Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 18 040
На подточка а отговорът е 85 км,а на б-1 час 1 минута и 20 секунди

Тези не са съвсем наред, наистина е толкова отговорът, към тези 49 мин и 20 сек, които упоменах по-горе, трябва да  се добавят просто и 12-те мин престой, понеже те са между 34-ия и 38 км.. Тоест сборно 61 мин и 20 сек = 1 час, 1 мин и 20 сек..

Дано на НВО след броени дни не се падне такава идиотщина.

Последна редакция: сб, 03 юни 2023, 19:38 от пенсионирана русалка

# 31
  • Мнения: 387
И аз напоследък попадам само на идиотски задачи

# 32
  • София
  • Мнения: 18 040
И аз напоследък попадам само на идиотски задачи

На задачата сама по себе си нищо й няма - нелошо уравнение за моделиране, просто в б подточка спокойно може да се избере такъв километраж след 34, че сборното време да изглежда по-нормално. По-скоро примерно километрите да не са цели за сметка на времето.

Последна редакция: сб, 03 юни 2023, 19:41 от пенсионирана русалка

# 33
  • Мнения: 6 296
Обръщането от дроб във време не е лошо упражнение, не само в цели числа.
На вас не ви ли става смешно, като прочетете как някои майки пишат, че детето им било на 1,3 години. Thinking Аз мисля, че не си дават сметка какво пишат.

# 34
  • София
  • Мнения: 18 040
Обръщането от дроб във време не е лошо упражнение, не само в цели числа.
На вас не ви ли става смешно, като прочетете как някои майки пишат, че детето им било на 1,3 години. Thinking Аз мисля, че не си дават сметка какво пишат.

Ама седмокласникът в хода на решението вече е доказал, че определено знае да обръща в едната посока - както 12-те мин престой, така и  петте мин подраняване. Иначе уравнението му не би било вярно.

Примерно  може доп. километрите  над 34 да са дроб,  да кажем 8/3 км или сборно  36 и 2/3. Времето нужно за изминаването  на тези 8/3 км е 4/90 часа. Тоест имаме пак обръщане, този път  в обратна посока, но водещо до по-нормален отговор:
68/90 часа + 4/90 часа + 12 мин =  72/90 часа + 12 мин = 48+12 мин = 60 мин=  1 час. Simple Smile

Последна редакция: сб, 03 юни 2023, 19:51 от пенсионирана русалка

# 35
  • Мнения: 6 700
Да не говорим, че този влак трябва да е от японските железници - изминава 85км по разписание за 1 час, 53 минути и 20 секунди. Още не съм виждала такъв час за пристигане с упоменати секунди и на самолет.
Иначе уловката с 12 минути престой не е лоша.

# 36
  • Мнения: 58
Здравейте,
Може ли да помоля някой да реши следната задача:

# 37
  • Мнения: 21
Задача от НВО 10 клас. Как трябва да се реши, ако нямаш калкулатор. За неравенството е получен интервал х е (-4;1)   

# 38
  • София
  • Мнения: 18 040
Ами то е очевидно, корен от 2 не нужно да се знае колко е точно, достатъчно е, че е по-голямо от 1 и със сигурност НЕ принадлежи на получения интервал..

# 39
  • Мнения: 21
Благодаря!

# 40
  • Мнения: 12 015
Правата АД разделя окръжността на две части (диаметър), 180° - 54°= 126°
АОС и ВОД са кръстни ъгли , следователно са равни, а това означава, че
360 - 100%
126 - х%
От тук умножаваме на кръст и получаваме:
360х= 126*100
х= 12600:360
Съкращаваме по една нула
х=1 260: 36= 35% от учениците не участват в извънкласно занимание
в) 54° - х %
360° - 100%
360х = 5400
х= 5400:360 - съкращаваме по една нула
х= 540:36= 15%
За подточка Б) трябва да помисля

# 41
  • Мнения: 21
И тази ни затруднява... Има ли зависимост между двата ъгъла АОВ и АСВ?

# 42
  • Варна
  • Мнения: 467
И тази ни затруднява... Има ли зависимост между двата ъгъла АОВ и АСВ?
AOB = 90 + AСВ/2
Основна задача от 7 клас за ъглополовящи в триъгълник
За другата задача : триъгълниците BHM и GPM са подобни.ВH/GP= BM/GM= 3/1

Последна редакция: нд, 04 юни 2023, 13:28 от tonika2006

# 43
  • Мнения: 6 700
Правата АД разделя окръжността на две части (диаметър), 180° - 54°= 126°
АОС и ВОД са кръстни ъгли , следователно са равни, а това означава, че
360 - 100%
126 - х%
От тук умножаваме на кръст и получаваме:
360х= 126*100
х= 12600:360
Съкращаваме по една нула
х=1 260: 36= 35% от учениците не участват в извънкласно занимание
в) 54° - х %
360° - 100%
360х = 5400
х= 5400:360 - съкращаваме по една нула
х= 540:36= 15%
За подточка Б) трябва да помисля

Б). OP перпендикулярна на АВ - ъгъл АОР=РОВ=90 или 1/4 от цялото.
Ъгъл POD е 90 -54=36 или 1/10
Х е общия брой
х/10 +21 = х/4
2х  + 420 = 5х
х=140

# 44
  • Мнения: 1 738
Моля за помощ. Задачата е за 8 клас.

Общи условия

Активация на акаунт