Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 8

  • 33 397
  • 733
  •   2
Отговори
# 75
  • у дома...
  • Мнения: 3 099
Много пъти в темата съм го казвала - всичко си зависи и от самите деца. Ако не полагат усилия, и в най-елитното училище да е, няма да се случат нещата.
Това е на първо място, но на второ е средата, която е много важна. Ако е в среда на по-слаби или средни ученици, самите учители не полагат големи усилия, за да вдигнат нивото. Разбираемо защо и съответното дете също изостава. Докато обратното е много важно - детето да е в среда на амбициозни и умни деца.

Наблюдавам съучениците на дъщеря ми - тези, които имат цел и визия за образованието си след средно, си ги гонят. И си учат, и се стараят.
Тези, които "им се живее", си живеят. И език не научават, и претенции имат - и те, и родителите им.

Исках да кажа, че всичко е относително. Вярвам, че децата ви ще изберат точните училища за себе си.

# 76
  • София
  • Мнения: 6 036
Трудно е да се отсече, тези учат, тези не.. Много деца не са ориентирани още и това е нормално, на 13 сет години, да знаеш какво искаш и да гониш, такива са малцина... И посредствени ученици може да узреят по- късно и да тръгнат в желаната посока. И много успешни ученици, може да прегорят и да не се развият като големи. Та , по-полека...

# 77
  • Мнения: 8 321
Понеже съм в района да кажа впечатления
1. 73 СУ - децата ми бяха там до седми клас - големи претенции без покритие и много, много частни уроци покрай НВО. Любими бяха учителките по ТП, химия, биология, физика , но това е възможно и да е заради интереса на децата . Съученици им  продължиха в гимназията на 73 СУ, тъкмо си мислеха, че са си отдъхнали и рекета с частните уроци е приключил, а се оказаха в изходна  позиция. Масово ходят на частни уроци по език ( немска диплома ) , БЕЛ и някои по мат. Приятелка частна учителка по немски, преподава на тези деца и каза, че нивото им е ниско. Изключително проклета учителка по мат.   в гимназията, сама си измисляла задачите, много демотивираща и ниски оценки.  Беше класна на моите в седми клас - контролните бяха на ниво олимпиада , а обясненията в клас като за помощно училище. Традицията й продължава и в гимназиален курс. Учителката по БЕЛ в гимназията е много разбрана, хубаво обяснявано и се разбира с учениците. Директорът не става за нищо, липса всякаква инициатива. Впечатленията от децата ( виждам ги в междучасията), са че повечето са добри, възпитани, не пушат толкова много като пред други училища.  Това  са мои лични впечатления и не означава че важат за всички.


Oт тази година детето ми е в 73 СОУ - наблюденията са ни други Simple Smile
Детето паопадна на страхотна учителка по немски, влюби се в езика. А да се влюбиш в този език хичн не е лесно. Учителката е готова да помогне на всеки по всяко време. Детето я определя, че се грижи за тях като втора майка.
Нивото на децата в момнета е А2 до края на годината ще добутат до В1, нивото на общата европейска рамка заложена за тези часове е В2. Така, че от сега е ясно че за "немска диплома" детето трбва да ходи на допълнителни уроци. Или да е някое супер - мега амбициозно. Моето не е такова.
От форума научих, че има родители недоволни от другата учителка по математика за 8 клас. Нашата е страхотна. Детето ми идва от математическа гимназия и само с обяснеията в час решава задачите от Б и В раздел на сборника на Просвета. Бих искала да им дават по-големи домашни, но все пак това не е математическо училище. За БЕЛ мнение нямам, моето не харесва произведеията -но пък явно от час е запознат изцяло с тях.
За младата учителка по философия също имам чудесни наблюдения, което е много обещаващо.

Искренно се надявам и в следващите класове мнението ми да остане такова.
А децата са умни, свестни, амбициозни и най-вече помагащи си.

# 78
  • Мнения: 4 800
Друго имах предвид. В една от темите, дали тази или за неелитните, бяхме коментирали дали дете сега да се премести или не.
Аз преместих моята наборка преди няколко години и даже се чудя защо не съм го направила по-рано. Оказа се, че в предишното училище децата ... така да се каже.... масово не искаха да учат. Съответно учителката нямаше много високи изисквания, "защото толкова си могат", реално и дъщерята не напредваше. Учеха само базовите неща в училищния план и нищо повече. Да не споменавам сега с какво се занимават много от тях - цигари, алкохол, гаджета и т.н.
След като я преместих, видях потенциала й. Попадна в много добър клас, високо ниво на знания. Приятелките й амбициозни и умни деца. Учителите с доста по-високи изисквания, учат и допълнителни неща, освен по училищния план. Много съм доволна. Едно-две деца момчета, ако пият кафе и енергийни напитки, но като цяло има много добра дисциплина.

# 79
  • Мнения: 13 455
Много пъти в темата съм го казвала - всичко си зависи и от самите деца. Ако не полагат усилия, и в най-елитното училище да е, няма да се случат нещата.
Това е на първо място, но на второ е средата, която е много важна. Ако е в среда на по-слаби или средни ученици, самите учители не полагат големи усилия, за да вдигнат нивото. Разбираемо защо и съответното дете също изостава. Докато обратното е много важно - детето да е в среда на амбициозни и умни деца.

Наблюдавам съучениците на дъщеря ми - тези, които имат цел и визия за образованието си след средно, си ги гонят. И си учат, и се стараят.
Тези, които "им се живее", си живеят. И език не научават, и претенции имат - и те, и родителите им.

Исках да кажа, че всичко е относително. Вярвам, че децата ви ще изберат точните училища за себе си.

Това не говори много добре за нашето образование, който иска се оправя, който иска не.
А претенциите на родителите не могат автоматично да се класират в графа неоснователни.
Без изисквания от всички страни към училището и образованието, ще продължава да заемаме всички последни места отново и отново.
В този процес на обучението училището и учителите заемат централна роля, от която те много умело постоянно абдикират през годините.

Вчера гледах Павлина Върбанова при Георги Любенов, във връзка с ниския бал на матурите и той й зададе въпросът - какво правят тези хиляди учители по български от 1 до 12 клас щом децата излизат неграмотни - не отговори, смени темата.
Та този въпрос наистина е крайно време да получи отговор - какво правят в училище, а не само да променят програми.

# 80
  • Мнения: 29 915
То, така или иначе няма голям избор с немски и, ако на детето не му стигне бала на немската, отива в 73 СУ.
Имам познати там с деца 7 клас. Частните уроци не спират. До 4-5 клас частна занимална, после уроци по мат, бел и език.
Получените мнения са подобни на тези на Краси.

# 81
  • у дома...
  • Мнения: 3 099
Много пъти в темата съм го казвала - всичко си зависи и от самите деца. Ако не полагат усилия, и в най-елитното училище да е, няма да се случат нещата.
Това е на първо място, но на второ е средата, която е много важна. Ако е в среда на по-слаби или средни ученици, самите учители не полагат големи усилия, за да вдигнат нивото. Разбираемо защо и съответното дете също изостава. Докато обратното е много важно - детето да е в среда на амбициозни и умни деца.

Наблюдавам съучениците на дъщеря ми - тези, които имат цел и визия за образованието си след средно, си ги гонят. И си учат, и се стараят.
Тези, които "им се живее", си живеят. И език не научават, и претенции имат - и те, и родителите им.

Исках да кажа, че всичко е относително. Вярвам, че децата ви ще изберат точните училища за себе си.

Това не говори много добре за нашето образование, който иска се оправя, който иска не.

Който иска - учи, който иска - не.
Учителите в училището на дъщеря ми изискват страшно много. На родителски срещи от родители съм чувала "Ма ние не сме в испанската все пак...". Преподавателката обясни, че програмите за профилите са едни и същи за всички училища, изучаващи испански като профил. Ставаше на въпрос защо им преподава и испанска литература, като не са в испанската.

# 82
  • Мнения: 8 321
То, така или иначе няма голям избор с немски и, ако на детето не му стигне бала на немската, отива в 73 СУ.
Имам познати там с деца 7 клас. Частните уроци не спират. До 4-5 клас частна занимална, после уроци по мат, бел и език.
Получените мнения са подобни на тези на Краси.
Аз съм писала, че отзивите които получих за немската не бяха ОК, така че затова избрахме 73 СУ.
Както и варианта с 1 АЕГ и 2 АЕГ. От години 2-ра се разива по-добре.

# 83
  • Мнения: 29 915
Така сте преценили, така сте направили. Ако детето беше в първа немска, можеше пък да имате други отзиви за там.

Ако слушахме пищенето на някои родители за СМГ колко ги товарят, изнемогват, каква преса е....сигурно балът нямаше да е 487-500 т.

# 84
  • София
  • Мнения: 3 099
А 9 ФЕГ проучвали ли сте? Питам за по-далечното бъдеще, нищо, че сигурно е рано, но човек е хубаво да е подготвен. Много ми харесва, че е едносменно и децата могат да съчетават и спорт.

# 85
  • Мнения: 7 446
...... но на второ е средата, която е много важна. Ако е в среда на по-слаби или средни ученици, самите учители не полагат големи усилия, за да вдигнат нивото. Разбираемо защо и съответното дете също изостава. Докато обратното е много важно - детето да е в среда на амбициозни и умни деца.
               Пропускате една важна особеност на средата. Основно тя зависи от ВЪЗПИТАНИЕТО, а НЕ  от успеха. В среда на по-слаби или средни ученици , но добре възпитани деца учителите лесно постигат вдигане на нивото на класа. И обратното - висок успех и ниско възпитание пречат на работата на педагозите. Казвам го от опит - най-голямата завърши 2 АЕГ преди 3 години и  класът за 5 години така и не стана  клас - единен и сплотен. Бяха разделени на групички до последно. Обединени от финанси, облекло и всичко друго освен успех. Братовчед и е абитуриент тази година в 32-ро. Голяма драма беше ,че не му стигна съвсем малко за 2 АЕГ. Първо се тръшна, че училището от вън прилича на бастилия. При записването каза ,че ... става. Класът с по-нисък успех на прием от този във 2 АЕГ обаче се оказа изключително добър и сплотен. Никога до 7 клас не е бил с успех над 5.50 , но в този клас и у-ще се мотивира и е отличник. Включва се активно в живота на у-щето и в различни проекти и програми. Преди това не проявяваше интерес , а сега не можем да го спрем. При това активно спортува. Класната им успя да изгради един изклчително добър клас. Това си пролича в една извънредна ситуация миналата година. Не очаквах толкова съпричастност ,взаимопомощ и  обединеност от ученици и учители.
             Така ,че  средата зависи от децата , а не само от успеха им. Високият успех не е право пропорционален на възпитание и личностни качества.

# 86
  • София
  • Мнения: 6 036
А 9 ФЕГ проучвали ли сте? Питам за по-далечното бъдеще, нищо, че сигурно е рано, но човек е хубаво да е подготвен. Много ми харесва, че е едносменно и децата могат да съчетават и спорт.
Аз съм гледала бегло, като хипотеза, засега по- скоро кофти отзиви. Нямат учители, честа смяна, от друга страна напън да се постигат много високи резултати, децата губели желание или ходели на уроци, такива. Това за смените не го знаех? Само 1ва смяна ли са? От колко часа почват?

# 87
  • Мнения: 13 455
Скрит текст:
Много пъти в темата съм го казвала - всичко си зависи и от самите деца. Ако не полагат усилия, и в най-елитното училище да е, няма да се случат нещата.
Това е на първо място, но на второ е средата, която е много важна. Ако е в среда на по-слаби или средни ученици, самите учители не полагат големи усилия, за да вдигнат нивото. Разбираемо защо и съответното дете също изостава. Докато обратното е много важно - детето да е в среда на амбициозни и умни деца.

Наблюдавам съучениците на дъщеря ми - тези, които имат цел и визия за образованието си след средно, си ги гонят. И си учат, и се стараят.
Тези, които "им се живее", си живеят. И език не научават, и претенции имат - и те, и родителите им.

Исках да кажа, че всичко е относително. Вярвам, че децата ви ще изберат точните училища за себе си.
Това не говори много добре за нашето образование, който иска се оправя, който иска не.

[/quote] Който иска - учи, който иска - не.
Учителите в училището на дъщеря ми изискват страшно много. На родителски срещи от родители съм чувала "Ма ние не сме в испанската все пак...". Преподавателката обясни, че програмите за профилите са едни и същи за всички училища, изучаващи испански като профил. Ставаше на въпрос защо им преподава и испанска литература, като не са в испанската.
[/quote]

А къде е ролята на учителя - който иска може и да се самообразова, или той си работи само с който иска, пък другите кучета ги яли. Това е в стил всеки сам си преценЯ.
Вълнува ме този въпрос и смятам, че трябва много сериозно да се повишат изискванията и контрола върху училището и учителите , за да станат по-образовани младите поколения.

Последна редакция: пн, 08 апр 2024, 17:46 от zari65

# 88
  • Мнения: 445
А 9 ФЕГ проучвали ли сте? Питам за по-далечното бъдеще, нищо, че сигурно е рано, но човек е хубаво да е подготвен. Много ми харесва, че е едносменно и децата могат да съчетават и спорт.
Френската не е ли за друга тема. Иначе да, добре е да се прочетат мнения и за нея. Разбира се ,че има деца на които им се учи френски.
Имам предложение  да подредим училищата според езика , който е застъпен и прочетените мнения и  впечатления. Изключваме училищата от топ 10 -

# 89
  • София
  • Мнения: 3 099
За друга тема е, но реших да почерпя опит от проучванията на Hope for two.
Не знам от колко часа започват... Аз лично бих се радвала на някаква обобщена информация кои са едносменните гимназии в София, но май не са много.

Общи условия

Активация на акаунт