Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 8

  • 26 141
  • 581
  •   4
Отговори
# 60
  • Мнения: 29 762
Е, та всяко нещо си има алтернативна цена.

Няма как да цъкаш на плейстейшъна по половин ден и после да имаш добри резултати в училище. Винаги нещо е за сметка на друго...

Като една майка ми развиваше теории, че курсовете по мат на СМГ били направени "да си вкарват техни деца". Нейният бил отличник в училище, обаче не изкарал изпита, щото имало "връзкарчета от курсове". Като я питах защо не е записала и нейното на курс, отговори, че имали по-важни неща като ходене на почивки и на село събота и неделя и нямали време за курсове. Е, да ме извинява, ама всеки инвестира в каквото му е важно. После си носи последствията от решенията.

# 61
  • Мнения: 733
Аз смятам, че парите, времето и усилията, които даваме за частните уроци, са форма на изнудване към родители и деца. Тези знания трябва да се усвояват и достъпват в рамките на училищната програма. (Не обвинявам никого конкретно, за мен цялата система е порочна). И не, не става въпрос за цъкане на плейстейшъна и мързелуване. Някои деца имат и други интереси, но вместо да я заведа на поход, на урок по рисуване или на каквото си решим, тя трябва да цикли на училищния материал...

# 62
  • Мнения: 29 762
Нека не зачекваме тази тема и тук. Има си друга тема, в която се коментира. Доскоро се пишеше активно в нея.

ПС: Курсовете и частните уроци не са задължителни.

# 63
  • Мнения: 13 382
Grinning Вчера имах интересна среща - с една майка на дете, с което моето ходеше на уроци в гимназията. Как сте какво сте - и коментар от нейна страна, тези пък днес с тези уроци, нашите как се справяха без никакви уроци ..............някои хора са много късопаметни.

А какво им е лошото на уроците? .....освен цената, разбира се.

Лошото е, че тези знания децата трябва да ги получават в училище, а да не се налага да се ходи на частни уроци масово. Превърнаха частните уроци в индустрия. Като тук не говорим за деца, които имат затруднения по някой предмет и се налага от време на време, говорим за това, че учебния материал масово не се преподава.

Колко преразказа са направили децата ви в училище в 7 клас и колко са проверени и върнати досега, а до 7 клас.. колко задачи като за втори модул са решили, за да бъдат подготвени за изпита.

Някъде е скъсана нишката след като училището не дава нужната подготовка, за да може прилично да се изкара изпита.
Миналата година приятелско семейство - детето пълна отличничка през годините, ходи на уроци за подготовка  и изведнъж - бам тройки и на двата изпита. Голям анализ хвърлиха на провала, включително и с преглеждане на тетрадките от частните уроци и се оказа, че са си правили някакви елементарни неща, както и в училище и затова детето все си е било отличничка, и на двете места никой не е положил усилия да го мръдне от базовото ниво - важното е парите за текат.

За изнудването съм напълно съгласна, образованието много отдавна не е безплатно и това се стимулира и всички си затварят очите пред този факт.

По въпроса за цикленето на учебния материал - налага се, тъй като това е пътеката през която минава, за да отиде в училище, в което желае, освен ако не е някой гений. Когато не получава необходимата подготовка в училище се набавя чрез частни уроци.

Последна редакция: пт, 05 апр 2024, 11:01 от zari65

# 64
  • Мнения: 29 762
В тази тема https://www.bg-mamma.com/?topic=1570415 се коментира този въпрос.

# 65
  • Мнения: 414
В тази тема https://www.bg-mamma.com/?topic=1570415 се коментира този въпрос.
Намах представа ,че има и такава тема Simple Smile

# 66
  • Мнения: 36 047
старата е заключена
за желаещите да объдят темата, пуснах нова
https://www.bg-mamma.com/?topic=1644758

# 67
  • Мнения: 414
Здравейте, днес отново разглеждам и проучвам и попаднах на 121 СУ . Направи ми впечатление  ,че от тази година приемът там ще е с квоти. Някой има ли преки впечатления от училището.

# 68
  • Мнения: 481
Дълги години зле като цяло, но от три или четири е с нов директор. Обаче, за момента неийният фокус е началния курс и там има много подобрения.

# 69
  • Мнения: 414
Дълги години зле като цяло, но от три или четири е с нов директор. Обаче, за момента неийният фокус е началния курс и там има много подобрения.
Благодаря Ви, всяка получена информация е полезна. Доста е далече , но ми допада и първата смяна.

# 70
  • София
  • Мнения: 105
Ние вече 4 седм чакаме резултати от пробна матура по БЕЛ от СМГ, какво е това чудо, колко трябва да се провери една тема? Докато видя резултат, изпускаме ценно време за подготовка.
В Междучасие поне излиза за 10-на дни.
Аз неделя ги пращам на 2 пробна по математика, там ни е препъни камъчето. Дали се притесняват, не знам.

Но този път нарочно в 32 училище, защото то ми е цел и искам да го видят вътре как е, като отворени врати за децата Simple Smile

п.с. Ние имаме време и за плейстейшън, моите тренират футбол и гимнастика в НСА, има време и за уроци и за игра.

# 71
  • Мнения: 123
Понеже съм в района да кажа впечатления
1. 73 СУ - децата ми бяха там до седми клас - големи претенции без покритие и много, много частни уроци покрай НВО. Любими бяха учителките по ТП, химия, биология, физика , но това е възможно и да е заради интереса на децата . Съученици им  продължиха в гимназията на 73 СУ, тъкмо си мислеха, че са си отдъхнали и рекета с частните уроци е приключил, а се оказаха в изходна  позиция. Масово ходят на частни уроци по език ( немска диплома ) , БЕЛ и някои по мат. Приятелка частна учителка по немски, преподава на тези деца и каза, че нивото им е ниско. Изключително проклета учителка по мат.   в гимназията, сама си измисляла задачите, много демотивираща и ниски оценки.  Беше класна на моите в седми клас - контролните бяха на ниво олимпиада , а обясненията в клас като за помощно училище. Традицията й продължава и в гимназиален курс. Учителката по БЕЛ в гимназията е много разбрана, хубаво обяснявано и се разбира с учениците. Директорът не става за нищо, липса всякаква инициатива. Впечатленията от децата ( виждам ги в междучасията), са че повечето са добри, възпитани, не пушат толкова много като пред други училища.  Това  са мои лични впечатления и не означава че важат за всички.
- 121 СУ - много промени, децата от манастирски ливади основно учат там. Има много подобрения, направиха ново игрище, ремонти, компютърно кабинети и ще има още много подобрения, понеже директорката влага сърцето си в това. Кварталните момчетии, които бяха посредствени ученици бяха убедени, че ще се класират там без проблем - не им стигна бала. Всяка година бала расте, имаше някакви писания за филиал на испанската там, но явно са само слухове. Учат една смяна.

# 72
  • Мнения: 414
Благодаря за изказаните впечатления. Както казах , всяко мнение е от полза.
Сега да се върна отново на така спряганото 157 ГИЧЕ . Чета и се чудя дали въобще да го разглеждам като възможност. Там все още паралелките са с езиков профил , но чета доста противоречиви неща. Местоположението за сега го отхвълям , като водещо в избора.

# 73
  • у дома...
  • Мнения: 3 087
Много пъти в темата съм го казвала - всичко си зависи и от самите деца. Ако не полагат усилия, и в най-елитното училище да е, няма да се случат нещата.

# 74
  • Мнения: 4 741
Много пъти в темата съм го казвала - всичко си зависи и от самите деца. Ако не полагат усилия, и в най-елитното училище да е, няма да се случат нещата.
Това е на първо място, но на второ е средата, която е много важна. Ако е в среда на по-слаби или средни ученици, самите учители не полагат големи усилия, за да вдигнат нивото. Разбираемо защо и съответното дете също изостава. Докато обратното е много важно - детето да е в среда на амбициозни и умни деца.

Общи условия

Активация на акаунт