Задача за втори клас

  • 12 649
  • 77
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 792
   Допреди малко след порой от сълзи и сополи от страна на Димана, успяхме да запишем долната задача, по разбираем за второкласник начин. 
  Светла намислила число. Умалила то със сборът на числата 25 и 15. Получената разлика умалила 8 пъти и получила 5. Кое число е намислила Светла?
  Интересно ми е как ще я решите, ха да ви видя, работим само с едно неизвестно, както казва Димана през сълзи, ние сме учили само един хикс.

# 1
  • Мнения: 91
80  Познах ли?  Grinning

# 2
  • Мнения: 5 468
Това ми се струва много трудно за 2 клас бе... Лелеее ooooh!. Дори не тръгнах да го изчислявам. Не ми се мисли толкова Crazy.

# 3
  • Мнения: 2 792

 Позна, но на мен ми е интересно изписването на решението, как ще го направите, там е уловката.

# 4
  • Мнения: 377
(x-40):8=5
x-40=40
x=80

# 5
  • Мнения: 2 550
[x-(25+15)]/8=5
(х-40):8=5
х/8-40/8=5  (х/8 да се чете като дробно число)
х/8-5=5
прехвърляме числото след знака за равенство от ляво и привеждаме под общ знаменател и се получава
x-80=0
x=80

улях се май  Laughing

# 6
  • Мнения: 1 432
Горките деца.......как го товарят ,не е според мен т'ва за 2 клас  Crazy

# 7
  • Мнения: 91
Решението- по обратния път: 5x8 +(25+15)= 80

# 8
# 9
  • София
  • Мнения: 2 079
25 + 15 = 40
(х - 40) : 8 = 5
х - 40 = 40
Отговор 80.

Само че така, както аз го реших, не може да се обясни на дете от втори клас. Но съм сигурна, че като се напише задачата и като се даде на момата, тя ще я реши. Hug

Интересен ми е оригиналния текст, не преработения от вас, Кифлата . Rolling Eyes

# 10
  • Мнения: 2 550

И твоя вариант става, но х=80, тъй като само се прехвърля с обратния знак
80-80=0  Peace

Така, така...естествено.
Пропуснала съм 8цата Simple Smile

# 11
  • Мнения: 2 550
Решението- по обратния път: 5x8 +(25+15)= 80

Това ми се струва най-вероятното решение за втори клас  Laughing

# 12
  • Мнения: 2 792
 Написала съм го буквално от учебника, дословно до пунктуацията.

# 13
  • Мнения: 534
Сложничко е за втори клас според мен  Thinking

# 14
  • Мнения: 2 792
25 + 15 = 40

(х - 40) : 8 = 5
(х -40) =5*8
 х - 40 = 40
 х=40+40
 х=80
 Отговор 80.


   Това е решението, което Димана разбра, допълних пропуснатите редове, но пак имаше рев за това запазих скобите на втория ред, защото като ги махнех, детето изпадаше в потрес.
 

 

# 15
  • София
  • Мнения: 2 079
   Светла намислила число. Умалила то със сборът на числата 25 и 15. Получената разлика умалила 8 пъти и получила 5. Кое число е намислила Светла?

Решението- по обратния път: 5 x 8 + (25+15) = 80
Според мен това е най-правдоподобното решение за второкласник. Peace

# 16
  • Мнения: 1 640
Прави се "верижка"от простички задачки,като се тръгва отзад напред в условието на задачата.Във верижката не ползвам хикс,а празно квадратче. Верижки от задачи с липсващо число децата решават и в 1 клас.Ако дадената учителка изрично не е казала,че иска да съставят равенство/уравнение/ с хикс,значи може да ползвате моя вариант.
 

# 17
  • Мнения: 534
Защо имам чувство,че такива задачи решавах в
по-голям клас,към 5-6  newsm78
Боже както съм зле с математиката,как ще обяснявам на децата си не ми е ясно  ooooh!
май ще се падне таз задача на таткото  Whistling

# 18
  • София
  • Мнения: 2 079
Брей! Hug Ставала съм за математик!  Peace

Радвам се, че девойката си е написала задачата за домашното!
Целуни я от мен, Кифличке, та да не плаче повече детИтУ! Heart Eyes

# 19
  • Мнения: 2 792
 Логиката на второкласник,  поне на този в моята къща, по смъртно не може да схване идеята за обратното изписване и в учебника им го няма, от което следва "Ние не ги пишем така, ние това не сме го учили  Cry"

  Radostin4eto Димана я беше решила задачата вече, просто ми стана интересно какви решения ще дадете, за това я пуснах, но ставаш що да не ставаш  Laughing

# 20
  • Мнения: 1 517
И моя син  е 2-ри клас, не съм виждала такива задачи  newsm78

# 21
  • Мнения: 477
Нека да отгатна - задачката от сборника на Неда Петрова ли е ?
Това със сигурност не е задача от учебника или учебната тетрадка - с тях децата се справят без проблем, но някои учители избират да работят със сборници, където се изисква задължителната намеса на родителя Wink

# 22
  • Мнения: 2 792
 От сборник е, да, на Николина Димитрова, Димитрина Димитрова и Ани Ангелова. По принцип домашното им по матетика обикновено са задачи от сборника и Димана успява да се справи с тях, но тази мисля, че не е удачна за 2 ри клас.

# 23
  • Мнения: 477
Права си, не е удачна за втори клас,
и аз се " мъча " над едни задачи на третокласник, до тук се справям,
но се замислям какво ще правя по-нататък, с тези темпове сигурно в
осми клас ще учат висша математика newsm78

# 24
  • Мнения: 1 299
ми аз не мисля, че задачата е трудна за второкласник...
25 + 15 = 40
(х - 40) : 8 = 5
х - 40 = 40
Отговор 80.

но пък аз винаги съм била фен ан математиката

# 25
  • Мнения: 1 299
Божеее, аз какъв сборник мъчех във втори и трети клас  doh
той беше със задачи с повишена трудност... Shocked

# 26
  • Мнения: 2 792
    Браво на теб, Димана я затрудняват някои задачи, особено когато изписването на задачата изисква от нея знания, които дефакто още не е усвоила.
     

# 27
  • Мнения: 1 299
беаз си бях извратена още като малка - решавах задачите за удоволствие...затова и не мога да преценя става ли за 2ри клас

# 28
Бих написала писмо на тези, които са я измислили. Термин " умалявам" в математиката няма! Има " умаляемо" и " умалител", но действието се нарича " изваждане".
За втори клас решението с х е неподходящо. Тръгва се отзад напред- т.е от отговора, като се използват знанията, че събиране и изваждане, умножение и деления са взаимно обратни действия.

# 29
  • Мнения: 2 792
Бих написала писмо на тези, които са я измислили. Термин " умалявам" в математиката няма! Има " умаляемо" и " умалител", но действието се нарича " изваждане".
За втори клас решението с х е неподходящо. Тръгва се отзад напред- т.е от отговора, като се използват знанията, че събиране и изваждане, умножение и деления са взаимно обратни действия.
  Така е, отзад напред  е най-подходящо в случая, но те не са го учили, писах по-нагоре колко драматично се възприема от нея предлагането на решение, което не са учили, направо я хвърля в потрес  Rolling Eyes
  Работят с едно неизвестно, тя сама си състави уравнението, но изписването на последващите стъпки, я обърка тотално, за това ограничих стъпките със скоби, за да може да разбере последователността на действията.
  А за използваната терминология си права, аз явно вече съм претръпнала и дори не обръщам внимание на подобни недомислици.
 

# 30
  • на село
  • Мнения: 1 028
Бих написала писмо на тези, които са я измислили. Термин " умалявам" в математиката няма! Има " умаляемо" и " умалител", но действието се нарича " изваждане".


И на мен ми стана интересна думата "умалила"  Shocked Това някакъв нов термин в математиката ли е, що ли ?

# 31
  • Мнения: 1 100
А как ви звучи това като за първи клас:
Три портокала и два банана тежат колкото 1 ананас. Два портокала тежат колкото един банан. Два ананаса тежат колкото:
а) 14 банана     б) 7 банана    в) 10 банана    г) друг отговор
Мими и Диди разполагали с четири цвята бои за яйца – жълт, червен, син и зелен. Мими боядисвала яйца като за всяко използвала по два цвята, без да повтаря двойките цветове. Диди боядисвала яйца като за всяко използвала по три цвята, без да повтаря тройките цветове. Колко яйца общо са боядисали двете момичета?
а) 10     б) 15    в) 12      г) друг отговор


Аз се затрудних. Embarassed Whistling

# 32
  • Мнения: 2 550

7 банана и 12 яйца?
Малиии....1ви клас казваш  Crazy

# 33
  • Мнения: 1 100
7 банана и 9 цвята получих аз. Това е от днешното състезание. Crazy

# 34
  • Мнения: 2 550
7 банана и 9 цвята получих аз. Това е от днешното състезание. Crazy

ъф, отказвам се...докарах ги до 10

жълто-червено
жълто-зелено
зелено-синьо
зелено-червено
синьо-червено
синьо-жълто

жълто-червено-синьо
жълто-червено-зелено
жълто-синьо-зелено
червено-синьо-зелено

# 35
  • Мнения: 2 792
А как ви звучи това като за първи клас:
Три портокала и два банана тежат колкото 1 ананас. Два портокала тежат колкото един банан. Два ананаса тежат колкото:
а) 14 банана     б) 7 банана    в) 10 банана    г) друг отговор
Мими и Диди разполагали с четири цвята бои за яйца – жълт, червен, син и зелен. Мими боядисвала яйца като за всяко използвала по два цвята, без да повтаря двойките цветове. Диди боядисвала яйца като за всяко използвала по три цвята, без да повтаря тройките цветове. Колко яйца общо са боядисали двете момичета?
а) 10     б) 15    в) 12      г) друг отговор

7 банана- един ананс тежи колкото 3 банана и половина.

 Мими- жълт-червен
            червен-син
            син-зелен
            жълт-син
            жълт-зелен
            червен- зелен
Диди- жълт-червен-син
           червен-син-зелен
           син-жълт-зелен
            зелен-жълт-червен
         
   Общо-10

   Това сметнах аз, утре ще ги изпитам двамцата, пък да видим, това са логически задачи и понякога аз се замислям повече от тях.

   Марче писала си докато съм смятала Simple Smile

# 36
  • Мнения: 1 100
Решението на втората, според мен:
1) Мими
жълт + червен
червен + син
син + зелен
жълт + син
червен + зелен
жълт + зелен
2) Диди
жълт+червен+син
червен+син+зелен
син+зелен+жълт
жълт + червен + зелен


# 37
  • Мнения: 1 100
Да бре, и аз сега ги изкарах. Сега видях на листа... Май не мога да броя. И аз съм ги направила 6 комбинациите, но съм ги преброила 5.  Crazy Ужас, ужас, срам

# 38
  • Мнения: 1 100
А ето и решението на тази с бананите, направила съм я два пъти, но по-достъпно за първи клас решение не мога да измисля.

Три портокала и два банана тежат колкото 1 ананас. Два портокала тежат колкото един банан. Два ананаса тежат колкото:
а) 14 банана     б) 7 банана    в) 10 банана    г) друг отговор
На мен все ми хрумват решения, които не са достъпни за първокласници.
2 ( 3 порт. + 2 бан.)=1 ананас *2
6 порт. + 4 банана = 2 ананаса, но 2 порт=1 банан, следователно 6 портокала= 3 банана.
Сега заместваме:
3 банана + 4 банана = 2 ананаса
7 банана = 2 ананаса
   

или

3 портокала + 2 банана = 1 ананас
2 портокала = 1 банан и
тъй като 3 портокала = 2 портокала + 1 портокал
Сега заместваме: "3 портокала + 2 банана = 1 ананас" с "1 банан и половина+ 2 банана = 1 ананас."
А 2 ананаса ще бъдат = (1,5 банана + 2 банана) + (1,5 банана + 2 банана) = 7 банана

# 39
  • Мнения: 1 640
Виждам,че се наддумвате -нямало термин'умалила'.Е,има,още в края на 1 клас и в последващите класове в текстовите задачи присъстват думите: умалила,увеличила,пъти повече,пъти по-малко.Не виждам некоректна употреба на термини.

# 40
  • Мнения: 2 550
Абе...добре сме, почти не се затрудняваме на задачи за 1ви и 2ри клас  Laughing
Предполагам обаче, че трети ще ни вземе здравето  Joy

# 41
  • Мнения: 1 100
Марче, ти с този Кнот лош късмет носиш.
Да оставим настрана това, че и брат ми получил 9, ама що' и аз така получих първия път...  Shocked 
Айде вече паднахме с 5 точки  Confused

# 42
  • Мнения: 2 550
Ау, не споменавай Кнут с лошо, че Лиска ей сега ще дойде  Laughing

# 43
  • Мнения: 2 792
 Няма проблеми, ще го оправим и трети, нали скоро ми предстой  Crazy

# 44
  • Мнения: 1 100
Аз не смея да погледна задачите за 9 клас, че току виж не съм решила нито една. Щом не мога да преброя до 6.  Mr. Green

# 45
  • Мнения: 6 710
Абе...добре сме, почти не се затрудняваме на задачи за 1ви и 2ри клас  Laughing
Предполагам обаче, че трети ще ни вземе здравето  Joy


Имам една любима за четвърти клас.
Бай Иван отглеждал кокошки и зайци. Когато го попитали колко кокошки и колко зайци има, той отговорил
Ако им броя главите са 100, ако им броя краката са 320. Колко кокошки и колко зайци има бай Иван.
Задачата е логическа, децата не са учили системи уравнения.
Радвам се, че учат такива неща.

# 46
  • Мнения: 2 792
40 кокошки и 60 зайци  Laughing

# 47
  • Мнения: 6 710

Отличен, готова си за 4 клас.
А, решението  Laughing

# 48
  • Мнения: 2 792
 Не питай  Embarassed, до преди малко мазах на един лист, не съм сигурна до къде са стигнали с материала  Rolling Eyes, в общи линии е, че съотношението на четирикраки и двукраки при наличието на 100 глави е само едно.

# 49
  • Мнения: 6 710
Не питай  Embarassed, до преди малко мазах на един лист, не съм сигурна до къде са стигнали с материала  Rolling Eyes, в общи линии е, че съотношението на четирикраки и двукраки при наличието на 100 глави е само едно.

И аз срам, но си признавам - четвъртокласникът я реши логически, а аз със системи уравнения  Embarassed
Ако всички имаха по 4 крака - 400 крака. В повече са 80, които са липсващите крака на кокошките т.е. 40 кокошки.
Или ако всички имаха по 2 крака - 200 крака. Остават 120 крака, допълнителните крака на зайците - 60 зайци.
Кефят ме такива задачи.
Още една любима
Няколко деца играят в кръг на "пускам, пускам кърпичка". Боби е №11 и е точно срещу Роси №4. Колко деца играят тази игра?

Последна редакция: пн, 23 апр 2007, 00:21 от Dincho

# 50
  • Мнения: 2 792
Кефят ме такива задачи.
И мен ми харесват чисто логическите задачи, в които решението е елементарно, а ние се втренчваме в някакви сложни варианти натрупани като знание, това ми харесва в детската логика, напълно изчистена е от усложнения, първична и праволинейна логично-методична.
   За това не ми харесва и задачата, от която тръгна темата, в нея няма логика, напротив зададена е по объркан за нивото на развитието и познанието начин, излишно усложнена е, особено като се има предвид, че става въпрос за елементарно изчисление.

# 51
  • Мнения: 6 710
Кефят ме такива задачи.
И мен ми харесват чисто логическите задачи, в които решението е елементарно, а ние се втренчваме в някакви сложни варианти натрупани като знание, това ми харесва в детската логика, напълно изчистена е от усложнения, първична и праволинейна логично-методична.
   За това не ми харесва и задачата, от която тръгна темата, в нея няма логика, напротив зададена е по объркан за нивото на развитието и познанието начин, излишно усложнена е, особено като се има предвид, че става въпрос за елементарно изчисление.

Аз установих, че съм тотално обременена с формули и готови решения. И се старая да усвоя новото. Дори и задачата, от която тръгна темата, е готина. Просто трябва да приемем, че може и отзад напред.

# 52
  • Мнения: 2 792
Просто трябва да приемем, че може и отзад напред.
  Разбира се, че може и отзад-напред, но 8 годишната логика не приема това решение, не че не е вярно, просто логичното е да се следват стъпките, които са разбрани, за това избрах цитираното по-горе решение с уточнените подробни действия. Това е основното, което ме затрудни в задачата, не как да стигна до решението, а как да покажа разбираемо решение.

# 53
  • Мнения: 143
Браво майчета!
Справяте се отлично!
От опит знам, обаче, че когато се стигне (живот и здраве) до задачите с басейните, всички майки вдигат ръце.

# 54
  • Монреал
  • Мнения: 1 469

  Светла намислила число. Умалила то със сборът на числата 25 и 15. Получената разлика умалила 8 пъти и получила 5. Кое число е намислила Светла?


числото = х

уравнението е следното: [x - (25+15)] : 8 = 5

Не е задължително да решаваш отзад-напред, просто четете на глас задачата и пишете подред числата със съответните плюсове и минуси и т.н.

# 55
  • Мнения: 4 585
х - брой кокошки
у - брой зайци
От условието за краката правим уравнението 2.х+4.y=320
От условието за общия им брой уравнението е  х+   y=100     

Товае системата с 2 уравнения и 2 неизвестни.
Умножаваме 2те страни на второто по 2
Вадим от горното уравнение долното
Получаваме уравнение с 1 неизвестно 2.у=120
у=60зайци
заместваме у във второто уравнение х+60=100
x=40 кокошки

# 56
  • Мнения: 4 736
 Направо ми стана лошо като влязох в темата. Решавам такива задачи с хлапето, което е също втори клас и меко казано съм възмутена от подбора на материала. Че стават далавери с избора на учебни издания стават, ама толкова ли са тъпи и кухи в образователното министерствто, че да не видят как затормозяват децата Close Извинявам се много обаче това ако са задачи за втори клас аз съм Уинона Райдър. И честно казано самата аз се затруднявам да съставям ударенията, какво да говорим за едно дете на 8 години Tired
Кифлата, задачите от сборника на Евелина Динева ли са?
На тая мома и на хората, които са предпочели великия и сборник пожелавам да им излязат десетки х-иксове на разни места Crossing Arms

# 57
  • Мнения: 4 585
Ние, селяните много си харесваме тия задачи.
Преброявам краката на всичкия добитък
и на път към кръчмата решавам система уравнения
Дали всички кокошки, овце и кози са се прибрали да
спят целокупно. После си поръчвам ичкия.

# 58
  • Мнения: 143
задачите съвсем не са трудни, стига разбира се учителят да обясни на децата как се решават. Ако се обясни начина на решаване-няма проблем. И по-добра да решават такива неща от колкото да събират, изваждат, умножават и делят 6 цифрени числа както ще видите, че правят цяла година в 4 клас.
Някой го е написал плреди мен - тази задача се решава отзад напред. И на мен ми е най-лесно да правя уравнение ама има начин и без.

# 59
  • Мнения: 4 585
Може и наум да се реши. Ако всичките гадове бяха кокошки, щяха да имат точно 200 крака. Но краката са 320. Всеки заек повече ще предизвиква нарастване броя на краката с два. Нас ни трябва краката да нарастнат от 200 на 320, т. е със 120, значи 60 заека. Остава кокошките да са 40. Точно това прави хлапето и браво на него. Но тъй като учат системи уравнения, трябва да се удовлетвори госпожата по математика.

# 60
  • Мнения: 6 323

Отличен, готова си за 4 клас.
А, решението  Laughing



Задачата е хубава и интересна, а уравнението, ако трябва да се запише само с едно неизвестно, е 2х + 4(100-х) = 320
(ако приемем, че Х са кокошките, общо кокошките и зайците са 100, т.е. зайците са 100-х )

2х + 4(100-х) = 320
2х + 400 - 4х = 320
-2х = - 80
х=40

Кокошките са 40, а съответно 60 - зайците.

Последна редакция: пн, 23 апр 2007, 16:27 от Mamma

# 61
  • Мнения: 4 585
EROR, Mamma.
-2x=-80
x=40 кокошки.

# 62
  • Мнения: 2 792
  Браво на нас и за 4-ти клас я решихме задачата, сега предлагам някой да пусне за 5-ти   Laughing
  Вълкът е прав 320-400 е - 80.
   

# 63
  • Мнения: 4 736
Моля те кажи че ми е любопитно, на Евелина Динева ли е сборника?

# 64
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Задачата от първия пост не е трудна, да. Но тук говорим за деца във втори клас и за това дали тази задача е съобразена с материала, който учат и подходящо подбрана ли е. Отговорът е - не. Защото аз много добре знам какво учат. И в материала им не влизат системи уравнения с две неизвестни, както всъщност е най-логичния начин да се реши задачката. Децата дори и "x" не са учили. Неизвестното го заменят с празна кутийка. И питането не беше "лесна ли е задачата".

Ти си я направила по възможно най-добрия начин. Спор няма, задачата е тъпа, неподходяща и не на място. Ние може да я решим по 20 начина, но я го обяснете на едно осемгодишно, което нито знае какво е х, нито знае какво е y, нито може да обръща решенията отляво надясно и отдясно наляво.

# 65
  • Мнения: 2 792
 Не на трима автори е- Николина Димитрова, Димитрина Димитрова и Ани Ангелова.

# 66
  • Мнения: 920
Дара, каква система? Аз дори не се сещам. Идеално се решава с 1 неизвестно.
Пък ако решиш, може и функции и интеграли да въведеш.

# 67
  • Мнения: 2 792

Ти си я направила по възможно най-добрия начин. Спор няма, задачата е тъпа, неподходяща и не на място. Ние може да я решим по 20 начина, но я го обяснете на едно осемгодишно, което нито знае какво е х, нито знае какво е y, нито може да обръща решенията отляво надясно и отдясно наляво.
  Дара точно това ми беше мисълта, задачата не е трудно, но е излишно усложнена за 8 годишни. На мен определено ми беше трудно да успея да сведа познанията си по математика, до степен усвойма от едно 8 годишно дете, така че да я разбере, да види, че не е сложна, да схване точните стъпки и да не се чувства тъпа и паникьосана, че не разбира, какво точно трябва да направи.  Имаше днес тема и за литературен текст в 4-ти клас, които беше също толкова показателен за какво представлява образователната система. На моменти имам чувството, че се работи по схемата как да унижим и объркаме децата още повече, вместо да ги научим на нещо.

# 68
  • Мнения: 6 323
EROR, Mamma.
-2x=-80
x=40 кокошки.

Ауу ужас ... срам  Embarassed
Така е като реших да пиша набързо. 

# 69
  • Мнения: 6 710
Може и наум да се реши. Ако всичките гадове бяха кокошки, щяха да имат точно 200 крака. Но краката са 320. Всеки заек повече ще предизвиква нарастване броя на краката с два. Нас ни трябва краката да нарастнат от 200 на 320, т. е със 120, значи 60 заека. Остава кокошките да са 40. Точно това прави хлапето и браво на него. Но тъй като учат системи уравнения, трябва да се удовлетвори госпожата по математика.

Не, децата не са учили системи уравнения и госпожата не иска това от тях. Напротив нашата госпожа явно има дарба да обяснява интересно и да ги запали на тема логика и математика.
На мен ми е по-трудно да преборя наслояванията в мозъка ми.

# 70
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Дара, каква система? Аз дори не се сещам. Идеално се решава с 1 неизвестно.
Пък ако решиш, може и функции и интеграли да въведеш.

Функции и интеграли няма да въведа, защото интегралното смятане няма място тук. За разлика от най-елементарната система с две неизвестни, за съставянето на която посочената задача е блестящ пример.

x-(25+15)=y
y:8=5

Това е. Сега  импровизирам, но мисля, че това беше условието. Иначе и интегрално, и диференциално смятане съм учила, но пак казвам, не им е тук мястото. Всъщност, учила съм поне 4-5 вида висша математика, но не и във втори клас.  Simple Smile

# 71
  • Мнения: 920
Красотата на математиката е в простотата.
Защо трябва да правиш система, като може без нея.

# 72
  • Мнения: 6 710
Просто трябва да приемем, че може и отзад напред.
  Разбира се, че може и отзад-напред, но 8 годишната логика не приема това решение, не че не е вярно, просто логичното е да се следват стъпките, които са разбрани, за това избрах цитираното по-горе решение с уточнените подробни действия. Това е основното, което ме затрудни в задачата, не как да стигна до решението, а как да покажа разбираемо решение.

Най-трудното е наистина да се представят нещата разбираемо и интересно. Нашата госпожа успява. На мене определено ми беше по-трудно отколкото на сина ми да приема този подход - отзад напред. Старая се да не го обременявам с набитите в главата ми методики, затова и написах, че се радвам на по-различното, което им дават.

# 73
  • Мнения: 15
[x-(25+15)]/8=5
(х-40):8=5
х/8-40/8=5  (х/8 да се чете като дробно число)
х/8-5=5
прехвърляме числото след знака за равенство от ляво и привеждаме под общ знаменател и се получава
x-80=0
x=80

улях се май  Laughing

Да! Напълно!
[x-(25+15)]/8=5
x-40=8*5
x=40+40=80

# 74
  • Мнения: 3 886
Направо се шашнах .Подготвям се от сега психически и духовно за 1 классс #Crazy #Crazy #Crazy Mr. Green Mr. Green Rolling Eyes Shocked

# 75
  • София
  • Мнения: 3 421
 Не мога да кажа кое е нормално за втори клас и кое не, обаче познавам една от авторките(много близка моя роднина). Учителка сигурно с 30 год. стаж. Това е моят пример за най-добра учителка. Не вярвам задачите в нейните сборници да не са съобразени с това което се учи в класовете. По-скоро проблемът е в цялата образователна система.
 Майка ми е начален учител и работи по тези сборници. Някой път се майтапи с нас и ни дава задачи да се пробваме-съответно ние се излагаме Embarassed или ги решаваме със супер сложни уравнения, но тя твърди, че учениците й се справят отлично. Може би зависи и от учителя в клас - децата са много умни, но ако не им се обясни по подходящ начин...

# 76
  • Мнения: 2 792
Не мога да кажа кое е нормално за втори клас и кое не, обаче познавам една от авторките(много близка моя роднина). Учителка сигурно с 30 год. стаж. Това е моят пример за най-добра учителка. Не вярвам задачите в нейните сборници да не са съобразени с това което се учи в класовете. По-скоро проблемът е в цялата образователна система.
  Етиа, аз не оспорвам авторитета на авторката, а доколко е адекватна задачата за тази възраст, по начина, по който е формулирана, продължавам да смятам, че е объркваща, не сложна, а неясна.
  Друг е въпросът, че личното ми мнение е, че преподавателите с дълъг стаж, не съобразяват и не систаматезират материала по подходящ за съвременото дете начин. Ще се обоснова какво имам предвид с един пример:
   Свекърва ми е начална учителка с над 35 годишен стаж, при поредния първи клас, който поемаше тя потресено сподели, колко малко знаят днешните деца и че не са наясно какво е България. След, което се обърна към Димана (тогава тя беше на 6г.) и я попита "Кое, бабо е нашата родина", при което Димана замига на парцали и баба й за да и подскаже, каза "Отечеството ни, бабо, отечеството ни"....Наложи се аз да се намеся с подсказката "Страната ни ,  държавата ни" за да разбере, какво точно я питат  Confused

# 77
  • София
  • Мнения: 3 421
 Ох, идеята ми не беше да защитавам нечий авторитет, а да кажа това
  тя твърди, че учениците й се справят отлично. Може би зависи и от учителя в клас - децата са много умни, но ако не им се обясни по подходящ начин...

 Опитвам се да обясня някаква задача от сборник на щерката и тя само ме гледа "умно" Sad, а майка ми й казва две думи и детето решава задачата , а аз вече съм започнала да си мисля  - детето не може да се справи с материал за неговата възраст.

   

Общи условия

Активация на акаунт