Нетърпим шум в офиса от колеги

  • 11 590
  • 314
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 146
Потенето винаги е полезно, за да се почистят порите на тялото ни добре е да сте активни, за да може да се изпотите обилно, след което един хубав душ. Вярно е за гените но и за расите, например аз съм работил с роми и когато се потят миришат по-зле от нас (нямам предвид мръсни хора).

# 76
  • Мнения: 41 528
Така е, по-тъмните от нас раси ни миришат. Но пък ние миришем на азиатците.

# 77
  • София
  • Мнения: 13 545
Те и азиатците не миришат особено приятно, особено с навика им да хапват люти, пикантни и овкусени с много чесън храни.

# 78
  • Мнения: 146
Имали ли сте някога връзка с някой от азиатски произход? Можете да се откажете малки дяволчета, скрити лимонки. Grinning

# 79
  • Мнения: 1 369
Едно е някой да спазва хигиена и да има някакъв здравословен проблем да се извинява и да показва уважение и възпитание и т.н., друго е да нямаш хигиена и навици. Може да се напарфюмираш, но ако не се пръснеш под мишниците и се изпотиш естествено че се носи миризма, неподходящи материи, изкуствени ...предпоставка за миризма, да не говорим колко хора си носят миризма от вкъщи на манджа. Това наистина не мога да си го обясня, имам няколко такива примера, чисто е в къщите им, но като отида на гости после усещам миризма на манджа, естествено те не го забелязват. Да не говорим за пушачи които пушат вкъщи и каква миризма се носи, защото има и пушачи при които тази миризма не се усеща така, да мирише на цигари, но е на гадно пропита миризма, като например ако стоите в помещение,  което се пуши. Всичко е въпрос на възпитание и лично усещане и няма какво да се баламосваме на доста хора хигиената им не е на ниво, нямат навици, нямат усет, това е нормално за тях. Има го и обратния момент да се "изкъпеш" с парфюм и миризмата се носи навсякъде задушаващо, което също не е особено приятно, особено ако аромата е и неприятен. Примерно остър аромат на парфюм.

# 80
  • Мнения: 18 673
Отиваш в друга държава с разлика в предпочитанията за хранене, и веднага се усеща променената миризма. Отделно имат значение и заболявания, както се спомена назад, възраст...

# 81
  • Мнения: 12 875
Факт, че няма как на всекиго да се угоди при толкова много хора в офис. И също е факт, че някои хора са по-чувствителни към шумове и миризми от други, някои са чувствителни към течение и какво ли не.
Ами, примиряваш се, не виждам друг начин. Освен ако може да се работи от къщи или ако ти си дисижън мейкъра - тогава си организираш кабинет  само за теб.

Това на Нено не мога да го коментирам, но само да отбележа, че някои хора се погнусяват повече от други. Simple Smile

# 82
  • Мнения: 18 366
При нас сме три "стари кучета" и един новак. Бъбрене, хрупане (чипс, солети) и кикот и новакът се кълне, че не му пречим. Blush
Обикновено задачите, които се дават на новите, са елементарни. Да каже, че не успява да ги свърши, защото някой му пречел на концентрацията, докато другите правят много по-трудни и отговорни неща, наистина може да накара шефа да гледа странно.
Навлез в работата, постигни си първите успехи, пък после кажи, ако ти пречат. Обаче може евентуално дотогава да свикнеш. Някога имах супер гръмогласна колежка - говоря си веднъж по телефона, а тя реве нещо мощно на заден план (гласът й беше такъв, все едно е някаква мецана, но беше симпатяга Grinning). И от другата страна ме питат: "Какъв е този страшен шум, как работиш при тези условия?!" Ами... не знам, не ми пречеше. Може би защото харесвах хората, включително гръмогласната. Thinking

# 83
# 84
  • Мнения: 973
Вижте, всяка фирма си има правилник за трудовия ред и дисциплина. В кухни, по тераси, извън сградите всеки може да пуши, да се храни, да говори на висок глас. Но общоприето е, че работното помещение е преди всичко място за работа. И ако гръмогласните пречат на продуктивността и концентрацията на останалите е редно да се коригират. За съжаление 100% домашен офис не е масово явление. Защо трябва коректните служители да се местят и да търсят нова работа?!?

# 85
  • Мнения: 438
Ами на мен ми пречи тишината, доспива ми се, разконцентрирам се. Това означава ли, че колегите ми трябва да ме "разсейват", "забавляват" или както искате го наречете. Слагам слушалките пускам подкаст или аудио книга, новини или каквото е там. През повечето време разбира се си говорим с колегите, при това на чужд език, където следенето на разговора е една идея по- ангажиращо отколкото на роден, смеем се, работата си върви.

# 86
  • София
  • Мнения: 1 651
И ако гръмогласните пречат на продуктивността и концентрацията на останалите е редно да се коригират. За съжаление 100% домашен офис не е масово явление. Защо трябва коректните служители да се местят и да търсят нова работа?!?
Това решава работодателят. Ако за него "гръмогласните" не пречат на колегите или пък пречат, но са ценни служители в други отношения, той е в правото си да не заеме позиция. "Коректните служители" в такъв случай няма какво да направят, освен да си търсят нова работа - съвсем логично е. С мрънкане със сигурност няма да обърнат мнението на шефа си.

В конкретния случай така наречените говеда май пречат само на авторката. Ако това беше системен проблем, щяха вече да си го решили по един или друг начин и тя нямаше да получава странни погледи отвсякъде.
 
Скрит текст:
Въпреки ироничното ми мнение към всички дълбоко изтормозени "коректни" служители, които се включиха, лично аз съм адски чувствителна към шум, така че разбирам проблема ти, авторке. Мен всичко ме дразни, вкл. елементарни офис шумове като тракане на клавиатура или джвакане на дъвка - не говоря за мляскане, а най-нормален звук, който все пак се чува понякога, особено ако сме се умълчали. Малко ме е срам да си призная, но се дразня на звука при гълтане на вода (на собствения си звук не се дразня). Досега не съм искала от никого да си изплюе дъвката обаче, да си пие водата в кухнята, не съм слизала у съседите, чието дуднене всяка вечер ме побърква, с претенцията да шепнат в собствения си дом, защото изолацията е лоша и ме дразнят. Имам слушалки, резервни слушалки и тапи за уши, за мен восъчните изолират най-добре; няколко човека дадоха същите съвети на авторката, дадоха дори повече, но тя някак ги пропусна и съзря само "нападките". Както каза и ЕмаТ, човек сам си избира какво търси - практическо решение на проблема или емоционална подкрепа за  укрепване на "статута на жертва".

# 87
  • Мнения: X
При нас не се хапва и пийва в офисите, камо ли манджи да се носят. Имаме кухня, където сутрин се събираме целият екип и половин час закусваме, пием кафе, лаф-моабет. Зависи и в кой офис съм. Ако е по-спокойно лафът на теми извън работа продължава и по-нататък. Отделно, постоянно се говори на професионални теми, шефовете идват по няколко пъти на ден и някои много обичат да водят монолози на лични теми.

Ако тръгна да се нервирам или да правя забележки, бих настроила много хора срещу себе си, така че се въздържам. Не ми пречат, свикнала съм. А и аз си знам мястото и се държа съобразно моята позиция и ниво на компетенция и досега никога не съм имала проблеми с колеги или шефове.

# 88
  • Мнения: 973
В такъв случай Flip и авторката е в правото си да напусне и не бива да я виним за това. Приеми, че някои хора са над интелектуалното ниво на други и/или работата им не търпи разсейване по никакъв начин и за тях тези на пръв поглед "small talks" са всъщност загуба на време, нерви и пари за тях и компанията. Личните теми трябва да си останат лични.. А дали е системен проблем всъщност ще се разбере по един или друг начин или в специализираните сайтове като bgrabotodatel, glassdoor и т.н. За мен подобна ситуация е белег на ниска култура, токсично поведение и като цяло е във вреда на фирмата. В крайна сметка за емоционални разговори си има и други места като паркове, кафенета, хотели.. Крещенето определено не трябва да се толерира, независимо от причините. Слушалките ще "спасят" положението за известно време, но както казах дългосрочното решение за нетърпими ситуации е еднопосочен билет. Моите последни 2ст. по темата.

Последна редакция: пт, 20 окт 2023, 22:00 от Нърд

# 89
  • Мнения: 146
Нека си признаем, в малките фирми има доста познати или роднини на собственика на фирмата. Работил съм в подобни условия, 20-годишна жена ще отговаря за работа, от която нищо не разбира и трябва да разпределя задачи на 15 човека.

Важно е, когато започвате ново работа, първо да се запознаете с обстоятелствата кой на кой е в фирмата. Innocent

Общи условия

Активация на акаунт