "Просвета", що се отнася за математика класовете от 5кл. нагоре


Математиката на изд. Архимед - поне за 5 и 6 клас се смята за един от най-добрите учебници. Понеже имам математиките и на двете издателства, тази на Архимед е ЗНАЧИТЕЛНО по-добра. Освен това е с по-малко грешки в книгата за ученика.  Peace

# 97
  • Мнения: 2 336
Архимед също не е лош  за 9,10,11 клас също, математика долните класове което ще рече /от 5-ти/ съм водила 1 година /6 клас/, преподавах по учебника на "Просвет", но поради тази причина и не мога да дам оценка на другите. По моя преценка на тези  две издателства учебниците са им най-добри.
Днес ми казаха нов бисер. Не знам на кое издателство е учебника. По ЧП.
"Водата не е проводник на електрически ток."  ooooh!
Бравос!

Физик съм, но не помня да съм учила в каквото и състояние да е водата да не е проводник на тока #Crazy Това е само за "Господари на ефира" Joy Joy Joy

# 98
Архимед също не е лош  за 9,10,11 клас също, математика долните класове което ще рече /от 5-ти/ съм водила 1 година /6 клас/, преподавах по учебника на "Просвет", но поради тази причина и не мога да дам оценка на другите. По моя преценка на тези  две издателства учебниците са им най-добри.
Днес ми казаха нов бисер. Не знам на кое издателство е учебника. По ЧП.
"Водата не е проводник на електрически ток."  ooooh!
Бравос!

Физик съм, но не помня да съм учила в каквото и състояние да е водата да не е проводник на тока #Crazy Това е само за "Господари на ефира" Joy Joy Joy


Дестилираната вода не е проводник на електрически ток. Пропусната е думичката "дестилирана".
Задачата за дромиксите: ако х рога имат дромиксите, то 3 дром. + 3 кам. = 3х + 3.3х = 12х рога
N дромикса + K камикса имат N.x+K.3x=12x рога, т.е N+3K=12, и понеже N+K=10 => N+K+2K=12 => K=1 => N=9, задачата е проста, ама как се обяснява на 4-токласник, не зная ...

Друг бисер от учебник за 6-ти клас: "Множеството на рационалните числа се състои от положителните числа, отрицателните числа и нулата." Чичо Кантор да се обръща в гроба колкото си иска - това е положението.
 

# 99
  • Мнения: 2 336
Дестилираната вода сама по себе си наистина е изолатор, НО всеки примес почва да добавя йони в нея и става проводник.
Дестилираната /дейонизирана/ вода започва да се йознизира силно секунди след като се е допряла с метал. А йоните са тези, които провеждат електричеството... - това за информация може и да потрябва

# 100
Дестилираната вода сама по себе си наистина е изолатор, НО всеки примес почва да добавя йони в нея и става проводник.
Дестилираната /дейонизирана/ вода започва да се йознизира силно секунди след като се е допряла с метал. А йоните са тези, които провеждат електричеството... - това за информация може и да потрябва


Е да, ама май наистина е изолатор. Като че ли всичко зависи от дефиницията. Ако трябва да стигнем до крайности: http://en.wikipedia.org/wiki/Self-ionization_of_water
Или да забавим, че има изолатори, щото само пълния вакуум е такъв? Че то къде ли има и пълен вакуум? http://environmentalchemistry.com/yogi/periodic/electrical.html

# 101
  • Мнения: 941
Тед, alpinistbg - хайде моля спрете да си мерете епруветките  Heart Eyes , че ние невежите само четем и се чудим  newsm78...."бе каква е тая тема дето попаднах в нея"

п.с. alpinistbg, добре дошъл си във форума ни, но защо като гост?    bouquet

# 102
# 103
Тед, alpinistbg - хайде моля спрете да си мерете епруветките  Heart Eyes , че ние невежите само четем и се чудим  newsm78...."бе каква е тая тема дето попаднах в нея"

п.с. alpinistbg, добре дошъл си във форума ни, но защо като гост?    bouquet

Щото съм си гост, аз не съм bg-mamma, по-скоро bg-daddy. Поразтърсих се за глупостите в учебниците и попаднах тук. Не обичам крайните изказвания и затова написах отговор като гост (за проводимостта).

# 104
  • Мнения: 95
Добре,че още не сте минали по "новата програма".Там безумията са с няколко идеи +.По математика в 5 клас вече решаваме задачи с неизвестно,имам предвид ,че неизвестното е записано вече с букви,все едно досега материала е бил учен по този начин.,а не с празно квадратче.Намираме лице на триъгълник без да сме учили за височина на триъгълника.Добре,че учителят е по-възрастен и опитен,та предварително ги запознал с материята,без да го има в учебника.С успоредни и перпендикулярни прави се запознават минавайки през 2-3 задачи.Какво да кажа по български-за глаголното сказуемо,за именното сказуемо,понятия,които се изучават преди да имаш други предварителни знания.На мен нищо не ми стана ясно от следното:В изречението "Мама и тати ходят на фитнес." мама и тати са еднородни подлози свързани със съчинителния съюз и.Еднородните подлози отговарят на следните условия: от един род са/?/,самостоятелност ...и вече ще объркам съвсем коците,че цитирам по памет.Реших да пращам детето на допълнителни уроци,че предстоят второстепенните части на изречението,които по нищо не приличат на тези ,които аз съм учила .И мисля,че целта на нашето образование е да откаже децата от ученето.Подкрепям идеята да се вземат някакви мерки.

# 105
  • Мнения: 941
Днес ново двайсет !!!
По ЧО за домашно - презентация на POWER POINT, за защитените растения и животни в Рила и Пирин  #2gunfire #2gunfire #2gunfire
Яд ме е  #Cussing out, че не учат компютри в 4 клас, но не спират да им дават за домашни презентации  и класната много добре е запозната,че от 20 деца само две ще си направят презентациите сами!!!

Общи условия

Активация на акаунт