Целта на образованието

  • 8 004
  • 151
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 3 740
тук едва ли не насила карат детето ми да учи религия и то такава, към която според мен никога няма да принадлежи, да учи закостенели и нищо незначещи молитви (поне за мен).

Това е нещо, на което лично аз бих се съпротивлявала с всички сили.

Деметра, защо според теб тази толкова добра система не успява да се наложи вече 100 години? Нали тя възпитава свободни, способни да се справят с живота хора - защо те не са в състояние да я популяризират достъчно широко, така че тя да се превърне в преобладаващ модел?

П.П. Чувствам се лично поласкана от подписа ти. Hug

# 136
  • Мнения: 11 324
Кабо Алба, отговарям ти според моя поглед на нещата тук.
Не могат да се наложат, тъй като се водят специализирана педагогика, платено е обучението за всички нива и много хора не могат да си го позволят. Още нещо - дори и при наличието на голям интерес, те не създават нови училища, а държат на затвореността и едва ли не елитарността на техните системи.
Визирам Валдорф и Монтесори.

# 137
  • Мнения: 2 761
... защо според теб тази толкова добра система не успява да се наложи вече 100 години? Нали тя възпитава свободни, способни да се справят с живота хора - защо те не са в състояние да я популяризират достъчно широко, така че тя да се превърне в преобладаващ модел?

Ами за6тото никой няма интерес от свободни хора.Темата е много об6ирна и не се из4ерпва само с образованието...


# 138
  • Мнения: 3 740
Не могат да се наложат, тъй като се водят специализирана педагогика, платено е обучението за всички нива и много хора не могат да си го позволят. Още нещо - дори и при наличието на голям интерес, те не създават нови училища, а държат на затвореността и едва ли не елитарността на техните системи.
Визирам Валдорф и Монтесори.

Това ме смущава доста. Да искаш свободни хора само в един елитарен и платежоспособен кръг е далеч от моята представа за свобода.

# 139
  • Мнения: 3 740
за6тото никой няма интерес от свободни хора.

Според мен свободните хора имат интерес от свободни хора. Стремежът им да се затворят в елитарен кръг ги прави НЕсвободни, т.е. системата не изпълнява целите си. Или поне влиза в противоречие между декларираните и реалните цели.

# 140
  • Мнения: 11 324
Не могат да се наложат, тъй като се водят специализирана педагогика, платено е обучението за всички нива и много хора не могат да си го позволят. Още нещо - дори и при наличието на голям интерес, те не създават нови училища, а държат на затвореността и едва ли не елитарността на техните системи.
Визирам Валдорф и Монтесори.

Това ме смущава доста. Да искаш свободни хора само в един елитарен и платежоспособен кръг е далеч от моята представа за свобода.
Ами нали някой трябва да управлява? Mr. Green
Затова и масата е "несвободна".
Звучи ционистки почти, но за съжаление това е самата истина.

# 141
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Разстрел за всички несвободни  Laughing

# 142
  • Мнения: 1 278
Деметра, нали като говориш за свободния човек, имаш предвид освободеният духом?
Къде е мястото в такъв аспект на религиозното обучение, нужно ли е то изобщо за освобождаване на духа или вече си е изпяло песента?

Свободния духом имам предвид, да.
Въпросът ти е много хубав, макар и доста парлив.
Лично за себе си аз не намирам пътя през религията. Поне не през това, което сме свикнали да наричаме религия (вероятно тъкмо то се учи в училищата, не знам). Причината може да се обясни с един от по-горните ми постинги. В официалните религии отдавна вече управлява Системата. Човекът е станал средство. Мъдростта на Учителите, използвани за основаване на религиите, е станала средство.

Добрата програма по философия върши много по-хубава работа от религията като предмет. Философията обединява човечеството. Религията го разделя.
Аз не съм "за" предметът "религия". "Религии" може би, но е и "религия". Прекалено рисково е за свободата.  Wink Ако това не може да бъде избегнато, както явно е в твоя случай, лично аз бих си мобилизирала яко трътката, за изграждането на "моята религия" у дома - нашите молитви и благодарности, нашият начин да откриваме Бога около нас, който се намира във всяко стръкче трева, във всяка брънка, живинка и камъче, в земята, в небето, та на всичкото отгоре и в душите ни.

Според мен не е работа на образованието да изгражда духовността у човека. Това става след 21-та му година - в зрелия живот, и се осъществява от самия човек и от никого другиго. Работата на образованието е да осигури условията, тъй щото човекът да излезе свободен и разбиращ процеса на живота. Така той ще може да върви свободен и съзнаващ по своя духовен и всякакъв път като зрял човек.

Мястото на религията в образованието е по отношение на празниците, защото те съхраняват връзката между годишния ритъм (като представител на природата), ценностите и човека. Конкретно във Валдорфската педагогика се използват празниците от Раното християнство от времето на гностицизма, а не от католицизма, православието и другите вариации на хирстиянството. Гностицизмът, което е течение също и в исляма и юдаизма, е заставал зад директния достъп на всеки човек до религиозните мистерии и вътрешното познание. Затова и гностиците са били ревностно преследвани и убивани от официалната религия (християнство, юдаизъм, ислям). Празниците от онези времена са свързвали директно човека с природата и са имали своето дълбоко градивно значение за човека, далеч надвишаващо елементарното идолопоклонничеството на днешната църква.

# 143
  • Мнения: 1 278
според мен , най - важното нещо в образователния процес е личността на преподавателя .

Това е много важно наистина. Но и преподавателят трябва да е свободна личност, а не "за разстрел".  Wink Страхливият учи на страхливо отношение.

# 144
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Разстрел за всички несвободни  Laughing

С това си изречение се подигравам на  "Свободно мислещите" , които искат чиста и свободомислеща раса и смятат останалите за коне с капаци ... как преценявате това нещо свободата  newsm78

# 145
  • Мнения: 1 278
Деметра, защо според теб тази толкова добра система не успява да се наложи вече 100 години? Нали тя възпитава свободни, способни да се справят с живота хора - защо те не са в състояние да я популяризират достъчно широко, така че тя да се превърне в преобладаващ модел?

П.П. Чувствам се лично поласкана от подписа ти. Hug


Защото да си готов да чуеш нещо, не е като да си готов да го разбереш. Защото истинското популяризиране означава истинско разбиране. Останалото е мода.

А човечеството си има своя собствен темп на развитие. Щайнер сам си е казал, че валдорфската педагогика ще бъде разбрана след 110 години (за света, за България се надявам да не са 210  Grinning). Минали са 90 по мои сметки.  Grinning Струва ми се, че тази цифра ще се окаже валидна не само за неговата педагогика.

П.П.: Не се ласкай. Истина е.  Hug

# 146
  • Мнения: 1 278
Не могат да се наложат, тъй като се водят специализирана педагогика, платено е обучението за всички нива и много хора не могат да си го позволят. Още нещо - дори и при наличието на голям интерес, те не създават нови училища, а държат на затвореността и едва ли не елитарността на техните системи.
Визирам Валдорф и Монтесори.


За Монтесори високата цена има обяснение. Да обзаведеш само една стая с необходимите лицензирани материали (а това е необходимо, за да можеш да я лицензираш) са нужни 20 000 евро. За това приветствам хърватското правителство, което е въвело Монтесори-то в общинските градини, без лицензиране с оригинални материали  Rolling Eyes . Да, да избереш такава група се явяваше по-скъпо, защото все пак в Монтесори се работи с ужасно много материали и дори неоригинални, те струват пари.

За Валдорф не е точно така, затова не знам дали наистина са много по-скъпи, но е възможно.

Когато едно нещо не може да се въведе на общинско или държавно ниво с парите, събирани от такси, в едно свободно пазарно стопанство то си търси нишата в частна форма. С всички нови неща се получава така. И все пак и Монтесори, и Валдорф има не едно масово училище и не една масова градина. Уверявам те. 

Знам, че си лично раздразнена от близкото ви Валдорфско училище и съм сигурна, че не е без причина. Всичко може да се превърне в мода, а това чието съществуване зависи от парите - особено много (и най-добрата идея иска средства за своята материализация). Но вярвам, че това се получава главно от неразбиране на по-високо ниво и от опитите на Системата да осуети всички неща, които биха могли да я разтурят (дори, когато за нея е по-добре  Laughing ) .

# 147
  • Мнения: 1 278
С това си изречение се подигравам на  "Свободно мислещите" , които искат чиста и свободомислеща раса и смятат останалите за коне с капаци ... как преценявате това нещо свободата  newsm78

Тъй като не се имам за "свободно мислеща"... все още  Grinning... не приемам, че се подиграваш на мен.  Grinning
А как лично аз преценявам свободата, мога да ти кажа веднага, много е лесно - по страха. Всеки път щом уловя страха в себе си, разбирам, че съм несвободна. Но, виж, това да уловя страха и неговите форми - това вече е трудна работа. И бая се потим.

Между другото "чиста раса" и "свободомислеща раса" са взаимноизключващи се понятия.

# 148
  • Мнения: 11 324


Между другото "чиста раса" и "свободомислеща раса" са взаимноизключващи се понятия.
Не са самоизключващи се понятия, ако под "чиста" разбираме духовно пречистена. Mr. Green
Щото и "свободомислещата" може да не е духовно чиста.

# 149
X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт