Отговори
# 105
  • Мнения: 49
Защо не е престижно и желано? Защото е свързано с тежка работа, обикновено на норма и невинаги добре платено. Обаче, като искаш прилична работа и заплата, действаш в посока да си ги осигуриш. Никой на никого не е длъжен. Ако има някой, който е съгласен да работи на мин. заплата като касиер (за което не се изискват някакви кой знае какви умения), защо да му се дават повече? Комунизмът отдавна си отиде... Ако иска по-високо заплащане, трябва да може да предложи нещо допълнително - език, комп.грамотност и т.н. Търси си подходяща работа, където да бъдат заплатени тези умения.

Иначе работата и на заварчиците, и на монтьорите, и на строителите е много добре платена. Изкарват на седмица, колкото аз за месец. Ама си е тежка работа и пак изисква квалификация.
Длъжно е обществото на децата, те са прекрасни и невинни докато не се сблъскат с кофти общество, кофти система, кофти преподаватели и на всичко отгоре много често- кофти родители. Малките първолачета влизат в училищната стая с пламък в очите, с трепет и вълнение и после рязко система, родители, учители- понякога всички вкупом- успяват изключително бързо да прегазят като валяк и трепет, и желание. С хастара трябва да се обърне всичко в системата.

# 106
  • Мнения: 12 359
Докато не спрем да гледаме на работата на продавачки и сервитьори като на временна, докато не спрем да гледаме на хората, които упражняват "не престижните" занаяти и професии като на неудачници няма да се промени нищо.
Лека работа няма. Работа без отговорности също няма. Трябва да се научим да ценим и уважаваме всеки труд, когато е качествен и да не мислим, че след като сме адвокати, учители, лекари или счетоводители сме нещо повече от този, който ни прави хляба, поправя ни пералнята или ни сменя елтаблото, шие ни дрехите, обслужва ни в магазина или чисти улиците, за да не газим в мръсотия.

Последна редакция: ср, 17 апр 2024, 10:20 от Mama Ru

# 107
  • Мнения: 41 363
Мисля, че това са различни неща. Ако някой смята, че има талант за лекар и преследва амбицията да стане такъв, но не го приемат в МУ, за него работата като продавач, санитар или офис асистент ще е временна опция, а ако пак не го приемат и си остане на нея, е нормално да се чувства неудовлетворен. Но това не значи, че няма да уважава труда на хлебаря, мазача или ватмана независимо дали е професор или друг вид работник.

Последна редакция: ср, 17 апр 2024, 11:06 от Черна станция

# 108
  • Мнения: 29 758
Кой е казал, че не уважаваме чуждия труд? Просто не може да изискваш висока заплата, ако нямаш по-специални умения.
Повечето от изброените професии си докарват доста добри пари.
А и, както казах, когато не си доволен от живота, правиш нещо, за да се промени - записваш курсове, учиш език, търсиш нова работа, преместваш се, ако трябва в друг град....
Иначе да, някои професии са временни. Тръгни да си търсиш работа като сервитьорка на 40+ и ще се убедиш сама.

Длъжно е обществото на децата, те са прекрасни и невинни докато не се сблъскат с кофти общество, кофти система, кофти преподаватели и на всичко отгоре много често- кофти родители. Малките първолачета влизат в училищната стая с пламък в очите, с трепет и вълнение и после рязко система, родители, учители- понякога всички вкупом- успяват изключително бързо да прегазят като валяк и трепет, и желание. С хастара трябва да се обърне всичко в системата.

Обществото е предоставило образователна услуга, при това доста добре уредена, безплатна и достъпна за всички деца.

Какво ще ѝ обръщаш с "хастара" на системата?


Губим стотици деца, които не могат да станат продавачки, шивачки или касиерки. А стават просяци, крадци и наркомани.

Да отиде някой да им налива знания и да им се моли да отидат в училище, може би? Не смяташ ли, че родителите са основния фактор за това децата им да не станат просяци, крадци и наркомани?

Последна редакция: ср, 17 апр 2024, 11:10 от Soul Free

# 109
  • Мнения: 12 359
На пазара на труда в един момент става така, че въпреки престижността на професията и многото млади хора, които я учат има недостиг на лекари и сестри. В същото време, в края на деветдесетте например в Русе нямаше работа за икономическите специалности. Защо? Защото имаше пренасищане на пазара на труда с икономисти, завършили в Свищов и Варна. Моя близка се омъжи в Южна България и там доста бързо си намери работа по специалността, също кадър на Свищов. Оказа се, че в Южна България няма толкова икономисти. Престиж, престиж, ама накрая с едни професии имаме пренасищане на пазара на труда, а в други - недостиг.
А желанията и възможностите са две отделни неща. Това по повод лекарите. Не всеки става за лекар. Ако отчита индивидуалните си качества и възможности и се насочи към нещо, което отговаря на тях ще е удовлетворен.

# 110
  • Мнения: 1 275
Боже, къде ги видяхте тези първолаци, дето имали пламък в очите и жажда за знания, освен в първите няколко дни, седмици, най-много месец? Аз от сто, които познавам през годините, се сещам за 5-6 такива и то в определени моменти за определени неща, а не абсолютно винаги и за абсолютно всичко, което учат. Останалите ходят по задължение и с не особено голямо желание, просто защото е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, заема им почти целия ден, изисква някакви усилия. Дори материалът да е поднесен интересно, дори учителят да е супер, просто не е възможно на едно дете да му е на сърце нещо, което е има задължителен характер и не винаги е според интересите му.

Последна редакция: ср, 17 апр 2024, 12:53 от Мила Атова

# 111
  • European Union
  • Мнения: 1 413
Губим стотици деца, които не могат да станат продавачки, шивачки или касиерки. А стават просяци, крадци и наркомани.
Да отиде някой да им налива знания и да им се моли да отидат в училище, може би? Не смяташ ли, че родителите са основния фактор за това децата им да не станат просяци, крадци и наркомани?
Аз лично смятам, че това е проблем на цялото общество, не на конкретни необразовани и безотговорни родители.

# 112
  • Мнения: 29 758
Обществото е направило доста неща за децата и образованието им. Големите проблеми се коренят в семейството.

Точно ти като член на обществото какво би направила за този "обществен проблем"?

ПС: Мисля, че пак запя същата песен от миналата тема. Ако няма да казваш нещо различно, нека не повтаряме едно и също.

# 113
  • Мнения: 1 229
Разбира се, че е проблем и на обществото! Маргинализацията на цели слоеве на населението и неуспешната им интеграция в образователната система, широко разтворената ножица на резултатите - всичко това говори за едно нездраво общество. А като си затваряме очите за проблема, само го превръщаме в бомба със закъснител. Необразовани и неглижиращи родители отглеждат също такива деца, а проблемите не се коренят в семействата, а много по-дълбоко - в политиката, средата и обществото, които са допуснали да съществуват и все повече да нарастват тези маргинализирани групи, а образованието да е все по-малко ценност в плашещ мащаб.

# 114
  • Мнения: 9 239
Значи образованите управляващи,(те всички са образовани),допуснали широки слоеве от масите да останат необразовани и затова нещата буксуват?! Някаква логика?

# 115
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 328
Какво губите, че не ми е ясно?
Не може всички да са с успешни професии и кариери. Трябват и продавачки, шивачки, касиерки.
Децата които бягат от час и преписват после дали ще станат прилежни касиерки или ще крадат от касата? Дали ще станат продавачка която ще ти каже добър ден като влезеш или ще си седи отвън да пуши и да ти каже ми кат не ти аресва ходи другаде, мноу важно? Чети новините и то си личи.

# 116
  • София
  • Мнения: 827
Разбира се, че е проблем и на обществото! Маргинализацията на цели слоеве на населението и неуспешната им интеграция в образователната система, широко разтворената ножица на резултатите - всичко това говори за едно нездраво общество. А като си затваряме очите за проблема, само го превръщаме в бомба със закъснител. Необразовани и неглижиращи родители отглеждат също такива деца, а проблемите не се коренят в семействата, а много по-дълбоко - в политиката, средата и обществото, които са допуснали да съществуват и все повече да нарастват тези маргинализирани групи, а образованието да е все по-малко ценност в плашещ мащаб.

Добре, а ти какво предлагаш? Ама конкретно.
Защото, аз моите деца си ги гледам. Грижа се да си учат. Ако видя лоши резултати - вземам мерки да се подобрят.
Аз самата не виждам какво аз мога да направя за тези маргинализирани групи.

Защо тези групи се маргинализират - защото така е по-лесно да бъдат манипулирани. Имам идея: за да се получават помощи за деца, нека да се представя свидетелство за детето от завършен клас + справка за направените отсъствия. По презумпция - децата ще ходят редовно на училище и ще се образоват. Обаче, очаквам и следната реализация: учители, не пишат отсъствия, никой не идва отново на училище, децата имат свидетелство а учителите са системно заплашвани от родителите на тия деца.

Политиката, средата, обществото не значи нищо, съжалявам. Обществото какво да направи? Ами средата и порядките на тази маргинализирана група, кой точно трябва да ги подобри?

# 117
  • Мнения: 1 229
Ами на първо време може поне да не се правим, че проблем не съществува. И да си дадем сметка, че сме привилегировани, че не сме се родили в гето и родителите ни ги е било грижа за образованието ни.

# 118
  • Мнения: 12 359
Пишат се отсъствия в нормалните училища, а справките се подават до 4-5 число на следващия месец. Сега с електронните дневници да не говорим как нагоре по веригата винаги може да се влезе и погледне някой дневник.
Проблемът е, че много деца са обезверени. И да, част от проблема идва от семейството - отрудени родители с ниски доходи. Не всеки има акъл за лекар или ай ти, не всеки има талант за дизайнер например. Но всеки има правото на труд и достоен живот. Не богат, но достоен. За да не се изкушава касиерката да бърка рестото или да пуши незаинтересовано отпред пред магазина. Уважението ражда уважение, презрението - презрение. Търговията не е просто нещо, изкуство е - за привлечеш клиента и да го задържиш, защото доволният клиент ще ти доведе още клиенти. Отнася се за всички професии в сферата на обслужването. Работещите бедни са парадокс, който не трябва да съществува. Не може да работиш по 8-10 часа, а заплатата ти да стига колкото едва да вържеш двата края. Как да си изучиш децата? Как да им вдъхнеш увереност? Как да им дадеш възможности за спорт, изкуство, математика или просто да влязат в по-перспективната гимназия, ако  ти самият си имал силите да се изучиш само за някоя не добре платена професия?
Маргинализираните общности са едно на ръка, но има немалък процент бели българи, чиито деца не вярват, че имат бъдеще и, че образованието може да им направи живота по-добър.
Ами на първо време може поне да не се правим, че проблем не съществува. И да си дадем сметка, че сме привилегировани, че не сме се родили в гето и родителите ни ги е било грижа за образованието ни.
И, че интелектуалният ни потенциал е стигнал да се изучим за нещо по-платено, което да ни даде възможност да изучим и децата си.

# 119
  • Мнения: 41 363
Ами на първо време може поне да не се правим, че проблем не съществува. И да си дадем сметка, че сме привилегировани, че не сме се родили в гето и родителите ни ги е било грижа за образованието ни.

Ама то никой не се прави, че няма проблем. Даже напротив - непрекъснато се пише за циганите и алокираните към тях социални помощи, престъпността им и прочее.
А после сама казваш - нашите родители ги е било грижа. В същото време циганските родители не ги е грижа и там е коренът на злото, в семейството и неговите ценности. За съжаление това може да се оправи само с недемократични мерки. Тоест - не може да се оправи.
Иначе ако семейството иска, у нас все още и бедните могат да се изучат. Е, може би няма как направо да се скочи до Оксбридж, но за 2 или 3 поколения и това може да стане.

Общи условия

Активация на акаунт