Задача за втори клас

  • 12 665
  • 77
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 6 362

Отличен, готова си за 4 клас.
А, решението  Laughing



Задачата е хубава и интересна, а уравнението, ако трябва да се запише само с едно неизвестно, е 2х + 4(100-х) = 320
(ако приемем, че Х са кокошките, общо кокошките и зайците са 100, т.е. зайците са 100-х )

2х + 4(100-х) = 320
2х + 400 - 4х = 320
-2х = - 80
х=40

Кокошките са 40, а съответно 60 - зайците.

Последна редакция: пн, 23 апр 2007, 16:27 от Mamma

# 61
  • Мнения: 4 586
EROR, Mamma.
-2x=-80
x=40 кокошки.

# 62
  • Мнения: 2 792
  Браво на нас и за 4-ти клас я решихме задачата, сега предлагам някой да пусне за 5-ти   Laughing
  Вълкът е прав 320-400 е - 80.
   

# 63
  • Мнения: 4 753
Моля те кажи че ми е любопитно, на Евелина Динева ли е сборника?

# 64
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Задачата от първия пост не е трудна, да. Но тук говорим за деца във втори клас и за това дали тази задача е съобразена с материала, който учат и подходящо подбрана ли е. Отговорът е - не. Защото аз много добре знам какво учат. И в материала им не влизат системи уравнения с две неизвестни, както всъщност е най-логичния начин да се реши задачката. Децата дори и "x" не са учили. Неизвестното го заменят с празна кутийка. И питането не беше "лесна ли е задачата".

Ти си я направила по възможно най-добрия начин. Спор няма, задачата е тъпа, неподходяща и не на място. Ние може да я решим по 20 начина, но я го обяснете на едно осемгодишно, което нито знае какво е х, нито знае какво е y, нито може да обръща решенията отляво надясно и отдясно наляво.

# 65
  • Мнения: 2 792
 Не на трима автори е- Николина Димитрова, Димитрина Димитрова и Ани Ангелова.

# 66
  • Мнения: 920
Дара, каква система? Аз дори не се сещам. Идеално се решава с 1 неизвестно.
Пък ако решиш, може и функции и интеграли да въведеш.

# 67
  • Мнения: 2 792

Ти си я направила по възможно най-добрия начин. Спор няма, задачата е тъпа, неподходяща и не на място. Ние може да я решим по 20 начина, но я го обяснете на едно осемгодишно, което нито знае какво е х, нито знае какво е y, нито може да обръща решенията отляво надясно и отдясно наляво.
  Дара точно това ми беше мисълта, задачата не е трудно, но е излишно усложнена за 8 годишни. На мен определено ми беше трудно да успея да сведа познанията си по математика, до степен усвойма от едно 8 годишно дете, така че да я разбере, да види, че не е сложна, да схване точните стъпки и да не се чувства тъпа и паникьосана, че не разбира, какво точно трябва да направи.  Имаше днес тема и за литературен текст в 4-ти клас, които беше също толкова показателен за какво представлява образователната система. На моменти имам чувството, че се работи по схемата как да унижим и объркаме децата още повече, вместо да ги научим на нещо.

# 68
  • Мнения: 6 362
EROR, Mamma.
-2x=-80
x=40 кокошки.

Ауу ужас ... срам  Embarassed
Така е като реших да пиша набързо. 

# 69
  • Мнения: 6 803
Може и наум да се реши. Ако всичките гадове бяха кокошки, щяха да имат точно 200 крака. Но краката са 320. Всеки заек повече ще предизвиква нарастване броя на краката с два. Нас ни трябва краката да нарастнат от 200 на 320, т. е със 120, значи 60 заека. Остава кокошките да са 40. Точно това прави хлапето и браво на него. Но тъй като учат системи уравнения, трябва да се удовлетвори госпожата по математика.

Не, децата не са учили системи уравнения и госпожата не иска това от тях. Напротив нашата госпожа явно има дарба да обяснява интересно и да ги запали на тема логика и математика.
На мен ми е по-трудно да преборя наслояванията в мозъка ми.

# 70
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Дара, каква система? Аз дори не се сещам. Идеално се решава с 1 неизвестно.
Пък ако решиш, може и функции и интеграли да въведеш.

Функции и интеграли няма да въведа, защото интегралното смятане няма място тук. За разлика от най-елементарната система с две неизвестни, за съставянето на която посочената задача е блестящ пример.

x-(25+15)=y
y:8=5

Това е. Сега  импровизирам, но мисля, че това беше условието. Иначе и интегрално, и диференциално смятане съм учила, но пак казвам, не им е тук мястото. Всъщност, учила съм поне 4-5 вида висша математика, но не и във втори клас.  Simple Smile

# 71
  • Мнения: 920
Красотата на математиката е в простотата.
Защо трябва да правиш система, като може без нея.

# 72
  • Мнения: 6 803
Просто трябва да приемем, че може и отзад напред.
  Разбира се, че може и отзад-напред, но 8 годишната логика не приема това решение, не че не е вярно, просто логичното е да се следват стъпките, които са разбрани, за това избрах цитираното по-горе решение с уточнените подробни действия. Това е основното, което ме затрудни в задачата, не как да стигна до решението, а как да покажа разбираемо решение.

Най-трудното е наистина да се представят нещата разбираемо и интересно. Нашата госпожа успява. На мене определено ми беше по-трудно отколкото на сина ми да приема този подход - отзад напред. Старая се да не го обременявам с набитите в главата ми методики, затова и написах, че се радвам на по-различното, което им дават.

# 73
  • Мнения: 15
[x-(25+15)]/8=5
(х-40):8=5
х/8-40/8=5  (х/8 да се чете като дробно число)
х/8-5=5
прехвърляме числото след знака за равенство от ляво и привеждаме под общ знаменател и се получава
x-80=0
x=80

улях се май  Laughing

Да! Напълно!
[x-(25+15)]/8=5
x-40=8*5
x=40+40=80

# 74
  • Мнения: 3 886
Направо се шашнах .Подготвям се от сега психически и духовно за 1 классс #Crazy #Crazy #Crazy Mr. Green Mr. Green Rolling Eyes Shocked

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт