Изпитите наближават, майки пак ще истерясват!

  • 24 388
  • 413
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 25 649
Ами въпросните деца от математическите гимназии да си стоят там - просто да продължават служебно, без да се явяват на изпити.  Peace
Ако са залягали главно над математиката, други може да са залягали над други науки. Има деца с писателска дарба. Ако и изпита по БЕЛ се равнява с тях, къде отиват тогава математиците?  newsm78
Не ми се струва редно, при положение, че в МГ се учи след 5-ти клас само в няколко града в страната, всички да се равняват с тях. В крайна сметка има и олимпиади - талантливите да изпъкват там и да влизат без изпит в МГ.

# 376
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Како Сийке, това го речИ на тези, които определят как да се влиза в МГ и ЕГ (примерно).
Щом с един тест се кандидатства навсякъде - редно е да има трудни задачи.

# 377
  • Мнения: 25 649
Како Сийке, това го речИ на тези, които определят как да се влиза в МГ и ЕГ (примерно).
Щом с един тест се кандидатства навсякъде - редно е да има трудни задачи.

Естествено, но нека да бъдат включени в учебната програма на всички деца, а не само в 4-5 училища!  Peace

По БЕЛ писаха вид преразказ, който все още не е включен в учебната програма, т.е. без частните уроци бяха за никъде.
Сега и по математика задачи, които не са изучавани...
Не очакват ли твърде много от децата?
Или важното е порочната практика с частните уроци да продължава? Май, май, точно това е целта...  Thinking

# 378
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Математиката не се учи, математиката е да решаваш много задачи и да знаеш в определена задача коя формула или правило ще ти помогнат. Затова ми се струва, че деца с малко талант и съобразителност биха могли да се справят.
Точно частните уроци в случая не помагат, защото там най вече се набляга на типовете задачи.
Аз не твърдя, че задачите са били лесни, само казах, че е имало нужда от десетина малко по-трудни.

# 379
  • Мнения: 25 649
Математиката не се учи, математиката е да решаваш много задачи и да знаеш в определена задача коя формула или правило ще ти помогнат. Затова ми се струва, че деца с малко талант и съобразителност биха могли да се справят.
Точно частните уроци в случая не помагат, защото там най вече се набляга на типовете задачи.
Аз не твърдя, че задачите са били лесни, само казах, че е имало нужда от десетина малко по-трудни.

А аз не споря, че има трудни. Така и трябва да бъде. Споря за това, че не са ги изучавали досега. Както вече се каза по-горе, това не е тест за интелигентност, това е проверка на знания. А как може да знаеш нещо, което не си учил?

# 380
Не знам дали ще ви интересува - 70% от учениците имат до 60 точки /мах/ по математика.

# 381
# 382
  • Мнения: 4 076
Ако са залягали главно над математиката, други може да са залягали над други науки. Има деца с писателска дарба. Ако и изпита по БЕЛ се равнява с тях, къде отиват тогава математиците?  newsm78
Именно.Дай тогава в училище да се учи само БЕЛ и математика,след като с другите предмети не се кандидатства.То затова и нивото им пада тотално,а не е само математиката наука,колкото и да им се иска в СБМ.Силата и интереса на моята дъщеря е биологията.Обаче...и за нея се кандидатства с математика и БЕЛ.
А по въпроса за оценките,не изчисляваме ли тука от няколко дни точки и трансформирането им в оценки?На мене ще ми прозвучи странно,ако се явиш на изпит за гимназия без да те интересува колко си изкарал.
Но все пак се справя детето, в математическа е след 5ти клас и е доста на ниво.  Познавам родители , които се занимават с децата си и математиката още от 2ри 3ти клас...Те заслужават високите оценки
Това(училището й)обяснява защо дъщеря ти има висока оценка,да й е честита.Искаш да кажеш,че познаваш деца,които ходят на частни уроци от 2ри и 3ти клас?Ами тогава да закрият училищата,да спрем да плащаме данъци и да минем изцяло на частно.Току-виж ни излязло по-евтино и нямаше да се главоболим с изпити.

# 383
  • София
  • Мнения: 346
Познавам родители , които се занимават с децата си и математиката още от 2ри 3ти клас...Те заслужават високите оценки

И аз познавам такива родители, които като си плащат години наред , си мислят , че с фуния пълнят главите на децата им! Защо те да заслужават високите оценки? И изобщо за какво говорим- всички са съгласни, че тестът беше труден и балът сигурно ще падне, но стресът който изживяха децата , че са се провалили и са ни разочаровали , си беше сериозен .  Това смятам аз за нечестно!

# 384
  • София
  • Мнения: 205
Ще кажа моето мнение в този спор: дъщеря ми цяла година ходи на курс по БЕЛ и математика. Отделно един месец ходи на индивидуална подготовка с частен учител по математика. След теста се прибра и му удари един РЕВ, защото:
1. Имало задачи, които като "тип" не били решавали въобще никъде.
2. Времето не стигнало за обмисляне на последните 5 задачи, още малко и трябвало, за да ги реши.
3. Тестовете, които МОН публикуваха като примерни на сайта предварително ги решаваше мн. добре и тръгна на изпита с убеждението, че е добре подготвена.
4. Не е бележкарка, просто се подготвя съвестно.

Последна редакция: пт, 29 юни 2007, 16:03 от bigcat

# 385
  • София
  • Мнения: 346
Не знам дали ще ви интересува - 70% от учениците имат до 60 точки /мах/ по математика.
Това прогнозни резултати ли са или тестовете са вече проверени?

# 386
Май ме разбрахте погрешно. Още от изказването ми личи, че не съм върл привърженик на частните уроци. А и "родител, който се занимава от 2ри , 3ти клас с детето си" - това не значи непременно да му даде тетрадка и химикал и да го прати при частната учителка. Аз лично, а и мои познати, сме се занимавали с децата си ние. Купувам му сборник и казвам да реши толкова задачи примерно. Като не се справи аз й помагах. Преди да влезе в математическата след 5ти клас може да се каже, че въобще не харесваше математиката. Но просто разбра, че в нашия град там е мястото. И най-вероятно един месец преди изпита решавахме за дачи заедно и детето си влезе без никакви проблеми. Беше дори пета в класирането. А точно след изпита погледнах теста подробно и на мен задачите ми се видяха трудни. Попитах я дали всичко е учено и т.н., но въпреки многото математика в училище имаше неща, които никога не са й били преподавани. Но какво да се прави... Според мен не се е справила много добре, но общото ниво също е важно. А и другият момент го има например моето дете не обича физика и биология. На мен лично тези предмети също не ми допадат. Та  мисълта ми беше - всеки трябва да си има приоритети. Ако детето няма бъдеще в съответната област или не му е интересно, тогава защо трябва да се притеснява и да се изисква много то него. По-голямата част от седмокласниците са на Вие с математиката, тогава защо е нужно да се стремят към 6-ца на изпита??? А деиствително имаше и трудни, логически задачи, на които никой не може да те научи, ако не ти идва отвътре... ИЗВОД - какво толкова ако детето има по-ниска оценка по математика като ще кандидатства в езикова гимназия? Или пък ако влезе където иска...

# 387
  • Мнения: 164
Здравейте,Някаква информация за резултатите имате ли?Кога ще излезнат?Бях те писали ,че има вероятност в петък и днес вече сме луднали.

# 388
  • Мнения: 2 022
Само да отбележа, че балът за математическите гимназии се определя като 1х оценката от БЕЛ + 3 х оценката по математика (а не 2 х БЕЛ + 2 х М, както е за езиковите и всички други гимназии). Това се прави ИМЕННО, за да се отсеят децата-математици. Т.е. за математическите гимназии оценката от изпита по математика има по-голяма тежест и не е необходимо да се дават толкова много специални задачи в теста, за да се прецени кои деца са с математическа нагласа. Смятам, че проблемът не е в трудността на теста, а в това, че от МОН подведоха учениците, родителите и учителите. Всички типови тестове, които бяха публикувани за упражнение и за запознаване с новия тип изпити (на сайта на МОН, по вестниците и в справочниците за кандидат-гимназисти), бяха в пъти по-лесно от истинския. Не ме убеждавайте, че не е така (и аз съм математик). Все едно да ви кажа, че за презокеански полет ще ви стигнат 1000 л гориво, а да се окаже, че ви трябват 2000  Laughing . Ето това не беше коректно!

# 389
  • Мнения: 164
Чакайте да попитам нещо.Вярно ли е ,че ако дадена задача/въпрос  е решена грешно ти отнемат точки дори, а не само ,че не ти дават.Направо се разтресах.

Общи условия

Активация на акаунт