Към мамите на деца, учещи английски - помощ, моля

  • 7 166
  • 51
  •   1
Отговори
  • Мнения: 236
Синът ми е в първи клас и от тази година ходи на английски в Британика.
От миналата седмица обаче имаме следния проблем: до сега общо взето пишеха чертички и ченгелчета и уж учеха азбуката. От миналата седмица обаче започнаха да вземат думи и то по 7-8 думи на урок. Ходим два пъти в седмицата - във вторник и в четвъртък. Та въпросните думи, освен че трябва да се научат да се произнасят правилно и да се знае коя какво означава / с това нямаме никакъв проблем/, трябва и да се пишат. Ето това вече ни е проблем. Пише ги по 20-30 пъти и като го питам след два часа вече нищо не помни. Да не говорим, че на моменти бърка буквите на английски и на български. Подлудявам го буквално с писане и го усещам, че се изнервя, особена след като е трябвало да пише и един куп други домашни по български език и математика.
Та - към мамите с опит:

Как се справят вашите деца? Как да му улесня живота и да направя така, че хем да учи думите, хем да не загуби интерес от многото зор, който му давам?

# 1
  • Мнения: 8 999
Просто го запиши на английски във втори клас, когато вече ще е усвоил добре българските букви и няма да ги бърка.

# 2
  • Мнения: 2 700
Байбиби е права, че е писането е по-скоро за втори клас. Аз лично така постъпих с дъщеря ми.
Най-грешно е да го "подлудяваш", защото със сигурност ще намрази езика. След като вече си се хванала на хорото, по-скоро го остави да учи и пише колкото може.

# 3
  • Мнения: 162
                По правило букви и писане не се преподават на деца в първи и втори клас, когато в училище учат българската азбука. Така детето се обърква. А когато се претоварва може да намрази ученето и писането.Тази есен търсих училище за английски и почти във всяко имаше такива правила.

# 4
  • Мнения: 21
Синът ми е втори клас, от тази година започна да ходи на английски. Имаме същия проблем с писането и бъркането на буквите, макар че аз умишлено не го пуснах от първи клас. Мисля че ще свикнат, но трябва търпение.


# 5
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Fru-Fru, същият проблем имах миналата година. Уж поставихме въпроса в "Британика", уж от тази година деляха "Founders" на първокласници и второкласници и явно пак се получава същото. Има наистина няколко деца, които могат да поддържат темпото адекватно, но повечето карат на ръба. Хубавото е, че не съм забелязала негативно отношение към "изоставащите", нито пък депресирани дечица, значи преподавателите не коментират успехите.

Проблемът, според мен, идва от там, че "Британика" работят по стандартизирана програма, базирана на възраст на детето. Обаче във Франция, например, едно дете на 6 г. вече пише на собствения си език, т.е., не е проблем да му въведеш втора азбука на 7-8. При нас на 7 обикновено още учи буквите. И дъщеря ми доста бъркаше (и все още го прави), не я насилвах прекалено, лятото включихме малко допълнителни занимания по английски.

От тази година учат английски и в училище, паралелно с азбуката пишат и думи (с букви, които още не са взели newsm78), определено имаше смисъл да е "с едни гърди напред". 

# 6
  • Мнения: 196
Това е период, който бързо отминава. Представи си, че трябва да научиш думи на непозната за теб азбука - гръцка например - ще ти е също толкова трудно отначало. И втори клас да е детето, и трети, пак ще мине през този период.
Дъщеря ми е в Британика от предучилищна - вече седма година. Програмата им е изцяло съобразена с възрастта на детето и неговите възможности. Peace

# 7
  • Мнения: 236
Благодаря ви за отговорите момичета   bouquet
Истината е, че аз много се чудих дали от тази или от другата година да го запиша, но в Британика ме увериха, че програмата им е изцяло съобразена с възрастта на децата и програмата им в училище. Честно казано останах с впечатление, че с писането ще започнат едва втория срок, а се оказах подведена.
Аз съм завършила езикова гимназия и ми е ясно, че единствено писане и пак писане помага да се запомнят думите, но все пак съм била къде-къде по голяма от него  Laughing
Та прави сте - като сме се хванали на хорото ще го играем. Няма да го зоря да пише и колкото толкова. Поне да свиква с езика...все ще му е от полза като започне от догодина да го учи задължително и в училище.

# 8
  • Мнения: 888
Мдам...това е и моята болна тема....макар,че сме вече втори клас...  Tired
Ние ходим на училище "Европа" и ни скъсват от домашни.Ето например след малко сме на урок и трябваше да е научила 20 думи от вторник до сега  Rolling Eyes Не ми се обяснява как сме стояли снощи до 10 часа,за да си научи за днес и за училище и за Европа-та...просто някакъв кошмар е..
Пък как се справяме-сълзи,обяснение,че няма как..трябва да свиква с това,че ще учи в определени дни повече и това е.
Пък за първи клас такова натоварване като вашето е просто немислимо ми се струва Confused Няма как да му е по-лесно... според мен е много рано за такова сериозно учене.При нас в първи клас не писаха..само с един учебник - там оцветяваха и  учиха устно думички на английски.

Последна редакция: чт, 15 ное 2007, 15:00 от вайлет

# 9
  • Мнения: 146
Много ми е жал за тези крехки дечица, които ги съсипват от писане. Все започват изучаването на език наопаки. Помните ли как сте научили български?
Най-вероятно не, защото е било 1-говоримо и чак след 6 години - писмено. Това е последователността. Нашият център Хелен Дорон Early English предлага 7 години само говорим атглийски и 3 години придружен с писане и четене. Вярно малко сте закъсняли, ние приемаме и бебета на 3м възраст.

# 10
  • Мнения: 196
Много ми е жал за тези крехки дечица, които ги съсипват от писане. Все започват изучаването на език наопаки. Помните ли как сте научили български?
Най-вероятно не, защото е било 1-говоримо и чак след 6 години - писмено. Това е последователността. Нашият център Хелен Дорон Early English предлага 7 години само говорим атглийски и 3 години придружен с писане и четене. Вярно малко сте закъсняли, ние приемаме и бебета на 3м възраст.

Един анимационен канал на английски не върши ли същата работа? Пак е среда, пак е адаптирано за малки деца, а освен това и безплатно.

# 11
  • Карлово
  • Мнения: 4 648
Един анимационен канал на английски не върши ли същата работа? Пак е среда, пак е адаптирано за малки деца, а освен това и безплатно.
Не вложиш ли пари в едно обучение, май не гледаш много сериозно на подготовката си за урок. Става въпрос за извънкласно занимание.

# 12
  • Мнения: 195
Дъщеря ми се научи да пише на англ. на 5 год., беше в една частна ДГ (Малечко - много съм им благодарна), първо пишеха букви 2-3 месеца , после започнаха с 3 буквени думи, които се четат както се пишат - dog, hat, bag, hen ; после - cat, car, sun; четирибуквени  - ball, doll , kite, bike ....и така по групи (има си методика по която се учат и англоговорящи деца) . Научиха се да пишат за една година всички деца , като същевременно учеха и българската азбука. Не сме писали думи вкъщи.  Не помня да се е обърквала , изписването на англ. много се различава  от българското изписванe на съвпадащите букви.   Всичко е въпрос на методика .
По мои наблюдения, масова практика по курсовете, а дори и в училище  е  да се започва писане и четене по теми. Например - "В класната стая" -  учат се  всички свързани с темата думи и съответно се четат и пишат. Така децата изведнъж се сблъскват с трудни думи без да имат представа за  логиката на четене и писане (доколкото я има)   и единствения начин е да ги наизустят и когато се натрупат 20-30 думи става хаос в главата им.     

# 13
  • Мнения: 196
Един анимационен канал на английски не върши ли същата работа? Пак е среда, пак е адаптирано за малки деца, а освен това и безплатно.
Не вложиш ли пари в едно обучение, май не гледаш много сериозно на подготовката си за урок. Става въпрос за извънкласно занимание.

Ми аз и не гледах сериозно - ама така несериозно, гледайки анимации, детето ми тръгна на аглийски вече подготвено. От самото начало, че и досега много хвалят начина й на изразяване и разбиране на езика. Става дума за малки деца все пак - 2-4-6-годишни, там всички занимания са "извънкласни".

# 14
  • Мнения: 236
Дъщеря ми се научи да пише на англ. на 5 год., беше в една частна ДГ (Малечко - много съм им благодарна), първо пишеха букви 2-3 месеца , после започнаха с 3 буквени думи, които се четат както се пишат - dog, hat, bag, hen ; после - cat, car, sun; четирибуквени  - ball, doll , kite, bike ....и така по групи (има си методика по която се учат и англоговорящи деца) . Научиха се да пишат за една година всички деца , като същевременно учеха и българската азбука. Не сме писали думи вкъщи.  Не помня да се е обърквала , изписването на англ. много се различава  от българското изписванe на съвпадащите букви.   Всичко е въпрос на методика .
По мои наблюдения, масова практика по курсовете, а дори и в училище  е  да се започва писане и четене по теми. Например - "В класната стая" -  учат се  всички свързани с темата думи и съответно се четат и пишат. Така децата изведнъж се сблъскват с трудни думи без да имат представа за  логиката на четене и писане (доколкото я има)   и единствения начин е да ги наизустят и когато се натрупат 20-30 думи става хаос в главата им.     

Veto, абсолютно съм съгласна с казаното от теб. Не мисля, че е рано да започнат с изучаването на чужд език, но е много важна методиката явно.

# 15
  • Мнения: 24 467
Поради тази причина реших да изчакам с английския, нищо няма да пропусне за една година, като го записах сега, във ІІ клас, когато детето умее да чете добре на български, да пише, да прави връзка между написано и прочетено добре.
В ДГ език се учеше не посредством писане, а посредством игра, картинки, песнички и стихотворения, тъй като е нормално на тази възраст децата да не могат да пишат. В І клас не можах да открия подобен метод на обучение и предпочетох да изчакам до сега. В момента синът се справя добре с писането и транскрипцията, но има година и половина зад гърба си обучение в писане и четене.

# 16
  • Мнения: 195
Ето един много полезен сайт за обучение по  писане и четене    www.starfall.com 

# 17
  • Мнения: 901
Ето един много полезен сайт за обучение по  писане и четене    www.starfall.com 
Бравос, много добър сайт.

# 18
  • Мнения: 984
Ето един много полезен сайт за обучение по  писане и четене    www.starfall.com 
Наистина е много интересен

# 19
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 353
И аз мисля да запиша Констанца на английски във втори клас. И без това са стресирани в първи. Изведнъж едва ли не, трябва да порастнат, да учат, да се справят. Да не говорим, че за мен е по-важно първо да научи българския и след това вече английския. Така и няма да се бърка и няма да е толкова трудно да се съсредоточи.

# 20
  • Мнения: 2 336
Ицко е в първи клас и учи СИП английски в училище. Но там не пишат.
За сега са имали едва няколко часа, но на него му харесва.
Не мога да кажа дали е добре веднага да се почва и с писането, но е факт, че повечето деца се объркват.

# 21
  • Мнения: 24 467
Именно заради липсата на навици за писане и четене и "объркване" ни препоръчака в І клас СИП да си е БЕЛ или математика, което напълно подкрепихме всички родители. Предпочитам чуждият език да се изгради върху създадена вече основа и навици в тези насоки.

# 22
  • Мнения: 196
Принципно, колкото по-рано се започне с езика, толкова по-добре.

# 23
  • Мнения: 24 467
Абе за мен качеството е по- важно от ранната възраст. Гледам, че от градината децата, макар и да учеха език, не мога да кажа, че наистина "знаеха" нещо. Като папагали пееха песнички и рецитираха стихчета с неясно съдържание, знаеха 2-тина думи, което си е пълно нищо за две години часове по английски.
Затова предпочетох да изчакам детето да поузрее и да разбере какво означава наистина да се учи език.

# 24
  • Мнения: 196
Песничките са много хубав начин да се навлезе в езика - дори и да ти се струва, че са научили прекалено малко, то пак ще им е от полза.
Иначе, всеки сам си избира, кога и как да учи детето му, разбира се.  Peace

# 25
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Едно време почвахме да учим писане на български език на 7 години.

Сега искаме от децата ни да могат да пишат и на български, и на английски на 5-6 години.
Струва ми се прекалено.  newsm78

Мисля, че в ранната възраст е напълно достатъчен говорим втори език.

# 26
  • Мнения: 24 467
От песничките и стихчетата нищо не помни, а текстът им така и остана неясен. Затова залагам на метода и качеството, а не на количеството часове.

# 27
  • Мнения: 195
Гледам, че от градината децата, макар и да учеха език, не мога да кажа, че наистина "знаеха" нещо. Като папагали пееха песнички и рецитираха стихчета с неясно съдържание, знаеха 2-тина думи, което си е пълно нищо за две години часове по английски.

Напълно си права, за съжаление причината е лошата методика (или по-скоро липсата), а не ранната възраст. Преподавателите не могат да говорят свободно и добре езика и съответно НЕ говорят на децата на "езика" по време на урок и децата не се научават  да общуват на този "език". А с  10-20 думи основно на предмети, цветове, животни не може да се общува нали  newsm78 
 
Ранната възраст си има своите предимства! Едно дете на 4г. "хваща"  веднага произношението , а на 7-8 г. ще му коства доста усилие, особено ако дотогава е слушало "побългарено" такова. 
Освен това на 3-4 много лесно им се "набива" в главата езиковата структура и я приемат за даденост без да задават въпроси. На 7 вече са доста логични и с изграден усет за родния си език и по-трудно се преодолява "превеждането" и прилагане на познати (от родния език), но неправилни схеми.   

# 28
  • Мнения: 339
Според мен изучаването на чужд език трябва да започне след като детето се научи да чете и пише на български, и след като има поне малка представа от граматическите термини. Иначе се наизустяват някакви си думи, които бързо се забравят. Според мен най-подходящата възраст е трети клас. А лично предпочетох  тази година да запиша моя син на плуване. Анлийският - догодина.

# 29
  • Мнения: 146
Колото по-рано, толкова по-добре!
Veto, абсолютно съм съгласна с теб    bouquet

# 30
  • Мнения: 1 809
Колото по-рано, толкова по-добре!

И аз мисля така.Синът ми ходи от 5 годишен в училище Европа.Сега е трета година в училището,а иначе той е на7.От тази година започнаха да пишат,но детето се справя много добре,има много добро произношение и знае много думи.В групата им има деца,които са записани по-късно и са по-големи от него и според госпожата  той се справя много по-добре от тях.Това е не защото детето ми е гений,а това че от ранна възраст е започнал да учи език Peace

# 31
  • Мнения: 1 909
Наистина колкото по-рано, толкова по-добре, но все пак трябва да се отчитат индивидуалните способности  и желания на детето. Започнахме с английския, когато се убедих, че сина ми говори добре български (а живеем във Франция). На по-ранна възраст са като попивателни и е жалко да се изпусне този момент, но пък и не трябва да се налива безразборно. За мен е важно засега да слуша правилно произношение, да научава лека-полека думи,  по някоя основна фраза за запознанство, да разбира въпроси и евентуално да отговаря и т.н.  И това да се разширява и упражнява. Писането засега е на последен план - не мога да  искам от дете, което сега се учи да пише на френски и на български, да пише и на английски. Мисля, че на този етап е достатъчно да може да разпознава някои написани  думи.

# 32
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Според мен най-подходящата възраст е трети клас.

, но все пак трябва да се отчитат индивидуалните способности  и желания на детето.

най-накрая нещо истинско и вярно. Peace
Нямам какво повече да добавя.

# 33
  • Мнения: 13
Шани, правилно си си мислила, че е много рано - нека не товарим децата излишно! Прати го на плуване, рисуване. Иначе да - всеки финансово облагодетелстван от учебния процес ще ти обясни как всичко е точно за деца като твоето/моето/нейното/тяхното.

Аз съм бивш (по финансови причини) преподавател по англ.език 1-8 клас. Може много много от вас да се ужасят от това, което имам да ви кажа, но от собствен опит знам, че едно дете може да започне да ИЗУЧАВА англ. език от мин. 11-12 годишна възраст. Това, искам да отбележа важи за образователната система в България. Едва около тази възраст децата са наясно какво представлява езикът (знаят от какви части се състоят изреченията и думичките). Всичко друго преди тази възраст трябва да има за цел да накара детското ухо да привикне към мелодиката на даден език, като може да даде ситуационни модели да изказ - например след добро дело "thank you", при среща сутрин "good morning", и т.н. - разбирате ме. Може да се наизустяват елементарни думички от бита на детето и да се влагат в тези модели. Песнички, стихчета и т.н. са малко ей така "за парлама" пред родителите - питайте дете в 4-та група за какво се пее в песничката, която знае...хм newsm78
Писането вече е нещо сериозно! Щом ще пишем, значи имаме какво да пишем. А как така имаме какво да пишем, когато не знаем как да изразим това, което искаме да кажем? А как да знаем след като не сме учили правилата за изразяване? А как да сме ги учили, когато сме едва 6-7 годишни и ни интересуват цветните картинки в учебниците - ОСТАВЕТЕ ДЕЦАТА ДА СЕ РАДВАТ НА ЦВЕТНОТО - има кога да учат чужди езици.
Все пак, за амбициозните родители остава варианта децата им да учат паралелно родния и чуждия език. Това вече е съвсем различна тема, обаче.   

# 34
  • Мнения: 13
Като продължение, ще споделя с вас, че моята дъщеря за ужас и почуда на всички мои познати не плещеше на английска от крехка детска възраст - бях я научила на англ. думи за домат, краставица и маса, когато беше на 3-4 г, за да се опитам да я науча да казва, че доматът или пък краставицата е на масата - ами, не се получи. Получи се едва по-късно. Опитът с детските канали за анимация е много успешен, обаче - при гледане на едни и същи филмчета, детето започна да разбира след коя фраза какво ще последва. Така имаше готови фрази, оито можеше да употребява в правилните моменти. Но естествено, нямаше идея как да промени изречението, ако се наложи - то бе просто научено наизуст. Затова нито съм я поощрявала, нито обезсърчавала. Сега ще бъде 4-ти клас. в у-ще изучават англ. език. Казала съм й само едно - каквото казва и изисква г-жата, това ще правиш. АКо имаш нужда от помощ, обади се. Не се занимавам да проверявам какво учат (е, за любопитство гп направиг - по веднън в срок). Когато, обаче дойде 5-ти клас - подготовката ще бъде безпощадна. Просто в това време без английски не вървят нещата. След 8-ми клас мисля е добре и още един език да се започне.
Ако съм скандализирала някоя от вас - съжалявам, но реалното мнение на преподавател* е това.

*всички колеги, с които съм говорила са на това мнение, но не го казват, защото тези часове са лекторски, хорариумни и дт.н. (зависи дали е в у-ще или извъну-щна форма) чисто и просто имат нужда от тях, а за децата - ами - то няма нищо лошо - обогатяват си културата, нищо лошо. ...а можеха да играят на ластик или на войници...

# 35
  • Мнения: 804
Бях в училище където учихме руски от първи клас, а после математика и не помня още кои предмети бяха на руски език. Научих първо руската азбука за ужас на баба. Не помня дали съм бъркала езиците. Помня само, че като учехме падежите във втори - трети клас бая зор видях, защото никой не можа да ми обясни за какво става дума точно  ooooh!

# 36
  • Мнения: 620
Yellow Tulip,
благодаря ти много за отговора ти. Думите ти са направо лек за сърцето ми. Две години дъщеря ми и мен заедно с нея я мъчеха в Алиянс. Въпреки, че в началото обещаваха, че обучението ще е без домашни и съобразено с възрастта и т.н и т.н Не мога да ви опиша какви количества думи трябваше да наизустява как се пишат дъщеря ми!!! Преди да им бъдат обяснени елементарни правила за идписването и прочитането им, преди на се научат какво означават и т.н. Не мога да ви опиша огромните количества домашни, които не беше в състояние ПО НИКАКЪВ НАЧИН да направи без мен. Не разбирах как се справят децата на родителите, които не знаят английски, не разбирах също така ЗАЩО трябваше да харча всеки ден по два часа в писане на домашни по английски с дъщря ми при това че съм дала толкова пари!!! Ако АЗ трябва да я уча - защо да давам пари за това? Домашните й по английски изискваха повече време от всичките й домашни в училище (по няколко предмета). От втори клас занятията станаха и три пъти седмично! Което вече ме отчая. В края на втората година вече трябваше да четат серьозни теми на по няколко абзаца за Лондон и египетските пирамиди....тя разбира се не разбираше нищо и ги наизустяваше с моя помощ...Не виждах никакъв смисъл в цялото това мъчение. А ни предложиха и на изпит да се явим срещу 150 лв  Joy
Сега дъщеря ми ще е в трети клас, опитах се да намеря курсове по английски, където да не се взимат толкова  на сериозно - не успях. В Алиянса няма да се върне със сигурност, по-добре да ходи на танци.
Още веднъж - благодаря.

# 37
  • Мнения: 901
Е, има курсове, където нещата са много различни от това, което описваш.

# 38
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Когато, обаче дойде 5-ти клас - подготовката ще бъде безпощадна. Просто в това време без английски не вървят нещата.
Синът ми сега ще бъде 5 клас, и г-жата от училището каза , че  децата, които са добре с материала от 4 клас, в часовете по английски/в 5 кл./, ще им бъде скучно.
 Същото каза и г-жата от курса / ходи от 2 клас/, и дори сега ще прескочи 5 клас, и ще ходи с 6-токласниците.
 Не само възрастта на децата има значение , а и учителите. Благодарна съм на всичките му учителки по английски досега, наистина се справят невероятно с преподаването. Дори деца от класа ,които не се занимават с английски допълнително, са на много добро ниво / които имат желание ,де/.

# 39
  • Карлово
  • Мнения: 4 648
Yellow Tulip,
....тя разбира се не разбираше нищо и ги наизустяваше с моя помощ...Не виждах никакъв смисъл в цялото това мъчение.
С подобно нещо се сбълсах преди дни. Детето в детската води някакъв диалог с още едно момиченце на тържеството в края на учебната година. Сега си изровила записа и гледа, слуша и на края казва "И какво говорим нищо не разбрах!" Embarassed

# 40
  • Мнения: 620
Е, има курсове, където нещата са много различни от това, което описваш.
Кои са? Ще ти бъда много благодарна за информацията

# 41
  • Мнения: 901
Аво-3, Британика, Европа, Оксиния, Престиж, Фарос (подредени по азбучен ред, въпреки че си имам фаворит за първото място, но такава тема имаше преди време).
Всички работят по детски езикови системи. И въпреки че навсякъде се налага да пишат по пет шест нови думи след всяко занятие, акцентът определено не е върху правописа на тази възраст. Също и темите са съобразени с възрастта. Ето по какво работят в една от гореизброените школи, като за твоята дъщеря е втория учебник. http://www.macmillanenglish.com/Course.aspx?id=28330
Въпросът е да избереш такава школа, в която да включат детето ти в група с нейни връсници, а не да ти обясняват, че понеже има малко деца за това ниво, ще я включат в група с по-големи деца, като се опитат да ти пробутат идеята, че това само ще е в нейна полза.

# 42
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 738
Дъщеря ми е първокласничка тази година. От две години ходи на английски език в Берлиц и смятам да продължи да ходи. Има ли някой, който може да разкаже как е натовареността там при първокласниците. Притеснявам се, защото на всичкото отгоре в училище е в паралелка с френски език  Crazy Доколкото съм запозната, нещата в Берлиц не са толкова сериозни, т.е. те не се взимат толкова на сериозно, както в Британика, което в случая ме устройва, но ми се иска да чуя мнението, на някой минал през това.

# 43
  • Мнения: 651
.. Не само възрастта на децата има значение , а и учителите.
.. и в подкрепа на всичко казано от Ali_sun, ще кажа, че е задължение на учителя да определи нивото на всяко едно дете и да предлага на по-напредналите (или изоставащите) различни по трудност упражнения за в клас и за домашно.
*всички колеги, с които съм говорила са на това мнение, но не го казват, защото тези часове са лекторски, хорариумни и дт.н. (зависи дали е в у-ще или извъну-щна форма) чисто и просто имат нужда от тях.
#Crazy Толкова ли се е изродило БГ образование  newsm78

# 44
  • Мнения: 7 263
#Crazy Толкова ли се е изродило БГ образование  newsm78

За жалост много повече, от колкото би могла да си представиш! ooooh!

# 45
  • Мнения: 3 161
Е, има курсове, където нещата са много различни от това, което описваш.
Кои са? Ще ти бъда много благодарна за информацията

Хелен Дорон например; водещата на курсовете у нас писа малко по-нагоре; leeloo й е никът. "Ученето" е чрез забавления, игри, възрастово подбран материал... преподавател по английски съм и никога не бих пуснала детето си на курс, където ги тормозят да пишат думи и заучават наизуст на тази крехка възраст. За малките е нужен специален подход, търпение, постоянство... и да се насърчава "усвояването" между игри и увлекателни занимания, а не "заучаването" (за което те още не са готови).

# 46
  • Мнения: 15
Добре,де.Синчето ми е втори клас.Мислех да го запиша и аз на английски т.г.,но и мен учители ме посъветваха да го запича в трети клас.Сега като ви четох,се обърках.Втори  или трети клас е по-подходящо?

# 47
  • Мнения: 24 467
Е, ти ще си решиш, но ІІ клас едно дете следва вече да е овладяло писането, четенето, а освен това от ІІ клас чужд език се учи и в училище.
Затова лично аз предпочетох ІІ клас.

# 48
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Е, ти ще си решиш, но ІІ клас едно дете следва вече да е овладяло писането, четенето, а освен това от ІІ клас чужд език се учи и в училище.
Затова лично аз предпочетох ІІ клас.
Абсолютно  Peace. Когато детето е с английски от 1-ви клас , във 2-ри започват да пишат.Тъй или иначе ,език се учи с писане , и от това няма как да се избяга. Ако детето работи с желание , няма да има проблем с двата езика.

# 49
  • Мнения: 315
синът ми ходи на британика от две год.- предучилищна, първи клас и сега ще е втори.
голямо значение има филиалът- ние сме в белите брези и не съм особено доволна, но там ми е най-близо.в момента с няколко други родители се чудим дали да продължим там, защото в програмата им за тази година последният възможен начален час е 17.00 ч - 18.30 ч.
арогантна служителка ни обясни, че така са преценили, часът бил съобразен с програмата на училищата Rolling Eyes
на въпроса ми как тя очаква тези второкласници сами да дойдат на урок и защо не се съобрази часът с работещите родители тя не можа да ми даде смислен отговор.
от поучителния тон на дамата вече се бях вбесила достатъчно и попитах смята ли текучеството на кадри да продължи и тази година /миналата година сменихме три миски/.
тя каза, че кадрите им били на много високо ниво Rolling Eyes Rolling Eyes
стана много дълго, но исках да ви кажа, че системата им може да е добра, но миските са студентки и ако някоя има подход към децата - резултатът е добър, а ако не - не е добър.
мисля, че за толкова малки деца е по-важно да не ги откажеш от науката, както казваше една преподавателка - велика учителка. за тези пари- около 400 евро на уч.год.без учебниците и без да смяташ, че за да го закараш това дете на урок ти отиват около три часа в шофиране, чакане или мръзнене по спирките може би е по-добре да взема учителка, която ще идва в къщи - и за детето ще е по-добре и за мен.може и малко по-скъпо да  е, но си струва.
в британика групите първоначално са 10-12 деца, а после необяснимо набъбват до 15-18.
нещо съм много недоволна от този филиал, а като се сещам и че се редих на опашка и си плащам за това и съвсем се вбесявам!! Twisted Evil #2gunfire #2gunfire

# 50
  • Мнения: 6 496
Мойта дъщеря ходи във ФАРОС,много съм доволна! Синът ми също завърши всички нива там,в момента се подготвя за втория сертификат на Кебридж пак там.  Препоръчвам ! Peace

# 51
  • Мнения: 620
Milsim1, подкрепям изцяло!
Още нещо за Британика - познавам лично две от учителките там, приятелки са ми. На едната английски й е език на един от родителите, знае го от малка, научила го е по естествен начин. Другата е завършила 2 курса английска филология и е прекъснала. И двете знаят английски. Дотук добре. Но нито една от двете идея си няма от педагогика. И двете, надявам се, имат талант да са добри преподавателки ....
Но ме учудва стратегията на Британика за набиране на кадри  newsm78
А текучеството е обяснимо - заплащането на преподавателите е толково смешно, че само студентки и лица без специално образование, се навиват да преподават там.
Лично аз по тези причини се отказах от Британика. 

Общи условия

Активация на акаунт