Столчетата за кола са задължителни само за ПРЕДНАТА седалка!!!

  • 18 275
  • 152
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 4 867
При удар отзад върху движещ се автомобил, ударът е по посока на движението, т.е. в същата посока, в която е и инерцията на тялото. Заради новото ускорение тялото всъщност се "залепва" за облегалката. Затова Рени и Рая са се разминали само със стреса.

# 76
  • Мнения: 4 195
Яни, аз пребих Виктор точно в такава ситуация - не експеримент, вози се между двете седалки и шамар не помогна да го вкарам в столчето, набивам спирачка и ми захапа касетофона - с посиняла джука - побеснях, защото направих и невъзможното да го вкарам в стола преди това,и знам колко е опасно - дет се вика сама си пребих детето ooooh!

Случай: първа кола съм в една колона, наближавам пешаходна и виждам майка с количка, която чака да пресече - намалявам и спирам да мине, отзад един идиот ми крещи: Ей курво, на кой прави свирки та ти даде книжка ooooh! #Crazy - свалих на целия му женски род гащите и ги надупих от яд, честно Embarassed

# 77
  • Мнения: 9 990
...................................
И винаги има значение, дали караш добре, или не!!!

Самооценката е велико нещо.Навивайте се колко сте велики шАфиорки и това спасява Света от Войни...Според мъжа ми-готвя прекрасна мусака, но според съседа-мусаката ми е отвратителна.Та и ти така, в своите очи си велика зад волана... Whistling

# 78
  • Мнения: 3 271
Случай: първа кола съм в една колона, наближавам пешаходна и виждам майка с количка, която чака да пресече - намалявам и спирам да мине, отзад един идиот ми крещи: Ей курво, на кой прави свирки та ти даде книжка ooooh! #Crazy - свалих на целия му женски род гащите и ги надупих от яд, честно Embarassed

Едно от нещата, които ми се случват почти ежедневно  ooooh!
И гадното е, че понякога човека, на който даваш път решава да тръгне, а колата до теб прелита и... почти блъснаха едно дете пред очите ни така преди няколко седмици. Набихме зверски клаксон, само с това можеше да се реагира, детето се сепна и спря  Cry Crazy а другата кола забави и ни напсува...

# 79
  • София
  • Мнения: 2 271
...................................
И винаги има значение, дали караш добре, или не!!!

Самооценката е велико нещо.Навивайте се колко сте велики шАфиорки и това спасява Света от Войни...Според мъжа ми-готвя прекрасна мусака, но според съседа-мусаката ми е отвратителна.Та и ти така, в своите очи си велика зад волана... Whistling
А аз казах ли, че съм велика?  Rolling Eyes Старая се да карам все по-добре....това казах!

Освен това дали мусаката е хубава, или не е въпрос на вкус и е субективна преценка, според това как я възприемат мъжът ти и съседа, докато добрите шофьорски умения са факт, който, или е на лице, или не е.

# 80
  • Linz
  • Мнения: 11 619
При удар отзад върху движещ се автомобил, ударът е по посока на движението, т.е. в същата посока, в която е и инерцията на тялото. Заради новото ускорение тялото всъщност се "залепва" за облегалката. Затова Рени и Рая са се разминали само със стреса.
Да, мислих за това... Ситуацията беше такава- в нашето платно беше навлязъл изпреварващ автомобил от другото- караше право срещу нас и не можеше да се прибере, защото колоната беше плътна (сутрешните задръствания по Околовръстното). От нашата стана (посока Младост) нямаше чак такова задръстване и се движехме с 40-50 км./ч. Мъжа ми скочи на спирачките, а на идиота отсреща му направиха място и той духна (толкова свидетели и никой не му взе номера!). Колата зад нас се спря в нашата (ние вече бяхме спрели). Така че ударът не беше точно по посока на движението, но наистина поне не се движехме.

# 81
  • Мнения: 46 545
Аз  Peace - винаги съм намалявала покрай деца, старци, пияни и други опасни обекти - въпрос на усещане, не съм го забелязала в правилника ...

Разбира се, че го има  Crazy

'(2) Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението."

# 82
  • Мнения: 9 990
Мда, Никол-мерси, че нямах време аз да го цитирам.Когато навремето карах курсовете, това беше първото, на което инструктора ми обърна внимание.Не е само до усет.

# 83
  • Мнения: 3 880
Ето един креш-тест, в който показват някои от грешките при обезопасяването на детето и техните последствие.

# 84
  • Мнения: 7 837
Любопитно ми е: Кейси ти ако срешнеш позната на автобусна спирка с дете в еднатаръка и багаж в другата ще я оставиш ли да се блъска в автобуса или ще я качиш с детето без да имаш столче в колата. Кое е по-безопасно за едно дете - да се вози в лек автомобил или в стар автобус при положение, че и в двата случая ще е без обезопасително столче  newsm78
Аз лично детето си в градски транспорт не возя, най-малкото защото е мръсно и вони...

Не, няма да я кача, защото глобата ми е мин. $100. И...в автобусите в наше село има седалки  Simple Smile Не съм се качвала, но съм ги виждала. И не пускат правостоящи.

Не мога да открия темата със снимки от катастрофи, беше в един от форумите към сайтовете за столчета и колани. Но гледките наистина бяха ужасни...

# 85
  • София
  • Мнения: 5 606
Не приемам това тълкуване Peace
Според мен важи само за колите, които нямат колани (т.нар. системи за обезопасяване) отзад.
Справка:
*Чл. 137в.* (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007г.)
....
(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни
средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за
обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или
непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в
съответствие с чл. 137б, ал. 1.




И аз съм съгласна с това тълкуване.

# 86
  • Мнения: 4 915
Добрите столчета отговарят на Европейския стандарт за безопасност ECE R44.

И пак не е гаранция за качество. Миналата година ADAC тестваха евтини седалки, продавани най-често по суперите и естествено носещи този знак за стандарт и в крайна сметка се оказа, че с изключение на еднa- две всички останали завършиха теста с "незадоволителен". ....

Все пак е някаква норма. Защото има и столчета, които не са минали изискваните тестове от Европейската Комисия. Сега видях, че е посочено и в Закона за пътищата:
*Чл. 137г.* (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007
г.) Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията
на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на
обединените нации
или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа
на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и
на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани
и системи за обезопасяване.

А в тази статия от май месец, преди приемането на Закона, също е упоменато: Затегнете коланите на вашето дете


Още за стандарта ECE R44:
Инфо от Google

# 87
  • Мнения: 4 915
Ето един креш-тест, в който показват някои от грешките при обезопасяването на детето и техните последствие.

Много полезно.
Жалко, че не зная немски, но и филмчето е нагледно.
Показано е и как, ако коланът преминава до ухото и покрай шията на дете - тоест, ако детето не е достатъчно високо и не ползва седалка, коланът буквално се вряза в шията му. Не разбирам коментарите, но от това, което видях, си направих извод:

Независимо от килограмите, ако детето няма 150 см, трябва да ползва седалка. Така е най-логично.

# 88
  • Мнения: 3 880
Все пак е някаква норма......
Да, аз само исках да напомня да се има едно на ум, че стандарта сам по себе си не е гаранция за качество и висока степен на сигурност... Peace

# 89
  • Мнения: 3 880

Показано е и как, ако коланът преминава до ухото и покрай шията на дете - тоест, ако детето не е достатъчно високо и не ползва седалка, коланът буквално се вряза в шията му. Не разбирам коментарите, но от това, което видях, си направих извод:

Освен това казаха, че и понеже костите на хълбоците не са развити още добре и не могат да задържат колана добре, той се изплъзва и се врязва в корема, което има за последствия множество вътрешни наранявания. Т.е. не "само" обесването с колана е проблем, а и коремните наранявания. А куклата, която тестваха беше с размерите на 10-годишно дете......толкова по-въпроса дали 6-8 годишни нямали вече нужда.....
Другото беше и седалките за най-големите, които са без облегалка и защита за главата (така търсените седалки за трийсет и няколко лева)- за рязко спиране и фронтален удар са ОК, но за страничен- не. Куклата нямаше някаква защита и си разби главата във вратата.
И тези тестове ги правят със скорост под 50 км/ч.

Общи условия

Активация на акаунт